בית פורומים בחדרי חרדים

בתי הדין הרבניים מכשירים ממזרים ?!

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-19/5/2020 21:06 לינק ישיר 
בתי הדין הרבניים מכשירים ממזרים ?!

פסק דין תקדימי ואמיץ: בית הדין הרבני בתל אביב התיר 'ממזר' בן 40

הדיינים חקרו לעומק את האישה ואת בעלה, ובמקביל ערכו תחקיר ייסודי על הנישואין הראשונים • הם גילו: בכתובה נפלו פגמים רבים – מסדר הקידושין לא היה מוסמך, היו טעויות בפרטי הכתובה, התאריך בערב פסח לא נראה סביר – וגם העדים לא שמרו תורה ומצוות


בפסק דין תקדימי ואמיץ, החליט בית הדין הרבני בתל אביב לשחרר מכבלי ממזרות ראש משפחה ואב לילדים – שבית הדין הרבני קבע לפני ארבעים שנה כי הוא ''אסור לבוא בקהל''.

פסק הדין החדשני של אב בית הדין הרב אבירן יצחק הלוי משתרע על פני מאות עמודים ומחוזק בשמונה קבצי נימוקים של חברי בית הדין הרבני ודיינים נוספים.

סיפור המעשה: לפני ארבעים שנה הגיעו בני זוג מדרום הארץ לבית הדין הרבני ובקשו להתגרש במהירות. האישה הייתה בהריון מתקדם.

הבעל טען כי אשתו עזבה את הבית לפני זמן רב, והיא מתגוררת ומנהלת חיי משפחה עם גבר אחר באשדוד, וממנו התעברה. האישה אישרה את העובדות, וגם הגבר האחר – אבי הילד לכאורה, חתם על הצהרת אבהות על העובר, הנושא את שם משפחתו עד היום.

בית הדין הרבני ברחובות סידר מיד גט פיטורין לבני הזוג וקבע, כי הבן שיוולד הינו ממזר ואסור לבוא בקהל, ויש לרשום אותו ברשימת מעוכבי החיתון.

כעבור ארבעים שנה הגיע הבן לבית הדין הרבני בתל אביב יחד עם אימו ובעלה המקורי וביקש להתיר אותו מכבלי הממזרות, ולמחוק אותו מרשימת פסולי החיתון.

ההורים טענו כי הילד הנושא את שמו של הגבר האחר הוא בעצם ילדם המשותף. האישה אמרה כי ספרה לבית הדין שהילד אינו מבעלה כיוון שבעלה דאז הסכים לגרשה רק אם תצהיר שהילד אינו שלו, כדי שלא יהיה חייב במזונות.

השניים לא ידעו כי בכך הם אוסרים את זרעם וזרע זרעם באיסור ממזרות.

עוד טענו בני הזוג לשעבר שאחד העדים בחתונתם היה חילוני גמור ולכן יש מקום לפסול את נישואיהם הראשונים, וממילא לבטל את הממזרות. האישה הגיעה עם בדיקת פוליגרף שאישרה כי היא דוברת אמת, ואישרה כי בעת שנכנסה להריון חייתה עם בעלה.

בית הדין לא הסתפק בבדיקה זו, שמא היא מגמתית, ושלח הן את האישה והן את הבעל המקורי לבדיקת פוליגרף מטעם בית הדין. שניהם נשאלו שאלות שונות והאם אחד מעדי הקידושין לא היה שומר תורה ומצוות – ושניהם נמצאו דוברי אמת.

בשלב זה תחקרו הדיינים לעומק את האישה ואת בעלה, ובמקביל ערכו תחקיר ייסודי אודות הנישואין הראשונים. מסתבר, כי בכתובה נפלו פגמים רבים: מסדר הקידושין לא היה מוסמך; היו טעויות בפרטי הכתובה; התאריך בערב פסח לא נראה סביר; וגם העדים לא שמרו תורה ומצוות.

אב בית הדין הרב אבירן יצחק הלוי והדיינים הרב אפרים כהן, הרב יאיר בן-מנחם והרב איתן זן בר – כתבו כל אחד בנפרד פסק דין ייסודי, מנומק ומבוסס ובחנו את הנושא על היבטיו השונים על פי ההיסטוריה ההלכתית לדורותיה – החל מהרמב''ם והשולחן ערוך, וכלה בפוסקי דורנו כמו הרב יוסף שלום אלישיב, הרב ז'ולטי, הרב עובדיה יוסף, הרב שלום משאש, הרב משה פיינשטיין ואחרים.

