בית פורומים עצור כאן חושבים

טיפול במיסיון ובמיסיונרים

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-24/6/2005 10:02 לינק ישיר 

אמשלום,
אני מפחד להיכנס לטווח האגרופים של הבריוניות אותן את מזכירה בדברייך. מי הן המתאגרפות הללו?


מיכי



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-24/6/2005 10:13 לינק ישיר 

מיכי -

[להקפדה על לשון מכילה ורב מגדרית יש מחירים...]



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-24/6/2005 13:50 לינק ישיר 

בענין מכות למסיונרים, זה סתם מחזק אותם ומעודד אותם במאמציהם להחזיר את עם קשה עורף זה
יותר טוב לא להתיחס אליהם כלל
למרות שגם לי בא לפעמים להרביץ להם (וכמו כן המחזירים היהודים...)
אבל אם מישהו בוחר בתגובה אלימה, שיזהר שלא לשתף ילדים



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-24/6/2005 18:11 לינק ישיר 

שלום לכם.

מעולם לא הטרידה אותי הבעיה המסיונרית. במשך 2000 שנה זה לא עבד להם כאשר הכוח היה לצידם (כלומר עבד להם אבל רק במצבים חריגים כמו גירוש ספרד), אז מדוע שעכשיו זה יעבוד להם?

נאמר זאת בצורה חריפה יותר, מה הם כבר יכולים למכור לי שאני לא יכול להשיג יותר טוב אצל החילוניים?

לגבי המכות עצמן, בהרבה מובנים הם סימנים לחולשה יותר מאשר לעוצמה, ועוצמה רוחנית דייקא. אולי אפשר לנקוט במדיניות כזאת (לדוגמא לגבי מצעד גאווה בירושלים) אבל את עיקר ההתמודדות הייתי מכוון להעצמה שלנו ופחות להקטנה של היריב.

סיסמתי- אם יש לנו מה למכור ננצח, ואם לא אז לא.

ושמע האמת ממי שאמרה.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-24/6/2005 18:12 לינק ישיר 

הרב מיכי,
מדין מורידין אתה מביא ראייתך? וכי צריך להזכירך כי גדולי הפוסקים פסקו שאינו חל היום וצאיך "לקרבם בעבותות אהבה" (חזו"א, בעקבות הרמב"ם)?

אמשלום,
כשמשלמים מחיר, מצפים לתמורה. מה יוצא לכן מכל המלאכותיות הזאת?



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-24/6/2005 18:29 לינק ישיר 


אפרופו עבותות אהבה...אני דווקא מכירה כמה פרייארים/יות ששילמו מחיר כבד ולא ציפו לשום תמורה (ביניהם כמה מגדולי האבות וגדולי תלמידי/ות החכמים/מות.

תוקן על ידי - riv - 24/06/2005 18:42:23



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-24/6/2005 18:34 לינק ישיר 

כבוד הרב מיכי ש"צ,

ראשית, לא מובן לי מדוע אל-לה למערכת לאסור על חתרנות הבוחנת את היסודות שעליהם היא נשענת. להיפך, כל מערכת שהיא (כפי שכבר הצביע אל כך הרב קוק באגרותיו) מכילה אקסיומות שהמערער עליהן מסתכן בנידוי במקרה הטוב.

דוגמה לכך היא הדמוקרטיה. אם אפעל נגד הדמוקרטיה ובעד משטרים פשיסטיים או אחרים, אירדף על ידי כוחות הממסד הדמוקרטי - ובצדק לחלוטין.
בתחקיר שמילאתי לצורך קבלתי לחיל המודיעין, נשאלתי שם האם אני מכיר אנשים הפועלים נגד קיומה של מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית (או אם אני אחד כזה). ברור שאם הייתי כזה, לא היה לי מקום לפעול כחלק מרשויות המדינה. לא ייתכן שאשתמש בכוחות שהמדינה נותנת לי רק בגלל 'קבל האמת ממי שאמרה'.
תוכל אמנם לטעון, שאין זו רדיפה אקטיבית במקרה זה. אך מה אם אטיף בפועל למרי אזרחי? או אפעל להפצת התורה הנאצית? מדוע איסור על הפצת 'מיין קמפף' הוא מוסרי?

