בית פורומים עצור כאן חושבים

הפרדוקס של פרשת זכור

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-2/3/2007 12:54 לינק ישיר 

כיצד נכשלו כאן כמה רבנים חשובים (לא כולל הרב מיכי) במה שטועים רוב גולמי ישראל, הסבורים שבכך שמכים ברגליהם או בספסליהם לאחר קריאת פרשת זכור, יוצאים הם ידי חובת "מחיית עמלק".

ברור הוא הדבר מתוך דברי התורה עצמה ומן המפרשים והרמב"ם, כי שני חלקים ישנם למצווה זו:
א) מחיית עמלק, דהיינו השמדת כל זרע עמלק, וכפי שמצאנו אצל שאול המלך שאבד את מלכותו ע"י שלא מילא מצווה זאת בשלמותה.
ב) זכירת מעשי עמלק, שמטרתה היא בדיוק למנוע כשלון כשל שאול המלך, דהיינו שלא יתיישנו אצלנו מעשיו של עמלק, ושלא נתייחס אליהם בסלחנות, הנובעת מכך שעבר הרבה זמן ודורות רבים מאז שחטא עמלק את חטאו הכבד. 

היות ומצווה זו של מחיית עמלק - כפי שמציינת התורה בעצמה - תלויה במצב מדיני תקין; "בהניח ה' אלוקיך לך...", וככל הנראה - תלויה גם בהימצאותו של 'מלך' בישראל, ומצב זה אינו מצוי בכל דור ודור לצערנו הרב, על כן ישנה חשיבות מרובה למצווה של 'זכור', אותה מקיימים אנו בכל דור ודור, שהיא המשמרת את זכר מעשיו, ומבטיחה שאכן יהיה בידינו הכח המוסרי לקיים בבוא העת את מצוות מחיית עמלק ככתבה וכלשונה, ועפ"י המסורת שבידינו תתקיים בשלמותה ביום מן הימים.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-2/3/2007 15:24 לינק ישיר 

אתה רוצה להגיד שלאחר שאלוקים יניח לנו מכל אויבנו.  יתחיל הסיפור מחדש, נצטרך שוב להתחיל במלחמות חדשות עם כל העולם הנאור. כשנחפש את צאצאי העמליקים בעולם?
לא מגיע לנו אפילו רגע של שקט?

_________________

מודה ועוזב




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-2/3/2007 15:31 לינק ישיר 

זה לא מה שאני רוצה להגיד, וזה לא מה שהתורה רוצה להגיד, אבל זה כן מה שהתורה אומרת.

עיין ברמב"ם הלכות מלכים (פרק י"א), שלאחר שיעמוד מלך מבית דוד, אחד התפקידים שיהיו מוטלים עליו הוא; "יילחם מלחמות ה'".

(אם התורה אינה מוצאת חן בעיניך, חפש אולי אחרת...
וכבר אמר אדם חכם שאיני זוכר את שמו:
"אלה העקרונות שלי, ואם אינם מוצאים חן בעיניכם - יש לי אחרים".)



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-2/3/2007 15:58 לינק ישיר 

כל בוקר בתפילה אתה אומר שעמלק הפסיק להיות מלחמתו של ה",
 המלחמה הי שלנו,בלבד.

_________________

מודה ועוזב




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-2/3/2007 16:02 לינק ישיר 

אני מניח שהחידוד שלך ייפתר בשלב כלשהו,
אך לא סביר שיהיה בו כדי לשנות מצוה ממצוות התורה...



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-2/3/2007 16:36 לינק ישיר 

מאיפה אתה יודע? האם לא מעט מצוות מהתורה שינו או ביטלו רבנן. החידוד לא שלי

_________________

מודה ועוזב




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-3/3/2007 22:00 לינק ישיר 

זרוק לנו איזה רמז
באיזה קטע בתפילה?




דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מחובר
נשלח ב-4/3/2007 00:03 לינק ישיר 

אראל
 חז"ל פרשו את הפסוק כי יד על כס יה, ורש"י מביא את זה על האתר

רש"י שמות פרק יז פסוק טזה - ידו של הקב"ה הורמה לישבע בכסאו להיות לו מלחמה ואיבה בעמלק עולמית, ומהו כס, ולא נאמר כסא, ואף השם נחלק לחציו, נשבע הקב"ה שאין שמו שלם ואין כסאו שלם עד שימחה שמו של עמלק כולו, וכשימחה שמו יהיה השם שלם והכסא שלם, שנאמ

ואנחנו אומרים כל בוקר בתפילת שחרית לאחר ק"שאמת ויציב     ונכון   . ובהמשך אנו אומרים
הוא קיים    
  ושמו קיים     וכסאו נכון     וכו.  

_________________

מודה ועוזב




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-4/3/2007 00:14 לינק ישיר 

נו... באמת!




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-4/3/2007 00:20 לינק ישיר 

אתה בכלל שם לב למה שאתה מתפלל? את חושב שסתם מדברים, ואמרים דברים בלי כל משמעות

_________________

מודה ועוזב




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-4/3/2007 00:38 לינק ישיר 

ירוחם,
לא אמרתי שהוא חסיד, אמרתי שהפירוש שהוא הציע הוא לכל היותר דרוש חסידי.

_________________

מיכי




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-4/3/2007 16:51 לינק ישיר 



תוקן על ידי כוזרי ב- 04/03/2007 16:53:12




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-26/3/2007 22:58 לינק ישיר 

[לא בדיוק פרדוקס, אבל לא מצאתי אשכול יותר מתאים]

בשבת קראתי מאמר של הרב שלמה בן שמעון ב"תחומין" יט (או כ), על עניין ממוני כלשהו שהגיע לבית הדין.

אחד הנושאים היה שנוי במחלוקת הפוסקים, ולכן, כתב הרב, המוחזק יכול להגיד "קים לי" כאחת הדעות, ולכן אי אפשר להוציא מהמוחזק.

אמנם, המוחזק לא אמר "קים לי", אבל בית הדין יכול להגיד "קים לי" עבורו.

אמנם, יש מחלוקת הפוסקים, האם בית הדין יכול להגיד "קים לי" עבור בעל הדין, או שרק בעל הדין יכול להגיד "קים לי" לעצמו. אבל המוחזק יכול להגיד "קים לי" כהדעה שבית הדין יכול להגיד "קים לי" עבור בעל הדין.

הרב הפסיק את השרשרת בנקודה זו, אבל כמובן אפשר להמשיך:

... אמנם, המוחזק לא אמר "קים לי" כהדעה שבית הדין יכול להגיד "קים לי", אבל בית הדין יכול להגיד "קים לי" עבורו,

וכן הלאה...




דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מחובר
נשלח ב-26/3/2007 23:59 לינק ישיר 

אם כבר הקפצת את נושא הפרדוקס, אשמח אם משהו יוסיף בויקיפדיה עוד אופן פשוט האמור להתייחס לשקרן מכרתים.
אם כי הרבה יותר מתוחכם.

"משפט זה הינו השקר הראשון שלי"

אם אותו אדם אכן לא שיקר מימיו, אין זה שקר ובטח לא השקר הראשון,
ואם אותו אדם שיקר אי פעם, הרי שוב משפט זה שקרי.

ושוב חזרנו לכרתים...



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/3/2007 12:48 לינק ישיר 

אילפא
שאלה. באי אחד גרו שני שבטים, האחד  כולם דוברי אמת.  בשבט השני כולם  שקרנים, וגם אוכלי אדם.
אדם הגיע לאי, ורצה כמובן להגיע לכפר של דוברי האמת,
 פגש אחד מהתושבים,- ואין  כל אפשרות לזהות לאיזה שבט הוא משתייך- ויש לו אפשרות לשאול רק שאלה אחת.       מה הוא ישאל ויצליח?

_________________

 



תוקן על ידי ירוחםשם ב- 27/03/2007 12:53:28

מודה ועוזב




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > דת ואמונה > עצור כאן חושבים > הפרדוקס של פרשת זכור
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
לדף הקודם 1 2 3 לדף הבא סך הכל 3 דפים.