בית פורומים עצור כאן חושבים

הטייה אקדמית ב'אקדמות'

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-8/4/2010 09:35 לינק ישיר 

האם המאמרים של מיכי/אדרעי/רוזן קיימים ברשת ?



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-8/4/2010 12:18 לינק ישיר 

הרב אברהם הנכבד,

אתה מציג בעוקצנות ובאירוניה את 'שיקולי המערכת העלומים', ויוצר את הרושם שמדובר כאן ב'סתימת פיות' קטנונית, ובמערכת הפועלת לפי אינטרסים והעדפות סובייקטיביות, ומקדמת את הדעות והאישים שהיא חפצה ביקרם.

למיטב היכרותי עם המוסדות והאישים המעורבים, אין דבר רחוק יותר מהאמת.

למעשה, גם אנוכי הקטן, שמעולם לא ערכתי כתב עת כ'אקדמות', ואינני מצוי בסוד שיחם של כותבים ועורכים, יכול להעריך בפשטות ובנקל, מה הם אותם 'שיקולים' פשוטים וברורים, שהנחו את מערכת 'אקדמות'.

'פולמוס הגיור', כפי שהוא מכונה, מתפרס זה תקופה על כמה מגליונות 'אקדמות'. המאמרים בגליון הנוכחי נושאים את הכותרת 'עוד על פולמוס הגיור'. האם באמת אתה סבור שחובתם של עורכי 'אקדמות' לשעבד את הבמה החשובה הזאת, שאגב רבים מתדפקים על שעריה ונדחים מפני חוסר מקום, לתגובות ותגובות שכנגד וחוזר חלילה. נקל לחכם כמוך להבין שלאחר תגובה פולמוסית שנונה וחריפה כדרכך בקודש, בה תציג את יריביך כ'טועים בדבר משנה' וכמי שאינם יודעים לקרוא באופן כללי, יבקש גם פרופ' אדרעי את זכות התגובה, למען הגן על דעותיו ועל כבודו הרמוס, ומדוע זו לא תינתן לו. השלב הבא מובן מאליו: גם אתה תבקש שוב להגיב ולהגן על דעותיך, וברור גם שאם לא תקבלה, כדרישתך הנחרצת והאולטימטיבית, תמהר לקבול ולהלין בשער בת רבים על 'הטייה אקדמית באקדמות'.

בכל עולם התקשורת הכתובה, מעיתונים יומיים ועד במות אקדמיות נחשבות (למעט פורומים אינטרנטיים כמובן...), מקובל שיש איזושהי מידה סבירה והגיונית לקיומו של פולמוס מתמשך, ולמתן זכות תגובה חוזרת ונשנית, במין משחק פינג פונג בלתי נגמר. עורכי 'אקדמות' סבורים, לדעתי בצדק רב, שהפולמוס הזה כבר הגיע לנקודת רוויה ומיצוי (אם זה עדיין לא קרה לפני הגליון הנוכחי), גם אם לאחד הצדדים בוער מאד 'להכניס' שוב ליריבו, ולהרגיש שמבחינתו הויכוח הסתיים ב'נוק אאוט', לקול תרועות הצופים הווירטואליים.

מה לך כי תלין, כאשר אתה עצמך כותב בסיום דבריך: "לסיכום, התגובה שלו היא אוסף של אי הבנות וטעויות, והדברים מפורשים כבר במאמר שלי. ועל רקע זה עוד יותר מרגיזה החלטת המערכת לא לאפשר לי להגיב." בינגו. אולי זה בדיוק מה שחשבה גם מערכת 'אקדמות'. 'הדברים מפורשים כבר במאמר שלך', ניתנה לך הבמה לפרוס בהרחבה את עמדתך (אגב, גם בעל פה...), מיצינו, ממשיכים הלאה. כל כך קשה להבין? – היה נכון יותר אפוא להסיק מדבריך, כי 'על רקע זה עוד יותר מובנת החלטת המערכת לא לאפשר לי להגיב'.

ראוי לציין: שני המאמרים המתפרסמים בגליון הנוכחי של 'אקדמות', מתפלמסים ותוקפים בלשון חריפה עד מאד, לעתים כמעט אישית, את מאמרו של הרב יהודה ברנדס, 'שותפך' לעימות. הרב ברנדס הוא כידוע ראש בית המדרש ב'בית מורשה', המוסד המוציא לאור את 'אקדמות'. תמיהני, האם על רקע כזה אפשר לדבר על סתימת פיות ועל 'הטיה'. אם היתה 'הטיה', הלא ברור לטובת מי היא היתה צריכה להיות.

כפי שניתן לראות בגליון, (וכפי שציינת גם אתה ביחס לגליון קודם), הרב ברנדס וויתר על אותה 'זכות התגובה', שאתה דורש בשצף קצף, כאשר ברור ומובן שאם היה עומד עליה היה מקבלה על מגש של כסף. חבל שאינך לומד ומפנים, כי 'זכות התגובה' ואמירת 'המילה האחרונה' בכל ויכוח, אינם הדבר המקודש ביותר. לעתים התעטפות בשתיקה ואורך רוח הם אופציה מכובדת יותר.




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-8/4/2010 13:59 לינק ישיר 

(בטעות הכנסתי לכאן לינק שהתכוונתי להכניס לאשכול סמוך).


