בית פורומים עצור כאן חושבים

מה רוצים מזבדיה?-פניה לצדיקים ולמלאכים ושמותיהם

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-19/7/2009 15:50 לינק ישיר 

לא שזה יעזור (אדרבה עובר בלאו דאם תכתוש)

גמ' הוריות י: "גדולה עבירה לשמה ממצוה שלא לשמה שנאמר תבורך מנשים יעל אשת חבר הקיני מנשים באהל תבורך, מאן ניהו נשים באהל שרה רבקה רחל ולאה"

תו"ס רא"ש במקום: "...אבל בעילות האמהות להנאתן הלכך קרי להו מצווה שלא לשמה".  



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-19/7/2009 16:13 לינק ישיר 

מנין לי שפירושם הראשון הוא העיקרי? מפני שהם הפירושים הראשונים והם מופיעים בשני קטעים בעוד השני מופיע כ"אי נמי"- כפירוש משני.

מהו ענין "הכל הולך אחר החיתום'', בשני פירושים?

<"ולענינינו, הפירוש האחרון אינו אלא גילוי מילתא למפרע. פירוש - כשאדם חפץ לאכול דבר מסוים, אין מניעה מלאוכלו בתנאי אחד - עליו להתכוין שאוכל המאכל לשם שמיים. ולברך ולהודות להשם על שברא מינים אלו להחיות בהם בני אדם. זוהי כל תורת "הבירורים"!!!''>

אתה מקשקש נוסחאות מבלי להבין את משמעותן, מה ענין "גילוי מילתא למפרע" שהוא מושג תלמודי, לכאן?

<"אני שמח שלפחות עכשיו אתה מודה שלא כהרגלך ששיטת "הבירורים" יסודתה בהררי קודש. הפוך ממה שטענת מקודם''>

אין זו הפעם הראשונה שאתה מייחס לי דברים שמעולם לא כתבתי, ועלי להתגונן, היכן כתבתי זאת?

<"גם לשיטת שמואל בגמרא "פיינע אידן" שסובר שאסור להתענות ללא סיבה - כל מעשיו כולל אכילתו ושתייתו הם לשם שמיים בלבד. ולא לזלול ולסבוא בגסות רוח. כל המחלוקת שם בגמרא היא האם ראוי להתענות גם כשאין חיוב או לא. ר' אלעזר וריש לקיש סוברים שכדאי להתענות מסיבות של קדושה וחסידות, לעומתם שמואל סובר שלא כדאי להתענות משום סיגוף הנפש. אבל לכולי עלמא מה שמחליטים לעשות הוא אך ורק לשם שמיים כהוראת חז"ל.  (האם אפשר בכלל להעלות על הדעת ששמואל יועיל לעשות משהו לא לשם שמים?!).''>

היכן ראית בגמרא את השטויות שאתה מייחס לשמואל, והיכן ראית שם סיגוף ?

<"געוואלד...ידוע לי ההבדל בין אכילת מצוה לאכילת סתם. הבאתי לך את הדוגמא הזאת כדי להראות לך מצב שיהודי יכול לקיים משהו כמו שצריך במעשה אבל כוונתו אינה רצויה!!''>

מה חידשת בזה?

אם אציין לך מקרים שבהם היה המעשה שלא כהלכה אך הכוונה היתה רצויה, אז מה?

עבירה לשם שמים / ר' צבי הבר

<"מה הפירוש "שלא לשם בירורים"? אז לשם מה?''>

בשביל להתקיים. קליפת נוגה.

<"לא לשם בירורים הכוונה אכילה גסה">

באמת?

<"ולאכילה גסה אין שום היתר! (שוב, גם לשיטתך שאסור מכל וכל לסגף הנפש, אין זה אומר שהאכילה היא "לתאווה"! אלא האכילה היא כדי קיום הנפש שתוכל לעבוד בוראה. כמאמר חז"ל "אני לא נבראתי אלא לשמש את קוני"). הרי זה בדיוק כמו שכותב הפני משה בירושלמי: ר' אלעזר היה חושש לשמועה זו כדי שלא ייראה כמי שאינו נחשב בעיניו טובת יתעלה ב"ה... אז איפה בדיוק ובאיזה ביס טובת הקב"ה נמצאת באכילה הגסה הזו שלך? רח"ל">

על ברכות הנהנין שמעת? גמרא זו אתה מכיר?

