בית פורומים בחדרי חרדים

הזמנים ברחמסטריווקא - לא יודע אם לצחוק או לבכות

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-30/3/2021 00:44 לינק ישיר 
הזמנים ברחמסטריווקא - לא יודע אם לצחוק או לבכות

בחצר חסידות רחמסטריווקא ערכו את שבת הגדול וחג ראשון של פסח למעלה מהזמן.

אחד החסידים העלה על הכתב את סדר הזמנים של הרבי החל מערב שבת הגדול ועד לסיום חג ראשון. 'בחדרי חרדים' מביא את הפירוט מערב שבת והחג ועד למוצאי חג ראשון. תחזיקו ראש.

יום שישי, ערב שבת הגדול, הרבי יצא לשריפת חמץ בשעה 11:10 בבוקר, לאחר מכן התפלל תפילת שחרית. בשעה 13:30 יצא לאפיית מצות מצוה בבית המדרש רחמסטריווקא ברחוב דוד ילין. בשעה 19:30 התפלל הרבי מנחה וערך התרת קללות בביהמ"ד הגדול בשכונת גוש 80.

בליל שבת התפלל הרבי מעריב בשעה 1:30 ועברו לאמירת גוט שבת. בשעה 3:00 לפנות בוקר ערך את הטיש עם בחורי חו"ל בחדר האוכל של הישיבה עד השעה 4:40.

ביום שבת בגלל סוף זמן אכילת חמץ החלו להתפלל בשעה 7:30 תפילת שחרית, ובשעה 9:55 סיימו קדיש שלאחר שחרית ולא אמרו יוצרות לשבת הגדול מחוסר זמן והאדמו"ר שליט"א הכריז שיהיה הפסקה לקיים מצות סעודת שבת ואפשר לאכול עד השעה 10:39 וקריאת התורה יהיה מאוחר יותר.

בשעה 10:10 יצא הרבי לעריכת ה'מיטאג טיש' (טיש צהריים) בחדר האוכל, עד 12:15 (אחר סו"ז אכילת חמץ ביטל הרבי את החמץ ואמר היה"ר, וסילקו החמץ מהשולחן).

בשעה 17:20 יצא הרבי לקריאת התורה, סיימו מוסף בשעה 18:50 ועברו לומר 'א גוט שבת' וכעבור כמה דקות התפללו מנחה, והרבי אכל פירות בסעודה שלישית בחדרו.

בליל חג ראשון של פסח התפלל הרבי מעריב בשעה 21:20 לפני הלל היתה הפסקה וסיימו בשעה 23:20, אז עברו לאמירת גוט יום טוב.

כעבור כמה דקות נכנס הרבי לעריכת הסדר, חילק מצות מצוה בקניין לכ-50 בחורי חו"ל וחתנים שאכלו במחיצת הרבי שהכין את הקערה בעצמו.

בשעה 12:10 נכנס הרבי לקידוש, לפני חצות הפסיקו באמירת ההגדה למצוות אכילת מצה, ואח"כ המשיכו באמירת ההגדה. לפני 'ברך' הכריזו על הפסקה.

בשעה 5:05 לפנות בוקר לפני שירת 'אדיר הוא יבנה' שתו כוס רביעית והרבי אמר 'נרצה', ומיד יצא לעריכת קידוש לבנה בחצר בית המדרש.

בשעה 6:00 יצא הרבי לריקוד ואמירת דברי תורה בעניין קידוש לבנה, ואחר כך המשיך באמירת הפיוטים, לאחריהם אמר שוב דברי תורה ובירך את כולם, וקם לריקוד 'חסל סידור פסח' כשהרבי נכנס לחדרו בשעה 6:40.

ביום חג הפסח התחילו שחרית סמוך לחצות, ואחרי חזרת הש"ץ הכריזו על הפסקה גדולה ובשעה 16:30 אמר הרבי 'הלל', וסיימו מוסף בשעה 18:50 ומנחה סמוך לר"ת, לאחר התפילה יצא הרבי לריקוד במעגל בהיכל ביהמ"ד בניגוני חג הפסח ושמחת יו"ט, עד השעה 21:00.