תוקן על ידי למאי_נמ ב- 08/04/2010 14:02:38




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-9/4/2010 01:05 לינק ישיר 

http://www.bmj.org.il/file/Avram.pdf

הנה המאמר של מיכי על הגיור.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-9/4/2010 12:02 לינק ישיר 

במ,
אתה טועה לחלוטין. כמו במקרה של מאמרי, שהיה תגובה לרב ברנדס, הנוהל הסביר והמקובל הוא לשלוח את התגובה לכותב, לשמוע הבהרות והבהרות שכנגד, ואז לפרסם את הדברים זה בצד זה. אין כאן שום חשש לתהליך שלא נגמר. כך עשו במקרה הקודם, ואין שום סיבה שלא יעשו זאת גם כעת.
אגב, בכל מקרה, לא זה מה שנאמר לי. שיקול כמו שלך קל מאד להציג ולומר, ואני לא רואה מדוע שלא יעשו זאת.
באשר לכך שהדברים הובהרו במאמרי, הרי אם אדרעי לא הבין זאת, כנראה כך גם קוראים נוספים, ולכן בהחלט כן יש חשיבות למתן אפשרות להבהיר ולהגיב.
בפרט כאשר מדובר בטעויות וסילופים של דבריי, שאז הזכות האלמנטרית היא להגיב ולהבהיר, ואולי למנוע את פרסום התגובה אם המגיב עצמו מבין שאין בדבריו ממש.
לשאלתי האם יש להם תקדים בענין זה (שכותב שבוקר בתגובה רצה להגיב בעצמו ולא התאפשר לו), משום מה לא נעניתי. על כן אני מפקפק האם זה אכן היה השיקול (מה עוד שלא זה מה שנאמר לי, וכנ"ל). על כן, על אף רצונך לסנגר עליהם ולתקוף אותי, לא ממש שכנעת אותי שהצלחת לעשות זאת.
ובאשר למידותיו התרומיות (האירוניה היא כלפיך, לא כלפיו ח"ו) של הרב ברנדס, אני בהחלט משתדל ללמוד ממנו ומכל אחד. אבל ייתכן גם שהוא לא הגיב כי הוא לא חשב שיש משהו נוסף שטעון הבהרה, לא? אבל מה לעשות, אני כן חושב שיש דברים שטעונים הבהרה.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-9/4/2010 12:53 לינק ישיר 

ההבדל בין המאמר הקודם שאתה מביא כדוגמא לבין דרישתך הנוכחית הוא פשוט מאד. המאמר ההוא היה ראשון בסדרה, ובו ניתנה לך במה נרחבת ונכבדת, וזה שונה מדרישתך הנוכחית לקבל שוב את הבמה באותו נושא. אני מניח שהעורכים העדיפו לאפשר לשמות חדשים להשמיע קולות חדשים, כמו למשל הרב רוזן שהוא בעל נסיון בתחום.

לעורכי כתב עת יש עוד שיקולים מעבר לחידודו של כל ויכוח עד נקודת הקצה, (בשביל זה יש לך את עצכ"ח...), כמו למשל תמהיל ומגוון של נושאים וכותבים בגליון. אנשים שמקבלים את 'אקדמות', (וגם משלמים עליו לעתים...), לא מעוניינים לראות את תגובתו של פלוני על מה שכתב אלמוני שהתייחס לדברי פלוני בגליון תתרפ"ט, וחוזר חלילה. זה מלאה, מתיש, וחסר טעם. אנשים גם לא רוצים לראות את אותם שמות שוב ושוב. 

לא הזכרתי את הרב ברנדס בכדי לציין את 'מדותיו התרומיות', כך שהאירוניה שלך כלפי מיותרת. הזכרתי אותו בעיקר בכדי להפריך את טענתך על 'הטיה אקדמית', כאשר מאמרו מותקף בחריפות לאורך הגליון ללא תגובה. כמו כן, ראיתי בהחלט לנכון לציין שיש גם גישה אחרת בחיים לויכוחים שאין להם סוף. מצדי תקרא לזה 'מדות תרומיות', אני הייתי קורא לזה בשמות אחרים. (למשל, סוג של אינטלגנציה רגשית או יכולת איפוק...).

באמת אינני יודע אם זה המקום לנהל את הוויכוח הפנימי הזה, כאשר רוב הקוראים כאן לא ראו את 'אקדמות' ולמיטב ידיעתי המאמרים גם אינם זמינים ברשת, אבל לאחר שבחרת לתת פומבי לטענותיך, חשבתי שראוי להציג לקוראים כאן צד שני, והבוחר יבחר.

בנימה אישית: בכל הכנות, צר לי מאד ואפילו קצת לא נעים לי להתווכח עם אישיות במעמדך ובדרגתך. מההיכרות המסויימת שיש לי עם כתיבתך כאן בפורום ועם חיבוריך, אני מניח שקטנך עבה ממותני, ואני לא כותב את זה לתפארת המליצה. אבל מי כמוך יודע, מי שזורק אבנים צריך גם להתכונן לחטוף. לא כתבת כאן מאמר אקדמי, אלא השמעת ביקורת אישית וחריפה, ומן הדין היה כאמור שיושמע צד שני.


תוקן על ידי במ ב- 09/04/2010 13:20:55




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
   
בית > פורומים > דת ואמונה > עצור כאן חושבים > הטייה אקדמית ב'אקדמות'
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
לדף הקודם 1 2 3 ... 8 9 10 סך הכל 10 דפים.