"אמר רב יהודה: האי מאן דנפיק ביומי ניסן וחזי אילני דמלבלבי, אומר: ברוך שלא חיסר בעולמו כלום, וברא בו בריות טובות ואילנות טובות להתנאות בהן בני אדם". (ברכות דף מג עמוד ב).

<"הבאתי לך את מאמר הספרי: קדש עצמך במותר לך. ורשימה מלאה של גדולי ישראל המטיפים לקדושה מדבר המותר. קדושים תהיו כי קדוש אני''>

האם כתבתי שלא היו כאלה שקראו להתנזרות כדרך בעבודת השם, ידעתי מהם וגם ידעתי שהיו כאלה שקראו לסיגופים ועינויים, האם לכן אדקור את עצמי, או אשב ערום על קן צרעות ?

<"ניסיתי להבין ולהתעמק בדברי "החכמה" הללו והיא רחוקה ממני">

אל תתאמץ, רחוקה היא  ממך ושכמותך אלף שנות אור.

___________

צענע


<"ולגבי הנושא עצמו הרי גוגל הוא בעצם ספריה וירטואלית ענקית שהלוואי והייתי בקיאה במכמניה">.

אכן הוא כך, אך אין זה פוטר מלבחון את הנכתב שם, או את מקורותיו של הכותב.

תוקן על ידי נישטאיך ב- 19/07/2009 16:29:14




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-19/7/2009 16:53 לינק ישיר 

ב"ה.


ירוחםשמ,

למיטב ידיעתי, הדבר הראשון שעושה כל חוקר הוא סימון המטרה. אם אינני טועה מקובל לכנות זאת "השערת מחקר". כלומר: החוקר רוצה להוכיח או להפריך טענה כלשהי, ולשם כך הוא מגייס את כלי המחקר העומדים לרשותו ובונה את המחקר. ולכן אני גם חושב שאי אפשר לומר שאין לחוקר נגיעות, שכן הוא מנסה להגיע אל המסקנה התואמת את השערתו.
מכיוון ששנינו איננו מכירים לא את החוקר ולא את ר' משה וינשטוק, קשה לנו להעריך את איכות עבודת המחקר שלהם. ייתכן, שר' משה וינשטוק השתמש בכלי מחקר טובים לא פחות מחברו החוקר (אף שהוא לא זכה לתואר הזה).


צענערענע,

אני מרגיש קצת לא נוח עם ההערה שלי. כתבתי שאיני מן המנהלים, ולכן לא עברתי על כל התגובות באופן יסודי ושיטתי. בקריאה שוטפת לא מצאתי הרבה התייחסויות אישיות, אם כי ודאי שייתכן ולא שמתי לב. כן היו אמירות בצורה שאני חושב שראוי להימנע מהן אבל בתוך התייחסות לעניין. המשפט שציטטתי בשמך, היה בו מן ההתייחסות לאישיות. כמובן שאין לי עניין להעיר דווקא לך, ואני מקווה שזה מתקבל ברוח טובה.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-19/7/2009 21:50 לינק ישיר 

 ירמיהו

<"למיטב ידיעתי, הדבר הראשון שעושה כל חוקר הוא סימון המטרה">

כך הוא בכל דבר, האם אתה בדבריך לא עשית עשית כן? אלא שבמקרה שלפנינו המטרה היתה מסומנת ל"שלילה", והיא העובדה ששטרי יוחסין שעברו עדכון ואישור שניתן לסמוך עליהם לא היו ביהדות מאז חורבן בית שני, לא היה מרשם תושבים אך היו תנועה וגירושים, פה ושם אנו מוצאים משפחות שיש במשפחתם מסורת שהם ממשפחת בית דוד, אך האם מסורת זו היתה מזכה אותם הלכתית בחלק מאוצרות המלכים דוד ושלמה אילו היינו מוצאים אותם היום

היה ידוע שרב האי מת בלא בנים, וכשבא מאן דהוא "מאוחר" וטוען שהיה לו בן ושמו "הרה"ג ר' יוסף מרומי" שאיש לא ידע עליו, הוא כאחד שטוען לו תאומים "לא חוקיים" שברחו לתימן.

