נשלח ב-13/7/2016 02:26 |
|
| |
למה הליטאים מזלזלים בנט"י שחרית?
לבקשת עובדתי ועוד. נתחיל בסעיף הראשון באורח חיים! מה כל כך קשה לקיים הלכה כפשוטה ? המ"ב מביא שיש ליזהר בזה מאד! ומביא שהזוהר מפליג בענשו מאד!כי משהה על עצמו רוח הטומאה. המ"ב,לשכת הגזית , בס"ק המעשי הראשון! למה מזלזלים? נשלח מהאנדרואיד שלי
|
|
|
|
נשלח ב-13/7/2016 02:35 |
|
| |
כמעט כל חברי לישיבה היו מכינים מים לנט"י ונוטלים ליד המיטה. היו גם שנהגו לכסות את המים שלא ליטול במים מגולים. יש שאינם יכולים לעשות זאת, כיון שהמ"ב פוסק שאין להתאפק מעשיית צרכים בשביל מצווה זו. ויש שתמיד תמיד מתעוררים וצריכים דחוף לרוץ לשירותים. (למעשה גם אם לא ממש דחוף, המ"ב כותב שאין להתאפק לצורך זה משום איסור בל תשקצו ולא יהיה עקר).
|
|
|
נשלח ב-13/7/2016 02:40 |
|
| |
מחר תפתח אשכול ותשאל למה הליטאים מזלזלים בצום יום כיפור. כל יום תפתח אשכול על מצווה אחרת ויהיה לך תעסוקה לשנתיים הבאות.
נ.ב. שכחת לכתוב שאתה כותב פה לשם שמים.
תוקן על ידי ולשרה_בן ב- 13/07/2016 02:41:03
|
|
|
נשלח ב-13/7/2016 02:41 |
|
| |
עוד אוסיף, יש מתלמידי החזו"א שאומרים בשמו שכל הבית נחשב כד' אמות. המ"ב עצמו כותב שאין לסמוך על שיטה זו אלא בשעת הדחק).
תוקן על ידי עובדתי ב- 13/07/2016 02:59:57
|
|
|
נשלח ב-13/7/2016 03:00 |
|
| |
עובדתי כתב: |  | כמעט כל חברי לישיבה היו מכינים מים לנט"י ונוטלים ליד המיטה. היו גם שנהגו לכסות את המים שלא ליטול במים מגולים. יש שאינם יכולים לעשות זאת, כיון שהמ"ב פוסק שאין להתאפק מעשיית צרכים בשביל מצווה זו. ויש שתמיד תמיד מתעוררים וצריכים דחוף לרוץ לשירותים. (למעשה גם אם לא ממש דחוף, המ"ב כותב שאין להתאפק לצורך זה משום איסור בל תשקצו ולא יהיה עקר). |
|
לא יודע איפה למדת. יצא לי לילה אחד לישון בפנימיה של ישיבת פוניבז. לפני השינה הלכתי לחפש קערה לנט"י. הפכתי את הבניין כפשוטו,והעליתי חרס בידי. כל הבחורים שביקשתי עזרתם הסתכלו עלי כמי שנפלתי מהירח ... כדי שלא תאמר שאני מדמיין אציין ברמז מי היו חברי החדר. אחד היום עורך עיתון שבועי ידוע,והשני ירד מהדרך ומפיק סרטי קולנוע. הפוניבזיאים הטשיקאווערס יזהו . לפני כמה חודשים קיבלתי דירה לשבת של ראש ישיבה חשוב שיש לו בית מלא בחורים בלעה"ר, בליל שבת נאלצתי להשתמש בפח האשפה עבור נט"י. (במאמר מוסגר, הייתי כמה ימים בהלם מהצניעות והפשטות בבית. אולי אפילו פתחתי ע"ז אשכול ) בנוסף, בשכונת מגורי, אבות ובנים חילקו שנה אחת אחרי פורים קערות נט"י עם פטנט מיוחד למנוע שפיכה. בערב פסח היו מאות קערות כאלו מוטלות על יד פחי האשפה... אז אני לא רוצה להשתמש בביטויים מאוצרם של חברינו לפורום (אלו שמנסים בכל כוחם להתעבר על ריב לא להם ולהנחילנו מפניניהם בין שאלה לתשובה של כל אחד מאיתנו) אבל על משקל התשובה שלך אוכל לומר שמעולם לא נתקלתי בחסיד שעובר לפני המתפלל. ובודאי שאברך יר"ש אינו מזלזל בזמן תפילה במזיד,הס מלהזכיר. נשלח מהאנדרואיד שלי
