בית פורומים עצור כאן חושבים

השקעה בחברות שאינן שומרות שבת

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-14/9/2006 12:02 לינק ישיר 

.

אראל סגל, הם עובדים על כולם בעיניים.
מהדוחות הכספיים ליום 29 ביוני 2006, עולה כי כל הנכסים שלהם הם אגרות חוב (למעט אחזקה במניות של קבוצת דלק).

הם כבר הודיעו כי לדעתם, אחזקה באג"ח של חברה שאינה שומרת שבת (להלן חשש"ש), "זה לא נקרא" שהם משקיעים בחשש"ש.

ויש להם, בלי עין הרע, לא מעט אג"ח של חשש"ש.

אז מי שרוצה להשקיע את כספו בלי חשש חשש"ש, שלא יסמוך על הילת שוהם.




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-14/9/2006 12:31 לינק ישיר 

תוקן על ידי - תחשגחם - 14/09/2006 12:33:06



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-15/9/2006 12:18 לינק ישיר 

עוד יש לתמוה, מדוע אתרים כמו "שמור": http://www.shamor.co.il/ ו"תרנגול": http://www.tarnegol.co.il/ לא חוששים שהחברות שאינן מופיעות בהם לא יתבעו אותם?



דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מחובר
נשלח ב-16/9/2006 21:57 לינק ישיר 

לגבי אג"ח - הם טוענים שיש הבדל בין אג"ח למניות, כי מי שקונה אג"ח, אין לו שום בעלות בחברה, גם לא מבחינה פורמלית, ולכן אין לו שותפות בחילול שבת. האם יש הגיון בחילוק זה?



דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מחובר
נשלח ב-16/9/2006 22:32 לינק ישיר 

בהנחה שאין כאן בעלות ואף לא אחריות, אז את נושא שבת פתרנו

ומה הדין באיסורי הנאה, כמו חמץ בפסח. האם גם במקרה זה ניתן יהיה לומר שהמשקיע כספו בקרן שכזאת לא נהנה מאיסורי הנאה?



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-14/11/2006 13:28 לינק ישיר 

.

http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?itemNo=787544&contrassID=2&subContrassID=6&sbSubContrassID=0




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-14/11/2006 13:37 לינק ישיר 

"בגלל המגבלות שלי, אני מתמקד במניות הגדולות והסחירות", אומר מורשת. "אני משתדל להשקיע במניות שהזרים משקיעים בהן, ולא נכנס למניה שאני לא יכול למכור אותה תוך יום. המטרה שלי היא להיות Price Takerשל מניות ולא Price Maker. אני משחק הרבה עם רמות חשיפה, משתמש במינוף של אופציות, משנה את החשיפה בין המגזרים השונים - ומשנה כל הזמן את השיעור המנייתי בתיק".

המגבלות של שוהם גורמות לגמישות רבה בקרן שהוא מנהל. "אין הגבלה ברמת הגמישות של הקרן שלי", הוא אומר. "אני נע בין חשיפה של 0% לשוק ל-100% ואפילו ל-150% - דרך הלוואות, נטילת מנופי אשראי ואופציות. הממוצע שלי הוא כ-100% מניות. אני משתמש המון באסטרטגיות מעו"ף לצורכי גידור מפני סיכונים, וכדי שאוכל להרוויח מהתנודתיות של השוק".

הבנתם?



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-14/11/2006 14:27 לינק ישיר 

תלמד כלכלה, תבין (אולי).



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-14/11/2006 15:21 לינק ישיר 

אני לא מבין מה הדיון כאן? הרי כבר נפסקה ההלכה, -באשכול השכן
על עיניני ריבית.
חלק נכבד מחכמי הפורום פסקו- כי לתאגיד אין דין של יהודי.
ולכן הוא יכול לקחת ריבית.-- אם ריבית מותר לתאגיד לקחת
אז למה תאגיד לא יכול לחלל את השבת? הדבר הרי פשוט וברור.

