בית פורומים בחדרי חרדים

ר"מ בישיבה גבוהה-" נשים צריכות להיות כנועות לבעליהן"

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-1/5/2019 18:16 לינק ישיר 

לפי מה שכותב לי ת"ח אחד באישי נראה שאני טעיתי ואיש חשוב צדק במה שנוגע ל1+1=2 נברא או לא. הוא כתב לי שכך החזו"א כותב. ועל כך אני מתנצל וחוזר בי.

אבל דברי איש חשוב שגם רוח האדם רוחנית ואינה בריאה הם עדיין נפסדים. ומראה שבעצם הוא לא הבין את מה שהחז"א טען אלא התכון לדברים רוחניים כללית.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-1/5/2019 22:19 לינק ישיר 

קלעפער לא טעית.
מקובלני מרבותי שבגלל שאנשים הבינו בטעות כך מהחזו"א, לכן מחקו את זה מאמונה ובטחון במהדורה השנייה. והשאירו את זה רק בחזו"א על טהרות בסוף באמו"ב פ"א ה"ט.

הנה הקטע המדובר:
ויש מבעלי דמיון השואלים מה נרוויח אם נסכים שיש להעולם ממציא, אחרי שהננו מוכרחים להסכים שבורא עולם נמצא ואין עת להתחלתו ומציאותו נצחית והרי הדרא קושיא לדוכתה איך אפשר לנמצא בלא הויה?

אבל אין לדמיון בינה כי כל נמצא שיש לו מידה וקצב אורך ושטח אנו מציירים בדעתנו העדרו וכל הנמצאים בסוג הזה בהכרח שיש עת למציאותם ויש להם התחלה וכל שיש לו התחלה יש לו הויה וכל שיש לו הויה יש לו מהוה.

אבל יש נמצאים שאין להם לא מידה ולא שטח והם נמצאים בחיוב ולא יצויר בהם העדר והן המושכלות, כמו ב' פעמים ב' הם ד', וכמו המושכל שהאלכסון עודף על האורך וכיוצא בהן מן המושכלות שאין למושכל מושגים ממושגי גוף ואין עת למציאותן ולא נולדו מעולם ולא ימותו לעולם. ואין מציאותן נרגשות רק בנשמה שניתן לאדם להבין ולהשכיל ונמצא כזה הוא מציאותו יתברך, ממציא כל הנמצאים, אך אין ליצור שום מושג ממהותו כי הוא יתברך בעל כח ובעל בחירה יודע כל יצוריו ויודע מעשיהם ויודע צורכם וכל המתרחש עמהם ומהוה את כל הנעשה בכל העולמות ברצונו יתברך כי כל הנעשה ברצונו יתברך קשורה ואין כל פעולה זולתו יתברך". עכ"ל

החזו"א כותב במפורש שבעצם המושכלות אין להם בכלל מציאות משל עצמם ורק מרגישים אותם בנשמה. אז מה היה לפני הבריאה שעדיין לא נוצרו נשמות? היה מציאות של מושכלות? בוודאי שלא. שהרי אין להם שום מציאות עצמאית. אלא שאחרי שנבראו הנשמות באופן שישיגו מושכלות אז מבחינת הנשמה המושכלות היו שם תמיד משום שבאופן זה נבראה הנשמה שתשיג מושכלות שאין להם גוף ואין להם התחלה ואין להם סוף.
כלומר החזו"א לא מסביר כאן מבחינה טכנית את סדר הבריאה.
אלא מסביר מבחינה פילוסופית שהמושכלות מבחינתנו לפי הבנתנו אין להם התחלה וסוף. ובדיוק כך אנחנו צריכים להבין שמציאותו יתברך אין לה התחלה וסוף.
אבל החזו"א מיד אח"כ מדגיש שאין לנו באמת שום מושג ממהותו של הבורא.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-1/5/2019 22:25 לינק ישיר 


קלעפער כתב:
אבל דברי איש חשוב שגם רוח האדם רוחנית ואינה בריאה הם עדיין נפסדים. ומראה שבעצם הוא לא הבין את מה שהחז"א טען אלא התכון לדברים רוחניים כללית.

אתה לא סתם שקרן, אלא שקרן עז פנים, שהרי הכל פה ניתן לציטוט ואפשר לראות מה בדיוק אמרתי ומה לא

רק בהתייחסות למחשבה, שהיא דבר רוחני טהור כתבתי שאין לו מגבלת מקום וזמן ולכן אי אפשר להפריך עליה מי ברא אותה.
וכאן עברתי במילים המודגשות להסבר איך דבר רוחני כמו הקב"ה שולט ביקום שהוא חומר, נתתי כאן משל ממה שאנחנו רואים בעינים, שרוחו של האדם שהוא רוחני - שולט בחומר שלו
אין כאן שום הזכרה שרוחו של האדם לא נבראה אי פעם
באת ועשית סלט משתי חלק התגובה שלי שאין קשר ביניהם

ציטטתי גם את הפסוק "ונשמות אני עשיתי" כאשר מצד שני הנשמה היא "חלק אלוה ממעל" כלומר היא תמיד היתה כאן כחלק אלוה ממעל, אבל הופרדה בזמן מסוים מחלק אלוה ממעל כמאמר הפסוק ונשמות אני עשיתי.

איש_חשוב כתב:
והתשובה לשאלתך החדשה מכתה א', מי ברא את הק-ל, תשובה ניצחת -
דבר רוחני אינו זקוק ליצירה בזמן מסוים או בכלל, דבר רוחני אינו מוגבל לזמן או מקום, ואתן משל לכך, מחשבה רוחנית לדוגמא 3X3 שווה 9, המחשבה הזאת היא רוחנית טהורה, היא אינה מוגבלת לשום מקום, ואי אפשר לשאול עליה "מי יצר אותה ומתי היא נוצרה"? כי היא תמיד היתה והיא אינה מוגבלת גם בזמן אחורה או קדימה.
מקביל לכך - רוחו של האדם, האני שלו, רוחני טהור, שולט שליטה מוחלטת בגוף, ואותו דבר הקב"ה שהוא רוחני שולט באותה דרך או יותר מכך בכל החומר שביקום


תוקן על ידי איש_חשוב ב- 01/05/2019 20:26:53




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-1/5/2019 22:33 לינק ישיר 

חריף_ומקשה כתב:
קלעפער לא טעית.
מקובלני מרבותי שבגלל שאנשים הבינו בטעות כך מהחזו"א, לכן מחקו את זה מאמונה ובטחון במהדורה השנייה. והשאירו את זה רק בחזו"א על טהרות בסוף באמו"ב פ"א ה"ט.

הנה הקטע המדובר:
ויש מבעלי דמיון השואלים מה נרוויח אם נסכים שיש להעולם ממציא, אחרי שהננו מוכרחים להסכים שבורא עולם נמצא ואין עת להתחלתו ומציאותו נצחית והרי הדרא קושיא לדוכתה איך אפשר לנמצא בלא הויה?

אבל אין לדמיון בינה כי כל נמצא שיש לו מידה וקצב אורך ושטח אנו מציירים בדעתנו העדרו וכל הנמצאים בסוג הזה בהכרח שיש עת למציאותם ויש להם התחלה וכל שיש לו התחלה יש לו הויה וכל שיש לו הויה יש לו מהוה.

אבל יש נמצאים שאין להם לא מידה ולא שטח והם נמצאים בחיוב ולא יצויר בהם העדר והן המושכלות, כמו ב' פעמים ב' הם ד', וכמו המושכל שהאלכסון עודף על האורך וכיוצא בהן מן המושכלות שאין למושכל מושגים ממושגי גוף ואין עת למציאותן ולא נולדו מעולם ולא ימותו לעולם. ואין מציאותן נרגשות רק בנשמה שניתן לאדם להבין ולהשכיל ונמצא כזה הוא מציאותו יתברך, ממציא כל הנמצאים, אך אין ליצור שום מושג ממהותו כי הוא יתברך בעל כח ובעל בחירה יודע כל יצוריו ויודע מעשיהם ויודע צורכם וכל המתרחש עמהם ומהוה את כל הנעשה בכל העולמות ברצונו יתברך כי כל הנעשה ברצונו יתברך קשורה ואין כל פעולה זולתו יתברך". עכ"ל

החזו"א כותב במפורש שבעצם המושכלות אין להם בכלל מציאות משל עצמם ורק מרגישים אותם בנשמה. אז מה היה לפני הבריאה שעדיין לא נוצרו נשמות? היה מציאות של מושכלות? בוודאי שלא. שהרי אין להם שום מציאות עצמאית. אלא שאחרי שנבראו הנשמות באופן שישיגו מושכלות אז מבחינת הנשמה המושכלות היו שם תמיד משום שבאופן זה נבראה הנשמה שתשיג מושכלות שאין להם גוף ואין להם התחלה ואין להם סוף.
כלומר החזו"א לא מסביר כאן מבחינה טכנית את סדר הבריאה.
אלא מסביר מבחינה פילוסופית שהמושכלות מבחינתנו לפי הבנתנו אין להם התחלה וסוף. ובדיוק כך אנחנו צריכים להבין שמציאותו יתברך אין לה התחלה וסוף.
אבל החזו"א מיד אח"כ מדגיש שאין לנו באמת שום מושג ממהותו של הבורא.


מי היו רבותיך? 

ההסבר שלך יפה ומניח את הדעת אבל גם אם אתה צודק טעותו של איש חשוב מובנת, ובודאי לא צודק להתקיפו בדברים הגובלים בכפירה בגלל זה,  אולי ראה את החזו"א והבין אותו בפשיטות ואף זנח את דרך החסידות בגלל זה...





דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-1/5/2019 22:35 לינק ישיר 

חריף_ומקשה כתב:
קלעפער לא טעית.
מקובלני מרבותי שבגלל שאנשים הבינו בטעות כך מהחזו"א, לכן מחקו את זה מאמונה ובטחון במהדורה השנייה. והשאירו את זה רק בחזו"א על טהרות בסוף באמו"ב פ"א ה"ט.

הנה הקטע המדובר:
ויש מבעלי דמיון השואלים מה נרוויח אם נסכים שיש להעולם ממציא, אחרי שהננו מוכרחים להסכים שבורא עולם נמצא ואין עת להתחלתו ומציאותו נצחית והרי הדרא קושיא לדוכתה איך אפשר לנמצא בלא הויה?

אבל אין לדמיון בינה כי כל נמצא שיש לו מידה וקצב אורך ושטח אנו מציירים בדעתנו העדרו וכל הנמצאים בסוג הזה בהכרח שיש עת למציאותם ויש להם התחלה וכל שיש לו התחלה יש לו הויה וכל שיש לו הויה יש לו מהוה.

אבל יש נמצאים שאין להם לא מידה ולא שטח והם נמצאים בחיוב ולא יצויר בהם העדר והן המושכלות, כמו ב' פעמים ב' הם ד', וכמו המושכל שהאלכסון עודף על האורך וכיוצא בהן מן המושכלות שאין למושכל מושגים ממושגי גוף ואין עת למציאותן ולא נולדו מעולם ולא ימותו לעולם. ואין מציאותן נרגשות רק בנשמה שניתן לאדם להבין ולהשכיל ונמצא כזה הוא מציאותו יתברך, ממציא כל הנמצאים, אך אין ליצור שום מושג ממהותו כי הוא יתברך בעל כח ובעל בחירה יודע כל יצוריו ויודע מעשיהם ויודע צורכם וכל המתרחש עמהם ומהוה את כל הנעשה בכל העולמות ברצונו יתברך כי כל הנעשה ברצונו יתברך קשורה ואין כל פעולה זולתו יתברך". עכ"ל

החזו"א כותב במפורש שבעצם המושכלות אין להם בכלל מציאות משל עצמם ורק מרגישים אותם בנשמה. אז מה היה לפני הבריאה שעדיין לא נוצרו נשמות? היה מציאות של מושכלות? בוודאי שלא. שהרי אין להם שום מציאות עצמאית. אלא שאחרי שנבראו הנשמות באופן שישיגו מושכלות אז מבחינת הנשמה המושכלות היו שם תמיד משום שבאופן זה נבראה הנשמה שתשיג מושכלות שאין להם גוף ואין להם התחלה ואין להם סוף.
כלומר החזו"א לא מסביר כאן מבחינה טכנית את סדר הבריאה.
אלא מסביר מבחינה פילוסופית שהמושכלות מבחינתנו לפי הבנתנו אין להם התחלה וסוף. ובדיוק כך אנחנו צריכים להבין שמציאותו יתברך אין לה התחלה וסוף.
אבל החזו"א מיד אח"כ מדגיש שאין לנו באמת שום מושג ממהותו של הבורא.


איך לא טעה?
הוא כתב שהמושג 1+1 נוצר ונברא יום אחד על ידי הקב"ה
הדברים שכתבתי הם כמעט ציטוט מהחזו"א שכבר הובא כאן אתמול באשכול, רציתי לסבר לבגט את האוזן על קושייתו, והשויתי את הענין למחשבה רוחנית שאין לה התחלה וסוף



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-1/5/2019 22:41 לינק ישיר 

איש_חשוב כתב:

קלעפער כתב:
אבל דברי איש חשוב שגם רוח האדם רוחנית ואינה בריאה הם עדיין נפסדים. ומראה שבעצם הוא לא הבין את מה שהחז"א טען אלא התכון לדברים רוחניים כללית.

אתה לא סתם שקרן, אלא שקרן עז פנים, שהרי הכל פה ניתן לציטוט ואפשר לראות מה בדיוק אמרתי ומה לא

רק בהתייחסות למחשבה, שהיא דבר רוחני טהור כתבתי שאין לו מגבלת מקום וזמן ולכן אי אפשר להפריך עליה מי ברא אותה.
וכאן עברתי במילים המודגשות להסבר איך דבר רוחני כמו הקב"ה שולט ביקום שהוא חומר, נתתי כאן משל ממה שאנחנו רואים בעינים, שרוחו של האדם שהוא רוחני - שולט בחומר שלו
אין כאן שום הזכרה שרוחו של האדם לא נבראה אי פעם
באת ועשית סלט משתי חלק התגובה שלי שאין קשר ביניהם

ציטטתי גם את הפסוק "ונשמות אני עשיתי" כאשר מצד שני הנשמה היא "חלק אלוה ממעל" כלומר היא תמיד היתה כאן כחלק אלוה ממעל, אבל הופרדה בזמן מסוים מחלק אלוה ממעל כמאמר הפסוק ונשמות אני עשיתי.

איש_חשוב כתב:
והתשובה לשאלתך החדשה מכתה א', מי ברא את הק-ל, תשובה ניצחת -
דבר רוחני אינו זקוק ליצירה בזמן מסוים או בכלל, דבר רוחני אינו מוגבל לזמן או מקום, ואתן משל לכך, מחשבה רוחנית לדוגמא 3X3 שווה 9, המחשבה הזאת היא רוחנית טהורה, היא אינה מוגבלת לשום מקום, ואי אפשר לשאול עליה "מי יצר אותה ומתי היא נוצרה"? כי היא תמיד היתה והיא אינה מוגבלת גם בזמן אחורה או קדימה.
מקביל לכך - רוחו של האדם, האני שלו, רוחני טהור, שולט שליטה מוחלטת בגוף, ואותו דבר הקב"ה שהוא רוחני שולט באותה דרך או יותר מכך בכל החומר שביקום


תוקן על ידי איש_חשוב ב- 01/05/2019 20:26:53



קודם כל תודה שאתה מתייחס אלי ודן עמי...

שנית כל, כנראה שהמילים "מקביל לכך" לא ממש מובנות לך בעברית. אם לא התכוונת לכך אין לך אלא להאשים את עצמך שהשתמשת במילה מקביל. וגם כתבת  "דבר רוחני" באופן כללי. עכשיו אתה מסייג לא לכל דבר רוחני...
אבל לא אתעקש עמך, החזרה שלך מכך חשובה לי יותר מהויכוח. ובשמחה אקבל את זה.

אולם, לגופו של ענין,  גם עכשיו אתה כמובן טועה ואין קשר בין מה שאתה אמרת לבין מה שכתב החזו"א. אתה מדבר על מחשבה והוא מדבר על עיקרון, וביחוד כפי שחריף הסביר (אך גם ללא הסברו).

אבל שוב, להאשים אותך כבר לא ניתן ועל כך התנצלתי. והעיקר שכל הקוראים ידעו שאין עוד מלבדו ולא היה כלום טרם שהוא ברא הכל. כולל את הלוגיקה.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-1/5/2019 22:43 לינק ישיר 

איש_חשוב כתב:
קלעפער לא טעית.
מקובלני מרבותי שבגלל שאנשים הבינו בטעות כך מהחזו"א, לכן מחקו את זה מאמונה ובטחון במהדורה השנייה. והשאירו את זה רק בחזו"א על טהרות בסוף באמו"ב פ"א ה"ט.

הנה הקטע המדובר:
ויש מבעלי דמיון השואלים מה נרוויח אם נסכים שיש להעולם ממציא, אחרי שהננו מוכרחים להסכים שבורא עולם נמצא ואין עת להתחלתו ומציאותו נצחית והרי הדרא קושיא לדוכתה איך אפשר לנמצא בלא הויה?

אבל אין לדמיון בינה כי כל נמצא שיש לו מידה וקצב אורך ושטח אנו מציירים בדעתנו העדרו וכל הנמצאים בסוג הזה בהכרח שיש עת למציאותם ויש להם התחלה וכל שיש לו התחלה יש לו הויה וכל שיש לו הויה יש לו מהוה.

אבל יש נמצאים שאין להם לא מידה ולא שטח והם נמצאים בחיוב ולא יצויר בהם העדר והן המושכלות, כמו ב' פעמים ב' הם ד', וכמו המושכל שהאלכסון עודף על האורך וכיוצא בהן מן המושכלות שאין למושכל מושגים ממושגי גוף ואין עת למציאותן ולא נולדו מעולם ולא ימותו לעולם. ואין מציאותן נרגשות רק בנשמה שניתן לאדם להבין ולהשכיל ונמצא כזה הוא מציאותו יתברך, ממציא כל הנמצאים, אך אין ליצור שום מושג ממהותו כי הוא יתברך בעל כח ובעל בחירה יודע כל יצוריו ויודע מעשיהם ויודע צורכם וכל המתרחש עמהם ומהוה את כל הנעשה בכל העולמות ברצונו יתברך כי כל הנעשה ברצונו יתברך קשורה ואין כל פעולה זולתו יתברך". עכ"ל

החזו"א כותב במפורש שבעצם המושכלות אין להם בכלל מציאות משל עצמם ורק מרגישים אותם בנשמה. אז מה היה לפני הבריאה שעדיין לא נוצרו נשמות? היה מציאות של מושכלות? בוודאי שלא. שהרי אין להם שום מציאות עצמאית. אלא שאחרי שנבראו הנשמות באופן שישיגו מושכלות אז מבחינת הנשמה המושכלות היו שם תמיד משום שבאופן זה נבראה הנשמה שתשיג מושכלות שאין להם גוף ואין להם התחלה ואין להם סוף.
כלומר החזו"א לא מסביר כאן מבחינה טכנית את סדר הבריאה.
אלא מסביר מבחינה פילוסופית שהמושכלות מבחינתנו לפי הבנתנו אין להם התחלה וסוף. ובדיוק כך אנחנו צריכים להבין שמציאותו יתברך אין לה התחלה וסוף.
אבל החזו"א מיד אח"כ מדגיש שאין לנו באמת שום מושג ממהותו של הבורא.


איך לא טעה?
הוא כתב שהמושג 1+1 נוצר ונברא יום אחד על ידי הקב"ה
הדברים שכתבתי הם כמעט ציטוט מהחזו"א שכבר הובא כאן אתמול באשכול, רציתי לסבר לבגט את האוזן על קושייתו, והשויתי את הענין למחשבה רוחנית שאין לה התחלה וסוף


הסכת ושמע. אם זה קיים זה נוצר ע"י הקב"ה. מה שחריף אומר זה דבר עמוק יותר, וקח לך כמה דקות לחשוב (אחרי "אתה חונן") שזה כלל לא קיים.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-1/5/2019 22:57 לינק ישיר 

עוד נקודה להמחשה
החזו"א מביא לדוגמה את המושכל שהאלכסון עודף על האורך.
האם מבחינה טכנית לפני שנברא העולם ולא היה מושג של שטח ומידות, האם המושכל הזה היה יכול להיות קיים?
בוודאי שלא.
אבל משנברא העולם הברואים שחיים בו מרגישים (הנשמה מרגישה כלשון החזו"א) שהמושכל הזה היה כאן תמיד.

גם עולם המספרים מבחינה טכנית לא קיים בתוהו ובהו אין קיום או משמעות למספרים אלא בעולם שבו אפשר לעשות שימוש במספרים.
לכן צריך להבין שהחזו"א לא מדבר ברמה הטכנית אלא ברמה הרעיונית-פילוסופית איך שאנו בני האדם תופסים את המושכלות.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-1/5/2019 23:19 לינק ישיר 

קלעפער כתב:

מי היו רבותיך? 

ההסבר שלך יפה ומניח את הדעת אבל גם אם אתה צודק טעותו של איש חשוב מובנת, ובודאי לא צודק להתקיפו בדברים הגובלים בכפירה בגלל זה,  אולי ראה את החזו"א והבין אותו בפשיטות ואף זנח את דרך החסידות בגלל זה...


שמעתי שיעורים באמו"ב מאחד המשגיחים החשובים בעולם הישיבות הליטאי.
יתכן וכתבתי בחריפות יתרה נגד "איש חשוב" כי הרגיז אותי שהוא כותב בפורום אקטואליה בביטחון מופרז על דברים כל כך עמוקים וקשים להבנה.
אך במחשבה שנייה היה עלי לגלות אורך רוח ולא להתנפל בחריפות ובזעם קדוש.

אם ירצה ה' ויהיה לי פנאי אשתדל להעלות עוד מקורות שמוכרח שהאל לא כפוף לשום לוגיקה שאנו מסוגלים לתפוס. מאחר וכל הלוגיקה הזו אינה קיימת אלא במוחינו\נשמתינו ואין לה שום קיום במציאות באמת אלא שנבראנו באופן שנשיג ונרגיש מושכלות ולוגיקות.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-1/5/2019 23:20 לינק ישיר 

אם כבר העלית את זה, אז גם מימד הזמן אין לו כל משמעות כשיש ריק מוחלט, (כשיש ריק מוחלט, אפשר להחליט גם שהזמן הולך אחורה, אם הוא קיים בכלל)
לעומת זאת להגיון של 1+1 יש כן משמעות, כי גם בריק המוחלט, הקב"ה בעצמו שהוא 1 - קיים, ועמו באות גם כל המשמעויות של 1 שלם.
בכל אופן מדברי החזון איש נשמע שאין המושכלות האלו צריכות בריאה, אין לי את הראש עכשיו להביא עוד דוגמאות, אבל בהחלט לא בכל דבר שייך בכלל בריאה, וזה לא סותר את יחודו וקדמותו של הקב"ה לכל, כפי שציינת, וכל ההיקש שעשיתי כאן היה אך ורק לענות לבגט על שאלת הכפירה שלו, מי יצר את הקב"ה ומתי הוא נוצר, על כך באה תשובתי שדבר רוחני טהור אינו זקוק ליצירה, כשם שהגיון של 1+1, עליו הוא לא ישאל מי יצר את זה ומתי הוא נוצר
בהמשך דברי רציתי להבהיר נקודה אחרת, שאם הקב"ה הוא דבר רוחני טהור כמו הגיון טהור, איך זה שהוא שולט על כל היקום, לכן הבאתי מקבילים שאנחנו כן מבינים כמו רוחו של האדם הרוחנית השולטת בחומר של האדם

אתה כותב שאני כתבתי "ככה סתם בביטחון מופרז"
אז ליהוי ידוע לך שאני לא צעיר, והקדשתי זמן רב מאוד על נושא זה, זה לא נכתב ככה מהשרוול.



תוקן על ידי איש_חשוב ב- 01/05/2019 21:37:26




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-1/5/2019 23:41 לינק ישיר 

איש_חשוב כתב:
אם כבר העלית את זה, אז גם מימד הזמן אין לו כל משמעות כשיש ריק מוחלט, (כשיש ריק מוחלט, אפשר להחליט גם שהזמן הולך אחורה, אם הוא קיים בכלל)

אכן כן. כל מושג הזמן קשור למרחב (איינשטיין היטיב להוכיח זאת. למשל אסטרונאוטים שחיים בחלל מזדקנים קצת פחות מהר..)
ומאחר ולפני שהאל ברא את המרחב לא היה קיים זמן. ממילא לא שייך שיהיה לאל התחלה או סוף..



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-1/5/2019 23:47 לינק ישיר 

חריף_ומקשה כתב:

מי היו רבותיך? 

ההסבר שלך יפה ומניח את הדעת אבל גם אם אתה צודק טעותו של איש חשוב מובנת, ובודאי לא צודק להתקיפו בדברים הגובלים בכפירה בגלל זה,  אולי ראה את החזו"א והבין אותו בפשיטות ואף זנח את דרך החסידות בגלל זה...


שמעתי שיעורים באמו"ב מאחד המשגיחים החשובים בעולם הישיבות הליטאי.
יתכן וכתבתי בחריפות יתרה נגד "איש חשוב" כי הרגיז אותי שהוא כותב בפורום אקטואליה בביטחון מופרז על דברים כל כך עמוקים וקשים להבנה.
אך במחשבה שנייה היה עלי לגלות אורך רוח ולא להתנפל בחריפות ובזעם קדוש.

אם ירצה ה' ויהיה לי פנאי אשתדל להעלות עוד מקורות שמוכרח שהאל לא כפוף לשום לוגיקה שאנו מסוגלים לתפוס. מאחר וכל הלוגיקה הזו אינה קיימת אלא במוחינו\נשמתינו ואין לה שום קיום במציאות באמת אלא שנבראנו באופן שנשיג ונרגיש מושכלות ולוגיקות.


לתקוף את איש חשוב בזעם קדוש זה בבחינת ויגזול את החנית מיד איש מצרי... ולא נורא כלל. 

אני כמובן חושב וחשבתי כמוך וגם אני קיבלתי כך מרבותי. 

איש חשוב עכשיו מסתבך שוב בכנותו את הקב"ה כאחד לפני הבריאה וזה מבואר בס"ק שאפילו כינוי זה אינו מבטא עצמותו לפני הבריאה אלא בתפיסה החלושה של יצורי אנוש כדי לשלול שיתוף.

אני צינור להעביר שאלה אליך, אם תוכל למצוא מקור אחד בראשונים לכך שהקב"ה אינו כפוף ללוגיקה. והאם אתה מכיר את המושג לנמנע טבע קיים?

תוקן על ידי קלעפער ב- 01/05/2019 21:57:08




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-2/5/2019 00:37 לינק ישיר 

הלוגיקה היא הכרח לוגי (טאוטולוגיה) ומכוחה אנו יודעים שהקב"ה הוא הכרח לוגי. קיום טוב ורע בעולם הוא הכרחי (לא בהכרח הכרח לוגי, לצורך הדיון אקסיומה) א-לוהים לא יכול לעשות דבר שסותר את חוקי הלוגיקה (כמו לבטל את קיומו, לברוא מרובע-משולש או כל סתירה לוגית אחרת) כי דבר כזה לא יכול להיות קיים (קיומו מכיל סתירה) א-לוהים לא יכול לרצות לבחור ברע (וממילא לא יכול לבחור ברע) כי הוא טוב

תוקן על ידי A_Smithee ב- 01/05/2019 22:50:36




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-2/5/2019 00:45 לינק ישיר 

A_Smithee כתב:
הלוגיקה היא הכרח לוגי (טאוטולוגיה) ומכוחה אנו יודעים שהקב"ה הוא הכרח לוגי. קיום טוב ורע בעולם הוא הכרחי (לא בהכרח הכרח לוגי, לצורך הדיון אקסיומה) א-לוהים לא יכול לעשות דבר שסותר את חוקי הלוגיקה (כמו לבטל את קיומו, לברוא מרובע-משולש או כל סתירה לוגית אחרת) כי דבר כזה לא יכול להיות קיים (קיומו מכיל סתירה) א-לוהים לא יכול לרצות לבחור ברע (וממילא לא יכול לבחור ברע) כי הוא טוב

תוקן על ידי A_Smithee ב- 01/05/2019 22:38:42



זו תגובה לי? לא הבנתי מה ענית על שאלותי.

בכל אופן ביחס למה שכתבת, איזה חוק לוגי נסתר מהיכולת של הקל לבטל קיומו?



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-2/5/2019 00:45 לינק ישיר 

ניתן לטעון שהלוגיקה הוא רק צורת הבחנה שכפויה עלינו אבל אינה אומרת דבר על העולם, זה נידון רבות לאורך הדורות, לענייננו מספיק שאם אין לוגיקה אין נקודת אחיזה ואי אפשר לדעת כלום או להגיד משהו, אפשר לומר שאין א-לוהים אפשר לומר שגם יש וגם אין, אפשר לומר שהיה והוא ביטל את עצמו וכו' וכו', בהכרח אנו קודם מקבלים את יכולתנו להגיד משהו על העולם ואז מכוחו מקבלים או דוחים דברים ללוגיקה בהכרח קדימות לוגית לכל דבר אחר



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > בחדרי חרדים > ר"מ בישיבה גבוהה-" נשים צריכות להיות כנועות לבעליהן"
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
לדף הקודם 1 2 3 ... 11 12 13 לדף הבא סך הכל 13 דפים.