בית פורומים עצור כאן חושבים

מצעד 'אחרית הגייז' בעיר הקודש

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-4/7/2006 23:25 לינק ישיר 

וגם כבר נאמר "הבוז לגאי יונים" (פייגאלאך בלע"ז).



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-4/7/2006 23:28 לינק ישיר 

בי.טי.

הטענה אודות התכליתיות וכו' עתיקה מאד , אבל אין בה הרבה טעם וריח, זה משהו שרירותי שאדם משתמש בו בדיעבד להצדיק את האיסטינקטים שלו. באותה דרך הייתי יכול לומר שחילול שבת מכריחה את האדם הדתי להתעמת עם אמונותיו הבסיסיות ביותר , שהרי כך טבעי ונכון שאדם יעבוד שישה ימים וינוח בשביעי. כמו כן ברור שאי שמירת שבת זו התכחשות למציאות האלוקות בעולם . אפשר כמובן לומר אותו דבר על כל מצווה אחרת , וגם אנשים לא דתיים יכולים להשתמש בכגון זה, למשל שגידול זקן ופיאות זה משהו מנוגד לחלוטין לטבע , שהרי אין סיבה להשאיר את הפיאות ולגזוז את כל השאר ולכן יש לרדוף את הברברים האוחזים בדרך הזאת עד חורמה.

הסיבה האמיתית  ליחס המיוחד כלפי הומוסקסואליות היא פשוטה. ידוע שבקרב אנשים לא הומוסקסואליים , גם כאלה שאינם דתיים , יש נטייה להרגיש תחושת דחייה כלפי הומוסקסואליות . ולא רק כלפי הומוסקסואליות , אלא כל דבר שאדם אינו מתאווה לו בתחום המין נראה לו מגעיל . כמובן , אדם בר דעת צריך להבין שתחושת גועל אינו בסיס לשיפוט מוסרי , יש גם אנשים המרגישים דחייה כלפי הלבוש החסידי, ויש אנשים שצבע עורם של אנשים אחרים מעורר בהם דחייה , עלינו לרסן נטיות כאלה , לא לטפחם. אבל כאשר בלאו הכי יש על כך איסור דתי אין לאדם סיבה לרסן את נטייתו לשנוא . כמו כן , כהני דת בכל הדורות ניסו להשיג השפעה על ידי שילהוב יצרים , ומה יותר נוח מאשר שילהוב יצרים נגד הומואים . קשה לשלהב כך יצרים נגד מחללי שבת.  אפילו חותמי אמנות כינרת למיניהם מבינים שכאן יש להם משהו שהם משתפים אולי גם עם הרבה חילונים.

כמובן אין לכל זה קשר עם יהדות ותורה שהרי מבחינת התורה לברור אוכל מתוך הפסולת בשבת , חמור לא פחות מאשר הומוסקסואליות. אדרבה , בעוד אין אנשים שיש להם צורך קיומי בחילול שבת או באכילת נבילות וטריפות , שונה המצב ביחס להומוסקסואלות שבזה אנשים נדרשים להקרבה בלתי אפשרית כמעט. רוב רובם של המוחים והנגעלים לא עמדו בנסיון דומה ומן הסתמא לא היו מסוגלים לעמוד בה.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-4/7/2006 23:37 לינק ישיר 

ועוד בנוגע לתכליתיות , אולי מישהו יכול להביא לכאן את דברי המהר"ל בבאר הגולה , בעניין ביאה שלא כדרכה?



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-4/7/2006 23:39 לינק ישיר 

מייציץ
הערה קצרה!

