בית פורומים עצור כאן חושבים

משאלות: אשכול בקשות מחברי הפורום [ג']

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-9/1/2013 12:02 לינק ישיר 

בעל הניק באמת מסוגל ללמד אנשים להבנת עקרונות ולסילוק סכלויות.

אבל  האנשים מצידם צריכים להיות בעלי הכישורים המתאימים, בלי ערלת הלב, הקיימת עדיין אצל רבים.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-10/1/2013 23:52 לינק ישיר 

"עצכח" הוא שם פיקטיבי שמשמש את מנהל הפורום.

בשעתו גם אני החזקתי בניק זה. היו שלושה שהשתמשו בו, וכעת נותר רק אחד. וגם הוא לא תמיד מגיע...

_________________

שומר פיו ולשונו - שומר מצרות נפשו < type="text/">document.write("");




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-11/1/2013 14:12 לינק ישיר 

הרב מימוני
אתה רוצה להגיד בזה, כי כאשר הוא לא מגיע מפסיקים- לחשוב כאן



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-24/1/2013 13:41 לינק ישיר 

היה מעניין אותי לדעת, מי ומה זה עצכח. כי לא הרי עצכח של השנה האחרונה, כהרי עצכח של השנה הראשונה. ואיןלתרץ שתמיד יש שינויים, כי כאן מדובר בשינוי מהותי - בצורת השיח בנושאי הדיון באמונות והנחות יסוד ובעוד דברים רבים. וכנראה גם במטרות הדיון - אם אי פעם היו אילו שהם מטרות... וזה עצמו צריך בדיקה וחקירה.

אין מנהל לה מכל בנים ילדה ואין מחזיק בידה מכל בנים גדלה 
מי בעל משפטי יגש אלי
מי בכם ירא ה'.... אשר הלך חשכים ואין נוגה לו יבטח בשם ה' וישען באלוקיו.

דווקא בנקודה זו חשוב שיבואו העצכחניקים הוותיקים או אולי מוטב לומר: "העתיקים", וירביצו תורה בחבריהם לפורום הכותבים והקוראים - במה נשתנה פורום זה מכל הפורומים, להיות מקודש מחברו ו/או חרב מחברו.

גם אני כתבתי בעבר בעצכח. בשם אחר. ודווקא לעניין זה חזרתי לעצכח. וכל מי שהפורום וחבריו יקרים לו - צריך לתת את הדעת על כך. וברור לי שבנושא זה - אם לא עכשיו אימתי?

תוקן על ידי אליקים7241 ב- 24/01/2013 13:42:47




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-29/1/2013 17:22 לינק ישיר 

וארא ואין איש ומאלה ואין יועץ ואשאלם וישיבו דבר
הן כולם און אפס מעשיהם רוח ותוהו נסכיהם



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-9/4/2013 17:33 לינק ישיר 
דיון על הספר 'מיין קאמפף'

(אני מתכבד לפתוח מילניום חדש של הודעות...  כתבתי הודעה זו בהודעה נפרדת, אך מחקו לי. אני מקוה שכאן זה סביל יותר..)

שמא עידנא קא גרים, כדי לפרוס כאן את תהיותי בדבר דמותו של הספר שבכותרת.

למרות נסיונותי החוזרים ונשנים  וחרף סקרנותי כי רבתה, טרם מצאתי ברשת עותק של הספר מתורגם לעברית.  שנים אני תוהה מהו תוכנו של הספר, מהיכן ינק את עיקרי תורתו, כיצד הצליח היטלר לפרוס עלי גליון את משנתו הרעיונית והפוליטית -שנים בטרם תפס את הגה השלטון- באופן שישכנע את בני עמו בצדקתו ובכך יכשיר את הקרקע האידיאולוגית ויקבע לה בסיס בליבות בני הגזע הארי.

ישנם קולות הטוענים שמקריאת הספר עולה, כי הכותב מוכיח בו קבל עם ועולם את טירופו, ואפי' לא טורח להתכסות בעלה תאנה אסתטי-תרבותי.   כמובן שכל עוד לא קראתי את הספר קשה לי להכחיש, אבל אם כך הם פני הדברים, רחוק מהדעת כיצד הצליח הספר לטעת שורשים ולחרוש חריצים ברי-רושם אצל בני תרבות אירופאים.

שאלה נוספת ומהותית עבורנו- האם בעית היהודים (והצוענים וההומוסקסואלים וכו') היוותה נדבך מרכזי באידאה שלו, או שהיתה רק חלק ממנה.

אם יש למישהו מידע בדבר, ובפרט מי שקרא את הספר בעצמו, אשמח לשמוע פרטים.





דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-9/4/2013 21:03 לינק ישיר 

גן המבוכה

ברוך הבא לפורום!

העלית נושא בעייתי מאד. הספר של היטלר מעורר אסוציאציות קשות.

לגבי הספר, סבורני שאפשר למצוא אותו ברשת בתירגום לאנגלית. לא ניסיתי לחפש אבל מסתבר שאפשר יהיה למצוא, אולי באתרים אנטישמיים...

בהתחשב בבעיות הרגשיות שהספר מעורר, ובמיעוט זמני, לא נראה לי שבעתיד הקרוב אעיין בספר הזה. אולי זה רעיון להשיגו לתשעה באב...

אני מבין בכל אופן שכוונתך לעיין באופן שבו עיבד היטלר את מקורותיו ומה היתה ההשקפה שהציג להולכים בעקבותיו. עד כמה שהנושא קשה עבורנו, זה דבר חשוב, ואולי יימצא מי שעסק בדבר, או מי שיכול להפנות למחקרים בנושא.

ניסית בויקיפדיה?

_________________

שומר פיו ולשונו - שומר מצרות נפשו < type="text/">document.write("");




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-9/4/2013 21:38 לינק ישיר 

שאלה:

בפורום השכן שמותר להזכיר את שמו כתב יעקב רוכמן:

הנה עוד חידה.
את השם משה הררי שמעת?
מדובר באדם החובש את ספסלי מרכז הרב מזה שנים ארוכות, כתב כמה וכמה ספרי הלכה (אותם הוא מוכר במחיר הקרן למרות דלותו המשוועת).
לו היה משתייך לציבור החרדי, היה  מוזכר פעמיים ביום על גבי יתד נאמן. התמזל מזלו שהוא מיזרוחניק. מי שמע עליו.
יש באמתחתי עוד עשרות שמות מהסוג שלו
לעולם לא תשמע עליהם.




מיהו הרב משה הררי? מה כתב?  ניסיתי לחפש בגוגל ולא מצאתי.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-9/4/2013 21:39 לינק ישיר 

תודה רבה מיימוני על ההתייחסות המכבדת.

הרשה לי להגיב למספר נקודות שבהודעתך:

1- מדבריך עולה כי סיבת מחיקת האשכול הינה: הקושי בעיכול ועיבוד הנושא עקב חסמים אמוציונאליים.  למען האמת זה יכול להוות נושא מעניין לדיון עצמאי, כי אתה נכנס כאן לשדה רחב ונפיץ.  ישנם נושאים רבים שעלולים להוות סדין אדום אצל חלק מחברי הפורום, קבועים או עוברי אורח, ומנהלי המקום ייאלצו לקבוע מתי הפגיעה ברגשות הציבור מצדיקה פעילות אקטיבית ומתי לא.

בנוסף לכך צריך לברר האם וניתן לכפות את הרציונל על האמוציות, האם זה רצוי ובאיזו מידה.

2- האנגלית שלי איננה ברמה המאפשרת לקרוא ספר שלם. בקושי אחרי פרק אחד אני אשאר עם עפעפיים פקוחות..

3- אכן הבנתי את כוונותי.  ויקפדיה? הצחקתני..   כבר אמרו חכמים 'ד"א קדמה לתורה, וויקיפדיה קדמה לזה ולזה...'


שוב תודה.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-12/4/2013 00:04 לינק ישיר 

אני לא רוצה לפתוח על הנושא הבא אשכול שלם. אבל אני ממש מסוקרן לדעת מה הבעיה עם נישואין אזרחיים.
אני מעוניין לדעת מה הבעיה על דרך הפשט. ולא כל מיני פלפולי הבל על צורת העם היהודי וכדו'.
הרי כל מי שאינו שתומ"צ מקיים יחסי אישות [אם הוא חפץ בהם] מחוץ למערכת הנישואין ואין לממסד הדתי שום רצון למונעם או דרך למונעם.
אותם שאינם שתומ"צ מקיימים יחסי אישות גם עם מי שהם רוצים. בן מינם או המין השני. בן דתם. או שאינו כזה. מה הקטע במשמר הפרנויאידי על נישואין דתיים.
כמובן שכדי למנוע ממזרים יש לדאוג שמי שהתחתן ברבנות לא יוכל להתגרש באזרחי, אבל לכה"פ מכאן והלאה מה הבעיה שתהיה אלטרנטיבה. לאור המצב הקיים בשטח בתרבות המתירה מין מחוץ למסגרת הנישואין?
להזכיר. אני מחפש ומעדיף הסבר על דרך פשט הלכתי יבש.
אך לא אתנגד גם לדרש שאינו הלכתי. רק שקשה לי להאמין שאצילח להשתכנע. אבל אפשר לנסות.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-12/4/2013 11:23 לינק ישיר 

היטבת לשאול, ליאונרדו.

