בית פורומים עצור כאן חושבים

חשיבותה של האינטראקציה בין ההלכה למציאות

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-21/9/2011 10:56 לינק ישיר 

ר' חיים הוא דוגמא לרב עיר שכבר לא היה רב עיר במובן הקלאסי.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-21/9/2011 11:03 לינק ישיר 

.

מיכי - רק סייג אחד:

הרחוב עדיין אומר את שלו.


יכולים גדוילים ומשבקים להוציא את האינטרנט אל מחוץ למחנה - והוא בלב ליבו של המחנה.

יכולים אלו ואחרים לקבוע כי אסור להשתמש בפלאפון לא כשר - והעיניים רואות סמארטפונים תחת כל עץ רענן.

להזכיר את מעליות השבת?







דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-21/9/2011 11:25 לינק ישיר 

מואדיב
הרחוב אכן אומר את שלו. בכל הכיוונים. ראה את התגובות של כמה מהרחוב -חברי הפורום. על דברי מיכי.

אתמול קראתי בהמודיע כי עומד לרשות הציבור הקדוש. דאר אלקטרוני, בה ניתן לברר את הבעיות שמכשיר השמיעה יכול לגרום, בשמיעת קול שופר?
ויש לברר את ההלכה של -לשמוע קול שופר-מה עדיף לשמוע את התקיעות ברור וחזק על ידי המכשיר. או לחילופין לשמוע את השופר באוזנו ממש, אבל חלש יותר.
בירורים אלו מוזמנים על ידי הרחוב- ? ואת ההזמנות מספקים הלומדים. או אולי זה ההפך?



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-21/9/2011 13:23 לינק ישיר 

מואדיב

לא בעירנו, כאן אין מעליות שבת.

יצא לי להיות בשבת ב"מעייני הישועה", בית החולים הבני ברקי. יש לו הרבה מעלות וחסרון בולט. הוא מתנהל בידי רבנים, ולכן אין מעלית שבת. יש גוי/גויה שמעלה את הנזקקים לקומה עליונה, או מוריד.

בית הכנסת המקומי נמצא בקומה גבוהה. אין איסור על התעמלות בשבת, סמיילי?

_________________

שומר פיו ולשונו - שומר מצרות נפשו < type="text/">document.write("");




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-21/9/2011 13:36 לינק ישיר 

בעל,
האם ר' חיים לא היה מחובר לציבור?



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-21/9/2011 13:47 לינק ישיר 

רוצה
ר' חיים היה הרב הראשון שלא עסק בפסיקת הלכה והדברים ידועים.
הייתי מציע לבדוק כמה מתושבי בריסק בימי ר' חיים ובנו היו שומרי שבת.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-21/9/2011 13:50 לינק ישיר 

האם הוא הסתגר בפינתו, כדוגמת הגרי"ש אלישיב, או שהוא היה יוצא ובא בין הבריות?

(אגב כמדומה שהוא ידע רוסית)



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-21/9/2011 13:50 לינק ישיר 

ביליצר כתב:
ידוע שבליטא היו פוסקים רבים שהעדיפו לפסוק ע"פ ערוך השולחן ולא ע"פ המשנה ברורה בדיוק מסיבה זו - בעל ערו"הש היה רב עיר ואילו הח"ח ראש ישיבה (והדבר ניכר מאד בשיטות הפסיקה השונות). המשנ"ב השתלט בזכות התקבלותו בישיבות.

למעשה, מדובר פה בחלק מן התופעה הכללית שעמד עליה פרופ' חיים סולובייצ'יק, של המעבר מיהדות של חיים ליהדות של טקסט. 

אל תשכח שהערוך השולחן ושולחן ערוך הרב היו לפני החפץ חיים ,כך שלא היה כאן שאלה במה לבחור ,
ובכל זאת המשנה ברורה התקבל בכל תפוצות ישראל כמעט ללא עוררין .
בל לא נשכח שפעם יכל הראש ישיבה להיות גם רב העיר ,עע ר חיים מבריסק אצל הליטאים ורב מאיר שפירא אצל החסידים .וגם בדורינו מצאנו ומוצאים את התופעה.


ביררתי ואכן צדקת ממני
יש כאן עוד היבט לגבי הערוך השולחן ככוחא דהתירא לעומת המשנה ברורה המחמיר.
והיה את שולחן הרב.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-21/9/2011 14:01 לינק ישיר 

יש סיבה הרבה יותר פשוטה לפסוק כעה"ש שהוא ספר קיצור הלכות ולא כהמשנ"ב שהוא ספר למדני.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-21/9/2011 14:04 לינק ישיר 

אגב,
בפריפריה של בני ברק כבר יש מעליות שבת, (פרדס כץ, קרית הרצוג, שיכון ג' וכו')

הטיעון העיקרי לאיסור הוא עובדין דחול ולכן כשההיתר יתפשט מסתמא יהיה מותר לכו"ע,

מיימוני, אתה נוסע גם בקולנועית שבת?