להיות  נזיר  זהו  זהו הטבע  ואילו  גילוח כל  הראש  וסלסול מסודר של הפיאות זהו  נגד הטבע....
לגבי  שנאה המונעת  מגועל  ודחיה  :

נזכרתי  בתיאורו  של היטלר  בספרו  מיין קאמפ  על  מפגשו  עם  יהודי מזוהם  עם קפוטה שמנונית ברחובה של וינה  ולטענתו  זה היה  מפגשו  הראשון עם  יהודי  וזה  גרם  לו לפתח  את  שנאתו  העמוקה ליהודים



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-4/7/2006 23:44 לינק ישיר 

יבוסי,
1. העונג כולו שלי. יש צורך בהסבר כנראה: ב'טבעיות' אין מדובר על מה שמקובל בטבע או לא, וגם הטבע כבר לא מה שהיה פעם, אגב. בעלי חיים שונים מקיימים יחסים הומוסקסואליים כידוע. (מה שאני זוכר עכשיו הוא מה שראיתי פעם בנשיונל ג'אוגרפיק על נקבות שימפנזה). מדובר על עולם בעל משמעות לעומת עולם חסר משמעות. בעולם בעל משמעות כפי שמוכרח להיות עולמו של האדם הדתי ישנם קטיגורית דברים שעשויים להחשב 'טבעיים' יותר מאחרים.
2. מה הקשר לעירוב? שוב, מדובר על תפיסה טלאולוגית שגם היא הכרחית לאדם הנ''ל. (וממש בלי קשר, כנ''ל, לעירוב תפקיד מאוד ספציפי).

[ובקשר ל''מעשה דוד ויהונתן'', אני מרגיש שלא אשכנע אותך וגם אין לי דרך לעשות זאת כי מדובר על פרשנות סוביקטיבית של הכתובים, אבל אני מוכרח לומר: דוד ויהונתן אהבו אהבה גדולה שאמנם נפלאה מאהבת נשים אבל בשום אופן לא הומוסקסואלית. אין הכרח לפרש כך].

מימוני,
פתרון אפשרי כמו זה שהזכרת לא מעלים את הבעיה אלא מנסה להתמודד אתה. ובמקרה של האקזיסטנציאליזם זה נכון שבעתיים. הפיתרון ניזון מן הבעיה. תוקן על ידי - bt77 - 05/07/2006 0:32:45



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-4/7/2006 23:50 לינק ישיר 

מציץ,
אני לא בטוח שהסוגיא כאן היא מוסרית גרידא. מדובר לטעמי על הרבה יותר מזה, על האמונות הראשוניות שלנו שעומדות בבסיס המוסר. הסבר נא מדוע הופיעה הלגיטימיות להומוסקסואליות כדרך חיים במאה העשרים. (להוציא את תקופת יון הקלאסית וחברות שבטיות איזוטריות). אני מנסה לומר שיש קשר בין ניהליזם ניטשיאני או רלטיביזם מוסרי למשל ללגיטימיות הנ''ל.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-4/7/2006 23:56 לינק ישיר 

bt  !

אולי בזכות החלום האמריקני של חופש הפרט ושל חופש המצפון ????

והאם נהיליזם זהו פגם מוסרי ?  ואם כן למה?



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-5/7/2006 00:15 לינק ישיר 


בחודש הבא יתקיים בעיר ירושלים בירת הנצח הקדושה
כנס הומוסקסואלי-לסבי בין-דתיראשון מסוגו בעולם!!
לכשאדע עוד פרטים אדווח. תוקן על ידי - שחרית - 05/07/2006 0:18:29



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-5/7/2006 00:35 לינק ישיר 

נא לכלול בדיווח הבא נתון על מידת היענותן של לסביות מוסלמיות להשתתף בכנס ההטרורליגיוזי הזה. עיר הקודש צריכה לדעת דברים כאלה מראש.
תודה תוקן על ידי - גלויעיניים - 05/07/2006 0:41:52



