בית פורומים בחדרי חרדים

מהפכת החתונות בזול

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-14/5/2020 03:18 לינק ישיר 
מהפכת החתונות בזול

בין הרבה דברים שקרו בזמן הקורונה, כמו למשל - להכיר את השכנים מהבנין ממול.. אחד הדברים הטובים שמתחיל לתפוס תאוצה הוא - הסוף לחתונות היקרות, מהם יוצאים המחותנים בשן ועין, ולפעמים בנפש רח"ל

שתדלנים ועסקנים מכמה קהלים, חסידים ליטאים וספרדים, מנסים לקבע את המצב כדי שהוא יימשך גם אחרי עידן הקורונה, שהשם ירחם עלינו שהוא כבר יגיע, ולפיו סעודת החתונה תכלול אך ורק קרובים ממדרגה ראשונה, דהיינו אחים וגיסים משני הצדדים, לא כולל ילדיהם דהיינו אחייני החתן והכלה, כך שמספר המנות בסעודה לא יעלה על 100 מנות, כמו שקורה היום כתוצאה מהחוק של התכנסות עד 50 איש, או 100 מיד אחרי חג השבועות הבעל"ט, סעיף המנות של הסעודה הוא החלק היקר ביותר בחתונה, כ16000 ש"ח+

אולמות יציעו עסקאות חבילה הכוללות כסא כלה קבוע עם פרחים, צלם קבוע, תזמורת קבועה או אפילו תקליטן עובד קבוע של האולם, דבר הקיים כבר מזמן בארה"ב בחלק מאולמות השמחה, וכך במקום לשרוף 50 אלף ש"ח+ מיותרים על הלילה, יש כבר היום דילים של 14000 ש"ח כולל הכל אפילו מנות בר (חוץ מצלם) פורסם גם כאן עיסקת החבילה של קרלין בביתר

ישנם כאלו ש50 אלף ש"ח קטן עליהם, אבל כשהגזירה הזאת נופלת על כולם, ורוב אנ"ש נאלץ לחיות על הלוואות מעיקות לטווח של שנים כדי לכסות את הבור התקציבי הזה, צריך לעשות חושבים איפה ההגיון בסעודת פאר ל300-400 אנשים
מה דעתכם?



דווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-14/5/2020 03:21 לינק ישיר 

להלן מכתבים שפורסמו בקבוצות ופורמים נרחבים הדנים בנושא:

