בית פורומים פורום הפילוסופיה

הכרעה בהעדר הכרעה

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-26/7/2011 20:04 לינק ישיר 

אתה צודק, אין לי הוכחה. אך כך נראה לי. אם אמצא ראיה אומר לך.
דוד



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-26/7/2011 21:09 לינק ישיר 

אסטרו_נט כתב:
מקסמן אני שאלתי על בחירה ואתה עונה לי על מקריות, האם אתה סבור שבחירה= מקריות?!


לא שבחירה זו מקריות רק במקריות מתאפשר בחירה,
מתי בטבע יש מקריות ? הרי הכל סיבה ותוצאה אז מתי יכול להיות מקריות ?
התשובה, במצב שקול שאין לטבע בחירה ותבונה לבחור אז לכן הטבע בוחר כביכול במקרי לאן לרוץ,
האדם במצב כזו בוחר בגורל,

אבל אין מצב של לא לעשות כלום כמו בטבע הוא יבחר במקריות,

אני רק הסברתי לך אייך יש בכלל בחירה במצב של סיבה תוצאה, כלומר אייך יכול האדם להתערב בסיבות ובתוצאוה,
ולכן הסברתי שהטבע נותן לו את האפשרות להתערב ואיפה ?  מתי שהטבע עצמו לא עובד סיבה ותוצאה ! ומתי זה קורה ? במצב שקול !



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/7/2011 13:20 לינק ישיר 

איך אתה יודע להבדיל בין מקרה לבחירה, כלומר במצב של שוויון איך אתה יודע מהו מקרה ומהו הכרעה.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-27/7/2011 15:43 לינק ישיר 

אסטרו_נט כתב:
איך אתה יודע להבדיל בין מקרה לבחירה, כלומר במצב של שוויון איך אתה יודע מהו מקרה ומהו הכרעה.


שיש שווין בטבע אז אין הכרעה, הרי הכרעה שייך באין שיווין, הכרעה בטבע זה זה (ההכרעה הוא הוא) הסיבה במילא זה לא מקרה,

רק האדם שמגיע למצב שוויון ואין לו סיבה למה לכאן או לכאן, והוא (המודע לעצמו) מחליט\מכריעה לאן בלי שום סיבה מורכחת לאיזה צד, רק עצם הסכנה מכריע אותו לרוץ לאן שהוא, כלומר הסיבה שהאדם מכריעה היא בגלל סיבה תבונית לא מוכרח טבעי\חוקי הרי אין לו מי שידחוף אותו לכאן או לכאן יש רק מי (= התבונה) שאומר לו כאן אל תשאר כי זה מסוכן,
כלומר יש לו סיבה למה להכריע אבל אין לו סיבה למה לשם דווקא ולא לשם,



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/7/2011 17:56 לינק ישיר 

טעיתי אגב במילה אחרונה, כתבתי "הכרעה" במקום "בחירה".

לא להישאר במקומו זאת אכן בחירה, זאת לא השאלה, הוא בחר בכך בעקבות דחף טבעי. 
השאלה הייתה מה גורם לו לברוח דווקא שמאלה ולא ימינה או להפך. או שבעצם יישאר במקומו מה שלי נראה כרגע הכי הגיוני.

אולי נעשה את זה קצת יותר מוחשי,
אם הוא יישאר במקום הוא  ימות באופן וודאי ולכן הבחירה לברוח כבר קיימת. כעת יש לו לעשות בחירה נוספת.
בנתיב הימני ישנו תהום וקיים סיכוי סביר שהוא ייפול ויפצע או ימות. בנתיב השמאלי יש חיה טורפת ויש סיכוי שאם החיה רעבה הוא עלול להיפצע או למות.
הוא כבר החליט לא להישאר במקומו, אבל הוא לא מצליח בשום אופן להחליט לאן, לרגע הוא מסתכל ימינה ונחרד, לרגע הוא מביט שמאלה ונחרד. הוא לא מצליח להכריע בשום אופן, אז מה? האם יברח ימינה או שמאלה?


תוקן על ידי אסטרו_נט ב- 27/07/2011 18:04:38



תוקן על ידי אסטרו_נט ב- 27/07/2011 18:16:39




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-27/7/2011 18:15 לינק ישיר 

אסטרו_נט כתב:
טעיתי אגב במילה אחרונה, כתבתי "הכרעה" במקום "בחירה".