במוצאי חג ראשוו של פסח התפלל הרבי מעריב בשעה 2:00 לפנות בוקר ולאחר מכן ספר ספירת העומר שנמשכה עד השעה 4:30 לפנות בוקר לצד ריקודי 'שושנת יעקב' ו'ליהודים היתה אורה'.




דווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-30/3/2021 01:11 לינק ישיר 
חצר חסידית סטנדרדית.




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-30/3/2021 01:15 לינק ישיר 

חריף_ומקשה כתב:
לפני חצות הפסיקו באמירת ההגדה למצוות אכילת מצה, ואח"כ המשיכו באמירת ההגדה. לפני 'ברך' הכריזו על הפסקה.

זה לא האפיקומן (זכר לקרבן פסח) שצריך להיות לפני חצות?



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-30/3/2021 09:04 לינק ישיר 

תת ענף ביהדות האורטודקסית.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-30/3/2021 10:46 לינק ישיר 

רחמסטריווקא לא שייכים למיינסטרים החסידי. תמיד הסתכלו עליהם עקום.



נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-30/3/2021 11:03 לינק ישיר 

בעבר - דבריך לא נכונים בעליל

בהווה, תחת הנהגת האדמו"ר הנוכחי - קשה להתבטא בלשון 'תמיד הסתכלו' על חסידות בהתהוות, שלא קיימת באופייה הנוכחי אפילו 20 שנה.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-30/3/2021 11:55 לינק ישיר 

ברור.
דיברתי על רחמסטריווקא-החדשה.


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-30/3/2021 12:51 לינק ישיר 
בונדמן

hot_trend כתב:
בהנחה שהתכוונת לכתוב "חצר חסידית סטנדרטית" אתה טועה  ומטעה בגדול, למעט אמשינוב, באף מקום לא מכירים כזה סדר יום, ואף אבותיו של הרבי הזה היו נורמטיבים לחלוטין, עם הזמנים, כמו כל בית כנסת ירושלמי שכונתי, אצלו התהפכו הסדרים בבחינת למעלה מן הזמן, אבל כולם יודעים שהוא לא מבלה את זמנו בשינה וקריאת מוספי עיתונים לחג, הבן אדם עובד ה' ביגיעת גוף ונפש שלא תתואר, ביום הפורים הוא מקדיש שעות רבות לקריאת המגילה בחדרו, מעבר לקריאת המגילה בציבור, ושם הוא מדקדק בכל חי"ת ועיי"ן אם כל ההטיות וההגיות, באופן שבק"ש של בריסק עדיין יש מה ללמוד ממנו, ההפסקות האלו כמו שהוא מעיד על עצמו בפשטות, זה כדי לאגור כח, זאת אומרת שהשחרית סחט את לשד עצמותיו, והוא זקוק להפסקה ממושכת בכדי לאזור כח לתפילת מוסף, ה' יעזור לו שהוא לא יתמוטט ח"ו, רק הכוחות שהוא משקיע בענין 'גוף נקי' מידי יום, זה כבר סיפור בפני עצמו,  



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-30/3/2021 12:56 לינק ישיר 
בונדמן

אדם_ה1 כתב:
לפני חצות הפסיקו באמירת ההגדה למצוות אכילת מצה, ואח"כ המשיכו באמירת ההגדה. לפני 'ברך' הכריזו על הפסקה.

זה לא האפיקומן (זכר לקרבן פסח) שצריך להיות לפני חצות?


