בית פורומים עצור כאן חושבים

מחרדיות לחילוניות ללא אפשריות ביניים

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-8/7/2013 16:46 לינק ישיר 

ממשמעות דבריך לעיל משתמע שהינך בוחר באופציה הראשונה ,מאי אולמיה משאר דברים שהינך מתנסח דוקא כרציונל?



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-8/7/2013 16:57 לינק ישיר 


   בילי, לעיל נקטתי בפרשנות הנפוצה של המונח, מבלי להכנס לאפשרויות פרשניות נוספות. זו הפשוטה והרציונאלית שהצעת, מתקבלת כאמור בהחלט.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-8/7/2013 21:14 לינק ישיר 

בעלבעמיו כתב:
נותר כעת להגדיר מהו חינוך דתי ואיך מחנכים חינוך דתי?

חינוך דתי הוא חינוך למה שאתה סבור שהדת מכוונת.
נניח שאתה סבור שהדת מלמדת שערך פלוני (נניח זהירות בדרכים - שמירה על חיי האדם) הוא ערך טוב, ומעשה פלוני (נניח שמירה על חוקי התעבורה) הוא מעשה נכון, אז אתה מחנך את בנך להיזהר בדרכים ולשמור על חוקי התעבורה.
איך מחנכים חינוך דתי? כמו כל חינוך. איך אתה מחנך (לדוגמא) להיזהר בדרכים ולשמור על חוקי התעבורה? אתה מסביר את הערך ואיך אפשר לקיים אותו, אתה מתרגל (מלשון תירגול) את הילדים לקיים בפועל את חוקי התעבורה ולהיזהר בדרכים, ואת גם נותן להם דוגמא אישית (עוצר באדום, נותן זכות קדימה, נוסע במהירות המותרת וכדומה).
הבעיה בחינוך סוציולוגי שבא במקום חינוך דתי, היא שגם אם יש תירגול ואפילו דוגמא אישית, אין את החלק של ההסברה.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-8/7/2013 21:24 לינק ישיר 

והא גופא קשיא, למה הדת מכוונת.
ראה מה שכתב ספרן לעיל על אותו חסיד בעלז לשעבר.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-8/7/2013 21:50 לינק ישיר 

בעלבעמיו כתב:
והא גופא קשיא, למה הדת מכוונת.
ראה מה שכתב ספרן לעיל על אותו חסיד בעלז לשעבר.

הדת היא רחבה, מהתנ"ך לבד אפשר להוציא הרבה נקודות שלכאורה הוא ממליץ עליהם כדרך הנכונה.
יש גם את חז"ל, תלמוד בבלי וכו'. שם בודאי האפשרויות רבות יותר.

לאיפה אתה חותר?



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-9/7/2013 00:52 לינק ישיר 

ספרן
האם מקרה אותו איש מסורת ובנו התמים אינו מוכיח שחינוך מסורתי דווקא כן יכול להועיל, ואפילו לגרום לבן להיות 'דוס גמור', באם יבחר בכך?
אם החינוך המסורתי כולל חשיפה לתכנים דתיים אותנטיים, הרי שמכאן ואילך הבחירה נשארת רק ביד הבן אם לכיוון הזה או לכיוון הזה או להישאר באמצע כאביו. ואין בינו לבין החרדי אלא שהחרדי מונע מבנו כל אינפורמציה גישה ובחירה לעוד צדדים, כך שגם כאשר הבן 'ממשיך' את דת אין זה מתוך בחירתו אלא מתוך צימצום וחוסר הכרת אופציות נוספות.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-9/7/2013 03:25 לינק ישיר 


    יהי,    

     נראה שהחרדי החי בתחושה מתמדת שהאמת האבסולוטית באמתחתו, מעדיף שבנו יהיה בבחינת שוטה כביכול, כל ימיו, ואל יהיה רשע בעיניים חרדיות, אפילו שעה אחת לפני המקום.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-9/7/2013 21:32 לינק ישיר 

ספרן
כל החשיבות של קיום מצוות סוציולוגי הינו רק בגלל אולי לעתיד ואין חשיבות עצמית? 



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-9/7/2013 22:42 לינק ישיר 

לא מבין אתכם, 

האם אין זו מהות האפולוגטיקה הימיביניימית מבית מדרשו של מיימונידס איש ערב, לפיה קרוב ל 100% מארון הספרים היהודי לא נועד אלא לכונן חברה שתהווה פלטפורמה למתי מעט שיעשו מה שבאמת חשוב (אנא עארף, ללמוד אסטרונומיה אריסטוטלית ומתוך כך להכיר את הבורא - נדמה לי שאפשר לסיים את מפעל החיים הזה תוך חודש גג)? חברה שלמה של טכנוקרטים שעוסקים בריטואלים ריקים שמהווה פלטפורמה לכמה בני עלייה. אפשר להציע להם לחוות כל מיני קשרים רגשיים עם האל (שלפי רמז מיימונידיאלי גם זה למפגרים), חלקם יוותרו על התענוג ויסתפקו בריטואלים. זה המצב התקין, לא?



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-9/7/2013 23:02 לינק ישיר 

רציו, גם לפי הרמב"ם כל אדם יכול להגיע למספר רגעים בימי חייו אל התכלית הנכספת, ושווה לחיות חיים שלמים בשביל הרגע הזה.
לא שהתכלית הנכספת של הרמב"ם היא התכלית הנכספת בעיני...



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-10/7/2013 07:17 לינק ישיר 

תלמידטועה כתב:
ספרן
כל החשיבות של קיום מצוות סוציולוגי הינו רק בגלל אולי לעתיד ואין חשיבות עצמית? 


  ח"ו.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-10/7/2013 09:18 לינק ישיר 

למה ח"ו? קיום מצוות ללא אמונה אכן אין לו שום ערך מצד עצמו.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-10/7/2013 09:48 לינק ישיר 



   לרוב קיימת גם אמונה נלווית בדרגה כלשהי.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-10/7/2013 19:26 לינק ישיר 

ר מיכי
אדם לא מאמין אבל מקיים מצוות
אדם מאמין באמונה שלמה בה' אבל לא מקיים מצוות.- מצוות כהגדרתך- כי הרי כל יהודי מקיים מצוות כל שהן.
מי מהם עדיף בעייניך?
הדוגמאות הן מציאותיות לגמרי.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-10/7/2013 21:09 לינק ישיר 

ספרן,
אם אתה מדבר על אמונה ברמת ביניים (לא מוחלטת), אז כל הדיון ביניכם הוא תמוה. שהרי אז ברור שיש עוד ערך לקיום המצוות מעבר לדורות הבאים. אז על מה הדיון בכלל? האם יש מישהו שאמונתו מוחלטת?

ירוחם,
אם מאמין באמונה שלימה פירושו כולל מעמד הר סיני והתוקף המחייב של המצוות, ברור שהשני עדיף. הראשון לא יכול לקיים מצוות, ואילו השני יכול אבל בינתיים לא עושה זאת.
זאת טעות דומה לזו שעושים ביחס לגיור. מה שצריך בגיור הוא קבלה והבנה של המחוייבות העקרונית, ולא קיום בפועל. גר שקיבל על עצמו להיות כסוג א שלך הוא גוי למהדרין. גוי שקיבל על עצמו להיות כסוג ב הוא יהודי למהדרין.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > דת ואמונה > עצור כאן חושבים > מחרדיות לחילוניות ללא אפשריות ביניים
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
לדף הקודם 1 2 3 ... 10 11 12 13 לדף הבא סך הכל 13 דפים.