בס"ד יום שני, י"ג בשבט תשצ"ח, 43:10 בבוקר. הזדמנתי לחזית אולמי 'ארמונות השמחה', בוחן את השמש החורפית המפציעה בין העננים, ואז ראיתי. משאית ענק, סמיטריילר של ממש, עוצר בחניון האולם. פועלים זריזים במכנסי חאקי וכובעי מצחיה מזנקים אל תוככי המשאית, ויוצאים ממנה אוחזים בידיהם מנועים גדולים, פרופלורים עצומי היקף, שרוולי נחושת וכבלי ברזל.
כל אלה מועמסים על מריצות מוכנות, ומשונעים פנימה, אל תוך האולם. סקודה חבוטה הגיע גם היא, ומתוכה יצא צוות טכנאים, כולם עטורי מדים מגוהצים של חברת 'מיזוג שמח בע"מ'.
תפסו הטכנאים מקום ­ זה בכה וזה בכה, תפסו הפועלים את העמדות על הסולמות והחבלים, והחלו בעבודת הרכבת המזגנים. בשעה 27:14 בצהריים שוב הייתי שם, והגנבתי מבט אל האולם. צוות הטכנאים והפועלים גם יחד סקרו בסיפוק את מלאכת הקודש שביצעו: הרכבת מיזוג האוויר באולם.
אה, אשריכם טכנאי המזגנים, ששמחת חתן וכלה חביבה עליכם, והקדשתם יום שלם להרכיב לכבודם מערכת מיזוג!
 אה מה מה, בעיני הבלתי מקצועית, התקשיתי לראות את מערכת המיזוג הנכבדה. האולם היה חשוך, כמה נורות חירום בלבד דלקו בו.
תמהתי, וכי אין החתונה נערכת בלילה? מי יאיר את השמחה באור נגוהות מבהיק?!
מה, חתונות בימינו נערכות בחשיכה מוחלטת?! את תמיהתי זו לא נשאתי עמי שעה ארוכה.
עם צאת הסמיטריילר של 'מיזוג שמח בע"מ', הגיעה המשאית עליה מתנוסס הלוגו המסוגנן של חברת 'אור זרוע לחתן'. גם כאן, פועלים חרוצים עמלים על פריקת גופי תאורה הדורים, פלורוסנטים, מנורות לד, וגם מקום הנברשות לא נפקד.
כל הציוד הוכנס לאולם אחר כבוד, ושוב ­ צוות מהנדסים ופועלים עמל על ההרכבה, עד שהאולם היה מואר כדבעי.
נו, הרהרתי, כעת הכל מוכן ומזומן לשמחת חתן וכלה, לבנות אחת מחורבות ירושלים, לזכות בחמישה קולות, וכולי וכולי.
ואכן, עד מהרה הגיע המחותן, הוציא מחיקו חופן שטרות מעוטר בגומיה כחולה, והחל לשלשל את הכסף לידי מנהלי ההפקה של חברות התאורה והמיזוג. כשהם עזבו, הערתי את תשומת לבו כי מהראוי היה שיתנצל בפניהם, שכן חברת המיזוג סיימה את מלאכתה מזמן, והמתינה לו שעה ארוכה.
"וכי מה אעשה? הייתי צריך להוציא הלוואה מפייגנבוים, אבל שכני המיועד להיות ערב ­ נעדר אמש, אז רצתי אליו הבוקר.
ההלוואה הזו הספיקה רק למיזוג, אז ביקשתי מידיד הלוואה עבור התאורה.
הלה נתן לי שיק אמריקאי, רצתי לקרויזר לפרוט. זה לא פשוט לארגן 22 אלף ש"ח רק עבור המיזוג והתאורה!" ­
תירץ את עצמו, מתנשם ומתנשף.
"עשרים ושתיים אלף רק על מיזוג ותאורה? שמעתי נכון?" ­ שאלתי המום.
"כן, זה באמת מחיר טוב. זה בגלל שהחתן שלי, אה, איזה עילוי שהוא, הביא לי את ה'דיל' של הת"ת עם 'מיזוג שמח בע"מ'.
כן, אני יודע, לאחרים זה עולה יותר, אבל יש גם 'דילים'.
מי שיש לו חתן שופרא שבשופרא ­ יכול להניח את ידו על כאלה..." ­ אמר לי באושר...
*** לא יכולתי לשאת את זה, והלכתי למנהל האולם. הלה ישב על כסא מנהלים הדור, חופן מקטרת בין אצבעותיו ומעלעל בחשבוניות.
"תגיד לי", אמרתי לו בחוצפה שנזרקה בי, "מה עושים במקום הזה כל ערב? יש כאן כל ערב חתונה, או שלפעמים המקום משמש כבית לוויות, לפעמים כמפעל, לפעמים כמסעדה, ורק לפעמים כאולם חתונות?"
 "מה זאת אומרת?" ­ המנהל נבוך מהשאלה, "כאן זה ארמונות השמחה. כאן עושים חתונות. רק חתונות. יפות. מושקעות. מפוארות. כמו שחתונה יהודית צריכה להיות!"
"אז למה", החצפתי פנים וחלקתי על מוסכמה חברתית ברורה, "למה צריך להרכיב מדי יום מערכת מיזוג ותאורה נפרדת? למה שלא תתקין מערכות מיזוג ותאורה קבועות באולם? הרי בכל יום יש כאן חתונה, כל יום צריך תאורה וצריך מיזוג. אז למה לא להרכיב מערכת קבועה, ולחסוך את המאמץ וההון המושקע בהרכבת מערכות מיזוג ותאורה מדי יום, לכל חתונה בנפרד?" "אוי," הצטחק בעל האולם, "פעם זה היה ככה, לפני איזה עשור וחצי, בתחילת שנות התש"פ. אחר כך אנשים הבינו, שלא כל התזמורות יכולות לשמח באותה טמפרטורה, ולא כל המלצרים יכולים לעבוד תחת אותה תאורה. הרי לכל קייטרינג, לכל תזמורת ולכל זו"צ, יש את הטעם שלהם: איזה טמפרטורה תהיה, כיצד יפוזר האוויר הקר, מה מינון הלחות הדרושה, והאם מקום הנברשות הוא מעל שולחן הכבוד או דווקא ממול ­ צמוד למחיצות. לכן, היום, זה דור של 'אכשר דרא'. שמחת חתן וכלה ­ עושים כמו שצריך. כל זוג בא, ומתאים את המיזוג והתאורה לדרישות הקייטרינג והתזמורת. ככה החתונה תהיה מושלמת, כשמערכות המיזוג והתאורה מותאמות לטעמם האנין של כל השותפים בהפקה!"
*** נשמע מטורף? הזוי? מגוחך? מטומטם? אולי הכל ביחד? זה בדיוק מה שקורה היום.
עוד לא שמעתי על חתונה שלא היה בה מוזיקה הזקוקה להגברה, וגם לא על חתונה בה דילגו על כסא כלה. אז למה, רבונו של עולם, למה צריך להרכיב הגברה ולעצב כסא כלה כל יום מחדש? למה? למה?
מה, אתמול היתה כאן לוויה? מחר המקום הזה ישמש כמפעל? למה שהאולם ­ בדיוק כמו שהוא מספק (בינתיים...) מערכות מיזוג ותאורה קבועות, למה שהוא לא יספק מערכת הגברה קבועה, וכסא כלה קבוע? למה צריך להפשיט את עורם של המחותנים ולהכריח אותם להוציא עוד אלפי שקלים שאין להם, עבור שני סעיפים שממילא ניצבים בכל אולם בכל ערב? למה?! אה, כי הזמר ההוא צריך דווקא את חברת ההגברה ההיא? כי מעצבת האירועים הנכבדה צריכה דווקא חרציות לבנות מימין ושושנים אדומות משמאל? זה מצדיק את כל הטירוף הזה?! ***
אז יש לנו שתי ברירות. או שנעשה אנחנו את השינוי, או שבעוד 20­15 שנים, כשהחתנים והכלות של ימינו יחתנו את ילדיהם ­ הם יצטרכו לממן גם הרכבת מיזוג ותאורה, ולא יוכלו לעמוד מול ילדיהם ­ החתנים והכלות שיסבירו התזמורת והקייטרינג לא יעבדו בהרמוניה מלאה אם לא תהיה תאורת לד סגולה מחופה בזיקוקי דינור עדינים בדרך המובילה לחופה, על חשבון ההורים הנאנקים. אז חברים, מחותנים ­ כמו גם כלות וחתנים. או שנעשה את השינוי עכשיו, או שכולנו נשלם, הרבה יותר מהיום, על הפחד לעשות שינוי... אז מה אתם אומרים, השינוי הזה אפשרי? הגיבו, שתפו אותנו ואת חבריכם!