אכן, ע"פ שו"ע צריך להיות האפיקומן לפני חצות, אולם בזה כבר מצאנו לגדולי הדורות שלא חששו לכך, יש  את התנאי המפורסם של האבני נזר, במנהגי הח"ס מופיע שהוא לא חשש לחצות, וי"א שזה היה בסדר השני שנוהג בחו"ל, עכ"פ הכזית ראשון חייב להיות לפני חצות, ואם עבר חצות  הוא יכול לאכול רק  בלי ברכה של על אכילת מצה, לכן כותב המשנ"ב שאם הוא עדיין לא קרא את ההגדה ומתקרבת שעת חצות, שיאכל קודם כזית מצה ואח"כ ימשיך בהגדה, 



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-30/3/2021 15:00 לינק ישיר 
פלדלפי

בונדמן כתב:
בהנחה שהתכוונת לכתוב "חצר חסידית סטנדרטית" אתה טועה  ומטעה בגדול, למעט אמשינוב, באף מקום לא מכירים כזה סדר יום, ואף אבותיו של הרבי הזה היו נורמטיבים לחלוטין, עם הזמנים, כמו כל בית כנסת ירושלמי שכונתי, אצלו התהפכו הסדרים בבחינת למעלה מן הזמן, אבל כולם יודעים שהוא לא מבלה את זמנו בשינה וקריאת מוספי עיתונים לחג, הבן אדם עובד ה' ביגיעת גוף ונפש שלא תתואר, ביום הפורים הוא מקדיש שעות רבות לקריאת המגילה בחדרו, מעבר לקריאת המגילה בציבור, ושם הוא מדקדק בכל חי"ת ועיי"ן אם כל ההטיות וההגיות, באופן שבק"ש של בריסק עדיין יש מה ללמוד ממנו, ההפסקות האלו כמו שהוא מעיד על עצמו בפשטות, זה כדי לאגור כח, זאת אומרת שהשחרית סחט את לשד עצמותיו, והוא זקוק להפסקה ממושכת בכדי לאזור כח לתפילת מוסף, ה' יעזור לו שהוא לא יתמוטט ח"ו, רק הכוחות שהוא משקיע בענין 'גוף נקי' מידי יום, זה כבר סיפור בפני עצמו,  


ברור שהוא לא קורא עיתונים ומפצח גרעינים השאלה האם הוא יודע כוונות שאחרים לא יודעים... לא הרב אלישיב ולא הרב עובדיה ואפי' לא הגאון מווילנה... השו"ע והרמב"ם גם לא ידעו לכוון כ"כ הרבה שעות... או שהם ידעו את הכוונות האלו אבל גם ידעו לכוון אותם עם השעון והוא לא מצליח.. 



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-30/3/2021 15:19 לינק ישיר 

בונדמן כתב:
בונדמן

hot_tr כתב:
בהנחה שהתכוונת לכתוב "חצר חסידית סטנדרטית" אתה טועה  ומטעה בגדול, למעט אמשינוב, באף מקום לא מכירים כזה סדר יום, ואף אבותיו של הרבי הזה היו נורמטיבים לחלוטין, עם הזמנים, כמו כל בית כנסת ירושלמי שכונתי, אצלו התהפכו הסדרים בבחינת למעלה מן הזמן, אבל כולם יודעים שהוא לא מבלה את זמנו בשינה וקריאת מוספי עיתונים לחג, הבן אדם עובד ה' ביגיעת גוף ונפש שלא תתואר, ביום הפורים הוא מקדיש שעות רבות לקריאת המגילה בחדרו, מעבר לקריאת המגילה בציבור, ושם הוא מדקדק בכל חי"ת ועיי"ן אם כל ההטיות וההגיות, באופן שבק"ש של בריסק עדיין יש מה ללמוד ממנו, ההפסקות האלו כמו שהוא מעיד על עצמו בפשטות, זה כדי לאגור כח, זאת אומרת שהשחרית סחט את לשד עצמותיו, והוא זקוק להפסקה ממושכת בכדי לאזור כח לתפילת מוסף, ה' יעזור לו שהוא לא יתמוטט ח"ו, רק הכוחות שהוא משקיע בענין 'גוף נקי' מידי יום, זה כבר סיפור בפני עצמו,  


מזכיר לי את זה.

