בית פורומים בחדרי חרדים

הגרד"א זלזניק: מגיפת הקורונה בגלל הפיאות הארוכות

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-25/3/2020 16:45 לינק ישיר 
הגרד"א זלזניק: מגיפת הקורונה בגלל הפיאות הארוכות

הגאון רבי דב אהרן זלזניק מרבני ישיבת מאור התלמוד ברחובות וחבר מועצת גדולי עולם התורה של הפלג הירושלמי:
"עשו לך חתונה דפוקה, כי פרצת את גדרי הצניעות"
https://www.kikar.co.il/352719.html



דווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-25/3/2020 16:52 לינק ישיר 

אם כבר רוצים לחשוב בכיוון הזה.
הרי אין אפילו כלה אחת שתקצץ את הפיאה שלה בגלל שמותר רק 10 אנשים בחתונה.
אז למה לא להגיד שזה קורה בגלל החתונות הראוותניות? אולי זה בא לחנך אותנו להסתפק במועט?



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-25/3/2020 17:47 לינק ישיר 

לה''ו. הוא צדוקי. צריך לקצץ את הפאות של החסידים, נוער הגבעות, ושאר היפים.


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-25/3/2020 23:36 לינק ישיר 

ממש מוזר שהמתינו עד עכשיו עם העונש לפאות הארוכות [אחרי שזה כבר כמעט יצא מהמודה].



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-26/3/2020 01:00 לינק ישיר 

אותי הוא איכזב. בדרך כלל הפנינים שלו יותר שנונים ומקוריים.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-26/3/2020 02:04 לינק ישיר 

הוא לא חידש משהו מסויים, הפאות המאוד ארוכות אכן נאסרו ע"י כמה מהפוסקים, וכמו הגרי"ש אלישיב שטען בוידאו המפורסם שזה פריצות, והראה בידו על מקום הנחת התפילין, כמראה מקום לאורך הפאה.

אולם יש לדעת שענין הצניעות בדברים מעין אלה הוא אינו ענין קבוע, אלא הוא משתנה לפי הזמן והמקום, והרב זלזניק מסתמא מתכוון לפאות חריגות מאוד, אבל הפאות הארוכות (באורך סביר) כבר הפכו לסטנדרט במקומות רבים, ונעשו דבר נדוש ושגרתי שאינו מושך את העין.

וכן הביא בספר "ועלהו לא יבול" (תשובות הגרש"ז אויערבאך, חלק ג' עמ' ע' ואילך): "אפשר ללבוש שמלה מאוד יפה, להיפך - כבודה בת מלך... אי אפשר לאסור בגד "רועש" אם נשים כשרות נוהגות ללבשו, אבל בגד ש"מאוד רועש" מסתבר שאסור. אמנם כאשר זה נהפך למצוי שנשים לובשות בגד כזה, נאמר על זה שראשונים קלקלו לעצמם ותקנו לאחרים".

"התפרסמו גדרי צניעות בפאות נכריות של נשים, שהתייחסו לצבע הפאות, לאורכן, לצורתן וכו'. גם שמו של הרב הוזכר ביחס לגדרים אלו. שאלתי את הרב ביחס לגדרים השונים שהתפרסמו: האם זה נכון שאסור שפאות נכריות תהיינה בצבע כזה וכזה? וענה: 'אני לא יודע'.

המשכתי לשאול אותו על גדרים נוספים שהתפרסמו, האם כך נכון לומר? על כל ענה לי הרב: 'אני לא יודע, אינני מבין בזה'. לבסוף אמר לי: אני לא יודע לומר לך גדרים בענין פאות נכריות של נשים, אך הכלל הוא שמה שבנות ישראל הכשרות נוהגות - זה בסדר".

ועצם יופיה של הפאה הוא אינו סיבה הלכתית לאסור אותה, אלא רק מה שהיא חריגה ומושכת תשומת לב, אבל אם היא רגילה ושגרתית, אין פסול בכך שהיא יפה, כמו כל פריט לבוש אחר.