אמנם, נקודה חשובה שאותה העלית, והיא חלק נכבד מן העניין, היא שאנחנו לא ממש סומכים על שיפוטו של כל אחד; שאלמלי כן, היה חוזר העולם לתוהו ובוהו.
כפי שהגדיר זאת הרמב"ם, תרעומתנו כלפי הטיפשים שהסיקו מאגדות חז"ל שיש לאלוה גוף, כמו זו שיש לנו כלפי עובדי העבודה הזרה, היא שהיה להם לסמוך על אנשים חכמים מהם, אם יודעים הם שאין להם די אינטלקט לשם כך.
אדם החוקר את יסודות האמונה, גם תוך עיון בספרים חיצוניים, לא יירדף. אמנם יהיה חשש שמא יטה אותו לבו, אך כפי שציינת אתה - 'אילו אמרה יהושע בן נון לא צייתנא ליה'. הרצון שקבלת המרות תהיה מתוך הבנה ולא מתוך כפייה הוא יסוד חשוב, ולרמב"ם אף מצוות עשה.
במיסיון, מדובר על שכנוע במגוון רחב של אמצעים, שלא כולם כוללים את ההיגיון הצרוף (בלשון המעטה). זה הבדל מהותי, אבל כמובן שפחות יהיה אכפת לי אם אשכנע מישהו בדרכים לא כשרות להאמין בדרך האמת, מאשר הפוך.
דוגמה לדבר, אשמח שערבי ייהפך לאוהב ישראל (או נאצי לגוי הגון), גם באמצעות שטיקים וטריקים. אכעס אם נאצי יפיץ את תורתו, או פעיל ג'האד את משנתו הסדורה, גם אם (בעצם: בעיקר אם) יכלול הדבר נימוקים לוגיים בלבד.
כמובן, אלא אם כן אשתכנע, ואז אצטרף אליו לטבח ביהודים...



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-24/6/2005 18:35 לינק ישיר 

וצדק,

לדוגמא לגבי מצעד גאווה בירושלים???

אתה מתכוון, שיש א/נשים [אידך - זה במיוחד בשבילך] שלהם שווה, כדאי וראוי להרביץ, גם אם זה (לשיטתך!!!) ביטוי לנמיכות רוח ותחושת נחיתות???



אידך,

כשסבתא שלי עלתה לארץ, היא לא ידעה מילה בעברית. היא הכריחה עצמה לדבר רק בשפה שחשבה שהיא טובה יותר, נכונה יותר, נעלה יותר וראויה יותר ליהודיה במולדת שבחרה לה. ומה יצא לה מכל המלאכותיות הזו?

ועוד לא דיברנו על כך, ש"מלאכותיות" היא עניין של גיאוגרפיה.


[אגב, בפעם האחרונה שהסתכלתי במראה, הייתי רק אחת.
מכיון ש(גם בזכות מאמציה של סבתי ע"ה)דוברי עברית אנחנו, איני מניחה שהתכוונת לחלוק לי כבוד בדברך אלי בלשון רבים. הכינוי "לכן" שבאמצעותו פנית אלי, יש בו יותר משמץ שוביניזם, ואילו היה מופנה אל בני עם/עדה שונה משלך, בהקשר הציני בו נכתב, יש שהיו רואים בו גזענות.]






תוקן על ידי - אמשלום - 24/06/2005 18:40:50



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-24/6/2005 18:35 לינק ישיר 

אידך גיסא.

ידועה לך בודאי אמרתו של הרבי מלובביטש על כך - למרות דרכו השונה- שאילו לא היו נטורי קרתא היה צריך ליצור אותם. ללא אמשלום וחברותיה אני,אתה היינו במקום רחוק יותר.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-24/6/2005 18:36 לינק ישיר 

אמשלום.

יש לך שני מחשבים בבית?



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-24/6/2005 18:42 לינק ישיר 

מה פתאום! מחשב ומחשבה


אמשלום,
המלאכותיות של אידך כוונה כלפי יישום לא הגיוני. לא סביר שאת מיישמת את לשונך המכילה והרב מיגדרית על בעלות אגרוף. העברית היה לשון מלאכותית רק כי לא היו רגילים אליה. על כן החילוק הוא גדול. לזה בדיוק כיוונתי גם אני בהלצה שלמעלה.


