בית פורומים עצור כאן חושבים

בעצב תלדי בנים והאפידורל

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-1/7/2003 15:37 לינק ישיר 
בעצב תלדי בנים והאפידורל

נמסר לי שאדמו"ר של חסידות קטנה אסר על נשות החסידות להשתמש באפידורל בעת לידה.

הסיבה, לקיים מקרא שכתוב: "בעצב תלדי בנים".

מה דעתכם?



דווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-1/7/2003 15:49 לינק ישיר 

מזכיר לי:

המניעה להרדמת מקום הברית מילה כדי לקיים "ואראך מתבוססת",

בעלי אמצעים שנמנעו לקנות מזגן עד לפני כמה שנים, כי לא חשבו שמגיע להם לא להצטער בחיים,

כאלה שקיבלו מכונת ייבוש במתנה אבל לא השתמשו בה.

וכו' וכו'.

בטח יש שם לסימפטום הזה!



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-1/7/2003 18:46 לינק ישיר 

וטו

להיות "צו"לניק"


שחרית

אם השמועה מדוייקת, אולי הכוונה היא שהאדמור אסר את התרופה מחשש לתופעות לוואי, או אי דיוק במקום הזריקה בגב?

שומר פיו ולשונו
שומר מצרות נפשו



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-1/7/2003 20:14 לינק ישיר 


לא ראיתי שחוששים לקללת "בזיעת אפך תאכל לחם" אז למה שיחששו ל'בעצב תלדי בנים'?




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-1/7/2003 20:35 לינק ישיר 

אבל מקיים והיית משוגע, לפנים משורת הדין.

בכל אופן עד שאין שם וציטוט מדוייק מדובר בבדיחה, ואם יהיה לנן שם זה יהי בדיחה עצובה.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-1/7/2003 20:50 לינק ישיר 

כן, מוישל'ה, הייתי רוצה לדעת אם אותו רב נמנע מלהדליק את המזגן אצלו במשרד כדי לקיים "בזעת אפיך תאכל לחם".
[אם כי יש לתת קרדיט לרבים רבים בקהילה החרדית שדווקא את הכתוב הזה מקפידים להימנע מלקיים...]

לשואל בפרטי על זהות אותו אדמו"ר עניתי בפרטי. מי שסיפר לי על האיסור הזה מקובל עלי לחלוטין כאדם אמין, אבל מפני שלא שמעתי באזני (אם למישהו היה ספק...) ומפני שאיני רוצה לחזור לסחרחרת של ספק הוצאת דיבה וכו', איני רוצה לכתוב שמו כאן.

אשריך מיימוני, שכדרכך אתה מבקש למצוא נקודת זכות. לא נראה שזה העניין, וגם אילו היה כך, הניחו לרופאים את אשר לרופאים ולרבנים את אשר לרבנים.

ואיפה כל מגיני היהדות הטובים והישניפ שיבואו להצדיק את הדברים??

עכשיו ראיתי את דברי מסתברא, ולוואי שבאמת היה מדובר בבדיחה.

תוקן על ידי - שחרית - 7/1/2003 8:56:58 PM

תוקן על ידי - שחרית - 7/1/2003 8:58:07 PM



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-1/7/2003 21:04 לינק ישיר 

שחרית, רוצה לימוד זכות ?

הנה:

אחת הטענות האולטמטיביות שלכן. טענה שלנצח מסתיימת בשתיקה רועמת ומבויישת מצד הגבר היא:

נראה אתכם יולדים בנים .. לא הייתם מסוגלים לעמוד בזה..

האפידורל חיסל את הטענה הזו, שהיא, למעשה, הטענה היחידה שאוחזת האשה באמתחתה כלפי הגבר.
חס אפוא האדמו"ר על אותה טענה פן תאבד, אזי יסתתמו לחלוטין טענת האשה כלפי אישה (או בעלה משורש ב.ע.ל) ועל כן, למען שימור יחסי הכוחות, ציוה כאשר ציוה.

זה הסוד הגדול ודוק היטב.

אבל, משום מה נראה לי שדלגנו על השאלה המרכזית, האמונית.
מה, באמת עם אותה קללה שכוונה כלפי האשה ?
האם יתכן לומר שהאדם הצליח להתמודד עם קללתו של הקב"ה ?



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-1/7/2003 21:09 לינק ישיר 

ואצלנו אומרים, שחרית, שכשהקב"ה אמר: בעצב תלדי בנים, הוא ידע, שיבוא יום ויהיה אפידורל...




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-1/7/2003 21:49 לינק ישיר 

ב"ע יקר,

ראשית יש לבדוק אם זו אכן קללה. איני בטוחה בכך כלל.

שנית, כשם שאת האמור לאדם אין להבין באופן מילולי כהבאת כיכר לחם ממש, כך גם את האמור לאישה. כל הורה יודע, שלידת ילד היא דבר מתמשך ואינו רק רגע הגיחו לאוויר העולם.

שלישית, אם לאיזו אישה חסרים טיעונים מוחצים, היא מוזמנת לפנות לאישי הטוב, הוא שמע אי אילו...

