בית פורומים עצור כאן חושבים

ועשיתי כעין עבירה לשמה

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-25/6/2004 00:45 לינק ישיר 
ועשיתי כעין עבירה לשמה

מאחר וביקשו פה באיזה אשכול לא להעלות ציטוטים, הריני מוכן ומזומן לגרות את הדובים ולהעלות פה ציטוט מופלא שאת פשרו לא ידעתי.

את הציטוט הזה מצאתי בספרו של המשורר והסופר היקר ר' אהרן צייטלין ז"ל.
את ספרו - "בין אמונה לאמנות" רכשתי לא מזמן בחנות ספרים משומשים מסקרנות.
את אביו ר' הלל צייטלין הי"ד אני מוקיר מאד ולא רק עקב מלחמתו למען תורת הנסתר, אלא משום שמיצירותיו דומה לי שהוא אחד האנשים היותר מופלאים שנתקלתי בהם.

פתחתי את הספר המרתק הזה, אשר מכיל מסות בעניינים שונים ומצאתי בו דיון בהקשר למלחמה הידועה בין ר' יעקב עמדין לר' יהונתן אייבשיץ.

הקטע הבא הוא ציטוט מעדות של ר' יעקב עמדין ביחס לבנו של ר' יהונתן אייבשיץ.

"נעשתה המכירה ממטלטלין של הנער הארור וולף איבשיצר בחצר כבוד שלו , יקב זאב הנ"ל ולפי שרציתי להיות עד ראייה כי לא האמנתי לכל הדברים הנאמרים .. לכן הלכתי בעצמי לראות
מצאתי שם עוד שיריים מהפסילים .. ובחדר הקטן שבצד החדר הגדול, שבו היה מסתיר ומסגיר עצמו הנער הארור לפעמים איזה ימים ואמר שבו מתבודד ושורה עליו רוה"ק ושחינ"א (שיבוש מכוון - הא"ק) - שם ראיתי מצוייר בשמי קורה זכר בחור חובק נקבה, י ל ד ה י פ ה מ א ד.
את אלה ראוי עיני והסתכלתי בדיוק נאות ועשיתי כעין
ע ב י ר ה ל ש מ ה, כדי להיות עד ראיה ברור.

"עבירה לשמה" ניחא. אבל "ילדה יפה מאד" ?



דווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-25/6/2004 04:00 לינק ישיר 

ואכן ראוי ציטוט זה להקבר באשכול הנקודות החמודות והלא מזיקות שיוקם בקרוב על חורבות אשכול זה



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-25/6/2004 07:04 לינק ישיר 

האזרח,

כדאי לעיין במהדורת "מגילת ספר" [האוטוביאוגרפיה של רי"ע] הלא מצונזרת,שהו"ל ר' אברהם ביק[הכת"י נמצא ב"מכון שוקן] ושם מצויים כמה וכמה פעמים איזכורים של הביטוי המובא בדבריך ושכמותו,בהקשר לכמה דמויות,לצד סיפורים "עסיסיים" הרבה יותר ,שרק איש אמת כמוהו,חשף אותם ברבים.




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-25/6/2004 09:16 לינק ישיר 

האזרח ק'

אם מנהל הפורום ישלח בולדוזרים למחוק את האשכול, נוכל כולנו לשבת על הכביש ולחסום את המעבר.



לענין הרב אייבשיץ. יש ספק אם היה שבתאי, ואחד מתלמידי גרשם שלום אסף ראיות גדולות שהיה כזה. וצריך בירור במה היה שבתאי.

על כל פנים בנו וולף היה מופקר, מושחת ולא רק שבתאי אלא נדמה לי שגם המיר דתו. ליבס כתב עליו מאמר מפורט.

לא ברור לי מהציטוט שלך מה היה המעשה, אך לפי ההקשר נראה שהביט מקרוב בתמונה כדי שיוכל להעיד מה ראה, ושמא כמכחול בשפופרת.

והרי אותו וולף לא החזיק תמונה כתמונת הכרובים להראות חיבתם של ישראל, אלא חיבה לדבר אחר...