מיכי



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-24/6/2005 18:47 לינק ישיר 

מיכי,

תן לאידך להסביר למה התכוון ב"מלאכותיות" והרשה לו לבאר כוונתו ב"לכן". אני מחכה לכך בכיליון מחשב (רק אחד יש לי, ותאמין לי שהוא זכר. יש לכך הוכחות לא מעטות)

גם "סביר" הוא עניין של גיאוגרפיה.
ואת בדיחתך למעלה הבנתי. זו הסיבה שעניתי עליה כפי שעניתי (ואת האייקון ראית?).




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-24/6/2005 18:51 לינק ישיר 

הפרעתוני,
הדברים אינם דומים. אם מישהו ישכנע בדרך הגיונית באופן סביר שאין למדינה או לדמוקרטיה זכות קיום, אני אגן על זכותו לעשות כן. הרי זה מה שנעשה (או אמור להיעשות) באקדמיה, בכדי לבחון את הנחות היסוד של השיטות השונות.
הרי אינך מצפה שמערכת לכלשהי תצפה ממני לאמץ אותה בלי יכולת לבחון את הנחותיה. שום מערכת אינה יכולה לעשות כן, ושום דוגמא, גם אם תמצא כזו, אינה מתקבלת אצלי כפירכא על עיקרון יסודי זה.
כמובן יש הבדל בין להעניש את מי שלא מקבל את המערכת לביןן לצפות ממני לקבל אותה, ואכ"מ.

אידך,
לגבי דין מורידין, הוא לא נוהג היום רק במצבים שהוא לא שייך (תינוקות שנשבו, וכשאין מי שיודע להוכיח אותם). אבל לגבי מטעים במזיד ובמודע באפיקורסות מדוע אתה חושב שהוא לא נוהג? אינני מכיר פוסק שכתב כן. מבחינה הלכתית גרידא, העובדה שלא מיישמים אותו נובעת לכאורה ממגבלות מציאותיות (כך יאמרו לך רוב ככל הפוסקים, אם תוכל לחלץ מהם תשובה הלכתית כנה).
כמובן הרקע המוסרי (שגם עליו עמד הרב קוק) ברור, והקונפליקט הזה גופא הוא נושא האשכול.

שבת שלום (לפני שיסקלו גם אותי כל פראי האדם כאן)




מיכי



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-24/6/2005 19:01 לינק ישיר 

בשולי ויכוח המגדר והמחשב: אגדת עם אוזבקית:




כאשר נוצר הצורך לתרגם את המילה computer לעברית, עלתה הבעיה איזה מין יהיה למכשיר הזה. הורכבו שתי ועדות מומחים, אחת של נשים והשניה של גברים. כל קבוצה נתבקשה להמליץ על מינו של המכשיר, מחשב-זכר או מחשבת- נקבה. כל קבוצה התבקשה להביא חמישה נימוקים עיקריים.

קבוצת המומחות המליצה שה-computer יהיו זכרים כי:

1. על מנת לזכות בתשומת ליבם, צריך להדליק אותם.

2. הם בד"כ יעשו את מה שמבקשים מהם, אבל לא יעשו כלום מעבר לזה, ולא יחשבו בעצמם לעשות זאת.

3. הם אמורים לפתור את בעיותיך, אך רוב הזמן הם הבעיה.

4. ברגע שאת מתחייבת לאחד את מגלה שאילו היית מחכה עוד קצת, היית מקבלת טוב יותר.

5. בד"כ הם מתיישנים תוך חמש שנים וצריך להחליף אותם, אבל חלק מהמשתמשות מרגישות שכבר השקיעו כה הרבה במכונה הארורה הזו שהן משלימות עם כך שהן תקועות עם מודל ישן בעל תפקוד לקוי.



קבוצת המומחים לעומת זאת, איך לא, טענה שה-computer צריכות להיות נקבה משום ש:

1. אף אחד, חוץ מהבורא, לא מבין את ההגיון הפנימי שלהן.

2. השפה בה הן מתקשרות ביניהן אינה מובנת לאף אחד אחר.

3. אפילו שגיאתך הקטנה ביותר נשמרת בזיכרון ארוך טווח לשימוש מאוחר יותר.