ידיעה -



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-1/7/2003 21:49 לינק ישיר 

טענה זו של בעצב תלדי טענו להבדיל הכומרים נגד האופיום ליולדות עד שמלכת אנגליה ילדה עם זה בניקל,

ולעניין הסרת הקללה י"א שבעצב תלדי זה לא דוקא בעצם הלידה אלא זה הולך גם על ההריון וגידול הילדים,
ולדעתי כיום אנו סמוכין לימות המשיח והרבה קללות סרו,סרים,ויסורו.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-1/7/2003 22:21 לינק ישיר 

שחרית,
בודאי שזו קללה, וכל משך ההריון בכלל זה, נשים לב לרישא של הפסוק שאומר 'הרבה הרבה עיצבונך והרונך'.

בנוגע להתמודדות עם קללת הקב"ה, מה לנו כי נלין, אחרי שכבר התמודדו הגברים בגבורה עם 'בזיעת אפיך תאכל לחם'. (כפי שאמר יפה מוישהגרויס)



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-1/7/2003 22:56 לינק ישיר 

הכנסיה אסרה על כל שימוש בכדורי הרדמה בעת ההריון בשל הציווי "בעצב תלדי בנים". עד שהמלכה ויקטוריה הניפה את נס המרד.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-1/7/2003 23:17 לינק ישיר 

העובדה כי לאחר אלפי שנים הצליח האדם להקל מעליו את הגזירה של בזעת אפך תאכל לחם, ושל בעצב תלדי בנים - מוכיחה כי העולם הולך לקראת תיקון וחזרה למצבו הבראשיתי
מה דעתכם?



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-2/7/2003 01:53 לינק ישיר 

בע"ג



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-2/7/2003 04:16 לינק ישיר 

שחרית,

לא יודעת לגבי "בעצב תלדי בנים", אני מקוה שהאדמו"ר המכובד אכן התכוון גם לזה. כל דבר שמשיגים בעצב ובעמל בעולמנו מוערך יותר, מכל הבחינות. בהתבוננות פשוטה אפשר להשיג זאת.

ווטו1,

מה שצריך להעשות יעשה – הרדמת מקום ברית המילה כמוה, להבנתי, כמו שמוש בגומין (וסליחה על הבוטות).
"בעלי אמצעים שנמנעו לקנות מזגן" וכו'. האדם ממציא מכשירים ע"פ החסרון הפנימי שלו – חסרון פנימי משמעו חוסר במידע מסוים, זה נראה לך כמו בריאות או התגברות על קללה שהאדם היה צריך להמציא מכשיר שנקרא מזגן או מייבש כביסה? זה נסיון לתחמן! הרי נולדנו ונשאר חסרים, לפחות כל עוד אנחנו בגוף גשמי. השאיפה שלנו היא השתכללות מבחינה פנימית-רוחנית ולא חיצונית, שהרי כמו שבכל דבר, יש היררכיה והרוח שלטת על החומר ולא להיפך.

מיימוני,
מה זה צו"לניק?
ולגבי דיוק במקום הזריקה או תופעות לואי ליולדת – מה עם תופעות לוואי לדורי דורות?! אפידורל זה סם!

מוישה גרויס,

זה שכל העולם הולך אחרי השקר, לא הופך אותו לאמת (נדמה לי שהר' מקוצק אמר זאת).

מסתברא,

גם אם היה שם וציטוט מדויק, האם הדברים היו הופכים להיות אמת?. בכל אופן, כולי תקוה שזו אמת לאמיתה היות והדברים מדרך הטבע הם.

בעל עגלה,

האפידורל חיסל את הכאבים, לזמן קצר. הסבל שנגרם אחר כך הוא ארוך. עדיף לסבול זמן קצר ולזכות בתענוג ממושך מאשר להיפך.
בכל מקרה, שום סוד ונעליים. ושום טענה יחידה של הנשים כלפי הגברים.

משכילון,

ב ד י ו ק ! פרט להסרת הקללות.

אקדמאי,

קללה גם קללה ובעניין זה תשובה נוספת לבעל עגלה – לא ברכה גדולה לחיות בעולם של גברים או איתם.

כאן יוחנן,

איך בדיוק הצליח להקל מעליו האדם את הגזירה של בזעת אפך תאכל לחם ושל בעצב תלדי בנים?????
קראת הרבה מד"ב?
העולם לא השתנה בהרבה, רק המיזנסצנה והתפאורה השתנו.




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-2/7/2003 08:56 לינק ישיר 

נראה שאכן קלעתי שכמו שיש מושג של "יהודי נודד" יש גם מושג של "יהודי מקולל"!

חושבים ש"עושים טובה" כביכול אם נשארים במצב מקולל "לקיים מה שנאמר" ואם כן המציאו דבר חיובי ימצאו אלף תירוצים לומר שגם הוא קללה [איני מכחיש שפעמים רבות נושאת הטכנולוגיה הבלתי משופרת קללה].

הרי כבר בקללה הראשונה של קוץ ודרדר, היא היתה מוגבלת עד שנח המציא את המחרישה. כך משחרר הקב"ה מהקללות; באמצעות המצאת אנוש.

וכי מי מכם יאמר שאינו מצמצם את "קללת" המרחק באמצעות כלי התחבורה מאופניים ועד מטוס?



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > דת ואמונה > עצור כאן חושבים > בעצב תלדי בנים והאפידורל
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
1 2 3 4 5 6 לדף הבא סך הכל 6 דפים.