הכרתי יהודי חרד''לי שאחיו הפך לחסיד סטמר, ועלה לגדולה בחסידות, ברבות הימים השתדכה בתו עם בעל יחוס מפה ועד להודעה חדשה, וכשהדפיסו את ההזמנות לחתונה הוא המציא לעצמו שושלת יוחסיו בן אחר בן עד לתלמידי הבעש''ט, אחיו החרד''לי סיפר לי שהוא שאל את אחיו הסטמרי: אתה בטוח שאנחנו אחים מאותו אב?




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-19/7/2009 23:10 לינק ישיר 

ירמיהו

יש רק הבדל קטן- האם ר' וינשטוק אינו חסיד חב"ד,? לא שזה פוסל אותו מלחקור, אבל מטיל ספק באמינות התוצאות ..

_________________

מודה ועוזב




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-20/7/2009 10:37 לינק ישיר 

אגב הערת אור עליון לגבי אור-החיים:

אכן ישנם ספרי יחוסין שחסרים בצאצאי אדם מסויים, מפני שהוא או צאצאיו לא השאירו אחריהם זכר [בשתי הקריאות כשיטת יואב], ואילו הבנות החליפו מקומן ושמן [לא רק שם משפחה, אלא שנקראו ע"ש הבעל] ולא היה ידוע מאיזו משפחה באו.

אבל הדבר אינו מועיל לך אור, כאשר ניסית להוכיח שהרבי הוא צאצא בן אחר בן מדוד - מה מועיל לנו שחלק מהבנות נמחקו מרשימות היחס?

_________________

אוי לשכן
ואוי לשכנו




דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מחובר
נשלח ב-20/7/2009 11:41 לינק ישיר 

בא נבחון את הרמב"ם שאליו ועליו נשענים כל המחזיקים בחזקה שהרבי היה בחזקת משיח.

רמב"ם הלכות מלכים פרק יא

הלכה ד

ואם יעמוד מלך הרבי לא היה מלך- במקרה הטוב הוא היה נשיא חסידות חב"ד מבית דוד  הוגה בתורה ועוסק במצות כדוד אביו, כפי תורה שבכתב ושבעל פה,
ויכוף כל ישראל לילך בה ולחזק בדקה
, הרבי לא כף את עם ישראל ללכת בדרך ה'למרות שהשתדל  לא הצליחוילחם מלחמות ה', הרבי לא נלחם מלחמות ה', הרבי גם לא היה יכול להלחם מלחמות ה', הוא לא היה כאמור מלך ולא גר בישראל, חזקה על מי שבחזקת משיח שאת פועלו על עם ישראל יעשה מארץ ישראל, ואם נדייק בדברי ראשונים ואחרונים כמו הרמב"ן והחתם סופר- הרבי מעולם לא קיים שום מצווה כהלכתה -כמצווה ועושה -כולל  ובעיקר ק"ש

 הרי זה בחזקת שהוא משיח,

 ,   ,



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-20/7/2009 12:42 לינק ישיר 

ב"ה.

לא התיימרתי בהודעתי לירוחםשם להכריע בשאלת הייחוס, ולא התייחסתי לכלל הנתונים של החוקרים ומחקריהם. הגבתי לנקודה אחת: סימון מטרה. בזה אין עדיפות לחוקר, כי הוא מסמן מטרה.

אינני יודע מיהו ר' משה וינשטוק הנ"ל, אך לא נראה לי שהוא חב"דניק, ולא נראה לי שאת דבריו כתב בהקשר של ייחוסו של הרבי לדוד המלך.

אור_עליון לא ניסה להוכיח שהרבי הוא בן אחר בן מדוד המלך, כי כל הייחוס מבוסס על ייחוסו של הרבי לאדמו"ר הזקן, ר' שניאור זלמן מליאדי, דרך בתו אם אדמו"ר הצמח צדק מליובאוויטש.

איך בכלל ניתן להבין את ההלכה ברמב"ם "מלך מבית דוד" אם אין כיום שום דרך לייחס מישהו לדוד המלך באופן ודאי, כפי שציין נישטאיך? האם ביחד עם המשיח שיפול מן השמים תיפול גם מגילת היוחסין שלו? (כדאי להיזהר עם הרעיון הזה, כי תוך רגע "יפלו מן השמים" הרבה משיחים עם מגילות, ואיך נדע?) והרי הרמב"ם כתב את ספרו זמן רב אחרי חורבן הבית?
ואולי "בית דוד" אינו בן אחר בן דוקא?