וכן כתב הגאון רבי יצחק עבאדי שליט"א: "והרי היא מקיימת שני דברים, גם כיסוי הראש וגם שתיראה נאה, וכמו אלה שמכסות ראשיהן במטפחת או בכובע, וכידוע שגם באלה יש מכל המינים, יפים יותר ויפים פחות, ובוודאי שלא יעלה על הדעת לומר לאשה ללבוש מה שפחות יפה, וכל אשה עם הטעם שלה, והרי כל בנות ישראל בנות מלכים הן וראויות הן לאיצטלה היפה ביותר".

וכן כתב מהרי"ק: "פאה נכרית קדושה ומקודשת, והלוואי וכל בנות ישראל ינהגו בה. כי אין שום הלכה אצלנו שיש לקחת את האישה לדקורטור [מעצב] כדי שיבחר ויתאים לה את הלבוש המכער אותה דוקא, אלא מותרת להתנאות בפאה נכרית. ועיין פירוש המשניות [לרמב"ם] שבת פ"ו מ"ה. ומחלוקת האחרונים בזה ידועה, עיין שדי חמד".

וכן הגאון רבי יעקב דוד וילובסקי זצ"ל (המכונה רידב"ז), במכתב לנכדתו, אשת הגאון רבי יחזקאל אברמסקי זצ"ל, כתב בשבח הפאה שעל ראשה, ומשמע מדבריו שאין לדעתו חסרון ביופי הפאה. וזה לשונו (מתורגם): "נכד[ת]י הענדל-רייזל'ה, עליך מאוד יפה הפאה, אני זוכר היטב האיך הולמת אותך הפאה, בהחלט אַ מְחַייֶה [תענוג] להביט" (צילום המכתב מופיע בספר "מלך ביופיו" עמ' 76).




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-26/3/2020 02:40 לינק ישיר 

צריך להיוולד עם תכונות של בת יענה,כדי להכשיר,את כל מגוון הפאות 2020 עם סיפורים משפחתיים,ולא רק, מפוסקי הלכה שחיו לפני כמאה שנה!

תוקן על ידי לךתדע1 ב- 26/03/2020 02:53:17




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-26/3/2020 04:49 לינק ישיר 

כל אחד מוצא בהחמרותיו מקור למגפה

בינתיים מעל 25 אחוז ממקורות המגפה הם מבתי כנסת וישיבות

שינסו לחשוב משהו בכיוון של להתחזק בדיבור באמצע התפילה

או סתם על זה שיש מצבים של חשש פיקוח נפש (חוץ מנסיעה לבית החולים בשבת)


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-26/3/2020 07:15 לינק ישיר 

גלוי וידוע שאל לו לאדם להרהר אחרי הגאון רבי דב אהרן זלזניק מישיבת "מאור התלמוד". לפיכך למדנו מדבריו שכדי לגלות דעתו בעניין הפיאות הארוכות שכמה מבנות ישראל חובשות, החליט הקב"ה להצית מגיפה בווהאן שבסין ולהרבות מחלה ומוות באיטליה ובספרד. תמיה אני על ראשי המדינה בצרפת איטליה ספרד וארצות הברית שלא הוציאו עדיין קול קורא לבנות ישראל לשוב מדרכן הרעה ולהסיר את המכה הזאת ממילנו, ברצלונה, מרסיי וניו יורק. גם לא ברור מדוע השגרירים של המדינות האלה לא עלו עדיין לחלות את פני הגאון ולהתייעץ עימו אודות קיצוץ הפיאות הארוכות, למשל על ידי חקיקה בפרלמנט האירופי והקונגרס האמריקני.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-26/3/2020 12:20 לינק ישיר 

את הליצנות הטרחנית הזו תוכל להפנות בקלות גם על דברי הגמ' ביבמות סג:
"א"ר אלעזר בר אבינא אין פורענות באה לעולם אלא בשביל ישראל שנאמר (צפניה ג, ו) הכרתי גוים נשמו פנותם החרבתי חוצותם וכתיב (צפניה ג, ז) אמרתי אך תיראי אותי תקחי מוסר"


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-26/3/2020 13:30 לינק ישיר 

מעניין מי חזר מבית דין של מעלה ויודע חשבונות שמים ??