לא להישאר במקומו זאת אכן בחירה, זאת לא השאלה, הוא בחר בכך בעקבות דחף טבעי. 
השאלה הייתה מה גורם לו לברוח דווקא שמאלה ולא ימינה או להפך. או שבעצם יישאר במקומו מה שלי נראה כרגע הכי הגיוני.


אז למה בטבע הוא לא נשאר במקומו רק רץ באופן מקרי (לצד זה מול צד השקול האחר ) וזה הוכח בתורת הקוונטים,
וז מה שאני מנסה להסביר, שאין מצב בטבע הדומם של חוסר עשיה במצב שקול\שוויון, הדומם בוחר באקראי לאן לרוץ יש לו דחץ לרוץ אבל אין לא דחף לרוץ דוווקא לצד זה מול צד אחר שקול, ובוחר באקראי לאן,
ולכן גם האדם התבוני פועל כך, כלומר יש לו דחף תבוני להציל את עצמו, ואין לו דחף דווקא לצד זה מול הצד האחר השקול מולו, אז הוא יבחר באקראי לגמרי כמו אצל הדומם,

תוקן על ידי maxmen ב- 27/07/2011 18:15:16




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/7/2011 18:20 לינק ישיר 

אתה שוב משווה בין מקריות לבחירה. 



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-27/7/2011 18:28 לינק ישיר 

אסטרו_נט כתב:
אתה שוב משווה בין מקריות לבחירה. 



מקריות = אין סיבה, כלומר שאין סיבה לאן אז פועל הוא במקריות, כך זה בטבע וכך זה בבחירת האדם,

שאני רוצה לחלק את הארץ ל12 השבטים ולא יודע להחליט מה למי, אז אני עושה גורל = מקריות,



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/7/2011 18:32 לינק ישיר 

אז למה אדם נענש על מקריות\גורל (=בחירה לשיטתך)



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-27/7/2011 18:52 לינק ישיר 

אסטרו_נט כתב:
אז למה אדם נענש על מקריות\גורל (=בחירה לשיטתך)


אז נשוב לטבע משל המים:
המים לא יודע את עצמו ולכן המקריות מגיע אליו הרבה, כלומר והיות שיש לו רק דחף אחד לרוץ, ורק אין לו סיבה איפה לרוץ במצב שקול, אז בוחר באקראי,


האדם לא במהרה מגיע למצב שקול כי הוא תבוני, אין לו רק דחף עכשווי (כמו במים) יש לו זיכרון ארוך במוחו ותבונה וניסיון חיים שהם הרבה סיבות לפעול, במילא בידו לא להגיע למצב שקול שאין לו סיבה תבוני לאן ללכת, כלומר כל שהאדם משכיל יותר הוא פחות מקרי ויותר סיבתי שמגיע מתבונתו שמגיע מלימוד רב וניסיון, כלומר הטענה כלפי האדם היא למה הוא מגיע למצב של אין ברירה ואנוס, וזה עומק המושג של נביא ונבואתו, הנביא אמור לומר לך את הסיבות והתוצאות שלא נראה ברגיל לאדם רגיל שלא מלומד, אבל זה כבר נושא אחר, גם עונש ושכר הם לא ישירות מהאלוקים והבן,

תוקן על ידי maxmen ב- 27/07/2011 19:00:36




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-28/7/2011 00:30 לינק ישיר 

אז עכשיו אתה טוען שהכרעה= בחירה? תחליט כבר מה זה בחירה..



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-28/7/2011 20:31 לינק ישיר 

אסטרו_נט כתב:
אז עכשיו אתה טוען שהכרעה= בחירה? תחליט כבר מה זה בחירה..



גורם הבחירה היא התבונה, כלומר הסיבתיות שבא מהתבונה גורמת לאדם תוצאות, הוא אוכל כי יודע תבונית שימות בלי אוכל, הוא יישן כי יודע תבונית שצריך לישון, הוא לא אוכל מדחף טבעי, כי מי אמר לו שרעב פותרים עם אוכל, ולא ישן מי דחף טבעי כי אם כן. היה נופל באמצע הרחוב מתוך עייפות, כלמור כל התנהגות האדם היא סיבתית תבונית,

ואז כל הבחירה בעצם היא תבונית, כלומר עצם ללמוד ולהחכים את תבונתו וניסיון החיים שהם גם לימוד, כל אלה הם בחירה של האדם, הוא יכול לבחור לא לאכול עד שהרעב ישפיע עליו והתבונה תחייב אותו לפעול על פיה שהיא התבונה שהאוכל ירגיע את הרעב,
הוא יכול לבחו לא ללמוד כלל, ואז לא יהיה לו תבונה ואז יכשל בכל רגע במקריות ויפעל באופן מקרי והתוצאות יהיו אסון ממש,כלומר מקרי לגמרי,