שומר פיו ולשונו
שומר מצרות נפשו



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-25/6/2004 09:23 לינק ישיר 

האזרח

'אני מוקיר מאד ולא רק עקב מלחמתו למען תורת הנסתר'

באשכול לכותבים בעכ"ח אתה מביעה סלידה מחשיבה ליטאית כבידה, אלא מטיף למען ריגושים.

ניתן להסיק כי אתה דוגל בהתבהמות האדם ולוחם נגד 'התאנשותו' כך שכל ידע ישוייך לנסתר וכל נגלה יוחלף בשתיית יי"ש!!!



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-25/6/2004 09:27 לינק ישיר 

בוגי בוגי

יש כאלו שעבורם הרגש לא פחות חשוב מהשכל.

שכחת?



אם כולנו נסכים זה עם זה, לא יהיה לנו בכלל על מה לכתוב...



שומר פיו ולשונו
שומר מצרות נפשו



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-25/6/2004 09:30 לינק ישיר 

המחלוקת ידועה וכמדומני שנידונה אפילו פה.

ומדומה לי שהיא המחלוקת בה עשו שימוש בביטויים החריפים ביותר בתולדות עמנו.
(היסטוריונים, אני צודק ?)

במקרה הזה מדובר על בנו של רי"א ולא עליו שוודאי היה
"פעיל יותר".

ציינתי נקודה אחת שצייטלין מבליט
ואף אני נבוכתי הימנה אתמול שכשקראתי את ספרו.

הכל טוב ויפה. עדות לשם מצווה.
אבל למה היה צורך לתאר כי "הילדה יפה מאד"
ואם היא "ילדה מכוערת מאד" ?

אז מה ?


בוגי, אני רואה שאתה עוקב אחר הודעותי.
זה טוב. זה מועיל. המשך בכך. אני מקווה שזו תחילתה של דרך נפלאה שבסופה, אי"ה גם תגיע למסקנותי.



תוקן על ידי - האזרח_ק - 25/06/2004 9:34:52



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-25/6/2004 09:32 לינק ישיר 

זו לא מחלוקת אלא שמי שלא מסוגל לניתוחים שכליים דקים אומרים לו 'כלך לך אצל הרגש!' מצויין! אבל שלא ינסה להוריד את אלה שעושים את העבודה שהוא אינו מסוגל לה!



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-25/6/2004 09:37 לינק ישיר 

בוג"ע,

אם כי בהסתייגות מסגנונך, איני יכול אלא לשבח את התוכן. הרי זה מה שקרה עם רג"נ ז"ל שהכירו בחכמתו מעל לכל הגדולים הסטנדרטיים ולא "פירגנו" לו את מקומו ההירארכי. לכן כמו שכתבה שחרית באשכול על רבינו, מושהית הכרת האמיתות שגילה לעוד כמה דורות ואז יתפעלו כל אלה שזעקו "קויפער": "אהה לזה התכוין? לא הבנתי"



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-25/6/2004 09:44 לינק ישיר 

וטו, תודה רבה

אתה יודע למה זה קורה? כי אנשים כמוך 'מסתייגים' מהסגנון! עם הסגנון היפהפה (הרואה ברוק גשמי ברכה) אתה, ספרן ומיימוני תמשיכו לדבר לקיר וה'קהילה הפרשנית' רק תשתמש בכם כמו שמשתמשים עכשיו ברב נדל ובכל הבא ליד. (איך אמר רב הירש? משהו כמו שאיכפת לו יותר אדישות חבריו מהתנגדות מתנגדיו).

אתה בטח מכיר את המושגים 'ברכת הקרבן' ו'בזיזה אינטלקטואלית'. (לא פלא שהאזרח_ק איש הנסתר והרגש סולד מאיין רנד!)



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-25/6/2004 11:47 לינק ישיר 


בוגי ואזרח

נראה לי שאני מפספס פה ויכוח ראוי לשמו, אנא מכם פרטו לנו במה אתם חולקים ועל מה אתם "שונאים" איש את אחיו,האם שורש כל הוויכוח הוא על מושג הרגש והאם ההליכה אחר הרגש נובעת מ"לב גדול" או כדברי בוגיעלון זה נובע בעיקר מ"שכל קטן"...





דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-26/6/2004 22:00 לינק ישיר 

לב,

האמת שהויכוח ביני לבין בוגי, הוא רק נראה על פני השטח - על פי ה"נגלה".
ע"פ תורת הנסתר אנחנו מסכימים לחלוטין.

הבעייה היא שבוגי לא מאמין בה ..

סוג של מעגל שוטה ..

הויכוח שלנו הוא, למשל, על נכונות המשפטים הבאים:

רק טפשין בעלמא לא מסתכלין אלא בההוא לבושא דאיהו סיפור דאורייתא ולא ידעין יתיר ולא מסתכלין במה זאיהו תחות ההוא לבושא.

מאן דחשב דההוא לבושא איהו אורייתא ממש ולא מלה אחרא תפח רוחיה.

הויכוח שלנו הוא האם יש לתקן את הפסוק "לא דרכיכם דרכי ולא מחשבותי מחשבותיכם" ל: " כן דרכיכם דרכי וכן מחשבותי מחשבותיכם"

הויכוח שלנו הוא האם 99.8 אחוז משומרי המצוות בעם ישראל בדורות אחרונים שרואים את עצמם כמחוייבים לדבר ה', חיים בטעות טראגית נוראה על גבול הכפירה, או שמא דרכם היא דרך נורמטיבית.

וכל היתר, הרי הוא חרוט במכחולו של לינקזעצאר.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-26/6/2004 23:45 לינק ישיר 

באמת טרגי ,
ילדה יפה מאוד , טפו טפו טפו.

לפעמים אני מרגיש פה כמו על לוח הפאשקוילים של מאה שערים (אושית תרבות מרתקת ומשעשעת ביותר [על הצד העצוב של המילה הזו])
האם זו חלק מהמגמה הרצויה בפורום .
אם פלוני חשוד בקבלה מותר ומצוה לחפש בכל מקום את הדרך לומר עליו לשון הרע ...
כאילו היה חו"ח ציוייני או ראש עיריית ירושלים , או אחד מהכותבים בעכ"ח רח"ל |טפו, טפו,טפו אבוי לעינים , תצילנה האוזנים זעקו שמים וכו'| (פאשקויל שם,שם) ואני חשבתי שכאן הנורמות יהיו קצת אחרות .... אני תמים ?
נראה שכן.




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-8/12/2010 02:51 לינק ישיר 

http://www.etzion.org.il/dk/5766/1056mamar1.htmlלשם יחוד במעשה עבירה



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-8/12/2010 15:18 לינק ישיר 

 

הרב יעב"ץ עמדין וספרו מגילת ספר

 

זוכר אני כי בימי נעורי בשנת תרנ"ז, כשיצא לאור הספר "מגילת ספר" מאת הרב יעב"ץ, שבו הוא מתאר וכותב את תולדות חייו, יצאו עוררים מאת גדולי ישראל בימים ההם על המנוח דוד כהנא על שהוציא לרשות הרבים ספר זה שאינו נותן כבוד למחברו. הרב יעב"ץ היה אחד מגדולי חכמי ישראל שבדורו, קרא ושנה הרבה בכל מקצועות התורה והחכמה, אבל יחד עם גדולתו בתורה וחכמתו לא שימש הרב יעב"ץ ברבנות, הוא לא היה רב ואב בית-דין (הוא היה רגיל לברך: ברוך שלא עשני אב"ד) וזה היה אולי אסונו ומזה סבלו גם כמה מגדולי הרבנים בזמנו. הוא רצה ליהנות מיגיע כפיו ויסד לו בית-דפוס באלטונה ומכיון שהיה ספרא רבא היה כותב בעצמו, ומדפיס מה שעלה במוחו וברעיונותיו ולא פעם אחת פגע בכבודם של גדולי דורו. באחרונה חיבר ספר "מגילת ספר", שבו פגע לא רק בכמה מגדולי ישראל, אלא גם בכבוד עצמו. בספר תולדותיו זה גילה את כל הפגימות שבאופיו. ולכן התרעמו גדולי ישראל על שנתפרסם ספר זה בדפוס. לא נאה לו לאדם ולא יאה להעמיד את עצמו בפני הצבור בכל מערומיו. משום-כך לא רציתי לכתוב את תולדותי אני, אבל החלטתי עכשיו לכתוב ולפרסם פרקי זכרונות על הציוניות משום שאני מרגיש כי השעה וההווה צריכים לכך.

