בית פורומים בחדרי חרדים

מקור? ליצנות אחת דוחה מאה תוכחות

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-21/3/2005 19:36 לינק ישיר 
מקור? ליצנות אחת דוחה מאה תוכחות

האם יש מקור לאמרה זו? יגעתי ולא מצאתי!

חפשתי גם בשינויי לשון, והדבר הכי קרוב שמצאתי הוא במסילת ישרים פרק ה'
"כי בליצנות אחד ובשחוק קטן יפיל האדם מעליו ריבוי גדול מן ההתעוררות"




דווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-21/3/2005 19:48 לינק ישיר 


חזון-איש באמונה-ובטחון עמ' מ"ג: "והנה באה ליצנות אחת ודוחה מאה תוכחות".

(אולי לא המקור הראשון).



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-21/3/2005 20:19 לינק ישיר 

אתם לומדים גמרא???



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-21/3/2005 20:22 לינק ישיר 

מה זוכמיר

כן אני לומד גמרא ולא מצאתי!
אם מצאת תביא מיקום, במקום לשאול שאלות!



סמרתות תודה,

אבל אני מחפש משהו יותר מוקדם.

אגב, בחזון איש זה:
"והנה באה ליצנות אחת ודחתה מאה תוכחות "



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-21/3/2005 20:59 לינק ישיר 

"מעט מן האור, דוחה הרבה מן החושך".



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-21/3/2005 21:09 לינק ישיר 

מוישה יענקל

אני מחפש מעט חושך שדוחה הרבה אור, ולא הפוך.




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-21/3/2005 21:36 לינק ישיר 

הייתי בטוח שזה נמצא בהשל"ה הקדוש במסכת יומא, אבל להפתעתי זה לא כתוב שם. הקטע המפורסם משם:
"מצאתי כתוב:
אלו שבע דחיות שמנו חז"ל:
שבועת שקר אחת דוחה מאה זכויות.
חילול השם אחד דוחה מאה תפילות.
ביזוי אחד של תורה דוחה מאה שמחות.
נבלת פה אחת דוחה מאה הבטחות.
גזילה אחת דוחה מאה ברכות.
מחלוקת אחת דוחה מאה פרנסות.
לשון הרע אחד דוחה מאה תשובות."

וגם חיפשתי בדברי המפרשים והדרשנים על הפסוק במשלי ט' ח': "אל תוכח לץ פן ישנאך", וגם שם לא מצאתי.

באמת מעניין מה המקור הראשון לזה.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-21/3/2005 22:07 לינק ישיר 

גם אם אין לזה מקור מפורש,

זה נראה במציאות.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-21/3/2005 23:16 לינק ישיר 

עין הקורא, יישר כח.

מה המקור של השל"ה? והיכן נמצא בחז"ל אותן 7 דחיות?



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-22/3/2005 02:08 לינק ישיר 

זה אחד מן הציטוטים מחז"ל שיש בספרים, שכנראה אין להם מקור הידוע לנו. הקטע מהשל"ה מצוטט בהרבה ספרים.

נדמה לי שיש על זה ב"אלפא ביתא דשמואל זעירי", אבל אין לי כאן את הספר לחפש.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-22/3/2005 02:45 לינק ישיר 

אם כבר חיפוש מקורות לדברים, מישהו יכול לומר לי היכן המקור ל: "בזכות אהבת חינם יבנה בית המקדש"?

עד לפני שנתיים הייתי משוכנעת באמיתות המשפט עד ששמעתי מרבנית מסוימת ש"אהבת חינם" הינו מושג שלילי ממש כשם ש"שנאת חינם" הינו מושג שלילי, שמדובר על אהבה לכאלו שאסור עלינו לאוהבם או שאין תכלית לאהבתנו אליהם, ושהמשפט "בזכות אהבת חינם..."- הינו עיוות.

אף פעם לא יצא לי לברר ת'עניין, אבל אם כבר במקורות עסקינן הייתי רוצה לשמוע את דעתכם.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-22/3/2005 02:56 לינק ישיר 

לא בדיוק מה שחיפשת, אבל מקור למושג 'אהבת חינם':

http://masoret.hydepark.co.il/hydepark/topic.asp?topic_id=1169408



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-22/3/2005 06:10 לינק ישיר 

זה בדיוק מה שהיא חיפשה.
שם מובא מראה מקום מדברי הרב קוק זצ"ל באורות הקודש למשפט הזה.

וכך כתב בשפת אמת (פורים תרס"א):
"עיקר הישועה בפורים נעשה ע"י הכינוס כמ"ש כנוס כו' כל היהודים. וכתיב נקהלו ועמוד על נפשם.
וזהו בחי' תורה שבע"פ כי במתן תורה כתיב הקהל לי את העם ואשמיעם את דברי. והי' הקהילה בציווי הקב"ה. וכאן נקהלו מעצמם. והדר קבלוה בימי אחשורוש בכח הקהילה. לכן כתיב וקבל היהודים לשון יחיד. שנעשו אגודה אחת. ואז אין עמלק יכול לשלוט בהם.
ואיתא בגמ' באותו גר שאמר למדני תורה כשאני עומד על רגל אחד. והשיב לו ואהבת לרעך כמוך. הרמז בעוה"ז דשיקרא שלטא. דאיתא שקר עומד על רגל אחד שהקו"ף נמשכת למטה מכל האותיות. ולכן איש לשון בל יכון כו'. אבל האמת עומד בכל צד. ושקר אין לו רגלים. וזה אות הק' שולט באדר כמ"ש בס' יצירה המליך אות ק' כו'. והטעם כי הוא סוף השנה והסט"א נמשכת בסוף כקוף בתר בני נשא. ואז העצה רק ע"י ואהבת לרעך כמוך. שכח כלל ישראל דוחה השקר.
ולכן תיקנו משלוח מנות ומתנות לאביונים לעורר אהבת בני ישראל. וזה הי' יסוד בית שני. ולכן נחרב ע"י שנאת חנם. כי יסוד בית שני בכח אהבת ישראל".



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-23/3/2005 08:31 לינק ישיר 


אם כל חכמי הפורום לא מצאו מקור (קדום),

האם אפשר להניח שאין???




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-23/3/2005 08:51 לינק ישיר 

שימו לב שהוא כתב: "וזה הי' יסוד בית שני. ולכן נחרב ע"י שנאת חנם. כי יסוד בית שני בכח אהבת ישראל":

אהבת ישראל, ולא "אהבת חינם".



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-23/3/2005 09:00 לינק ישיר 



פנדורית הדיוק הזה נראה לי משולל יסוד.

תשאלי כל אדם מה זה אהבת חינם והוא יסביר לך: אהבה, הערכה, וגמילות חסד באופן שהוא ללא תמורה ולפנים משורת הדין.

אינני מוצא הבדל בין מתנת חינם שהיא מושג מן המשנה (מעשר שני,א,א) "אבל נותנין זה לזה מתנת חינם" - לבין אהבת חינם.

וכי איננו מבקשים מרבש"ע שיתן לנו מתנת חינם - אפילו שלא מגיע לנו.

מה ההבדל בין מתנה בחינם לבין אהבה בחינם?


לדעתי הדברי ששמעת מ"הרבנית המסויימת" הם משוללי יסוד שלא להגיד דברים חריפים יותר.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > בחדרי חרדים > מקור? ליצנות אחת דוחה מאה תוכחות
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
1 2 לדף הבא סך הכל 2 דפים.