בית פורומים עצור כאן חושבים

מחרדיות לחילוניות ללא אפשריות ביניים

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-2/9/2013 05:19 לינק ישיר 

אחר העיון והבירור מתברר שקושיא מעיקרא ליתא. רוב ככל היוצאים האיכותיים המחשבתיים מתוך הציבור החרדי כן מנסים להמציא להם גירסא של היהדות המתאימה להם ושהם יכולים להאמין בהם ולקיים מבלי תחלואי החרדיות. ואף לחנך בה את ילדיהם. חלקם ישמחו להצטרף לקהילות ליברליות/מודרניות/פתוחות קיימות ורובם לא מתחברים לכאלה מסיבות תרבותיים ואחרים, ועבורם כאינדבידואלים שמסרו נפשם לפרוש מן הכלל די מגוחך לשאול למה אינם מצטרפים לכלל אחר קיים כמחליף פרה בחמור. אבל בפירוש מנסים לכונן יהדות שתקבל אותם ושיוכלו לקבל אותה. (הפורום הזה על מאות האנשים שעברו כאן הוא עדות חיה לכך וד"ב). בפועל הכינון הזה קשה מאד ובינתיים אין מסגרת מסודרת המתאימה, אם כי יש לשער שבקרב בימים יתגבשו קבוצות וקהילות כאלה. בכל אופן ההנחה שעליה בנויה כל השאלה שנשאלה כאן אינה כלל. 

תוקן על ידי יהיאור ב- 02/09/2013 05:23:20




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-2/9/2013 10:54 לינק ישיר 


   יישום מעשי לנסיון בתר-זרמי   

    http://www.bhol.co.il/forum/topic.asp?topic_id=639207&forum_id=1364



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-2/9/2013 17:03 לינק ישיר 

הפניית 'יהי אור':

     http://www.youtube.com/watch?v=S46MisjaWDI&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DS46MisjaWDI&nomobile=1









תוקן על ידי ספרן ב- 02/09/2013 17:12:13




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-2/9/2013 19:58 לינק ישיר 

כיוון שאין בזמני ובכוחי כדי לעבור על כל האשכול, אני מניח כי חלק ואולי כל מה שאכתוב נכתב כבר, אך כידוע לכל נשמה יש חלק ושורש בכל ענין הקשור לתורה.

יש יוצאים בשאלה. זאת עובדה.

לדעת התעמולה החרדית מדובר בבעלי תאוות שתש כוחם להתעמת עם היצר.

אכ"מ להתעמת עם טיעון מגוחך זה.

הנדון לכאורה על "יוצאים" מתוך הכרה. זאת אומרת, הם הגיעו למסקנה, כי, שומו שמים, תורת משה אינה הדרך היחידה לדלג על העולם השפל.

אז כדברי בעל האשכול שאיהו מותיב ואיהו מפרק, מה מקום לשאול, מדוע אינם מקבלים על עצמם עול וריאציה אחרת של תורת משה.

מה לי הכא ומה לי התם.

נכון, כי מי שהגיע למסקנה כי אכילת ג' מיני קוגל בשבת שמוציאים (מחמת טירחא דציבורא)  ג' טופסים של תורת משה וקוראים בג' פרשיות, אחת בסדר הקבוע והיתר בענינא דיומא, היא סוג של הבל ביזארי, אינו יכול להסיק מכך כי כל מה שנאמר על ידי אוכלי הקוגל וחבריהם הבל הוא, אך לעתים זהו הפתח הראשון לצאת מקונכיית דת השכונה ואידך זיל גמור.

אין שום פסול בפקיחת עיניים כתוצאה מהבחנה בהבל שקוף. אם הדבר מביא למחשבה מחודשת ובחינה חדשה של כל הידוע והמחונך, לא כמסקנה ישירה מהבנת הבל הקוגל, אלא כתוצאה מההבנה, שייתכן ואביו ורבותיו לימדוהו הבלים, מה טוב ומה נעים.

לצד זה, חוטרא אעיקרא קאי, ובפרט כאשר היוצאים הם בחינת בני עליה מועטים, ומדרך הטבע, תרבותם שיגם ושיחם, נטועים בעברם, ומבקשים הם להתרפק ולהתענג על מה שהורגלו אליו. לאו דווקא מטעמים תיאולוגיים, אם כי גם מזה לא כולם מניחים ידם.

האם המשיכה למסורת תשרוד גם את הדור השני? האם היא תתקיים גם אם וכאשר יהיה גל גדול יותר של יוצאים ברמת תופעה? כמו כל תופעה חברתית, קשה מאד להעריך לאיזה צד יפול המטבע.

 

 

 




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-3/9/2013 08:37 לינק ישיר 

בנעורי הכרתי לא מעט מסורתיים אשכנזיים, לא נראה לי שהם הצליחו להנחיל זאת לבניהם.
מאידך, כבר חמשים שנה אני שומע שאין דור שלישי של ריפרומים.

ייתכן
האם ליו"ט הבעל"ט עלי להכין שני מיני קוגל, והאם ליו"כ צריך להכין שני מיני קוגל למוצאי הצום?



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-3/9/2013 10:40 לינק ישיר 

אין אוכלים קוגל ביו"ט ק"ו במוצאו.

איידי דאתינא להכי, ראיתי טעם נפלא מדוע אין תוקעין בר"ה שחל להיות בשבת.

כי המלאך הממונה על הקוגל הוא עושה מלאך הממונה על השופר ואין מלאך אחד יכול לעשות ב' שליחויות, כידוע.




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-3/9/2013 10:47 לינק ישיר 

סתם שאלה- האם אתם יודעים מה השורש של המילה  קוגל או קיגל?



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-3/9/2013 11:18 לינק ישיר 

ייתכן
שמחת תורה יוכיח שאוכלים בו קוגעל.
ואולי יש לדחוק שהואיל ואין קוראים בו קריאת יום טוב אלא קריאה של שבתות השנה, דינו כשבת ויש להכין בו שלושה מיני קוגל.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-4/9/2013 00:44 לינק ישיר 

ספיקא דקוגלא לחומרא מדקוגלא.
אגב, בפרשת זכור יש לאכול ד' מיני קוגל.
עפיל
מעל
לאקשין
קארטאפל.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-9/9/2013 03:22 לינק ישיר 

ייתכן כתב:

כיוון שאין בזמני ובכוחי כדי לעבור על כל האשכול, אני מניח כי חלק ואולי כל מה שאכתוב נכתב כבר, אך כידוע לכל נשמה יש חלק ושורש בכל ענין הקשור לתורה.

יש יוצאים בשאלה. זאת עובדה.

לדעת התעמולה החרדית מדובר בבעלי תאוות שתש כוחם להתעמת עם היצר.

אכ"מ להתעמת עם טיעון מגוחך זה.

הנדון לכאורה על "יוצאים" מתוך הכרה. זאת אומרת, הם הגיעו למסקנה, כי, שומו שמים, תורת משה אינה הדרך היחידה לדלג על העולם השפל.

אז כדברי בעל האשכול שאיהו מותיב ואיהו מפרק, מה מקום לשאול, מדוע אינם מקבלים על עצמם עול וריאציה אחרת של תורת משה.

מה לי הכא ומה לי התם.

נכון, כי מי שהגיע למסקנה כי אכילת ג' מיני קוגל בשבת שמוציאים (מחמת טירחא דציבורא)  ג' טופסים של תורת משה וקוראים בג' פרשיות, אחת בסדר הקבוע והיתר בענינא דיומא, היא סוג של הבל ביזארי, אינו יכול להסיק מכך כי כל מה שנאמר על ידי אוכלי הקוגל וחבריהם הבל הוא, אך לעתים זהו הפתח הראשון לצאת מקונכיית דת השכונה ואידך זיל גמור.

אין שום פסול בפקיחת עיניים כתוצאה מהבחנה בהבל שקוף. אם הדבר מביא למחשבה מחודשת ובחינה חדשה של כל הידוע והמחונך, לא כמסקנה ישירה מהבנת הבל הקוגל, אלא כתוצאה מההבנה, שייתכן ואביו ורבותיו לימדוהו הבלים, מה טוב ומה נעים.

לצד זה, חוטרא אעיקרא קאי, ובפרט כאשר היוצאים הם בחינת בני עליה מועטים, ומדרך הטבע, תרבותם שיגם ושיחם, נטועים בעברם, ומבקשים הם להתרפק ולהתענג על מה שהורגלו אליו. לאו דווקא מטעמים תיאולוגיים, אם כי גם מזה לא כולם מניחים ידם.

האם המשיכה למסורת תשרוד גם את הדור השני? האם היא תתקיים גם אם וכאשר יהיה גל גדול יותר של יוצאים ברמת תופעה? כמו כל תופעה חברתית, קשה מאד להעריך לאיזה צד יפול המטבע.

 

 

 



אני חושב  שמגוחך להתוכח עם מי שטוען שרוב היוצאים בשאלה לא מונעים מתאוות [על כל סוגיו]
התחלת חשיבה עצמית אינטלקטואלית מחוץ לקופסה ללא מניעים כמעט ולא קיימים אם בכלל,
אפשר כמובן להצביע אותו דבר על הצד הכן מאמין,
כל אחד ומניעיו ואינטרסיו הוא ,היכן הבחירה?מיכי טוען שמצא אותו,
חייבן להסכים שמי שתאוותיו הניעו אותו לחקור ולהגיע לכפירה ולקחת צד,מאוד קשה להחזיר אותו לאמונתו האבודה,
אני גם ממליץ לכל  אחד שהפסיק ברוב מחשבתו להאמין ועדיין שייריו בצידו ונשאר בקהילה חרדית  שימשיך לשמור על המצוות הבסיסיים ,שבת ,כשרות ,תפילין וטהרת המשפחה ,זה יחסוך ממנו תיסכולים של ,,לא שייך ,,,צביעות,, וקללותיו בעצכ"ח על הציבור שהינו עדיין קשור לעטיניו ללא צדק של אלטרנטיבה יפה יותר,



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-9/9/2013 11:19 לינק ישיר 

בליצר

רוב היוצאים בשאלה(?) לא מונעים מתאוות גשמיות   אם מתאוות  אז מתאוות רוחנייות.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-10/9/2013 01:08 לינק ישיר 

ירוחם
וואס טויג שוין וייטער נישט?



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-10/9/2013 11:47 לינק ישיר 

הנסיון הזה להכתיר אנשים שהשקיעו הרבה לימוד ומחשבה. וחזרו בשאלה - בצורה גורפת כבעלי תאיווה,
זו שיטת המשגיחים לפסול ולבזות את האנשים הללו.
הרי אתה יודע כי יש הבדל בין מומר להכעיס     לבין מומר לתאבון-תאיווה-
המומר להכעיס עדיף, אז הופכים את  החוזרים בשאלה, למומרים לתאבון. ולא היא.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-10/9/2013 12:34 לינק ישיר 

כתבתי מפורשות שאחרי תפיסת צד כבר לא מדובר על תאוות אלא על איבוד אמונה ,
עצם החשיבה והחקירה במלוא הרצון והמרץ נובע מרצון לפריקת עול על כל סוגיו,



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-10/9/2013 12:59 לינק ישיר 

ר' ירוחם, מה שורש הקוגל?



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > דת ואמונה > עצור כאן חושבים > מחרדיות לחילוניות ללא אפשריות ביניים
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
לדף הקודם 1 2 3 ... 11 12 13 לדף הבא סך הכל 13 דפים.