4. ההודעה "bad command or filename" נותנת לך בערך אותו מידע כמו "אם אתה לא יודע מדוע אני כועסת עליך, אז אני בהחלט לא מתכוונת להגיד לך את זה!".

5. ברגע שאתה מתחייב לאחת אתה מוצא את עצמך מבזבז חצי משכורת על אביזרים עבורה.





לנשים יש תמיד מילה אחרונה, ולכן קוראים

Computer- מחשב!

סליחה מראש מן המנהלים על הסטיה הלא רצינית.




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-24/6/2005 19:58 לינק ישיר 

(אנחנו סוטים מהנושא; קעלמער יהרוג אותנו).

ב"אתן" התכוונתי אכן לפמיניסטיות ולשאר הנאורות, כפי שהבנת נכונה, אמשלום. למה "אתן" ולא "את"? כי מדובר במאמץ קולקטיבי (בדומה למאמץ שסבתא שלך הייתה שותפה לו), שאת בהחלט לא מתייחדת בו.

שכתוב הלשון (ובמיוחד הלשון הכתובה, שהרי בלשון המדוברת אינך אומרת "את/ם מדברים/ות" וכו') לצורך יצירת שוויון היא פעולה מעוותת של טרור תרבותי. וכבר התנסיתי אישית במצבים שבהם כפו עליי (פשוטו כמשמעו) את השימוש בלשון הפוליטיקלי קורקטית. זה מסליד אותי, זה מקומם אותי, ועל הכל - זו עדות חיה לצביעותם של הנאורים ולטווח הפלורליזם שלהם. (ולא אתפלא אם יום אחד זה יתקרב גם לאלימות פיסית...).

ומי שחושב ששכתוב הלשון מקדם במשהו את מעמד האשה - אינו אלא טועה. באמריקה קראו לכושים "Negroes", אבל המילה התחילה להיחשב למילה משפילה, אז החליפו אותה ב-"Blacks", אבל אז גם זו התחילה להחשב למילה משפילה, אז היום קוראים להם "African Americans". ועדיין הם אוכלוסיה נחלשת, ואם הם קודמו במשהו - זה לא בזכות שכתוב הלשון.

בארץ קראו לעוזרת בית "אמה" (אז, כשסבתא שלך התחילה לדבר את השפה הקשה הזאת), אבל אז זה נחשב למשפיל, והחליפו את זה ב"עוזרת", אבל אז גם זה נחשב למשפיל, והחליפו את זה ב"מנקה" או בסתם "בחורה". ועדיין אינני מכיר נערה צעירה ששואלים אותה מה היא רוצה להיות כשתהיה גדולה והיא עונה "בחורה/מנקה".

אז את מי כן משרת שכתוב הלשון? לאליטת הנאורים, שהחליפה זה מכבר את האליטות המסורתיות, אבל עדיין צריכה להוכיח לעצמה ולזולתה שהמושכות בידה, ושהתרבות עדיין בשליטתה. וכמובן, כדי לדכא את ה"אחר" הסרבני ולדחוף אותו מטה בעוד שניים-שלושה סנטימטרים.

במקום זה צאו (אתם, אתן, מי שאת רוצה) להילחם על שוויון בשכר, בקבלה לעבודה, בצבא (כן הצבא העברי, תפארת מדינתנו, לא ממש הוגן כלפי נשים, וגם לא תמיד כלפי גברים). תשקיעו את האנרגיות במקום הנכון, ולא במקומות הנוגעים רק לשכבות המשכילות וגחמותיהן. ובכלל, נראה אתכם נלחמים בחזקים, לא בשרידי התרבות שהצלחתם כמעט להכחיד ועל כל פנים הצלחתם להפוך למיעוט מתגונן.


והעיקר, שתהיו לי בריאים/ות ושבת שלום ומבורך/ת.

[כאן עדיין לא נכנסה שבת].


אידך גיסא

תוקן על ידי - אידך_גיסא - 24/06/2005 20:05:47

תוקן על ידי - אידך_גיסא - 24/06/2005 20:06:40

תוקן על ידי - אידך_גיסא - 24/06/2005 20:08:13



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
   
בית > פורומים > דת ואמונה > עצור כאן חושבים > טיפול במיסיון ובמיסיונרים
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
לדף הקודם 1 2 3 ... 5 6 7 לדף הבא סך הכל 7 דפים.