עַל הַמְבַלִּים זְמַן בִּשְׁבִיל נְקִיּוּת וּמַאֲרִיכִין בְּבֵית הַכִּסֵּא
הִקְפִּיד מְאד מְאד
וְהִתְלוֹצֵץ מֵאוֹתָן הָאֲנָשִׁים מְאד
וְהֶאֱרִיךְ הַרְבֵּה בְּעִנְיָן זֶה
וְהַכְּלָל 'כִּי לא נִתְּנָה תּוֹרָה לְמַלְאֲכֵי הַשָּׁרֵת'
וְאֵין צָרִיךְ לְהַחְמִיר יוֹתֵר מִן הַדִּין
וְעַל פִּי הַדִּין הָאִסּוּר הוּא רַק כְּשֶׁנִּצְרָךְ לִנְקָבָיו מַמָּשׁ
כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב בַּגְּמָרָא: 'הַנִּצְרָךְ לִנְקָבָיו אַל יִתְפַּלֵּל'
'הַנִּצְרָךְ' דַּיְקָא
וַאֲפִילּוּ כְּשֶׁהוּא נִצְרָךְ לִנְקָבָיו מַמָּשׁ
יֵשׁ גַּם כֵּן דִּינִים בָּזֶה בְּדִיעֲבַד וּבִשְׁעַת הַדְּחַק כַּמּוּבָא בְּ"שֻׁלְחָן עָרוּךְ" סִימָן צ"ב עַיֵּן שָׁם בְּמָגֵן אַבְרָהָם שֶׁהָרִי"ף מַתִּיר לְכַתְּחִלָּה בְּיָכוֹל לַעֲמד עַצְמוֹ עַד פַּרְסָה וְכוּ'
נִמְצָא שֶׁעַל כָּל פָּנִים כְּשֶׁאֵינוֹ נִצְרָךְ לִנְקָבָיו מַמָּשׁ
אֵין צָרִיךְ לְהַחְמִיר וּלְבַטֵּל עַצְמוֹ מִתּוֹרָה וּתְפִילָּה בְּחִנָּם מֵחֲמַת חֲשָׁשׁוֹת וְחֻמְרוֹת יְתֵרוֹת וְשִׁגָּעוֹן בְּעָלְמָא
רַק טוֹב לְהִתְפַּלֵּל בַּבּקֶר תֵּכֶף אַחֵר עֲמִידָתוֹ מִמִּטָּתוֹ
אִם אֶפְשָׁר בְּקַל לִפנוֹת אֶפְשָׁר, וְאִם לָאו לָאו
וְיִתְפַּלֵּל כָּךְ
וַאֲפִילּוּ אִם חוֹשֵׁשׁ בְּמֵעָיו לא יַשְׁגִּיחַ וְלא יִסְתַּכֵּל עַל זֶה כְּלָל
גַּם אֵין צְרִיכִין לְהַאֲרִיךְ בְּבֵית הַכִּסֵּא
כִּי הוּא מַזִּיק מְאד לִבְרִיאוּת הַגּוּף
וְכַמָּה חֳלָאִים בָּאִים מִזֶּה
בִּפְרָט בְּבֵית הַכִּסֵּא שֶׁלָּנוּ שֶׁצְּרִיכִים לִהְיוֹת תּוֹלֶה בָּהֶם
וְהַתּוֹלֶה בְּבֵית הַכִּסֵּא מַזִּיק מְאד מְאד
בִּפְרָט הַחֹלִי הַיָּדוּעַ [שֶׁקּוֹרִין טְחוֹרִים] בָּא מִזֶּה מְאד רַחֲמָנָא לִצְלָן
עַל כֵּן צְרִיכִין לִזָּהֵר מְאד מִלְּהַאֲרִיךְ בְּבֵית הַכִּסֵּא
וְאֵין לְחַפֵּשׂ אַחַר חֻמְרוֹת וּמָרָה שְׁחוֹרָה בָּזֶה
כִּי לא נֶאֱמַר כְּלָל בַּדּוֹרוֹת הַלָּלוּ
וְהוּא עַצְמוֹ הָיָה גַּם כֵּן בְּזאת הַטָּעוּת מִקּדֶם
וְהָיָה עוֹשֶׂה דְּבָרִים זָרִים מְאד בִּשְׁבִיל נְקִיּוּת
וְכִמְעַט שֶׁבָּא לִידֵי סַכָּנָה עַל יְדֵי זֶה
וְגַם לא נִמְלַט מֵחֳלָאִים רַחֲמָנָא לִצְלָן עַל יְדֵי זֶה
וְעַתָּה הוּא יוֹדֵעַ וְאוֹמֵר שֶׁהַכּל שִׁגָּעוֹן
וְחָלִילָה לְבַלּוֹת זְמַן הַיָּקָר עַל זֶה
וּבֶאֱמֶת אִי אֶפְשָׁר בְּשׁוּם אפֶן שֶׁיִּהְיֶה הַגּוּף נָקִי לְגַמְרֵי וְלא יִשָּׁאֵר בְּתוֹכוֹ כְּלוּם
כִּי הֲלא אֲפִילּוּ מִי שֶׁמִּתְעַנֶּה מִשַּׁבָּת לְשַׁבָּת הוּא צָרִיךְ לִנְקָבָיו גַּם בְּסוֹף הַשָּׁבוּעַ
אַף עַל פִּי שֶׁלּא אָכַל מִקּדֶם כַּמָּה יָמִים
כִּי בְּהֶכְרֵחַ שֶׁיִּשָּׁאֵר קְצָת בְּהַגּוּף
וְאָמַר שֶׁדָּבָר גָּדוֹל הוּא אֶצְלוֹ שֶׁדִּבֵּר מֵעִנְיָן זֶה
כִּי יוֹצֵא מִזֶּה דָּבָר גָּדוֹל מְאד
דְּהַיְנוּ שֶׁלּא לְבַלּוֹת זְמַן בִּשְׁבִיל זֶה וְשֶׁלּא לְהַאֲרִיךְ שָׁם
וַאֲפִילּוּ אִם לִפְעָמִים הוּא מֻכְרָח לְהַאֲרִיךְ
טוֹב לָצֵאת וְלַחֲזר
מִלֵּישֵׁב הַרְבֵּה שָׁם.
מכאן...