לגבי הכרעה במצב שיוויון: אמרתי 1, שאדם צריך לדאוג מתוך התבונה לא להגיע לשם כלל, 2, ואם מגיע לשם באמת יכריע מקרי לגמרי, עצם הדחף התבוני להציל את עצמו יגרום לו להכריע במקרה,

(אגב: אני לא מבין למה אתה כועס, אני מנסה ולומד ביחד איתך אני מציע משהו ונראה מה אתה אומר וכך נלמד שנינו, הרי אין אדם יכול ללמוד לבד אולי הוא טועה,)



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-28/7/2011 22:15 לינק ישיר 

למה נראה לך שאני כועס. פשוט שינית את דעתך מקצה לקצה. בכל מקרה לפי מדעי המוח כל תזוזה של אדם נובעת מתנודה חשמלית במוח =דחף. יש אזור רגשי ואזור של זיכרון, כשעולה זיכרון מסוים בעקבות מראה מסוים או לא משנה למה האזור הרגשי מגיב בדחייה או משיכה והגוף מציית, ככה גם המחשבות הם זרמים חשמליים בסך הכל שעובדים בצורה קצת יותר משוכללת אבל על אותו עיקרון. בכל מקרה כל החלטה מוסברת על ידי דחפים חשמליים כלומר על ידי סיבתיות ולא על ידי בחירה אמיתית. 

גם אם נניח שיש דבר כזה בחירה, אין דרך להסביר איך זה עובד, כי אתה יכול להסביר סיבתיות, אבל להסביר בחירה זאת בעיה, וגם מקרה זה בעיה ולא כזה פשוט כי כל דבר ניתן להסביר על ידי סיבתיות ואי אפשר להסביר בהיגיון איך דברים קורים ללא סיבה. 



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-28/7/2011 22:50 לינק ישיר 

אסטרו_נט כתב:
למה נראה לך שאני כועס. פשוט שינית את דעתך מקצה לקצה.   


אדרבה תפרט איפה אני טועה ואיפה אני שיניתי את דעתי, אני פשוט לא מצליח לראות את הטעות שלי



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-28/7/2011 22:54 לינק ישיר 

לפי מדעי המוח החדשים המוח היא פלסטי ולכן התבונה בונה את מוחינו ממש בפיזי, ולכן אין קושיה כאן כלל וכלל,
לדוגמא: השעון על ידי מוחי יודע ורושם שהיא קיימת על ידי, אבל בלי גירוי (תשומת לב) המוח לא מופעל לדעת שהיא קיימת שם, זה קורה ממש פיזית, היד לא משדר למוח שקיים שם שעון, רק אם אני ממשמש בשעון (תשומת לב) אז מתחיל השדר ביד לשדר למוחי שהיא קיימת שם, וכאן התבונה מתערבת לומר לו שהיא שם כל הזמן, ואייך היא אומרת לו ? שוב עם המוח שרשם זאת בזיכרון,

עוד דוגמא, תקשור שני אצבעות יחד למשך הרבה זמן, אז אין במוח הפיזי רק ארבע אצבעות, כלומר זה שהמוח יודע שיש חמש אצבעות היא בגלל שהשתמשנו עם חמש, אבל אם נחבר שנים לאחד אז במשך הזמן המוח גם יחבר (ממש פיזית) את התאים יחד כאילו הם אחד ממש,

להפך מדעי המוח מביאים אותנו להבנה כמה מחייבת אותנו התבונה,
אני טוען שהתבונה אומרת שיש סיבתיות בכל, (ראיתי בפורום השכן שכך טוען קנאט ויום) כלומר משום כך התבונה היא המחייבת אותנו לחוקק חוקים שהם יהיו הסיבות להתנהגותינו הנכונה, וזו הבחירה שלנו,
או לבחור שהתבונה תחייב אותנו ואז יהו סיבות תבוניות, או לא לבחור בכלל ואז נהיה מקריים לגמרי כמו בטבע,  



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > אחר > פורום הפילוסופיה > הכרעה בהעדר הכרעה
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
לדף הקודם 1 2 3 4 לדף הבא סך הכל 4 דפים.