בית פורומים עצור כאן חושבים

מה רוצים מזבדיה?-פניה לצדיקים ולמלאכים ושמותיהם

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-18/7/2009 20:46 לינק ישיר 

[ויקיפדיה אמין כמו מי שכותב שם את הערך הספציפי. במקרה זה, כותב הערך הכיר כנראה את הפירושים שעולים בחיפוש בגוגל (או את אלה שעלו בראשו של רבו), ולא את פשט הסיפור כפי שעולה מן המקור בבבלי ו/או בירושלמי.]



תוקן על ידי אמשלום ב- 18/07/2009 20:43:59




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-18/7/2009 21:40 לינק ישיר 

רב האי גאון מת ללא בנים, וכמו שהספידו ר' שמואל הנגיד שחי בזמנו. כך שיחוס הנ"ל בעמוד 11 בטל ומבוטל.




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-18/7/2009 22:20 לינק ישיר 

שוטוג יש"כג
 

קהלת פרק יב פסוק ו

עַד אֲשׁר לֹא <ירחק> יֵרָתֵק חֶבֶל הַכּסֶף וְתָרֻץ גּלּת הַזּהָב וְתִשּבֶר כּד עַל הַמּבּוּעַ וְנָרֹץ הַגּלְגּל אֶל הַבּוֹר:

רש"י קהלת פרק יב פסוק ו

עד אשר לא ירתק חבל הכסף - זו  שלשלת יוחסין:

 עכשיו גם האסמכתא הזו נפלה. כבר אין כל אסמכתא  שהרבי היה בחזקת משיח, ודאי שלא לפי הרמב"ם

אבל הסירו דאגה מליבכם אור עליון לא יתן לעובדות קטנות כאלה לשנות דעתו.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-19/7/2009 02:38 לינק ישיר 

 אור עליון, דעת תחתון, צ'אוט וירוחם

<"למרבה הפלא, ישנו ספר "תפארת בית דוד" העוסק בשלשלת הייחוס של בית לעלוב, שחיבר הרה"ג רבי משה יאיר ויינשטוק (בעמח"ס סידור הגאונים המקובלים וכו')''>

למרבה הפלא ישנו מאמר באינטרנט:

* משפחות המתייחסות לדוד המלך

על היחוס  לרב האי והודעתו של צ'אוט ראו במאמר ראש עמוד 2.

למי עלינו להאמין  ל"חוקר" או להרה"ג רבי משה יאיר ויינשטוק (בעמח"ס סידור הגאונים המקובלים) וכו'?



תוקן על ידי נישטאיך ב- 19/07/2009 3:02:42




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-19/7/2009 09:09 לינק ישיר 

אמשלום כתב:
[ויקיפדיה אמין כמו מי שכותב שם את הערך הספציפי. במקרה זה, כותב הערך הכיר כנראה את הפירושים שעולים בחיפוש בגוגל (או את אלה שעלו בראשו של רבו), ולא את פשט הסיפור כפי שעולה מן המקור בבבלי ו/או בירושלמי.]



תוקן על ידי אמשלום ב- 18/07/2009 20:43:59

 

 
כשקוראים  לאי הבנה פשוטה :"פשט הסיפור" מגיעים למחוזות שאיש לא שערם.


1.מחבר הערך אינו אמין.

2. כל שאר המקורות בגוגל אינם אמינים.

3. רבו של אותו מחבר של הערך בגוגל אינו אמין.

4.כותב הערך בויקיפדיה גיגל במשך שעות,ציטט את כל השגיאות שמצא בגוגל ואח"כ הוסיף לקינוח את דעת רבו השגויה והכל בגלל שלא קלט את פשט הסיפור.



 



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-19/7/2009 09:52 לינק ישיר 

נישט
לר' שמואל הנגיד, ולחוקר, החוקר חוקר ואי לו נגיעות. במקרה זה ודאי.

עם כל הכבוד לר משה וינשטוק. אלו כלים היו לו לחקירתו,?



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-19/7/2009 11:15 לינק ישיר 

[ה' עדי שאין לי מושג כיצד ניתן לקרוא לפשט הסיפור (עם עיגון במימרות ובסיפורים מקבילים), "אי הבנה פשוטה". ייתכן שזה דורש כישורים אינטלקטואליים ייחודיים הנרכשים בגוגל. בכל אופן לי, ככל הנראה, אין אותם.]

_________________




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-19/7/2009 11:46 לינק ישיר 

אמשלום כתב:
[ה' עדי שאין לי מושג כיצד ניתן לקרוא לפשט הסיפור (עם עיגון במימרות ובסיפורים מקבילים), "אי הבנה פשוטה". ייתכן שזה דורש כישורים אינטלקטואליים ייחודיים הנרכשים בגוגל. בכל אופן לי, ככל הנראה, אין אותם.]