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-30/3/2021 16:50 לינק ישיר 

צ'רנובל וברסלאוו חלוקים בדעתם יותר ממאתיים שנה.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-30/3/2021 17:25 לינק ישיר 

בונדמן כתב:

hot_tr כתב:
חצר חסידית סטנדרדית.


בהנחה שהתכוונת לכתוב "חצר חסידית סטנדרטית" אתה טועה  ומטעה בגדול, למעט אמשינוב, באף מקום לא מכירים כזה סדר יום, 


כבר מזמן כתבתי כאן, שבעל הניק "הוט טרנד" עוף מוזר, לא מהעולם הזה..
שים לב שכל התגובות שלו פחות או יותר כאלו



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-30/3/2021 21:15 לינק ישיר 

ומה עם המשפחות?

שאלה של ליטוואק.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-31/3/2021 07:24 לינק ישיר 

הסיפור פה לטעמי הרבה יותר פשוט, בדיוק כמו באמשינוב.. גם שם הרבי מדקדק ב"שמע" יותר מבריסקער וכדומה..
מפני כבודם לא אפרט ממש, רק אומר שדבר זה מזכיר לי שבימי הביניים, בשל הבורות, חשבו שהקזת דם זו התרופה להכל ועוד אי אלו שטויות.. וד"ל.
גם אצל ברלנד אך אחד אצלו לא "רואה" מה הבעיה האמיתית..


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-31/3/2021 11:53 לינק ישיר 

יוחנןש כתב:

צ'רנובל וברסלאוו חלוקים בדעתם יותר ממאתיים שנה.


לא יותר מ200 שנים!
1 מנכדי צ'רנוביל,
לקח את נכדת רבינו...


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > בחדרי חרדים > הזמנים ברחמסטריווקא - לא יודע אם לצחוק או לבכות
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
1 2 לדף הבא סך הכל 2 דפים.