. . . . . 

ירוחםשמ,

גם לתושבי אה"ק שיחי', קיום המצוות הוא חלקי ורק בבחינת "הציבי לך ציוּנים"! (ושמא קורא אתה "הציבי לך ציוֹנים"?)

 



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-20/7/2009 13:05 לינק ישיר 

ירמיהו ידידי
 ר' משה וינשטוק הוא יהודי ירשלמי חסיד חב"ד, את האינפורמציה קבלתי מגורמים מוסמכים ואמינים.

בענין -הציבי לך ציונים- נדמה לי שאתה טועה בהבנת הרמב"ן- פר' אחרי מות- ד"ה ולא תקיא הארץ.
החת"ס כותב כדבר הזה בפרושו על מס' סוטה- נדמה לי - הספר לא תחת ידי כרגע במשרד- אי"ה אבדוק המקור ואביא אותו בעגלא.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-20/7/2009 14:15 לינק ישיר 

ב"ה.

ירוחםשמ,

בהחלט ייתכן שאני טועה - זה לא דבר נדיר אצלי. (אם כי בנושא זה, נדמה לי שלא בטעות מדובר אלא בפרשנות.)



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-20/7/2009 14:51 לינק ישיר 

ירמיהו
ב"ה ה' נתן לאדם דעת ומלמדו בינה, יש ב"ה אינטרנט ופרויקט השו"ת,

רמב"ן ויקרא פרק יח

ואמרו בתוספתא דע"ז (פ"ה ה"ה) , הרי הוא אומר (בראשית כח כא) ושבתי בשלום אל בית אבי והיה ה' לי לאלהים, ואומר לתת לכם את ארץ כנען, כל זמן שאתם בארץ כנען הייתי לכם לאלהים, אין אתם בארץ כנען כביכול אין אני לכם לאלהים, וכן הוא אומר (יהושע ד יג) כארבעים אלף חלוצי צבא עברו לפני ה', ואומר (דהי"א כב יח) ונכבשה הארץ לפני השם ולפני עמו, וכי תעלה על דעתך שישראל מכבשין את הארץ לפני המקום, אלא כל זמן שהן עליה כאילו היא מכובשת הא אינם עליה אינה מכובשת:

ומן הענין הזה אמרו בספרי (עקב מג) , ואבדתם מהרה (דברים יא יז) , אף על פי שאני מגלה אתכם מן הארץ לחוצה לארץ היו מצויינין במצות שכשתחזרו לא יהו עליכם חדשים, משל לאדון שכעס על אשתו ושלחה לבית אביה, אמר לה הוי מתקשטת תכשיטים שכשתחזרי לא יהיו עליך חדשים, וכן אמר ירמיה (לא כ) הציבי לך ציונים, אלו המצות שישראל מצוינין בהם:

והנה הכתוב שאמר (דברים יז יח) ואבדתם מהרה ושמתם את דברי אלה וגו', אינו מחייב בגלות אלא בחובת הגוף כתפילין ומזוזות, ופירשו בהן כדי שלא יהו חדשים עלינו כשנחזור לארץ, כי עיקר כל המצות ליושבים בארץ ה'. ולפיכך אמרו בספרי (ראה פ) , וירשתם אותה וישבתם בה ושמרתם לעשות (דברים יא לא לב) , ישיבת ארץ ישראל שקולה כנגד כל המצות שבתורה,,

תצלנה אוזני השומעים  יושבי א"י החילונים, ישיבתם בארץ שוה -כנגד כל המצוות של צדיקי חו"ל
אני מקוה שעוד לא צינזרו את הרמב"ן הזה,
 הרמב"ן עצמו העדיף לגור בארץ בלי מנין לתפילה, מאשר בגולה . עם מנינים וחברותות ללימוד ולדרשה.




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-20/7/2009 15:13 לינק ישיר 

ירוחם

על הקשר בין הרב משה יאיר ויינשטוק וחב"ד, ראה כאן בראש המאמר:

http://www.chabad.info/bm/index.php?magazine=bm_&status=goto_id&id=1348




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-20/7/2009 15:49 לינק ישיר 

אם אין אני לי מי לי  - מתרגמינן- וען נישט איך עיז פארמיר וער איז פארמיר?