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-5/7/2006 00:58 לינק ישיר 

BT,

הבנתי שבשפה שלך, "טבעי" פירושו "בעל משמעות" ו"בעל משמעות" פירושו "שייך לקטגוריית ה'טבעיים'" [המרכאות במקור]. מה שלא זכיתי לתפוס, בעניותי, זה את הקשר בין השפה הפרטית שהמצאת לך, לבין הדיון הנוכחי.
גם ההגדרה שלך לתכליתיות, לא הצליחה להבקיע את קהות המחשבה שלי. למשל, התכלית של חוט הערוב נובעת מצוויים דתיים שאת תכליתם אינך שופט. חייו של יהודי דתי הרי גדושים בפעולות פולחניות ואיסורים שהפורום הזה מלא בהשערות לגבי תכליתם, אבל כמעט איש אינו מפקפק שיש תכלית כלשהי. מכאן, ששבניגוד לטענתך מקודם,התכלית בעולמו של האדם הדתי אינה תוצאה של שיפוט שלו על העולם שהוא תופס, אלא תווית שרירותית.

אשר לדוד ויהונתן, זו הייתה סתם עקיצה חסרת משמעות (כלומר, לא 'טבעית' אבל תכליתית).



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-5/7/2006 01:19 לינק ישיר 

מציץ
"ובסה"כ  יש כאן חגיגה של שלהוב יצרים וצביעות שכל כולה מכוונת לגריפת רווחים פוליטיים , אינני מאמין לרגע אחד בכנות רגשותיהם של כל המוחים ויודע צדיק נפש בהמתו."
ראה נא איך בשם דאגה והתחשבות ברגשות הקהילה ההומולסבית (אני מתאר לי) אתה מחליט שזעקתו של ציבור שלם היא צבועה ומכוונת לרווחים פוליטיים. מה לא יכול להיות שזה באמת מפריע לאנשים? תוקן על ידי - גלויעיניים - 05/07/2006 1:25:15



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-5/7/2006 01:41 לינק ישיר 

גלוי!
נזדמן לי להיות בשבוע שעבר  בקסבה של מאה שערים וקבוצת תיירים כנראה ממדינה אנגלוסקסית  טיילה לה בנחת בסמטאות מאה שערים ואני חייב להדגיש  שהגיל הממוצע שם היה 65 -75 שנה   והרוב היו מבוגרות 
ולפתע החליט מי שהחליט  שהקבוצה הזאת היא קבוצת מסיונרים  והחל לצעוק "מסיונרים"
תוך שניות המקום הפך לזירת לינץ' שאינה מביישת את שכינינו הערביים  נחרדתי לראות תיירת קשישה שרועה על המדרכה בחוסר אונים  קרועה בכל בגדיה  ואפילו השרשרת שענדה נקרעה ממנה .

אירוע מחריד  זה הוא נדבך נוסף לדעה שלי  שמחאות החרדים אינם נובעים מאיזה רצון לחיי דת או למוסר חברתי נעלה.
אלא זה איזה שזו דרך תיעול למתחים חברתיים וכלכלים וסימנים של חברה רקובה
וברצוני להדגיש  שמראות אלו אינם חדשים לי אני גדלתי שם  וראיתי את כל הטלות הטיטולים המטונפים  על מטיילים תמימים (וגם לבושים בצניעות)  .......

אך כנראה  שלחברה ללא עמוד שדרה איתן ומוצק. מאבקים  ומלחמות הם המלט, המחזק והמלכד, היחיד שהיא יכולה להמציא.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-5/7/2006 01:42 לינק ישיר 

חריגויות נפוצות ביחסי אישות (התבהרות)
http://www.hydepark.co.il/hydepark/topic.asp?topic_id=834972

אזוטרי או תרבותי? - סטיות מיניות ויהדות (Urikan)
http://www.hydepark.co.il/hydepark/topic.asp?topic_id=942679

פתיחות וסגירות (chouteng)
http://www.hydepark.co.il/hydepark/topic.asp?topic_id=1074299
מהודעת החפרפרת ואילך

תודו או לא הומוסקסואליות : זה עונש (אשר_יאצערס)
http://www.hydepark.co.il/hydepark/topic.asp?topic_id=472151

מכתב לרבני ישראל (מפורום אחר)
http://www.hydepark.co.il/hydepark/topic.asp?topic_id=703395

נטיה לזוגיות חד-מינית במסגרות חד-מיניות (רב_הריפוטר)
http://hydepark.co.il/hydepark/topic.asp?topic_id=1808342
בברכה. תוקן על ידי - עצכח - 10/07/2006 8:44:58



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-5/7/2006 01:47 לינק ישיר 

יבוסי,
אנסה שוב (ויכולותיי באמת מוגבלות, מה לעשות). כתוב אם תרצה מה לא מובן או לא נכון.

