בית פורומים עצור כאן חושבים

על הנשר והעיט בתנ"ך

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-22/4/2006 21:36 לינק ישיר 

אתה מניח, כנראה, ששפת "קודש" היא שפה שבה יש מילה שונה לכל מושג במציאות, ומכיוון שבתורה יש מילה שמתייחסת לכמה מושגים שונים (המילה "נשר"), אתה מסיק מכאן ששפת התורה היא שפת חול. אולם הנחה זו אינה בהכרח נכונה. בכל שפה יש מילים שמשמשות ליותר ממושג אחד. הבחירה איך לחלק את המילים בין המושגים תלויה במידת החשיבות שהשפה מייחסת להבחנה בין מושגים שונים. לדוגמה, אצל חובבי כלבים, לכל סוג של כלב יש כינוי אחר. אבל בעברית המקראית, גם הפודל וגם הבולדוג נקראים "כלב", כי התורה אינה מייחסת חשיבות להבדל ביניהם. זה לא אומר שום דבר על קדושתה או חוליותה של שפת התורה, אלא רק על מידת החשיבות שהתורה מייחסת לכלבים. לעומת זאת, התורה כן מייחסת חשיבות להבחנה בין סוגי עניים שונים. אפשר להעלות השערות שונות לגבי הסיבה לכך ( http://www.tora.us.fm/tnk1/kma/qjrim1/oni.html ), אבל זה לא אומר שום דבר לגבי קדושה או חילון.



דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מחובר
נשלח ב-23/4/2006 13:45 לינק ישיר 


דרך אגב,

ראיתי בספר הסטוריה (של הממלכתי דתי) שבזמן בית שני היו מביאים מחצית השקל למקדש
רק מכסף שנעשה בצור, והראו תמונה של המטבע ועליו נשר בולט (שדרך אגב היה סמלה של רומי)
השאלה היא האם בזמן התנאים האיסור של לא תעשה פסל וכל תמונה לא כלל נשר בולט?




דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מנותק
נשלח ב-23/4/2006 13:54 לינק ישיר 

.


חלבן:

כבר אמרו רבותינו בגמרא כי "כל כסף האמור בתורה כסף צורי".



לגבי המטבעות הצוריים, עיין כאן:

http://www.daat.co.il/daat/kitveyet/mahanaim/mahatsit.htm






דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > דת ואמונה > עצור כאן חושבים > על הנשר והעיט בתנ"ך
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
לדף הקודם 1 2 סך הכל 2 דפים.