כדי לאשש ולבסס את פסק הדין, הם ביקשו גם מארבעה דיינים וראשי כוללים לדיינות לבחון את הנושא ולכתוב מאמר הלכתי משלהם. בין השאר הם פנו לראב''ד באר שבע הרב יהודה דרעי, שכתב גם הוא פסק דין מסכם המשתרע על עשרות עמודים.

המסקנה הכללית של הדיינים הייתה לקבל את דברי האישה ובעלה, כי בתקופה האמורה הם חיו כבעל ואישה.

הדיינים התרשמו כי ''האישה שבפנינו היא אישה כשרה, צנועה והגונה, שנסיבות חייה לא היו קלים ופשוטים, והשתכנענו כי לא נהגה בצורה פסולה בזמן שהייתה נשואה. מה שאמרה האישה בשעתו, שהבן אינו מבעלה, אין בו כדי לקבוע ממזרות מאחר והתורה נתנה נאמנות לאישה רק כדי להכשיר את בנה ולא לפוסלו. יש לצרף להיתר את טענת האב והאם שעד הקידושין היה פסול''.

בשורה התחתונה של פסק הדין כתבו הדיינים הרב אבירן יצחק הלוי, הרב אפרים כהן והרב יאיר בן-מנחם, והרב איתן זן בר כי ''המבקש… מותר להינשא כדת משה וישראל ויש להסירו לאלתר מרשימת מעוכבי החיתון''.

https://www.ch10.co.il/news/595367/#.XsPjXf9vaUl


נשלח מהאנדרואיד שלי




דווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-19/5/2020 21:18 לינק ישיר 

האם זוג ש"ידוע בציבור" וחי ביחד בצורה בולטת למשך שנים, זה לא מספיק מצד עצמו להיחשב כנישואין אפילו אם טקס החופה לא היה כהלכתו?



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-19/5/2020 21:38 לינק ישיר 

אצל הספרדים הכל מותר 

ומי יודע כמה כסף קיבלו כאן ?



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-20/5/2020 02:26 לינק ישיר 

אי אפשר לעשות בדיקת DNA?


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-20/5/2020 06:44 לינק ישיר 

מצדרביעי כתב:

האם זוג ש"ידוע בציבור" וחי ביחד בצורה בולטת למשך שנים, זה לא מספיק מצד עצמו להיחשב כנישואין אפילו אם טקס החופה לא היה כהלכתו?


אתה מסתמך על החזקה שאין אדם עושה בעילתו בעילת זנות, שמסתמא היתה כוונת קידושין.

אפשר היה לטעון את החזקה הזאת במקומות כמו ברית המועצות הסובייטית אבל בארץ ישראל של ימינו שנישואים דכמו"י קלים וזמינים חזקה היא שכוונת הבעילה אינה לקידושין אלא לזנות.

שאילו רצה לקדש, היה באמת מקדש.


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-20/5/2020 08:49 לינק ישיר 

0hyeah כתב:

אי אפשר לעשות בדיקת DNA?



לא עושים בכדי לא לפסול אדם בישראל


נשלח מהאנדרואיד שלי

_________________




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-20/5/2020 15:07 לינק ישיר 

איזה נימוק זה ש'מסדר הקידושין לא היה מוסמך' וכי משום זה אפשר להתיר אשת איש לשוק ? או בגלל שנפלו טעויות בכתובה ? 



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-20/5/2020 17:24 לינק ישיר 

ויקרא רבה פרשה לב
ושבתי ואראה את כל העשוקים  (קהלת) - אלו הממזרים 
ומיד עושקיהם כוח (קהלת)  זה סנהדרין גדולה של ישראל שהיא באה עליהן בכוח התורה ומרחקתן



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-20/5/2020 17:51 לינק ישיר 

בונדמן כתב:
איזה נימוק זה ש'מסדר הקידושין לא היה מוסמך' וכי משום זה אפשר להתיר אשת איש לשוק ? או בגלל שנפלו טעויות בכתובה ? 

אילו מסדר הקידושין היה מוסמך מן הסתם היה דואג לעדים כשרים, ההיתר מסתמך גם על זה שיתכן והקידושין לא חלו



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-20/5/2020 17:59 לינק ישיר 

יצחקהספרן כתב:

0hyeah כתב:

אי אפשר לעשות בדיקת DNA?



לא עושים בכדי לא לפסול אדם בישראל

_________________



אבל הוא כבר פסול כיום..