 |
|
|
|
נשלח ב-13/7/2016 03:01 |
|
| |
עובדתי כתב: |  | כמעט כל חברי לישיבה היו מכינים מים לנט"י ונוטלים ליד המיטה. היו גם שנהגו לכסות את המים שלא ליטול במים מגולים. יש שאינם יכולים לעשות זאת, כיון שהמ"ב פוסק שאין להתאפק מעשיית צרכים בשביל מצווה זו. ויש שתמיד תמיד מתעוררים וצריכים דחוף לרוץ לשירותים. (למעשה גם אם לא ממש דחוף, המ"ב כותב שאין להתאפק לצורך זה משום איסור בל תשקצו ולא יהיה עקר). |
|
|
|
|
נשלח ב-13/7/2016 03:06 |
|
| |
הבה נניח לשאלה העובדתית. כתבתי לך סיבה רצינית שרבים לא יכולים להקפיד על כך. למעשה אני וכל ילדי מרגישים צורך להתפנות ברגע שקמים, וכך רוב הציבור הסטנדרטי. וכאמור, אין צורך בהרגשה דחופה, אלא עצם ההרגשה. והמ"ב אוסר להתעכב ליטול ידים! החסידים לא מקפידים על ההלכה הזו! וזה מעבר לחזו"א שיש האומרים כך בשמו
משנה ברורה על שולחן ערוך אורח חיים הלכות הנהגת אדם בבקר סימן א ס"ק ב
ומ"מ חלילה לעבור שום איסור עבור חסרון נט"י כגון לעצור עצמו מלהשתין עי"ז לא מדובר כאן על מחלה, אלא על צורך טבעי המצוי מאוד.
תוקן על ידי עובדתי ב- 13/07/2016 03:06:48
|
|
|
נשלח ב-13/7/2016 03:08 |
|
| |
תובלקין כתב: |  | אוכל לומר שמעולם לא נתקלתי בחסיד שעובר לפני המתפלל. ובודאי שאברך יר"ש אינו מזלזל בזמן תפילה במזיד,הס מלהזכיר. |
|
מקווה שכתבת בציניות. רק אציין שבחסידויות מכובדות ביותר, תפילות השבת נערכות קבוע אחרי הזמן.
|
|
|
נשלח ב-13/7/2016 03:14 |
|
| |
ככל שתתפתל בנושא תצא יותר מגוחך. אין תשובה מספקת! הלואי תמצא. הנושא קרוב לליבי עשרות שנים. הליטאים (למען הדיוק וההגינות: הישיבישערס) בחרו בפינצטה חצי מהשו"ע וויתרו בשיטה על החצי האחר. הם גם פיתחו שיטת לימוד הלכה שפשוט לא רואה את הסעיפים ה"לא רלוונטיים" ואוי לו למי שמחליט לשמור דוקא על החצי שלא הם בחרו. כל כינויי הגנאי שמורים לו. הוא מוחק את השו"ע. כשנפתור את השאלה הזו נמשיך לסעיף הבא. כמי שמכיר את תגובותי אתה אולי מופתע מהלוחמנות שאני מגלה. זה לא אני. אני אוהב ומכבד באמת ובתמים את כל הזרמים החרדיים. הויכוח היום היה איזשהו קש ששבר. אילצתם אותי לתקוף כדי להגן. אם יהיה מספיק מי שיודה שיש איזושהי סימטריות שהפתיעה אותו, אשמח לחזור לשיגרה. נשלח מהאנדרואיד שלי
|
|
|
נשלח ב-13/7/2016 03:17 |
|
| |
.