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-21/9/2011 14:08 לינק ישיר 

0. אנסאזי, איני יודע אם יש מה לעשות.
1. למאוכזבים, צר לי. זה מה שיש.
2. אכן אכן לא גדלתי בין החרדים, אבל חייתי ביניהם (כמו צמח בר, כמאמר השיר). ובכל זאת, גם לעם הארץ כמוני ידוע שיש כמה סוגי חרדים, אבל יש גם אווירה כללית ונורמות שמשתלטות על הכלל, ובפרט מה שקרוי קהילות אברכים. כולל אלו שמקורבים לר' אהרן לייב. שמעתי כבר על אגדות רא"ל (ואני גם מכיר אותו) השונה, ואני לא קונה. צר לי. חרדיות ליטאית ככלל היא הנורמות שמכתיב יתד נאמן.
3. ערוה"ש היה הספר הדומיננטי בליטא, גם אם לא קדם למ"ב. המ"ב התקבל בעיקר בארץ (בעקבות החזו"א, שכתב עליו שדבריו כיוצאים מלשכת הגזית, ואח"כ חלק עליו כזקן ממרה).
4. גם אצל יהלומנים לא יאמרו למי שבא עם תיק גב ולא עם ג'יימס בונד לא לעשות זאת. הערה כאילו זה לא ראוי אינה קיימת במקומות אחרים (למעט טקסים רשמיים). ובודאי לא יעירו למישהו שעליו לשנות את שמו כי זה לא נראה להם, ובפרטו ששמו הוא מילה מהתנ"ך והשינוי המומלץ הוא לכיוון לא תנכ"י בעליל. וכידוע שיש רבים המשנים משם עברי לשם מזרח אירופי. כנראה גם זה מנהג היהלומנים. נפלאות הסופיזם והדיאלקטיקה.




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-21/9/2011 14:11 לינק ישיר 

מיכי,

אז שילך למקומות אחרים!



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-21/9/2011 14:26 לינק ישיר 

שיראו בהלכה את כל החומרות ההזויות האלה ואני לא מתכוון לפוסק בודד
או דעת יחיד.
מה זה "לא מתאים לבן תורה" מי אתם שתקבעו מהי דעת תורה?
הרי האלף ב ית של היהדות זה התבססות על חז"ל על והראשונים ועל פוסקים אז איך הם מצליחים למכור
את כל הלוקשים האלה לציבור.
האם הציבור החרדי הוא עדר של פרות חסרות בינה ושכל מינימאלי?
תהרגו אותי אני פשוט לא מצליח להבין את המנטאליות הזאת.  



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-21/9/2011 14:31 לינק ישיר 

הערות עס פאסט נישט יכולות להיות ביקורתיות וגם בונות ,
דוקא בן אדם שליבו עם אותו בעל תשובה יעיר לו כדי שלא יהיה חריג מעבר לחריגות הקיימת  שלו בנוף הציבורי ,כי החריג עלול לסבול בכל חברה.וההערות רק יכולות לעזור לו ולילדיו.
איזה אינטרס אחר יכול להיות למישהו להעיר לו  על התיק ,או אידיוט ,או יהירות של חלש על החלש יותר.
אגב,כתבתי לכבודו באשכול על המוסר של קאנט ,ולא זכיתי לתגובה .אם ראית ולא ראית צורך לענות אז שב ואל תעשה עדיף.

רוצה להבין
בדרך כלל זה סיבה לשינון ולא לפסק.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-21/9/2011 15:26 לינק ישיר 

ביליצר,
הוא אשר הגבתי לעצתו הנפלאה של אברהם, נחזור על המשפט הנדוש אבל יש לו מקום הרבה פעמים ואחד מהם פה:
היה חכם ואל תהיה צודק.
יש לי אח שהתעקש לא ללבוש כובע וחליפה, עכשיו יש לו בעיה עם הילדים שלו לא רוצים לקבל אותם, מה החכמה אולי הוא היה צודק, אבל חכם ודאי שלא.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
   
בית > פורומים > דת ואמונה > עצור כאן חושבים > חשיבותה של האינטראקציה בין ההלכה למציאות
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
לדף הקודם 1 2 3 4 5 6 לדף הבא סך הכל 6 דפים.

2009 © כל הזכויות שמורות לבחדרי חרדים. קטגוריית אקטואליה וחדשות: עשרות פורומים הכוללים חדשות נעייס, מה קורה בחצרות חסידים, חדשות מחסידויות שונות בארץ ובעולם, דיונים בנושאי אקטואליה, פוליטיקה, בטחון ועוד.