בית פורומים בחדרי חרדים

זו כבר לא הפגיעה בנפש, אלא תאוה לראות את הרבי

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-11/10/2020 20:38 לינק ישיר 
זו כבר לא הפגיעה בנפש, אלא תאוה לראות את הרבי

כאן באתר הוא סיפר לנו שלא שומרים על ההנחיות כדי לשמור על בריאות הנפש:


משום מה חושבים שההסבר הזה לא יניח את דעתם של קוראי גלובס (אנשי כלכלה וכספים ואולי גם פסיכולוגים...), אז מספרים להם שלא שומרים על ההנחיות בגלל התאוה לראות את הרבי, תאוה שדומה קצת לרצון שלהם לפגוש את המשפחה (אחרי הרבה זמן...).


 אי אפשר לכתוב באתר חרדי שרצון לראות את הרבי דוחה איסורי תורה כנסיעה בשבת וכו' אבל נראה שזה מה שמנסים למכור לקוראי גלובס מתוך תקוה ליצור איזשהי הזדהות עם הרצון שלהם לראות את המשפחה בסגר.

אז ככה: באיזה אתר שזה לא יהיה בפעם הבאה, הציבור מצפה להסבר מי התיר להם בשם כל הנ"ל ליצור שמורות טבע, לא של ילידים באמזונס או במקומות נידחים בעולם, אלא בלב אזורים עירוניים מאוכלסים בצפיפות ע"י אוכלוסיה חרדית (סוג ב? "חלקים מתוכנו שלא מבינים את צרכיו הרוחניים והחברתיים של האחר") שכן שומרת על ההנחיות, בעל כרחה של אותה אוכלוסיה חרדית! על מנת לשמש עבורם בפועל כחומת גטו אנושית. בלי נדר נצרף את הקישור לפוסט עם ההסבר החדש כשזה יעלה לאויר...




דווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-11/10/2020 20:58 לינק ישיר 

לא ציפיתי מחסיד בעלז לכתוב משהו אחר.


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-11/10/2020 21:04 לינק ישיר 

וואס פארשטייט א גוי צו א שטיקל ברטנורא


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-11/10/2020 21:14 לינק ישיר 

וואס פארשטייט א בעלזער אין קורונה...


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-11/10/2020 22:02 לינק ישיר 

חילול השם כמו רה המסבירנים החרדיים יש לו ממי ללמוד מאייכלר



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-11/10/2020 22:09 לינק ישיר 

במחכ"ת, איזו מן תאווה משונה זו 'לראות את הרבי'?

יש תאוות מעניינות יותר.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-11/10/2020 22:17 לינק ישיר 

מה אתה מבין תשאל אוהד ספורט כמה הוא כמהה לראות את אלילו או את כוכב התרבות שרצים אליו שיחתום זה אותו דבר רק בשפה חרדית



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-11/10/2020 22:56 לינק ישיר 

יש גם תאווה של הרבי לחסידים?


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-11/10/2020 23:04 לינק ישיר 

כבר הבאי לכאן בעבר את הסיפור על אותו רב שסיים את תפילתו במנין בימי הקורונה, ניגש אליו חרדק"י ואומר לו "הייתכן? פיקוח נפש, ומה עם לא תרצח? אחד מעשרת הדברות"
ענה לו הרב "תגיד לי, יש לך סמארטפון"?
"כן "ענה הפושטק"
עונה לו הרב, "אני לא אתערב לך בלא תנאף, ואתה לא תתערב לי בלא תרצח"

פושטקים, אתם הרי לא מגיעים לבעלזא, אל תתערבו להם בפיקוח נפש, והם לא יתערבו לכם בסמארטפונים
ובמילים אחרות, מי אתם, חילונים למחצה לשליש ולרביע שתבואו לדבר על מצווה כלשהי?



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-11/10/2020 23:16 לינק ישיר 

הסיפור היה אחרת.
האברך הבעלזאי גער ב''פושטק'' על הסמארטפון, גער בו ה'פושטק' על שאינו עוטה מסיכה והסביר בטוב טעם, אני אתערב לך בלא תרצח שלך בגלל שחייך קודמין, והבא ליתן לך קרמשניט השכם ליתן לו קרמשניט.
ואתה לא תתערב לי בבין אדם למקום, שזה לא עניינך.



נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-11/10/2020 23:30 לינק ישיר 

מושגים כתב:

יש גם תאווה של הרבי לחסידים?


נשלח מהאנדרואיד שלי



יש גם תאווה של הרבי לכספי החסידים?



נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-11/10/2020 23:38 לינק ישיר 

איש_חשוב כתב:
כבר הבאי לכאן בעבר את הסיפור על אותו רב שסיים את תפילתו במנין בימי הקורונה, ניגש אליו חרדק"י ואומר לו "הייתכן? פיקוח נפש, ומה עם לא תרצח? אחד מעשרת הדברות"
ענה לו הרב "תגיד לי, יש לך סמארטפון"?
"כן "ענה הפושטק"
עונה לו הרב, "אני לא אתערב לך בלא תנאף, ואתה לא תתערב לי בלא תרצח"

פושטקים, אתם הרי לא מגיעים לבעלזא, אל תתערבו להם בפיקוח נפש, והם לא יתערבו לכם בסמארטפונים
ובמילים אחרות, מי אתם, חילונים למחצה לשליש ולרביע שתבואו לדבר על מצווה כלשהי?


איזה מצווה לראות חתונה של נכד של רבי או לראות אדמור אוכל איטריות מרובעות בראש השנה או סתם במופע של אכילה בציבור זה המצוות שלך ועל מי שלא מסכים איתך מיד זה אומר שיש לו סמרטפון ואייפון והא כלל לא חרדי אתה מוציא שם רע לחסידים עם השטויות שלך 



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-11/10/2020 23:42 לינק ישיר 

[quote]כבר הבאי לכאן בעבר את הסיפור על אותו רב שסיים את תפילתו במנין בימי הקורונה, ניגש אליו חרדק"י ואומר לו "הייתכן? פיקוח נפש, ומה עם לא תרצח? אחד מעשרת הדברות"
ענה לו הרב "תגיד לי, יש לך סמארטפון"?
"כן "ענה הפושטק"
עונה לו הרב, "אני לא אתערב לך בלא תנאף, ואתה לא תתערב לי בלא תרצח"

פושטקים, אתם הרי לא מגיעים לבעלזא, אל תתערבו להם בפיקוח נפש, והם לא יתערבו לכם בסמארטפונים
ובמילים אחרות, מי אתם, חילונים למחצה לשליש ולרביע שתבואו לדבר על מצווה כלשהי?
[/quote]


אתה מגיע מאמריקה?" התפעל האדמו"ר מרן רבי אהרן מבעלזא זצ"ל (יום פטירתו כ"א אב) כשבא לפניו יהודי חרדי מארצות הברית, דבר שהיה נדיר באותם הימים, "אמור נא, מה מצבם של היהודים בארצות הברית?"

היהודי החל לומר: "היהודים שם באים להתפלל בבית הכנסת רק בימים נוראים". הוא התכוון להמשיך לומר שבשאר השנה הם אינם מתפללים. אבל רבי אהרן קטע אותו: "בשאר ימות השנה הם ודאי מתפללים בבית"...

כי כן היה הצדיק הקדוש, מרן רבי אהרן מבעלזא זי"ע, לא היה מסוגל בטבעו לשמוע רע על יהודי באשר הוא, ולא משנה מה מצבו. תדיר לימד זכות על יהודים בכל מיני דרכים מחוכמות. על יהודים ללא כיפה היה אומר שהם סומכים על שיטה כלשהי בהלכה שצריכים לשים כיפה רק בשעת הברכה (וכיון שאינם מברכים – אינם חובשים לעולם כיפה... אבל את זה הוא כמובן לא הוציא מפיו). על יהודים מחללי שבת אמר שאינם יודעים ששבת היום, וכן על זו הדרך. 

אחד מהרופאים שטיפלו ברבי הקדוש בעת מגוריו בתל אביב היה יהודי חילוני. באחד הימים הגיע אחד מחסידי האדמו"ר לומר לו שהרופא נוסע בשבת ומחלל את קדושתה. אי לכך, האדמו"ר – לדעתו של אותו חסיד – צריך להוכיח את הרופא.

"ומי אמר לך שהיה זה בעת כניסת השבת?" שאל רבי אהרן את החסיד, "שמא היה זה לפני שקיעת החמה?" החסיד ניסה להתעקש שהוא ראה את הרופא נוסע בשעה שהחושך ירד ושבת כבר הגיעה.