_________________

דף לתרבות יהודית – 257 - פתיחת שנת הלימודים תשע"א



תוקן על ידי הגוילם ב- 08/12/2010 15:19:41




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-8/12/2010 15:23 לינק ישיר 


העתקתי לכאן מהספר "מגילת ספר", והוא ספר שכתב רבי יעקב עמדין ["היעב"ץ"] בעצמו, על תולדות חיי אביו "החכם צבי" ועל תולדות חייו עצמו. ומהדברים אפשר להבין עד כמה ענקי התורה בדורות שעברו לא היו מתהדרים באיצטלא של מלאכים, אלא סיפרו בגילוי לב על הנסיונות והקשיים שעברו עליהם.

וכך מספר היעב"ץ על עצמו [נמצא בעמ' 82/83 במהדורת דוד כהנא, ווארשא, תרנ"ז]:

גם נעשה לי נס שם בייחוד בענייני הנפש, נס מעין של יוסף הצדיק ובקצת יתר, כי הייתי אז בחור רך בשנים בכל תוקף חומי, (הערה שלי: כבר אז היה מפורסם כגדול הדור, וכבר תלמידים רבים היו לו כמו שמסופר שם) וזמן רב שפרשתי מביתי, והייתי רעב לאשה הרבה, ושם הייתה מזדמנת אלי אשה פנויה, ילדה יפת תואר מאוד, קרובתי בת דודי מתייחדת עמי, והעזה פניה להראות לי חיבה יתירה להקריב אצלי, במעט נשקה לי, גם בהיותי שוכב במיטתי באה לכסותי היטב במצע, כלומר דרך חבת קרובה, ובאמת שאם הייתי שומע לעצת יצרי, לא הייתה מונעת ממני כל חפצי כלל, וכל פעם היה קרוב הדבר ח"ו לצאת לפועל כאש בנעורת, פעמים רבות לא היה שום אדם בבית עמי זולתה, גם לא היו רגילים לבוא, כי היו שרויים בחנות על השוק, כל היום טרודים במחייתם, אם לא היה הי"ת נותן לי כח עצום, יתר שאת ויתר עוז, להתגבר על יצרי הנלהב, שכמעט כפה אותי לעשות צרכיו פעם אחת, לולי חסדי ה' כי רבו עלי, לעמוד בזה הניסיון הנפלא מאד יתר כל הניסיונות, כי הייתי איש בכל תוקף כוחי ויצרי, ואשה יפה ונעימה מאד לנגדי, ומראה לי כל ענייני חיבה וקריבה פעמים הרבה, וקרובה הייתה ופנויה וילדה רכה, נתאלמנה מקרוב, ואולי טהורה או מטהרת אם הייתי רוצה, והייתי בטוח בכל אופן שלא תגלה סודי, אם הייתי חפץ למלא תאוותי וחפצי בה, וכבשתי יצרי, והמתי חומתי, והסכמתי להרגו ולבי חלל ולא מלאתי תאוותי, וברוך הנותן ליעף כח, שניצלתי מאש ולהבה זאת, וכו'. ובכאן נכלל משאלי הזה בכמה זמנים ומקומות שונים אשר מכולם הצילני ה', וכו'.

קישור לספר המעניין במאגר הספרים הסרוקים של הספרייה הלאומיתhttp://aleph500.huji.ac.il/nnl/dig/books/bk001273020.html
(כדי לראות את הספר הסרוק, יש להתקין פלאגין DjVu כפי שמוסבר שם, ועדיין זה לא נפתח בדפדפן של גוגל כרום, בדפדפן של אינטרנט אקספלור נפתח מצויין)

_________________




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
   
בית > פורומים > דת ואמונה > עצור כאן חושבים > ועשיתי כעין עבירה לשמה
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
1 2 לדף הבא סך הכל 2 דפים.