מוגש כחומר למחשבה ע"י "איגוד קופות הצדקה בארה"ק"

המהפכה בעיצומה! שאלון משלים שיוציא אותנו לדרך!

חתונות המאה יוצאות לדרך, ורבים מבקשים מידע שיסייע להם להצטרף למהפכה.
שימו לב! ברגע נתון זה, עשרות (כן, עשרות!) מחותנים ממתינים למידע על קיום החתונות לפי המתווה החדש. תנו להם יד, והיו שותפים בהקמת עשרות בתים בישראל!
נא כתבו בשורות הבאות ספקים מומלצים, והרחיבו ככל יכולתכם. בכדי למנוע הסתננות אינטרסנטים למיזם נדרשת הזדהות.

תודה על שיתוף הפעולה.

למילוי השאלון לחץ כאן הפיצו את הבשורה למילוי השאלון המשלים - לחץ כאן לקבוצות הוואצאפ לקבלת עדכונים במייל - לחצו כאן לחצו כאן לקריאת מאמרים וכתבות שפורסמו בנושא - מתעדכן נקודה למחשבה 


תוקן על ידי איש_חשוב ב- 14/05/2020 03:24:26




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-14/5/2020 03:36 לינק ישיר 

כתבה בעלון חדש - "כוח הרבים" יו"ל ע"י בעלזא:

פעם פעם, לפני עידן הקורונה, זכורני שעמדתי בטבור רחוב שלמה המלך בבני ברק, והמתנתי למישהו שהיה אמור לצאת אליי מאחד האולמות.
תוך כדי, אני מבחין במשהו שגרם לי להתבלבל בין צחוק לבכי: לפתח האולם הגיע יהודי, אוזניות תחובות לו בתנוכי אוזניו, והוא באמצע ויכוח לוהט עם מאן דהו מעבר לקו. לפתע הוא קטע את הוויכוח ואמר לבן שיחו: "חכה רגע על הקו, אני נכנס לומר לאיציק מזל טוב...", העביר ל'השתק' ופסע לתוך האולם... תוך 23 שניות הוא כבר היה בחוץ, אין ספק כי הבחור זריז. הוא שב לשיחה, ושמעתי אותו משיב לבן שיחו: "אני יודע אם זה בן או בת? הוא שלח לי הזמנה, נו, יש לי ברירה?" - אמר הלה, ונעלם מעיניי.
אני מוסיף להמתין, ואז אני רואה את המחותן יוצא, בלוויית מישהו שנראה כמו אביו או חמיו, אל רכב שעל שפת המדרכה, בתוכה יושב יהודי מבוגר שכנראה כבר לא יכול ללכת. הם לוחצים ידיים בחדווה, חיוכים נרחבים מצד לצד, אולם המחותן ממהר - כבר נושפים בעורפו אורחים נוספים, שנכנסו לאולם ולא מצאוהו...
בתווך, קבוצה של בחורים מדושני עונג צועדים להם החוצה, צלחות עמוסות טשולנט וקוגל בידיהם, ומתיישבים על הספסל לארוחת ערב שלא מן המניין. אחר כך הם מוסיפים לפטפט על דא ועל הא. הואיל וחברי התעכב נכנסתי לחפש אחריו, ושוב ראיתי את אותו מחותן אומלל (תיכף תבינו עד כמה), מתווכח וצועק על מלצר או רב המלצרים, העומד לצד הבר שנראה (סלחו לי על הביטוי), כמו דיר: תערובת של כוסות חד פעמיות מעוכות ברוטב טשולנט מיובש, כששעועית פזורה מכל עבר... - - -

כשחברי יצא, לא יכולתי להתאפק, וברחה מפי השאלה: "תגיד לי, למה בנאדם מוכן לעבור את הסיוט הזה?"
וחברי, כזורה מלח על הפצעים, הוסיף בעוגמה: "ורק לחשוב, שהוא משלם עשרות אלפי שקלים על התענוג, על הזכות העילאית להפוך את היום העליז בחיים - לסיוט מתמשך..."
*** טוב, כמו שני יהודים טובים, התפזרנו בתחושה ש'אין מה לעשות, ככה זה חתונות היום'.

כן, כל עם ישראל יוסיף ויוציא עשרות אלפי שקלים שאין לו, יגלגל גמ"חים וישלם ריביות מופקעות, על הזכות להפוך את שמחת חתונת הצאצא לקובץ של רגעים מעוררי חמלה.
ואז, הגיעו חתונות הקורונה, השתתפתי באחת מהן, וראיתי מחזה שלא ייאמן: מחותן מאושר. ממש ככה. הוא לא מארח אנשים שאין לו חפץ בהם, חברים של השווער לא באים לבקר, ואפילו החברים מבית הכנסת - אלו שאינם יודעים את שמו הפרטי, גם לא באו.
בנוסף לכך, בזמן הריקודים, המחותן - הקשיבו ולא תאמינו - פשוט רקד.
רקד.
על אמת, עיניי ראו ולא זר, מחותן רוקד בחתונת צאצאיו.
איש לא משך לו בכתף, לא היה רב מלצרים להתווכח אתו, וכל מי שהיה בריקודים - כנראה כבר אמר מזל טוב קודם, כי הוא קרוב באמת והופיע לחופה או לסעודה.
בקיצור, אני יודע שלא תאמינו לי, אבל תשאלו את כל מי שהשתתף בחתונות כאלו.
היו שם מחותנים - בעשרות - שמחים ומאושרים, אבל באמת. לא היו להם דאגות על הראש, גם לא תסריטי אימה על מי שנפגע כי לא הוזמן למעגל הפנימי. הם פשוט רקדו, ושמחו. ואיפה החבר שלי, שהיה מוסיף בקריצה: "ורק לחשוב, שהמחותנים האלה חסכו עשרות אלפי שקלים, והיום השמח בחייהם - היה באמת שמח!"
*** יצאתי מבולבל.
רגע, אז העולם כולו משוגע? לא יכול להיות! ]פורסם ע"י איגוד הקופות בא"י[

ואז נזכרתי, שלפני כך וכך שנים, התלוויתי לעסקן נודע בדרכו לחתונה שהתקיימה ביום חמישי בערב, באחד ממלונות היוקרה בצפון הרחוק.
כפי שהבנתם, מדובר במחותן עשיר, עשיר באמת. הוא הבעלים של אחת הרשתות המצליחות במגזר החרדי, ולכן - כנראה - יש לו אומץ.
החתונה התקיימה בליל ששי, במלון. השתתפו בה בני משפחה קרובים, כאלה שנשארים לשבת שבע ברכות. עוד כמה ידידים ומלקקים הוזמנו לאירוע החתונה בלבד, ואם ספרתי נכון - סעדו בסעודת החתונה אולי חמישים גברים.
בהמשך, הגיעו שני אוטובוסים מבני ברק, זה פרק 50 בחורים וזה פרק 50 נערות, שרקדו כשעה וחצי ופינו את הזירה.
לא, לא היה בר, בכלל. בכלל. בכלל. לא הגיעו חברים מהעבר, שכנים מהדירה הקודמת, ידידים של הסבא. לא, כל אלה לא היו.
היו 40 קרובים ידידי אמת, ועוד 10 מלחכי פינכה. זה מי שהיה שם.
לאחר חתונת הקורונה בה השתתפתי, החלטתי לאתר את המחותן ההוא, הגביר.
לא היה קל להשיג אותו, התחייבתי שאני לא מבקש ממנו ולו פרוטה אחת, רק הסבר מפורט.
ואתם יודעים מה הוא אמר לי? "תגיד לי", כך הגביר, "תגיד לי אני פראייר? אני אחתן באמצע בני ברק, ישלח 1500 הזמנות, וכל הלילה הזה אני ירגיש בכף הקלע בין האורחים השונים???
תגיד לי, אני מחתן ילד או עבריין? למה מגיע לי העונש הזה, למה???"
אבל - הייתי חייב לשאול, "איך התגברת על הפחד? הרי זה מה שכ- ו-ל-ם עושים?" הוא הצטחק.
"כולם עושים, כי אחרת יחשבו שהם מסכנים. אני - איש לא יחשוב שאני מסכן, הרי שילמתי באותו לילה לעוד שלושה חתנים חתונות מבוזבזות כאלה, באולמות וכל הג'יפה הזו. אני יכול להרשות לעצמי חתונה נורמלית!"

הבנתם? אומרים לעשירים יש מזל, זו עוד הוכחה. כולנו - מגלגלי הגמ"חים, החוסכים פרוטה לפרוטה, מבזבזי הירושות על קוגל עבש וטשולנט מתקרר - כולנו חסרי מזל. אנחנו שורפים את היום השמח בחיינו במו ידינו, ועוד משלמים על זה עשרות אלפי שקלים, רק כדי 'להוכיח' שאנחנו לא מסכנים.
אבל העשירים, להם יש מזל. הם לא נדרשים להוכיח.
אז הם גם חוסכים את הסיוט, וגם חוסכים את הכסף (או שלא, אבל זה עניין שלהם). ולא יאומן - הם שמחים בנישואי צאצאיהם. בקיצור, פראיירים לא מתים, הם רק מתחלפים. מי שחושב שאחרי שחתונות הקורונה גילו לנו שגם לשמוח בחתונות צאצאים זו אופציה, כבר לא יהיו כאלה שיתרמו את מזומניהם למשרפות המזומנים הפועלים ללא הפסקה באולמות הגדולים - טועה.
יהיו גם כאלה, כי כאמור, הפראיירים רק מתחלפים, והם ימשיכו להעמיד את הרגעים המרגשים בחייהם על מצע מזומנים עב כרס, ויציתו גפרור בחיוך מעוות, שורפים את הרגעים המאושרים יחד עם הכסף, מעלים הכל על מוקד 'כ- ו-ל-ם מחתנים ככה היום'.
אבל, ובזאת אני בוטח: שיש כאלה שנפקחו להם העיניים, שהבינו שלשמוח באמת זו אפשרות, ושמחותן רוקד לאורך כל הריקודים בלי להיות מופרע ומבולבל זו דרך נעלית, ושעם כל הכבוד - אני מוכן להעניק להרבה אנשים ארוחת ערב, אבל לא להיות עסוק בכך ברגעים המאושרים בחיי. ואלה, טוב, הכסף שיחסכו, בין 30-50 אלף ש"ח, זה כבר הרווח המשני שלהם... המשך יבא בעז"ה....



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-14/5/2020 07:26 לינק ישיר 

תעזבו את החתונות זה כסף קטן.
תפסיקו לקנות דירות.



נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-14/5/2020 07:41 לינק ישיר 

יוזמה מבורכת
זמנים קיצוניים הם בהחלט הזמן לשינויים דרסטיים.


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-14/5/2020 07:54 לינק ישיר 

asher177 כתב:

תעזבו את החתונות זה כסף קטן.
תפסיקו לקנות דירות.




ואיפה נגור?
אל תענה שכירות לפנמ שאתה בודק מחירים ואפשרויות

אין אין אין

תקנו דירות בזול!!! ישנות? לא נורא


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-14/5/2020 09:07 לינק ישיר 

קשקוש בעלי האולמות יותר חכמים הם מבקשים עכשיו בן 10000 ל 160000 אלף עבור האולם גם אם תעשה אירוע של 50/  100 אנשים וגם אם לא תעשה בכלל האולם שלך לאותו ערב תשב שם לב  ... על המנות הם הורידו את המחיר אם תגיעו ל 400 מנות זה ירד ממחיר האולם ... בקיצור אם רוצים לחסוף תעשו ברחוב ... בקיצור זה ממש לא מציאותי ואדרבה אם למישהו יש רעיון למקום בחינם בירושלים בשטח פתוח בשמחה 

תוקן על ידי זרוק_מסיני ב- 14/05/2020 09:08:33




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-14/5/2020 09:36 לינק ישיר 

אם יהיו 100 מוזמנים בלבד, יעשו חתונות באולמות שהיום עושים בר מצוות ואירוסין.
ובהתאמה יקצצו את הבר מצוות ואת האירוסין.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-14/5/2020 18:53 לינק ישיר 

זרוק_מסיני כתב:
קשקוש בעלי האולמות יותר חכמים הם מבקשים עכשיו בן 10000 ל 160000 אלף עבור האולם גם אם תעשה אירוע של 50/  100 אנשים וגם אם לא תעשה בכלל האולם שלך לאותו ערב תשב שם לב  ... על המנות הם הורידו את המחיר אם תגיעו ל 400 מנות זה ירד ממחיר האולם ... בקיצור אם רוצים לחסוף תעשו ברחוב ... בקיצור זה ממש לא מציאותי ואדרבה אם למישהו יש רעיון למקום בחינם בירושלים בשטח פתוח בשמחה 


קצת סדר

אולמות כמו פביליון גוטניק ועוד לוקחים על המקום כ8000 ו80 ש"ח למנה, שזה אומר 16000 ש"ח
תוסיף מנות בר הגעת ל20-22 אלף

יש כמה חבילות חתונה שמחירם 14000-18000 (בית ברכה של קרלין בביתר, בית מלכה של בעלזא בברנדייס -ירושלים)
המחירים כוללים את המקום, קייטרינג שנותן 100 מנות סעודה ו150 מנות בר, וכולל כסא כלה, חלקם גם נותנים תזמורת

רק להזכיר, חתונה הכי זולה באיזורי גוטניק וולף היו עד עתה 35000 ש"ח ל350 מנות (9000 לאולם, 45 למנה, 22 למנות בר, 1500 לכסא כלה)



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-14/5/2020 19:00 לינק ישיר 

צריכים להזהר מהגזמות שמעתי מחתונת קורונה שהתקיימה במקסימום צמצום שהכלה שבורה ורצוצה עד עתה ואינה מסוגלת להסתכל בתמונות. שמחת חתן כלה זה לא רק כסף, בלי הגזמות אבל בלי קמצנות יתר.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-14/5/2020 19:04 לינק ישיר 

איש_חשוב כתב:

מהפכת החתונות בזול
בין הרבה דברים שקרו בזמן הקורונה, כמו למשל - להכיר את השכנים מהבנין ממול.. אחד הדברים הטובים שמתחיל לתפוס תאוצה הוא - הסוף לחתונות היקרות, מהם יוצאים המחותנים בשן ועין, ולפעמים בנפש רח"ל

שתדלנים ועסקנים מכמה קהלים, חסידים ליטאים וספרדים, מנסים לקבע את המצב כדי שהוא יימשך גם אחרי עידן הקורונה, שהשם ירחם עלינו שהוא כבר יגיע, ולפיו סעודת החתונה תכלול אך ורק קרובים ממדרגה ראשונה, דהיינו אחים וגיסים משני הצדדים, לא כולל ילדיהם דהיינו אחייני החתן והכלה, כך שמספר המנות בסעודה לא יעלה על 100 מנות, כמו שקורה היום כתוצאה מהחוק של התכנסות עד 50 איש, או 100 מיד אחרי חג השבועות הבעל"ט, סעיף המנות של הסעודה הוא החלק היקר ביותר בחתונה, כ16000 ש"ח+

אולמות יציעו עסקאות חבילה הכוללות כסא כלה קבוע עם פרחים, צלם קבוע, תזמורת קבועה או אפילו תקליטן עובד קבוע של האולם, דבר הקיים כבר מזמן בארה"ב בחלק מאולמות השמחה, וכך במקום לשרוף 50 אלף ש"ח+ מיותרים על הלילה, יש כבר היום דילים של 14000 ש"ח כולל הכל אפילו מנות בר (חוץ מצלם) פורסם גם כאן עיסקת החבילה של קרלין בביתר

ישנם כאלו ש50 אלף ש"ח קטן עליהם, אבל כשהגזירה הזאת נופלת על כולם, ורוב אנ"ש נאלץ לחיות על הלוואות מעיקות לטווח של שנים כדי לכסות את הבור התקציבי הזה, צריך לעשות חושבים איפה ההגיון בסעודת פאר ל300-400 אנשים
מה דעתכם?


הלוואי ויצליחו.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-14/5/2020 21:08 לינק ישיר 

מתקבל הרושם שיש בציבור הבנה לעריכת חתונות מצומצמות. זה
כבר לא נחשב לקמצנות. אנשים מקבלים עידוד ואומץ ממה שהם
רואים סביבם. ככל שירבו חתונות כאלה, הסיכוי שתתקבע הנורמה
של עריכת חתונות בחוג המשפחה המצומצמת, תלך ותגדל.

צעד חשוב בדרך לשינוי, הוא לעבור מאולמי האירועים למסעדות,
ולאולמות המיועדים לאירועים קטנים כמו בר-מצוות. 

חודשי הקיץ הקרובים הם קריטיים כדי לצרוב בתודעה שתם עידן
החתונות הגדולות.







דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-14/5/2020 21:54 לינק ישיר 

כשמדברים על חתונות גדולות צריך להבין מה מביא לידי חתונות גדולות, וזה בעיקר כי מזמינים את כל השכונה, את כל הכולל והעבודה, מאה חברים של החתן ומאה של הכלה, משפחה מורחבת עד הבן דוד השלישי שאין לך איתו קשר ביום יום, וכו' וכו'.

בכדי להגיע לחתונות מצומצמות, פשוט צריך להוריד מהרשימה הנ"ל וממילא תהיה חתונה מצומצמת.

אני למשל לא נוסע מחוץ לעיר לחתונות אלא אם כן זו משפחה קרובה ממש או שכן ממש קרוב או חבר קרוב למשל שאני לומד איתו חברותא. כך נשאר לי זמן פנוי לי ולמשפחתי. וגם אני לא מטריח את בעל השמחה גם בשעת השמחה עצמה וגם הוא לא מרגיש מחויב לבוא לשמחה שלי. אני חושב ששנינו מרוויחים מכך. אין טעם לבוא לשמחה של סתם חבר מהשכונה שאני פוגש אותו בבית הכנסת. וכי הוא באמת צריך אותי בשמחתו?

אמנם נכון שבגלל שאני לא בא לשמחות שלהם הם לא באים לשלי, אבל מי צריך אותם? הם לא משמחים אותי, ואני לא זקוק להם, ובוודאי לא להאכיל אותם. אז האולם לא יהיה מפוצץ? בבוקר למחרת מי זוכר את זה?

עוד שתי נקודות שאצלנו במשפחה נהגו.

א. לא עושים מסיבת אירוסים. חבל על הכסף, חבל להטריח את המשפחה, חבל להטריח את הרבנים ואת הבחורים מהישיבה. עושים וורט קטן משפחתי וזהו. שעה לפני החופה עושים אירוסים. (זה גם מונע בעיות במקרים שהשידוך מתבטל).

ב. לא עושים שבת חתן כלל אלא שבת שבע ברכות. שני הצדדים משתתפים חצי חצי. אבל זה כבר נפוץ היום וכך נראה לי רוב העולם נוהג.

החתונה הכי יפה שהייתי בה הייתה של אחותי, שהתחתנה עם בחור מחו"ל, והחליטו לעשות חתונה מצומצמת משפחתית במלון ירושלמי יפה. היה פשוט כיף. בלי "ימים" על כל פראק מתחיל, בלי מליון מזל טוב חופר, פשוט שמחה אמיתית משפחתית. 

גם מי שחשב לו לחגוג עם החברים מבית כנסת ומהשכונה, אפשר למשל לעשות את החתונה בחוג המשפחה. ואז לעשות שבע ברכות אחד עם קוגל והרינג בבית כנסת של משפחת החתן ושבע ברכות אחר בבית כנסת של משפחת הכלה. כך לא מטריחים את העולם ונותנים לאנשים הזדמנות ליהנות מהשמחה שלך, אם זה מעניין אותם...

אולי אפשר לעשות גם שבע ברכות בישיבה לחברי החתן. כך לא מוציאים אותם מהישיבה ומבטלים תורה, וגם נותנים להם הזדמנות לשמח אותו. וכן לחברות הכלה. וכן על זה הדרך.

בכל אופן, יש הרבה אפשרויות רק השאלה היא מה אנשים רוצים מעצמם. יש כאלה שחתונות אצלם זה מפגן כח. כמה חודשים הם מתכננים איך להביא איזה שם מפורסם שיוכלו להשוויץ בו. יש כאלה שמעמידים צלם כל החתונה כדי לצלם מפורסמים, ומי בסיום החתונה, או אפי' תוך כדי, הם מעלים תמונות לאתרים להראות לכל באי עולם איזה חשוב בעל השמחה (את זה יש גם בניחומי אבלים...). מאנשים כאלה אני לא מצפה לצמצם. כל חייהם מהמה יאמרו אחרים. אבל אברכים שהפרוטה לא מצויה בכיסם, למה לא לצמצם בלי לפגוע בשמחה?

בציבור החסידי יש הנחתה מלמעלה של האדמו"ר והחסידים אמורים להתיישר. אצל הליטאים זה פחות עובד. צריכים את הכמה ראשונים שיאזרו אומץ ויתחילו עם זה ואחריהם ילכו כולם...



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-14/5/2020 21:55 לינק ישיר 

תמשיכו לחלום לא יהיה שינוי מהותי בחתונות
תפסיקו להתקשקש עם הכסף הקטן ותפתחו עוד אשכולות על הדיור



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-14/5/2020 22:05 לינק ישיר 

משגיח,

נכון שחתונות יחסית לדיוק זה כסף קטן, אבל בזה יש לאנשים מה לעשות, משא"כ בדיור, המצב בארץ זה משבר של ממש בנושא הדיור, ואין לאדם המצוי מה לעשות בעניין.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-14/5/2020 22:21 לינק ישיר 

יש לי ידיד שחיתן בתחילת הקורונה. וכל ליל החתונה עלה לו 3000 שח במקום 30000 שח לכל צד.
היה שמחה אמיתית וכולם היו מרוצים.
אין שום סיבה בעולם לזרוק כ50000 שח ללילה אחד.
הלוואי שיהיה שינוי. בארה"ב מתארגנים גם ציבור גדול לעשות חתונות מצומצמות.




נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > בחדרי חרדים > מהפכת החתונות בזול
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
1 2 לדף הבא סך הכל 2 דפים.