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-20/5/2020 18:19 לינק ישיר 
מצדרביעי

אלי_ו כתב:
מצדרביעי כתב:

האם זוג ש"ידוע בציבור" וחי ביחד בצורה בולטת למשך שנים, זה לא מספיק מצד עצמו להיחשב כנישואין אפילו אם טקס החופה לא היה כהלכתו?


אתה מסתמך על החזקה שאין אדם עושה בעילתו בעילת זנות, שמסתמא היתה כוונת קידושין.

אפשר היה לטעון את החזקה הזאת במקומות כמו ברית המועצות הסובייטית אבל בארץ ישראל של ימינו שנישואים דכמו"י קלים וזמינים חזקה היא שכוונת הבעילה אינה לקידושין אלא לזנות.

שאילו רצה לקדש, היה באמת מקדש.


נשלח מהאנדרואיד שלי


אתה מבין שבמקרה פה שהיה טקס חתונה עם חופה וקידושין-רק שמנסים למצוא פסול בעדים וכיו"ב- אי אפשר לומר את הסברה שלך?



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-20/5/2020 18:31 לינק ישיר 

יצחקהספרן כתב:
0hyeah כתב:

אי אפשר לעשות בדיקת DNA?



לא עושים בכדי לא לפסול אדם בישראל


נשלח מהאנדרואיד שלי

_________________

אז למה פוליגרף כן? בפרט שהאמינות לו בספק רב



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-20/5/2020 23:53 לינק ישיר 

רוב..אחר הבעל



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-21/5/2020 04:47 לינק ישיר 

צודק


נשלח מהאנדרואיד שלי

תוקן על ידי אלי_ו ב- 21/05/2020 04:51:10




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-21/5/2020 18:09 לינק ישיר 
chaverim

מה אתה רוצה להביע או לרמוז עם הכותרת הזאת, שכאילו "הרבנות מתירה ממזרים"? לא בטוח שזה מה שרצית להוציא מהמקלדת שלך חלילה וחלילה.

כולם יודעים שהפה שאסר גם הפה שמתיר. אז "הרבנות מתירה ממזרים" לא בדיוק נכון כי הכותרת הייתה צריכה יותר להיות "הרבנות שינתה החלטה קודמת".

כמו כן, ידוע שעם השנים מידע זורם,  טכנולוגיה חדשה מתפתחת, וגם בעולם כולו מגלים דברים חדשים בגלל שהעולם מתקדם כל הזמן, ופה ניצלו את הזמן הרב שעבר כדי להציל ענף אחד מכלל ישראל, חלק מהגוף שלי שנתרפא, אז צריך לברך על כך ולא להכפיש.

בהצלחה ידידי


יו_טיוב כתב:
פסק דין תקדימי ואמיץ: בית הדין הרבני בתל אביב התיר 'ממזר' בן 40

הדיינים חקרו לעומק את האישה ואת בעלה, ובמקביל ערכו תחקיר ייסודי על הנישואין הראשונים • הם גילו: בכתובה נפלו פגמים רבים – מסדר הקידושין לא היה מוסמך, היו טעויות בפרטי הכתובה, התאריך בערב פסח לא נראה סביר – וגם העדים לא שמרו תורה ומצוות


בפסק דין תקדימי ואמיץ, החליט בית הדין הרבני בתל אביב לשחרר מכבלי ממזרות ראש משפחה ואב לילדים – שבית הדין הרבני קבע לפני ארבעים שנה כי הוא ''אסור לבוא בקהל''.

פסק הדין החדשני של אב בית הדין הרב אבירן יצחק הלוי משתרע על פני מאות עמודים ומחוזק בשמונה קבצי נימוקים של חברי בית הדין הרבני ודיינים נוספים.

סיפור המעשה: לפני ארבעים שנה הגיעו בני זוג מדרום הארץ לבית הדין הרבני ובקשו להתגרש במהירות. האישה הייתה בהריון מתקדם.

הבעל טען כי אשתו עזבה את הבית לפני זמן רב, והיא מתגוררת ומנהלת חיי משפחה עם גבר אחר באשדוד, וממנו התעברה. האישה אישרה את העובדות, וגם הגבר האחר – אבי הילד לכאורה, חתם על הצהרת אבהות על העובר, הנושא את שם משפחתו עד היום.

בית הדין הרבני ברחובות סידר מיד גט פיטורין לבני הזוג וקבע, כי הבן שיוולד הינו ממזר ואסור לבוא בקהל, ויש לרשום אותו ברשימת מעוכבי החיתון.