_________________

 



א.אם  יש לך הוכחות וסיפורים מקבילים ל"פשט" שלך (,שקידוש השם היא התאבדות ומיאוס בחיים)תביאי אותם במקום להפגין את זילזולך ברבו של כותב הערך ,בויקיפדיה ובגוגל ובכישורים האינטלקטואליים שניתן לרכוש בגוגל.
{מה שמוכיח את הבנת הפשט שלך במושג:כישורים אינטלקטואליים...}



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-19/7/2009 12:27 לינק ישיר 

ב"ה.


ירוחםשמ,

אני יכול להבין שאתה מעדיף את מסקנת החוקר, בהנחה שכלי המחקר שלו טובים. אבל לטעון שאין לו נגיעות זה כמו לטעון שלר' משה וינשטוק אין נגיעות!



צענערנע,

איני מן המנהלים. ובכל זאת, אבקש להסב את תשומת הלב לגלישה לתחום האישי "{מה שמוכיח את הבנת הפשט שלך במושג:כישורים אינטלקטואליים...}". אנא, המשיכו להעלות את הדעות באופן הענייני והמעניין. 



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-19/7/2009 12:41 לינק ישיר 

חיפשתי ומצאתי את שושלת היחס שהובאה כאן גם בפורום חב"די משיחי: 

http://n2.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/t51851

ומכוון שבו נאמר שהוא נערך ע''י מאמין שלשלת היחס של הרבי שליט"א עד לדוד המלך - "חי וקים" י מאמין י
 
אין לי אלא לשאול:

היכן אני יכול למצוא אודות "הרה"ג ר' יוסף מרומי" ?



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-19/7/2009 13:16 לינק ישיר 

ירמיהו
ידידי משכבר, החוקר שחקר לא סימן תוצאה מתבקשת. כך אני משער, אלא בנה לבנה על לבנה,
אני משער כי הקדיש לך הרבה הרבה זמן, נסיעות רבות ונבירות בגניזות וכ' ןכ'

במשך ימי חיי נחשפתי למספר חוקרים ודרך עבודתם,  ראיתי את הרצינות כובד הראש והאחריאות לפני פרסום מחקרם,

לעומת זאת ראיתי גם את הפן השני, של המחקרים  של רבנים .

איני מעיד על החוקר- איני מכיר אותו, ואיני מעיד על ר' משה וינשטוק שגם אותו איני מכיר,

מעיד על השיטה שאותה אני מכיר.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-19/7/2009 14:14 לינק ישיר 

בס"ד

נישטאיך

"איך נעלם מעיניך הטהורות פירושם הראשון (והעיקרי)?"...

לא נעלם מעיני שום דבר. להיפך, אתה הוא זה שהצגת אותם כדוגלים "כשיטתך" בלבד וחלילה מהם מלדבר על בירורים או "בירבורים". כך כתבת בלשונך הטהור. אז הוכחתי לך שחור על גבי ספר שאתה או עוור מלידה או עוור מרצון.

מנין לך שפירושם הראשון הוא העיקרי? להיפך, הכל הולך אחר החיתום. ולענינינו, הפירוש האחרון אינו אלא גילוי מילתא למפרע. פירוש - כשאדם חפץ לאכול דבר מסוים, אין מניעה מלאוכלו בתנאי אחד - עליו להתכוין שאוכל המאכל לשם שמיים. ולברך ולהודות להשם על שברא מינים אלו להחיות בהם בני אדם. זוהי כל תורת "הבירורים"!!!

"ובאשר להמשך הגמרא שם, האם עלה בדעתך שלא ידעתי ממנה? האם חשבת שכמוני כמוך, המצטט חצאי דברים ומתעלם ממה שלא מסתדר עם דבריו, כל שרציתי לומר בדברי שהיו פיינע אידן שנשארו כאלה אף שלא דגלו בשיטת הבירורים"...

א) אני שמח שלפחות עכשיו אתה מודה שלא כהרגלך ששיטת "הבירורים" יסודתה בהררי קודש. הפוך ממה שטענת מקודם.

ב) גם לשיטת שמואל בגמרא "פיינע אידן" שסובר שאסור להתענות ללא סיבה - כל מעשיו כולל אכילתו ושתייתו הם לשם שמיים בלבד. ולא לזלול ולסבוא בגסות רוח. כל המחלוקת שם בגמרא היא האם ראוי להתענות גם כשאין חיוב או לא. ר' אלעזר וריש לקיש סוברים שכדאי להתענות מסיבות של קדושה וחסידות, לעומתם שמואל סובר שלא כדאי להתענות משום סיגוף הנפש. אבל לכולי עלמא מה שמחליטים לעשות הוא אך ורק לשם שמיים כהוראת חז"ל.  (האם אפשר בכלל להעלות על הדעת ששמואל יועיל לעשות משהו לא לשם שמים?!).

"האם חשבת למה הוא מביא את המשל ל"שני בני אדם שצלו פסחיהם אחד אכלו לשום מצוה ואחד אכלו לשום אכילה גסה", ולא משל ל"שני בני אדם שצלו סטייקיהם, אחד אכלו לשם בירורים ואחד אכלו שלא לשם בירורים" ?"...