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-26/3/2020 13:32 לינק ישיר 

לךתדע1 כתב:
צריך להיוולד עם תכונות של בת יענה,כדי להכשיר,את כל מגוון הפאות 2020 עם סיפורים משפחתיים,ולא רק, מפוסקי הלכה שחיו לפני כמאה שנה


לא באתי להכשיר את כל מגוון הפאות. אלא אך ורק את הפאות הסטנדרטיות הנהוגות באותו מקום שבו מתגוררת האשה.

גם לא הבאתי סיפורים אלא הלכה למעשה. זהו הקו המוביל של ספרי ההלכה, ואת זה יכול לראות כל מי שמצוי בספרי ההלכה ואינו ניזון רק מפשקווילים וחוברות תעמולה צבעוניות.

וכן כתב הגאון רבי משה שטרנבוך שליט"א, ראב"ד העדה החרדית בירושלים, לגבי הגדרת פאה שאינה צנועה: "קשה לתאר או לפרש כללים באיזה אופן הוה פריצות או לא, והעיקר שלא לעורר תימהון... אי אפשר לקבוע בזה שום כללים, אלא דבר אחד יש לזכור תמיד, שבצניעות פשוטו כמשמעו שלא תתבלט בתיקון שערותיה שיסתכלו עליה דוקא".

פאה יוצאת דופן, חריגה, צעקנית, אסורה כמו כל פריט לבוש אחר. אין ממש הבדל בין שאר פריטי הלבוש לבין הפאה.

ואם אנחנו רוצים לערוך השוואה בין הפאה שהיתה לפני מאה שנה, אפשר לעשות השוואה גם בין פריטי הלבוש דאז, לפני מאה ואלף ואלפיים שנה, לבין הלבוש של ימינו...

וכן כתב בשו"ת "שירת בן הלוי" (סי' י"ג) להרב יצחק איתן הלוי, וזה לשונו: "מה נאמר ומה נדבר בדורינו כאשר כל מלבוש הנשים, אף היראות ביותר, הוא לבוש שהונהג ע"י פורקי עול והגרועים אף בין אומות העולם. החל מנעלי הנשים עם העקבים, המשך בגרבים הדקות והשמלה המראה מקצת החלק התחתון, וכלה בגרוע מכל בחלק העליון של השמלה המבליט את צורת האשה. כל זה לא נתיסד ע"י אנשים יראים. ואם נעמיד אשה הלבושה בדורינו בצניעות ליד נשים שהיו לבושות לפני מאתיים שנה ויותר, כפרוצה תחשב. וגם על מלבושים יותר צנועים משל היום צעקו גדולי הדור של זמנם. ואם כן לא הנחת אשה תחת בעלה. אלא יש צד להקל, אחרי שכבר נהגו במלבושים אלו החדשים הרבה שנים, הורגלה בהם העין ואינם מעוררים את היצר כמו אז, ואי אפשר עתה לכוף את כל העם ולאסור עליהם הכל מכל וכל. ואין דין הפאה שונה היום משאר המלבושים".







דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-26/3/2020 13:57 לינק ישיר 

אני שמח לשמוע שהשפעת הספרדית והמגיפה השחורה היו בגלל פאות ארוכות מה שאומר שלפחות נשותינו לא שינו ושמרו על המסורת מדורות קודמים 



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > בחדרי חרדים > הגרד"א זלזניק: מגיפת הקורונה בגלל הפיאות הארוכות
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר