בית פורומים בחדרי חרדים

פרסום ראשון: הנה פסק הדין של הרב אליישיב

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-25/5/2004 15:17 לינק ישיר 

אם היה חלילה לאי מי מחשבה שבדברי היתה כוונה שדוד10 מסתתר מאחרי חדרי חרדים, יש בזה טעות.

הכוונה היתה למה צריך להביא את רבי גרונם בשם חדרי חרדים.

מקוה שזה מובן....



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-25/5/2004 15:25 לינק ישיר 

אליס,


מה שמך וכתובתך? שנדע את מי לתבוע בביה"ד הרבני...





תוקן על ידי - המדפיס - 25/05/2004 15:33:54



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-25/5/2004 15:26 לינק ישיר 

דוד

תשובתך אלי היא לא ממין הטענה

בתגובתי שנמחקה
ביקשתי להדגיש שמקור הפסק הוא חדשות חב''ד

לא האשמתי איש




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-25/5/2004 15:29 לינק ישיר 

בעצם,

לא הבנתי מה חשוב כל-כך מהיכן המקור?



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-25/5/2004 15:29 לינק ישיר 

אה, גם זה לא בעיה.
לא התחבאתי ומעולם אני לא מתחבא מאחורי ניק.

מי שעומד מאחורי הדברים שהוא כותב ולא מתבייש בהם, אין לו סיבה להתחבא.
קל וחומר מי שמתקיף אחרים בארסיות בשמם האמיתי אך הוא בוחר להשאר אנונימי.
מכה רעהו בסתר כבר אמרנו?



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-25/5/2004 15:30 לינק ישיר 

אליס,

למה אתה מתחמק? מה שמך המלא?



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-25/5/2004 15:36 לינק ישיר 

המדפיס, זה מה שיעשה לך את זה?

אלי סומפולינסקי
עזרת תורה 14
ירושלים 95320
קומה רביעית דלת ימנית
מספר נעליים 44
צבע תחתונים לבן.

עוד?

ומה איתך? לאחר שחרפת פה רבנים גאונים תחת שם בדוי? אדרבא, בא נדע מי נגד מי.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-25/5/2004 15:40 לינק ישיר 

המדפיס

מאחר שבחב''ד מקפידים דווקא על פאה
טבעי שפוסק חבדי ישתדל להתיר




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-25/5/2004 15:44 לינק ישיר 

אליס,


אין סיכוי שאתחרה עם מידת נעליים כמו שלך.


בעצם,

אני לא מבין, האם יש ענין לאסור את המותר? מה שייך כאן חב"ד? להזכירך, הרב בלינוב הוא חב"דניק והוא היה מראשי האוסרים...



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-25/5/2004 15:51 לינק ישיר 

בעצם,

א. מי שלוחץ על הלינק רואה שזהו אתר חב"ד און ליין. מה לא היה ברור בזה שביקשת להדגיש?

ב. לידיעתך, בניגוד למה שכתבת, רבני חב"ד פסקו כי לפי שעה הפאות מהודו אסורות. גם הרב לנדא פסק שכל הפאות כולן אסורות. הרב רייטפורט, שהוא גאון עצום (וגם מיליונר גדול המתגורר בשכונת בורו-פארק), עשה בירורים של המציאות בהודו ונימק את החלטתו בקונטרס שלם.

עד כמה שידוע לי, ישנם רבנים ליטאיים שכתבו כדבריו.

אליס,

בדבריו של *רבי גרונם* נכתב: "...אי לכך לא תצא פסיקה להתיר פאות מהודו גם יבוא אליהו הנביא עם ראיות חדשות" - לאחר הפירוט מדוע אנשי המערכת שסביבו לא יאפשרו זאת...

אתה יכול להסכים איתו. יכול שלא להסכים איתו. יכול אפילו למחות נגדו. אבל הוא לא ביזה אף אחד. הוא הציג בצורה מכובדת את המצב, כפי שהוא רואה אותו.

תוקן על ידי - דוד10 - 25/05/2004 15:54:16



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-25/5/2004 16:11 לינק ישיר 

אליס 10, טוב 5, אמתער דוד 10 וכל חברי הפורום הנכבדים איש איש לפי מעלתו וניקו.

ראשית תודה על ההתעניינות יוצאת הדופן בדברי. מעולם לא חשבתי שיגיע יום וגדולים וטובים כמותכם יפלפלו בדברי כאילו היו תורה מסיני. זה פורך, וזה משיב, והמליץ בינותם .

אבל כל עוד בחיים חיותי, דומני שאת הפרשנות המוסמכת ביותר לדברי מוטב שאתן בעצמי. אז נא הסכיתו וקראו.

אכן ליטאי אנוכי, הרב אלישיב הוא הסמכות האחרונה שאני עדיין מקבל על עצמי ואי לכך זוגתי הצדקנית חיש הורידה את הפאה מעל ראשה ולא תניח אותה חזרה עד שתרכוש חדשה שמורה משעת גזירה בהכשר המוסמך ביותר.

לרגע לא חשבתי שהרב אלישיב פסק מתוך מניע אינטרסנטי . תדבק לשוני לחיכי בטרם אומר זאת.

אלא שזה לא מונע ממני לראות את הנעשה בחצר הרב אלישיב ולדעת שיש אנשים שיודעים למנף את עצמם באמצעות האדרת שמו של הרב ואם פסיקה מסוימת משרתת מטרה זו הם יעשו כל שביכולתם כדי שלא תשתנה.

ויש להם את כל השיטות הדרושות לשם כך. הם יושבים על כל צינורות המידע של הרב אלישיב ואם הם לא ירצו שיובאו בפניו עדויות חדשות הם לא יובאו.ראינו את זה גם בפרשיות אחרות כמו הסמינר של אינהורן ועוד.

את המטרות שלהם פרטתי בהודעתי הקודמת ואינני חוזר בי ממילה אחת.

. נ.ב. ההשוואה לאפיפיור אינה באה לדמות בין הקודש והטומאה. הדברים נועדו לחדד את ההכרה בתופעה אותה מנסים להשריש המקורבים. ודי בזאת.





דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-25/5/2004 17:08 לינק ישיר 

WELL
זה שישנה חצר המנסה להגיש את הציאות כמו שהיא רואה אותה זה נכון.
במקרה זה ידוע שהיו כמה וכמה רבנים שהגיעו לרב אלישיב וניסו לשנות את דעתו, אך הוא לא הסכים עמם.

עדיין להגיד שאף כשיבוא אליהו לא תשתנה ההלכה מבית מדרשו של הרב אלישיב הינו ביזוי ת"ח, בין אם הכוונה לכך שהוא לא ישנה ובין אם הכוונה לכך שהוא ח"ו מטומטם שלא יודע מה קורה סביבו.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-25/5/2004 17:54 לינק ישיר 

הטרור הליטאי התערבב עם הטרור של שונאי הפאות שעטו על ההיבט של אלילות כמוצא שלל רב.

רק השבוע בשבת קודש העבר (מפי השמועה) דרש הרב ווייסמנדעל ממונסי רבה של קהילת נייטרא ומהפוסקים העולים של יהדות ניו יארק על הלחץ והטרור הכופים על הרבנים כיצד לגשת לפיסקת ההלכה.

הוא התלונן שפשוט מטרטרים לרבנים ולוחצים עליהם לאסור בעד כל מחיר, באים עליהם בטיעונים שונים שלא ממין הענין והפחדות שונות, שאינן נוגעות להלכה.

הלה כתב פסק ואחר כך חזר בו ושוב חזר בו, בצר לו על הזילותא דבי דינא דרש בשבת קדש מה עומד מאחורי הקלעים.

זהו ההלכה במיצר.... הלכה של טרטור וטרור.

שמעתי מכמה מקורות שהצינורות והגבאים מסביב לרב אלישיב אינם נותנים דריסת הרגל למישהו שיש לו עדיות מלבד הרב דונר, ואין לו לדיין אלא מה שעיניו רואות אך הרי יש דיינים שרואים משהו בעיניים אחרות.




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-25/5/2004 18:06 לינק ישיר 

אני סבור שכמה מהכותבים, ובהם רבי גרונם, עושים עוול היסטורי ואמוני עם הרב אלישיב, שכביכול חוסמים ממנו מידע.

בידיעה ברורה ואישית, ובמו עיני ראיתי מעט מהדברים, נכנסו אל מעון קודשו גם הרב דוד מורגנשטרן שהיו לו בלי סוף צדדים להתיר, וגם הרב אריה דביר שנימוקיו היו דומים, אך הרב אלישיב לא הבין מה רוצים ממנו, כשמדובר בפאות המגיעות ממתחם העבודה זרה בהודו, שלדעתו מדובר אכן בתקרובת עבודה זרה. הדברים גם ברורים במכתב שפירסם הבוקר בכתב ידו בעניין.

יתירה מזאת: אתמול, יום שני, ביקרו במעונו של הגרי"ש אלישיב קבוצה של כמה מחשובי הרבנים בארה"ב. אינני זוכר את שמותיהם, אך מדובר בכמה מהחשובים ביותר, שהביאו עמם אין ספור נימוקים להתיר את הפאות המגיעות מהודו.

הגרי"ש ישב ודן עמם בסוגיה ההלכתית במשך 1.45 דקות (ובמילים: שעה וארבעים וחמש דקות). זמן נצח, שיא, במושגים של הרב אלישיב. הפגישה ההלכתית הזו היתה על חשבון תפילת מנחה גדולה הקבוע של הרב, וגם על חשבון סנדקאות בחסידות לעלוב שמרן הגרי"ש הודיע כי יגיע, אך הויכוח ההלכתי עם הרבנים מארה"ב ריתקו אותו לחדרו ולרבנים.

הרבנים האלה, כאמור, ביקשו להציג את הצדדים להיתר, אך הרב אלישיב הודיע להם כי הוא איתן בקביעתו ההלכתית, ולאחר שהוכיח להם באמצעות מקורות הלכתיים בספרים הרבים שהוערמו על השולחן, הסכימו הרבנים עם הרב אלישיב.

ואם מדובר ברבנים ש"העיזו" להתווכח במשך כמעט שעתיים עם הרב אלישיב, מדובר כמובן ברבנים מהליגה הראשונה.

הנה כי כן, אף אחד לא מנסה למנוע מרבנים לומר את דבריהם בפני הרב אלישיב, וכל השמועות והזדונות מקורן באותם חלשי-אמונה שמבקשים להתיר סוגיות הלכתיות מסובכות וקשות, בניגוד להכרעתו ההלכתית של הרב אלישיב, שהתקבלה ברוב קהילות ישראל ללא עוררין, עד אשר יתבררו הפאות המותרות והכשרות.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-25/5/2004 22:20 לינק ישיר 

מה יש להתווכח בהלכה, השאלה היא במציאות.

הרי באם המציאות שונה הרי כבר פסק הרב אלישיב בעצמו להתירא.. (רק מי שאינו ת"ח יכול להתבטא כך: הי' הרבה ספרים... נערמים.. שעה וחצי... הפעלות של כותב בעיתון)

מליגה הראשונה? בטח הרב פייויל כהן בעל בדי השלחן.

(ולציין הרב כהן נחשב כאיש הרב אלישיב בארה"ב והנה קרתה תקלה שבזה לא הסכים, הי' לחץ אדיר עד כדי הבאתו פנימה שיסכים וד"ל)

(נכתב בחול ובחו"ל להוציא מלבם של הצדוקים)


תוקן על ידי - מסתברא - 25/05/2004 22:21:51



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > בחדרי חרדים > פרסום ראשון: הנה פסק הדין של הרב אליישיב
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
לדף הקודם 1 2 3 ... 33 34 35 ... 43 44 45 לדף הבא סך הכל 45 דפים.