כעבור ארבעים שנה הגיע הבן לבית הדין הרבני בתל אביב יחד עם אימו ובעלה המקורי וביקש להתיר אותו מכבלי הממזרות, ולמחוק אותו מרשימת פסולי החיתון.

ההורים טענו כי הילד הנושא את שמו של הגבר האחר הוא בעצם ילדם המשותף. האישה אמרה כי ספרה לבית הדין שהילד אינו מבעלה כיוון שבעלה דאז הסכים לגרשה רק אם תצהיר שהילד אינו שלו, כדי שלא יהיה חייב במזונות.

השניים לא ידעו כי בכך הם אוסרים את זרעם וזרע זרעם באיסור ממזרות.

עוד טענו בני הזוג לשעבר שאחד העדים בחתונתם היה חילוני גמור ולכן יש מקום לפסול את נישואיהם הראשונים, וממילא לבטל את הממזרות. האישה הגיעה עם בדיקת פוליגרף שאישרה כי היא דוברת אמת, ואישרה כי בעת שנכנסה להריון חייתה עם בעלה.

בית הדין לא הסתפק בבדיקה זו, שמא היא מגמתית, ושלח הן את האישה והן את הבעל המקורי לבדיקת פוליגרף מטעם בית הדין. שניהם נשאלו שאלות שונות והאם אחד מעדי הקידושין לא היה שומר תורה ומצוות – ושניהם נמצאו דוברי אמת.

בשלב זה תחקרו הדיינים לעומק את האישה ואת בעלה, ובמקביל ערכו תחקיר ייסודי אודות הנישואין הראשונים. מסתבר, כי בכתובה נפלו פגמים רבים: מסדר הקידושין לא היה מוסמך; היו טעויות בפרטי הכתובה; התאריך בערב פסח לא נראה סביר; וגם העדים לא שמרו תורה ומצוות.

אב בית הדין הרב אבירן יצחק הלוי והדיינים הרב אפרים כהן, הרב יאיר בן-מנחם והרב איתן זן בר – כתבו כל אחד בנפרד פסק דין ייסודי, מנומק ומבוסס ובחנו את הנושא על היבטיו השונים על פי ההיסטוריה ההלכתית לדורותיה – החל מהרמב''ם והשולחן ערוך, וכלה בפוסקי דורנו כמו הרב יוסף שלום אלישיב, הרב ז'ולטי, הרב עובדיה יוסף, הרב שלום משאש, הרב משה פיינשטיין ואחרים.

כדי לאשש ולבסס את פסק הדין, הם ביקשו גם מארבעה דיינים וראשי כוללים לדיינות לבחון את הנושא ולכתוב מאמר הלכתי משלהם. בין השאר הם פנו לראב''ד באר שבע הרב יהודה דרעי, שכתב גם הוא פסק דין מסכם המשתרע על עשרות עמודים.

המסקנה הכללית של הדיינים הייתה לקבל את דברי האישה ובעלה, כי בתקופה האמורה הם חיו כבעל ואישה.

הדיינים התרשמו כי ''האישה שבפנינו היא אישה כשרה, צנועה והגונה, שנסיבות חייה לא היו קלים ופשוטים, והשתכנענו כי לא נהגה בצורה פסולה בזמן שהייתה נשואה. מה שאמרה האישה בשעתו, שהבן אינו מבעלה, אין בו כדי לקבוע ממזרות מאחר והתורה נתנה נאמנות לאישה רק כדי להכשיר את בנה ולא לפוסלו. יש לצרף להיתר את טענת האב והאם שעד הקידושין היה פסול''.

בשורה התחתונה של פסק הדין כתבו הדיינים הרב אבירן יצחק הלוי, הרב אפרים כהן והרב יאיר בן-מנחם, והרב איתן זן בר כי ''המבקש… מותר להינשא כדת משה וישראל ויש להסירו לאלתר מרשימת מעוכבי החיתון''.

https://www.ch10.co.il/news/595367/#.XsPjXf9vaUl


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-21/5/2020 18:45 לינק ישיר 

בקיצר כתב:

רוב..אחר הבעל


זה לא נחשב אם היא עזבה את הבית ונכנסה להריון אח"כ.. (לא יודע מה היה המקרה פה)


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > בחדרי חרדים > בתי הדין הרבניים מכשירים ממזרים ?!
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
1 2 לדף הבא סך הכל 2 דפים.