הרשה לי לנסות להשיב לך את מה שעניתי לעצמי זה מכבר.  לענ"ד יש כאן 2 היבטים - שמובילים למסקנות הפוכות. אפרט:

במישור ההלכתי- אני תומך לחלוטין בנישואין אזרחיים על פי בחירה.  כפי שכבר נרמז בהודעתך, ההשלכות ההלכתיות המעשיות של זוג נשוי חמורות בהרבה מזוג שע"פ ההלכה אינו נחשב נשוי (אשת איש, ממזרוּת). ולכן אלו שמעונינים בנישואין אזרחיים- הרי מכריזים דה-פקטו שאינם מחויבים להלכה, ולכן עדיף שלא יינשאו..
(בעבר התהלכה אגדה שיש איזה רב מסדר-קידושין, שבחופות של חילוניים לוקח בכוונה עדים קרובי משפחה כדי שהקידושים לא יחולו...  לדעתי זו גניבת דעת ומעשה אשר לא ייעשה, אבל העיקרון מובן..)

במישור התודעתי-מסורתי (או איך שלא תנסח את זה)- ישנו סקטור גדול ומשמעותי של ציבור שמכנה את עצמו מסורתי. מדובר באנשים שבגדול שומרים על עיקרי ההלכה, בעיקר במצוות המרכזיות - שבת, כשרות וטהרת המשפחה.  ציבור זה נושא את עיניו באופן די קבוע לראות כיצד מתנהגים החרדים- שמסמלים בעיניו (בצדק לטעמי) את עמוד השדרה של תורת ישראל, ובעינים הם סוג של מורה דרך.
ביום בו הציבור החרדי (ובעיקר מנהיגיו הרוחניים והפוליטיים) יחליט מסיבה זו או אחרת שהוא מרים ידים בנושא הנישואין האזרחיים- זה יהווה סוג של 'הסכמה' שאפשר לנהוג אחרת. קשה לי לצפות לאן זה יוביל אותם באופן מעשי, אבל בהחלט יש סיכון שזו תהיה תחילתה של פירצה אצל אותם ציבורים.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-13/4/2013 22:47 לינק ישיר 

אברהם העברי.
תודה רבה. אבל לא הבנתי למה ישנה 'הרמת ידים' כאשר הרבנות תמשיך באותה התנהלות במסגרתה. מבחינתה הנישואין האזרחיים לא יוכרו בכי הוא זה. בדיוק כמו היום. והמדינה תכיר פורמלית בנישואין.
וכי אותם מסורתיים סבורים שמותר לחלל שבת בגלל שהרבנות לא סוגרת את כל כבישי המדינה בשבת?



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-14/4/2013 15:35 לינק ישיר 

דה_וינצי2 כתב:
אבל לא הבנתי למה ישנה 'הרמת ידים' כאשר הרבנות תמשיך באותה התנהלות במסגרתה. מבחינתה הנישואין האזרחיים לא יוכרו בכי הוא זה. בדיוק כמו היום. והמדינה תכיר פורמלית בנישואין.
וכי אותם מסורתיים סבורים שמותר לחלל שבת בגלל שהרבנות לא סוגרת את כל כבישי המדינה בשבת?


בודאי.

אם היהדות האורתודוכסית תציג את אופציית הנישואין ההלכתיים כאחת מתוך 2 אופציות לגיטימיות, יראו את זה כדבר שאינו חשוב וקריטי. שהרי לכולם ברור שכשיש משהו שהוא בנפשה של היהדות ה'חרדים' הופכים שולחנות ולא עוברים לסדר היום. ולכן אם נלחמים על כך שלא יהיו נישואין אזרחיים יש בכך מסר משמעותי לאותם יהודים מסורתיים.

זה נכון גם בדוגמה שהבאת: לסגור את כל כבישי המדינה בשבת זו איננה אפשרות מעשית. אבל בהחלט יש מוּדעוּת של מלחמה על השבת.  אין לי ספק שיהודים מסורתיים יכולים להתחזק/להחלש בנושא שמירת השבת ע"פ התרשמותם ממלחמות השבת של היהדות האורטודוכסית.   מלחמות על טיסות אל על - למשל, בהחלט יכולות להשפיע (כמובן שהמלחמות הללו צריכות להתנהל באופן מכובד ולא בשיטות שיכולות לגרום לתוצאה ההפוכה בדיוק, אבל זה כבר נושא אחר...).



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-14/4/2013 23:05 לינק ישיר 

ליאונרדו 2,

לא הבנתי האם הנך מסכים עקרונית לתשובתו של אברהםהעיברי?