בין הפוסקים כך יש גם רבנים.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-14/11/2006 15:29 לינק ישיר 

.

ירוחם

תאגיד אינו יהודי והוא אינו מחלל שבת.

עובדיו, יתכן שכן.

האם מישהו מעוניין להנות מרווחים שהושגו על ידי עבודה אסורה בשבת?








דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-14/11/2006 15:33 לינק ישיר 

.

ועוד משהו, בקשר לכתבה בהארץ:


דברי המרואיין כי הם מקפידים לחתום על הסכם היתר עסקה, בו הם הופכים לשותפים של החברה שאת האג"ח שלה הם קונים, מעקר וסותר את שנכתב לעיל באשכול - כי אין בהחזקה באג"ח שום צד של בעלות. אם נחתם הסכם של בעלות משותפת, ברור שמחזיק האג"ח שותף.

וכעת שאלה:

האם הילת-שוהם מחזיקה באג"ח של חברת החשמל?







דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-14/11/2006 15:40 לינק ישיר 

מואדיב
אתה כמו בחור ישיבה ליטאי. לשיטתך שאלה
תאגיד בשליטה יהודית למשל- דלתא- המפעל מוקם וקיים בכפרים הדרוזיים בגליל. העובדים הם דרוזים. גם מנהל העבודה, כולם דרוזים. חוץ מבעל המניות הראשי מר לאוטמן. האם מותר לי לקנות חבילת מניות נכבדה מהתאגיד( אני הופך לשותף חשוב) ביודעי שהמפעל עובד בשבת והרוחים הם  מרכושי  שנעשה על ידי העבודה בשבת.
מה דעתך ההלכתית. או של הרב מיכי



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-14/11/2006 15:44 לינק ישיר 

.


אני כמו - זו מחמאה או ההיפך?

לשיטתי, אין משמעות לזהות הבעלים בחברה ציבורית. במצב כזה, אני כלל לא שופט את התאגיד.

בדוגמא שלך, השאלה עוד קלה יותר, לעניות דעתי:

וכי נצטווינו על שביתת רכוש? הרי בעל בית בד יכול לתלות בערב שבת משקולות על קורת בית הבד, והקורה לוחצת וסוחטת כל השבת, ובמוצאי השבת, מותר לא לאסוף את השמן. אם כך, מדוע שיהיה לי אכפת כי פועלים לא יהודים בצעו עבודה באמצעות רכוש שהבעלים שלו הוא יהודי?


יש עוד בעיות בדוגמא שלך, אך דומני שעד כאן, בינתיים, מספיק כדי לדון בכך.








דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-14/11/2006 15:57 לינק ישיר 

מואדיב מכובדי.
יש מושג הנקרא שביתת כלים. גם הכלים  אסורים במלאכה בשבת
הרי כתוב בתורה:ויום השבעי שבת לה" אלוקיך לא תעשה כל מלאכה אתה בנך ובתך.עבדך ואמתך ובהמתך וגרך אשר בשערך....
כל זה נכון אם הבהמה העבד והאמה הם שלך. אבל אם הם שלך דרך תאגיד. שאני
להשכלה. דין תורה לתאונות דרכים נלמד משור שנגח או רגלו  הבהמה  נלמדת היום -ככלי.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-14/11/2006 16:14 לינק ישיר 

.

ירוחם

סלח לי על קוצר זכרוני, אך למיטב זכרוני משנה מפורשת - טוען אדם את קורת בית הבד בערב שבת, אף על פי שהיא הולכת וסוחטת במהלך השבת.

וכן לגבי עיגולי דבלה, ולגבי מלאכות נוספות הנעשות מאליהן, כהשקיית הגינה וכד'.

ועיין בהלכות שבת לרמב"ם, בפרק ג'.








דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > דת ואמונה > עצור כאן חושבים > השקעה בחברות שאינן שומרות שבת
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
לדף הקודם 1 2 3 לדף הבא סך הכל 3 דפים.