תוקן על ידי עובדתי ב- 13/07/2016 03:19:05
|
|
|
|
נשלח ב-13/7/2016 03:17 |
|
| |
עובדתי כתב: |  |
הבה נניח לשאלה העובדתית. כתבתי לך סיבה רצינית שרבים לא יכולים להקפיד על כך. למעשה אני וכל ילדי מרגישים צורך להתפנות ברגע שקמים, וכך רוב הציבור הסטנדרטי. וכאמור, אין צורך בהרגשה דחופה, אלא עצם ההרגשה. והמ"ב אוסר להתעכב ליטול ידים! החסידים לא מקפידים על ההלכה הזו! וזה מעבר לחזו"א שיש האומרים כך בשמו
משנה ברורה על שולחן ערוך אורח חיים הלכות הנהגת אדם בבקר סימן א ס"ק ב
ומ"מ חלילה לעבור שום איסור עבור חסרון נט"י כגון לעצור עצמו מלהשתין עי"ז לא מדובר כאן על מחלה, אלא על צורך טבעי המצוי מאוד.
תוקן על ידי עובדתי ב- 13/07/2016 03:06:48 |
|
לא הבנתי. כתבת שבישיבה בה למדת כולם הקפידו על נט"י,אז הם כולם לא הקפידו על בל תשקצו ? נשלח מהאנדרואיד שלי
|
|
|
נשלח ב-13/7/2016 03:22 |
|
| |
אומר מעבר לזה, רב אחד ליטאי אמר לי שמי שמתעורר בלילה כיון שצריך להתפנות, עליו ליטול ידיים לפני שמתפנה. לא ברור למה, אך יש שמעדיפים להחמיר בנט"י ע"ח בל תשקצו.
אני מלמד עליהם זכות, שכתוב שבמקום כבוד הבריות אין איסור זה, ומותר להתאפק כדי להגיע למקום צנוע, ורוב הציבור אינו מקפיד מאוד שלא להתאפק. היה פעם מעשה בסטייפלר שהרגיש צורך בעיצומה של לוייה לא מאוד קטנה, זז הצידה, הסתובב, ועשה צרכיו. הוא חשש להקל בזה.
|
|
|
נשלח ב-13/7/2016 03:23 |
|
| |
תכלס', זה טבע כל אדם כמעט, שצריך להתפנות בבוקר. וסיבה נוספת היא דעת הרשב"א שיש אומרים שכן פסק החזו"א.
|
|
|
נשלח ב-13/7/2016 03:25 |
|
| |
מעניין. הזוהר מדבר על חיוב מיתה! . המ"ב מביאו וכן כל הפוסקים. הם לא ידעו שרוב האנשים לא שייכים לזה? אתה מבין כמה מגוחך להשתמש בשמועה בשם החזון איש נגד מ"ב מפורש ? איך אתה מגיב כשעונים לך על זמן תפילה שיש איזה שמועה בשם הבעש"ט ? נשלח מהאנדרואיד שלי
|
|
|
נשלח ב-13/7/2016 03:30 |
|
| |
הבעש"ט התפלל בנץ...
המ"ב אכן כותב שהזוהר מפליג בענשו (אינו מזכיר מיתה) ולמרות זאת המ"ב כותב שחלילה לעבור על בל תשקצו דרבנן בשביל זה. האם אתה סבור שרוב האנשים אינם מרגישים צורך זה כשמתעוררים בבוקר? או שאתה סבור שהמ"ב לא כתב זאת? (פסיקת החזו"א כדעת הרשב"א אינו שמועה בעלמא, אלא עדויות. אם כי אין את זה בספריו).
|
|
|
נשלח ב-13/7/2016 03:31 |
|
| |
אתה חושב שאיני מכיר את התשובות השדופות הללו? שמעתים לפני ארבעים שנה ... דא עקא. התשובות של החסידים עץ זמן תפילה עדיפות עשרת מונים. גוף נקי, הכנה לתפילה שדינה כגוף שאינו נקי, וכו וכו
נשלח מהאנדרואיד שלי
תוקן על ידי תובלקין ב- 13/07/2016 03:37:57
|
|
|
|