כאשר הגיע הד"ר בפעם הבאה לבית האדמו"ר אמר לו הצדיק בחכמתו: "אחד מחסידי טוען שהוא ראה אותך נוסע בשבת. אני אמרתי לו שוודאי היה זה אחרי השקיעה. מי מאיתנו צודק?"

הד"ר שראה שהרבי מותיר לו פתח מילוט, השיב בגמגום: "מה שהרבי אומר, הרבי תמיד צודק..."

אמרו החסידים שלא עברו ימים מרובים והרופא מהתפעלותו מרגישותו של האדמו"ר, החליט שהוא משנה את דרכו וחוזר לכור מחצבתו.

אך לא רק בלימוד זכות גרידא הסתפק הרבי. פעמים רבות היה עושה מעשה בכדי להוכיח את האדם בעדינות בכדי שיחדל מחטאיו, אך היה מקפיד מאוד שלא להגדיר זאת כ"חטא" או מעשה רע, אלא רק כרצון לשפר את הקיים.

כזה היה המעשה בקרוב משפחתו של האדמו"ר שהתקרב לציונות בעודו בחו"ל, וכאשר עלה ארצה לפני פרוץ השואה, פרק מעליו עול תורה ומצוות בהיותו ללא בני משפחתו. עם עלותו של הרבי הנערץ ארצה, השתדל הקרוב שלא להיראות ליד דודו בקלונו וכלפי חוץ הציג עצמו כשומר תורה ומצוות.

באותם הימים של קום המדינה, השתמשו ברוב הבתים ב"ארגז קרח" בכדי לשמור על מוצרי המזון, ומדי יומיים בערך היה צורך לרכוש בלוק קרח נוסף ולהחליף את הישן שנמס. מקררים עלו הון תועפות וכמעט לא היו בשימוש פרטי.

באחת השבתות הגיע אחד מגבאי האדמו"ר מזועזע כולו: קרוב משפחתו של האדמו"ר, שהיה נכד לצדיקים מפורסמים בתורתם ובקדושתם, עומד בעצם יום השבת בתור לקנות קרח ברחובה של עיר. הוא לא יכול היה להתאפק ולמרות שידע שהרבי אינו מסכים להוציא מילה רעה על יהודי – סיפר את הדבר.

הרבי החריש, אך ביום ראשון הוא קרא לאותו קרוב משפחה, ובבואו לפניו אמר לו הרבי: "שמעתי שהינך משתמש בארגז של קרח בביתך, קח לך כסף וקנה לך מקרר פרטי"...




תוקן על ידי אדמה10 ב- 11/10/2020 23:43:08




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-11/10/2020 23:45 לינק ישיר 

דוד דמן מוכיח בורות גמורה

הוא יודע בכלל מה זה המודל השבדי?
הוא מודע להגבלות שיש בשבדיה?
הוא מודע לכך שתנאי המחיה והאוכלוסיה בשבדיה שונים לגמרי מישראל?
הוא מודע לאופי השבדי לעומת הישראלי?
המרחק בין בעלז לשבדיה כרחוק מזרח ממערב

אני לא מצפה מראש ממשלתינו המפוחד והכושל להתחיל ולקדם את המודל השבדי, שלפחות נועז מספיק כדי להודות שאין עצה ואין תבונה נגד הנגיף מעבר ללחכות בסבלנות לפתרון החיסוני"

תוקן על ידי נוירולוג ב- 11/10/2020 23:46:30




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-11/10/2020 23:55 לינק ישיר 




דוקא אני רואה איך הליטאים רצים אחרי הגר"ח קניבסקי ומאמינים לכל הבדיות שקופת העיר ועוד שרטלנים מוציאים בשמו, אז חסידי בעלז נראים חלשים לידם.




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-11/10/2020 23:59 לינק ישיר 

אני לא "זכיתי" להיות מחסידי הגר"ח אבל טענתך מזכירה לי את הבלזערס שהתלוננו למה לא מחו על כבוד רבם כמו על כבוד הגרח  זכית בכבוד גדול 



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > בחדרי חרדים > זו כבר לא הפגיעה בנפש, אלא תאוה לראות את הרבי
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
1 2 לדף הבא סך הכל 2 דפים.