געוואלד...ידוע לי ההבדל בין אכילת מצוה לאכילת סתם. הבאתי לך את הדוגמא הזאת כדי להראות לך מצב שיהודי יכול לקיים משהו כמו שצריך במעשה אבל כוונתו אינה רצויה!!

מה הפירוש "שלא לשם בירורים"? אז לשם מה? לא לשם בירורים הכוונה אכילה גסה. ולאכילה גסה אין שום היתר! (שוב, גם לשיטתך שאסור מכל וכל לסגף הנפש, אין זה אומר שהאכילה היא "לתאווה"! אלא האכילה היא כדי קיום הנפש שתוכל לעבוד בוראה. כמאמר חז"ל "אני לא נבראתי אלא לשמש את קוני"). הרי זה בדיוק כמו שכותב הפני משה בירושלמי: ר' אלעזר היה חושש לשמועה זו כדי שלא ייראה כמי שאינו נחשב בעיניו טובת יתעלה ב"ה... אז איפה בדיוק ובאיזה ביס טובת הקב"ה נמצאת באכילה הגסה הזו שלך? רח"ל.

<"ועוד ריבוי ספרים ראשונים ואחרונים וקצרה היריעה מלהכילם!"> גם ידוע לי על ספרים הממליצים על פגיעות בגוף וסיגופים:>...

הבאתי לך את מאמר הספרי: קדש עצמך במותר לך. ורשימה מלאה של גדולי ישראל המטיפים לקדושה מדבר המותר. קדושים תהיו כי קדוש אני. 

האין זה דורש התייחסות נאותה מכבוד תורתו? בתור "פיינע-איד" אנא הסבר לי את כוונת כל גדולי ישראל הללו. והאם יש מקום לחשוב שלא דיברו או "המליצו" על כך לכל אחד...

"אין ספק שהוא כך, הוא לא היה משמין מברכת המזון, מפני שה"ברוך אתה ה' אלוקינו מלך העולם" של "ברכת המזון" או של "אשר יצר" אינו בארמית"...

ניסיתי להבין ולהתעמק בדברי "החכמה" הללו והיא רחוקה ממני.

_________________

בברכת הצלחה,
בשורות טובות




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-19/7/2009 14:27 לינק ישיר 

לירמיהו

"{מה שמוכיח את הבנת הפשט שלך במושג:כישורים אינטלקטואליים...}".

אני לא רואה פה עלבון אישי אלא התייחסות ספציפית למושג אחד (לעומת העלבון האישי שהטיחה אמשלום כלפיי אבל לדעתי בסערת וויכוח יש לכך מקום ואגב עיינו בעמודים קודמים הגדושים אכן עלבונות אישיים שלא זכו להערה משום מה....שוביניזם?) אלא כוונתי היתה שלאמשלום יש טעות נוספת  בהבנת פשט.

בקריאה שניה אכן הניסוח שלי לא היה מוצלח כלל {ועל כך אני מתנצלת ומודה לך על ההערה) והיה צריך להיות בפשטות כך:את טועה גם בהבנת הפשט של המושג כישורים איטלקטואליים.

ולגבי הנושא עצמו הרי גוגל הוא בעצם ספריה וירטואלית ענקית שהלוואי והייתי בקיאה במכמניה.








תוקן על ידי צענערענע ב- 19/07/2009 14:33:46




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-19/7/2009 14:44 לינק ישיר 

נישטאיך,
נכנסתי למקור שהבאת, ולא השתכנעתי.
:-)

_________________

אוי לשכן
ואוי לשכנו




דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מחובר
נשלח ב-19/7/2009 14:45 לינק ישיר 

בס"ד

צ'אוטנג ירוחם נישט וכל המתלהמים למיניהם

אתם אלופים בלחפש כתבות באינטרנט אבל משום מה קשה לכם לעיין בספרו של ר' משה יאיר ויינשטוק.

לגופו של ענין, ר' משה בעצמו חקר. איזה יתרון יש לרב אבישי אלבוים עליו? עכ"פ, הרב אלבוים בעצמו כותב שיתכן שרב שמואל הנגיד לא ידע מבנו של רב האי גאון היות שגלה לרומי. 

הייתי מציע גם להכנס לויקיפדיה וויקיגניה ולהווכח שדווקא שלשלת ייחוס זו של ר' משה יאיר היא האמינה ביותר.

נ"ב: גם לאור החיים הקדוש נפוצה השמועה שאין לו צאצאים והאמת היא שהיו לו בנות. וגם את חיבורו הקדוש על התורה כתב עבורן.

_________________

בברכת הצלחה,
בשורות טובות




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > דת ואמונה > עצור כאן חושבים > מה רוצים מזבדיה?-פניה לצדיקים ולמלאכים ושמותיהם
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
לדף הקודם 1 2 3 ... 13 14 15 16 17 לדף הבא סך הכל 17 דפים.