בשאלתך האחרונה עברת לפרקטיקה. וזו כבר שאלה של מינון וטקטיקה.

בהמשך לדברים של אברהם אני רוצה להעמיק בזה.

הרעיון הוא שאם ישתנה הסטאטוס לנישואין אזרחיים כחלק מהקונצנזוס, יהיו אנשים רבים יותר שלא יינשאו ע"פ התורה [בעיה 1]. ובנוסף, יותר אנשים שזהותם היהודית תיהיה מנותקת מהדת [בעיה 2].

לדעתי שאלתך מהוה צוהר ל'פוליטיקה של הדת' של החרדים, ולהתיחסות\ההשקפה החרדית למדינת ישראל ולציונות

השקפה ש.

א. למדינה אין שום ערך דתי –במובדל מ'מלכות ישראל' לה יש ערך דתי, גם אם היא חילונית\ עובדת אלילים (כפי שהייתה בזמנים רבים).

ב. הזהות היהודית או 'ההיות יהודי' הוא מושג דתי ולא לאומי.

וכאן אנחנו מגיעים לבעיה שיצרה הציונות. היא יצרה 'מודל יהודי' חדש. למרות שכמובן מבחינה יהודית לא קרה כלום ויהודי הוא רק מי 'ומה' שע"פ התורה, אבל למעשה רבים רבים מבני עמנו מרגישים (בטעות, כאמור) את זהותם היהודית דרך המשקפיים הלאומיות, הרי שהמצב כעת הינו שהמדינה והציונות היא זו שמחזיקה את הקשר של אותם יהודים ליהדות ולכל ה'היות יהודי' האמיתי.

[ובעצם במידה מסוימת 'הדת נמצאת באופזיציה'. כי עובדתית רוב העם היהודי ורוב העולם מזהים את 'היהודי' עם מדינת ישראל]

מתוך מצב זה של בדיעבד, אנחנו (החרדים) פועלים.

מחד לא מכירים במדינת ישראל והציונות כישות שמייצגת את הגורל היהודי האוטנתי, (ובמילא) לא בסמכות המדינה בעניני דת וזהות יהודית.

מנקודתמבט חרדית, המדינה היא 'סתם מדינה' בדיוק כמו אנגליה, צרפת ופולין. [וי"א גרוע מכך, ע"פ הר"ן הידוע בנדרים] מבחינה זו אין שום בעיה להפריד את הדת מהמדינה [מדוייק יותר, מבחינת התפיסה החרדית כבר יש הפרדה כזו.]

מאידך, היות שרבבות רבות מאחנו היהודים קשורים להווי המדינה [גם בחו"ל] וחיים בה. חרדים אנו ותומכים בשעטנז (הפסול) של 'מצב הרוח הלאומי_דתי' ע"מ לגרום ליהודים רבים ככל האפשר לשמור תו"מ ולשמר את זהותם היהודית ומניעת התבוללותם.

זאת ע"י 1, יצירת הווי חברתי שתקשר יהודים לשמירת המצוות. 2, שהזהות של המדינה תיוותר ככל האפשר יהודית. ע"י חוקים דתיים, שהחשוב שבהם הוא סמכות הרבנות מטעם לעניני אישות. 3. כפי שאברהם כתב. דעתם של הדתיים והחרדים מהווה סוג של אישור מצפוני ודתי.

וכך, למרות שמחד החרדים מתנגדים אידאולוגית ל'רבנות מטעם'. (הסמכות של רב נובעת מגדלותו בתורה, והוא אינו אמור לקבל סמכות מהמדינה שחוקיה אינם חוקי התורה ואף מנוגדים לה). ובנוסף, כפי ש'אברהםהעברי' כתב, מבחינת ה'מישור ההלכתי' עדיף אולי נישואין אזרחיים, הרי שכאמור, הפוליטיקה החרדית (או הפוליטיקה של הדת) היא לתמוך ולחזק את הרבנות מטעם ואת מוסד הנישואין של הרבנות. משתי הסיבות האמורים. 1.למדינה יש כח והשפעה עצומה על ההווי החברתי של תושביה. 2 זהות יהודית, לקרב את הזהות הלאומית (הבדויה, כאמור) כמה שיותר יהודית ואמיתית.




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-16/4/2013 09:54 לינק ישיר 

http://tomerpersico.com/2013/04/16/state_religion_independence/



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
   
בית > פורומים > דת ואמונה > עצור כאן חושבים > משאלות: אשכול בקשות מחברי הפורום [ג']
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
לדף הקודם 1 2 3 ... 133 134 135 136 137 138 לדף הבא סך הכל 138 דפים.