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-20/7/2009 16:13 לינק ישיר 

ב"ה.

ירוחםשמ,

תודה על הבאת המקור.

גם אחרי קריאת הדברים, אני חוזר וכותב את שכתבתי קודם:
בהחלט ייתכן שאני טועה - זה לא דבר נדיר אצלי. (אם כי בנושא זה, נדמה לי שלא בטעות מדובר אלא בפרשנות.)

(אגב, אם זכיתי לגור באה"ק - פטור אני מכל המצוות?)




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-20/7/2009 16:29 לינק ישיר 

בס"ד

"מנין לי שפירושם הראשון הוא העיקרי? מפני שהם הפירושים הראשונים והם מופיעים בשני קטעים בעוד השני מופיע כ"אי נמי"- כפירוש משני"...

אתה יודע מה? בסדר, הוא פירוש משני ואחרון וא"נ. השאלה היא מדוע שיקרת על חשבונם של הפ"מ וק"ע, שאמרת שאין הם מציינים על בירורים או "ברבורים" (כלשונך המתוק מדבש)?... לי אין כל בעיה שתכחיש, הבעיה היא שלך איתם.

"בשביל להתקיים. קליפת נוגה"...

ובשביל מה "קליפת נוגה" כמוך צריכה להתקיים? בשביל לאכול סטייק?

אני לא נבראתי אלא לשמש את קוני!!!

(קליפת נוגה כשמה כן היא קליפה. רק שיש לה פוטנציאל לעלות לקדושה (נוגה) ע"י עבודת האדם. וכל עוד אין האדם מעלה אותה לקדושה היא נשארת עמוק בג' קליפות הטמאות. נכון שלא הבנת?...)

"על ברכות הנהנין שמעת? גמרא זו אתה מכיר?    אמר רב יהודה: האי מאן דנפיק ביומי ניסן וחזי אילני דמלבלבי, אומר: ברוך שלא חיסר בעולמו כלום, וברא בו בריות טובות ואילנות טובות להתנאות בהן בני אדם". (ברכות דף מג עמוד ב)."...

וואוו. איזה סקופ.

עצם ההנאה היא לא החידוש. החידוש ומה שאתה שוכח הוא למה ואת מי מברכים. האם הקב"ה חייב לתת לבני אדם אילנות יפים? לא ולא. לכן מחובתך לברך את בורא העולם שנתן לך את ההנאה הזו. זוהי כל מטרת ההנאה!

"האם כתבתי שלא היו כאלה שקראו להתנזרות כדרך בעבודת השם, ידעתי מהם וגם ידעתי שהיו כאלה שקראו לסיגופים ועינויים"..,

ידעת גם ידעת והוספת גם אצבע אמצעית....

האם לכן אדקור את עצמי, או אשב ערום על קן צרעות ? "...

מרוב שכלי שכלך "רחבים" אינך יכול להבדיל בין דקירות סכין לבין "והתקדישתם והייתם קדושים"...
נו נו.

השכן,

רק רציתי להביא דוגמא על "שמועות" שלא מעלות ולא מורידות מן המציאות. היתה שמועה שלא היו לאור החיים הקדוש צאצאים. ובפועל היו לו בנות. אולי כך גם עם רב האי גאון?...

ירמיהו,

ישנו עוד ייחוס לרבי דרך אמו של ר' ברוך שלום בת אדמו"ר האמצעי.

ירוחם

הרב משה יאיר ויינשטוק זצ"ל הינו חסיד לעלוב מירושלים. הוא נפטר כבר לפני הרבה שנים. היה לו אכן קשר מצוין עם הרבי אבל בהחלט לא חבדניק.

 

 

_________________

 



תוקן על ידי אור_עליון ב- 20/07/2009 16:38:01

 



תוקן על ידי אור_עליון ב- 20/07/2009 17:00:24

בברכת הצלחה,
בשורות טובות




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > דת ואמונה > עצור כאן חושבים > מה רוצים מזבדיה?-פניה לצדיקים ולמלאכים ושמותיהם
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
לדף הקודם 1 2 3 ... 14 15 16 17 לדף הבא סך הכל 17 דפים.