א. מישהו צופה בעולם / מישהו עשוי או יכול לעשות זאת אם ירצה / העולם נברא / (שנה לפי הצורך). ומכאן:
יש משמעות לעולם ולמתרחש בו.

ב. דברים מסויימים עשויים להחשב מראש, אין צורך בשלב זה בהגדרת משמעות, כ'טבעיים' (אמ''ב) או כך הם קרויים בשפה שלי. (שפה שלי? נו באמת. שיהיה), רצה לומר בעלי יחס למשמעות ההיא.

ג. נוהג רווח ורווח פחות, היסטוריה, וכמובן תכליתיות ופרמטרים קרובים לאלו עשויים לרמוז מצויין מה ייחשב 'טבעי'.

לכן:
ההומוסקסואליות מטרידה את האדם הדתי.

מש"להסביר. לא להוכיח, להסביר. דאגה ומועקה לא מוכרחים הוכחות. די להם בהסברים.

ולא המצאתי שום דבר. הקשר בין היות העולם נברא למוסר טבעי הוא המצאה ישנה מאוד. בשעה כזו אין לי כח לציטוטים מפורטים. לוק ב'על הממשל המדיני': כל בני האדם הם יצירי כפיו של בורא אחד כל יכול וחכם לאין סוף... כולנו חלק בעדה אחת טבעית ואין להניח שמצוי בקרבנו סדר דרגות המקנה לנו סמכות להשמיד זה את זה כאילו נוצרנו איש לשימושו של חבירו...

(והיתה לך למעלה כנראה טעות בקריאת הניקוד. לא דברתי על קטגוריה של דברים אלא על דברים שעשויים להחשב קטיגורית, ריש חרוקה, כטבעיים.
ולא הבנתי מה כאן עקיצה ומי נעקץ וממה ומה תכליתי בשורה המעקצצת הזו על דוד ויהונתן. אם ההפסד גדול
אשמח אם תסביר).  תוקן על ידי - bt77 - 05/07/2006 2:43:41



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-5/7/2006 02:03 לינק ישיר 

גלוי עיניים

ממש עומדות לי דמעות בעיניים מול "זעקתו של ציבור שלם" ואיך העליתי על דעתי על דעת לבטל זאת בגלל כמה הומואים.

אני חושב שהאפיון שלך המדבר על זעקתו של "ציבור שלם" , הוא מאד מדוייק. לאף אחד לא באמת אכפת באופן אישי (לא שלא יכול להיות שזה באמת מפריע למישהו , אלא שבמקרה הספציפי הזה , למיטב שיפוטי, זה לא באמת מפריע לאף אחד ) , אבל יש איזה "ציבור שלם" חסר פרצוף שעומד וזועק . זה מזכיר לי את שלהובי היצרים על חילול מסגד אל אקצא , שפתחו את האינתיפאדה ובכל הזדמנות מאיימים לערער את היציבות במזרח התיכון. אלה לא דברים שלאנשים איכפת מהם ושיש להם רגשות אמיתיים בנוגע אליהם , אבל משום מה הם מהווים אמצעים נוחים בידי כל מיני מניפולטורים לאותת ל"ציבור שלם" שעליו לזעוק ולהתפרע. למה הציבור הזה נענה לשלהובי היצרים , זו באמת שאלה מעניינת בפסיכולוגיה של ההמונים .



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > דת ואמונה > עצור כאן חושבים > מצעד 'אחרית הגייז' בעיר הקודש
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
לדף הקודם 1 2 3 ... 73 74 75 לדף הבא סך הכל 75 דפים.