בית פורומים בחדרי חרדים

לכבוד "יענקי" המרואיין בכתבתה של טלי פרקש

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-12/3/2012 08:24 לינק ישיר 

מיאניומשמי כתב:
מרוב תיקוני לשון שכחו להתיחס למה שכתבת...
כמדומני שלא הבנת את אמירתו של נחומי, הוא לא דיבר על אי התנכרות כתגובה לעזיבת הדת, הוא דבר על היחס ליציאה לעבודה, ומציאת ערוצים אחרים של סיפוק מאשר לימוד תורה שבו הוא לא מצא את סיפוקו.
על זה אף אחד לא יתנכר לבן משפחתו, [טוב, אולי יש כמה משוגעים, אבל תמיד אפשר ללכת לגדולי התורה שיעמידו אותם במקומם].





דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-12/3/2012 08:31 לינק ישיר 

מיאניומשמי כתב:
מרוב תיקוני לשון שכחו להתיחס למה שכתבת...
כמדומני שלא הבנת את אמירתו של נחומי, הוא לא דיבר על אי התנכרות כתגובה לעזיבת הדת, הוא דבר על היחס ליציאה לעבודה, ומציאת ערוצים אחרים של סיפוק מאשר לימוד תורה שבו הוא לא מצא את סיפוקו.
על זה אף אחד לא יתנכר לבן משפחתו, [טוב, אולי יש כמה משוגעים, אבל תמיד אפשר ללכת לגדולי התורה שיעמידו אותם במקומם].



נכון ולכן הבנתי אותו היטב.
יש מצבים בהם הערוצים האחרים האלו של הסיפוק לא עולים בקנה אחד עם מה שהסביבה מצפה מאדם מסוים. 
אני חסידה גדולה מאד של "כל האפשרויות פתוחות" ו"השמים הם הגבול" אבל זה נכון כל עוד אתה לא כבול - מבחירה או בלית ברירה - לאנשים אחרים שאתה אוהב, כמו משפחה, או חברים טובים ובעיקר ילדים.
ברגע שאתה כבול לאנשים סביבך, החופש שלך מצטמצם. אתה נאלץ לבחון את החשקים שלך בעלות מול תועלת - כי יש אנשים שאתה תלוי בהם ו/או רוצה להישאר איתם ביחסי קירבה.
צריך לב קר במיוחד כדי לבצע החלטות שלכאורה טובות לך אישית - אבל מנתקות אותך מהמשפחה והקהילה.

אני לא יודעת מי היענקי הזה, אם הוא חסיד אז למה הוא לא רוצה לעבוד, או מי בדיוק הרבנים שלו ומה הם יגידו אם הוא יפרוץ קצת מהמסגרת. מה שאני מנסה לומר זה שלא פשוט כל כך לשפוט אנשים שיתכן וסוגרים את הכנפיים שלהם מבחירה מאולצת כלשהי שקשורה ליחסי אנוש משפחתיים וקהילתיים.

מה שכן, אני בהחלט מסכימה שהאדם הזה משועמם ולא רציני.
אילו היו בו ספקות אמוניים הוא מזמן לא היה בתחפושת. אילו היה אתאיסט לא היה מסכים שילדיו יתחנכו בדרך שנראית לו שקרית. מה שנחומי תיאר הוא מה שיענקי הזה יכול היה לעשות לכאורה.
מה שאני תיארתי זה למה זה לא ככ ברור שהוא יכול לעשות את זה.

אבל נראה לי שכולם פה מעריכים את אותו יענקי יותר מדי.
בתור איש שמפטפט על דברים כאלו לכתבה בעיתון נראה לי שהוא לא שווה את המאמץ.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-12/3/2012 09:05 לינק ישיר 

רגע רגע רגע.
לפני הכל, יעקב נחומי.
אתה צודק לחלוטין במקרה שיש במה "לבעוט", במישהו שיש אמונה בליבו, ואתה תמים לחשוב שאותם "מתגלגלים מטיש לטיש" טעמו אי פעם טעמה של אמונה.
מדובר בסך הכל במישהו שלמעשה הוא כ"תינוק שנולד"
מאותו רגע שבו הוא יצא מקליפת הביצה, הוא למעשה מתחיל הכל מחדש.
אין לו שאלות באמונה יותר קשות או מסובכות ממי שיצא הרגע מהג'ונגל לאחר שנולד לשבט אבוד באמזונס.
אין לו כלום
אין לו במה לבעוט
מעולם לא הפנים, לא התנסה, לא נפל ולא קם.
הוא התעורר לו משינה בת 19 שנה והתחיל לחפש את דרכו.
מעט ה"גירסא דינקותא" שנכנסה מאוזן אחת ויצאה מהאוזן השניה, לא איתנה דיה כדי לעמוד מול יצרים של עלם בן 19.
אם הוא יהיה כן עם עצמו, אם ידע לבחון ולבחור את דרכו, אם לא יעניש את עצמו על חוסר ההשקעה של קהילתו, הוא יבחר בטוב, ויצמח לעובד השם באחד השבילים של גן העדן.
בימינו אין צורך להוכיח באמצעות "עולם הבא", מספיק שיבדוק למי יש "עולם הזה" [ואולי הוא באמת חכם, וצופה זאת ולכן מותיר גשר לחזור במהירות אחרי "טעימה" מהמדמנה הריחנית]



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-12/3/2012 09:13 לינק ישיר 

מה אתה אומר?

ממש כך?



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-12/3/2012 09:55 לינק ישיר 

אפעס אני כאן מסכים עם תקציבאית , במסגרת חסידית דואגים להחליט בשבילך הכל מרגע הלידה ועד אחרי החתונה כל שלב ושלב מובנה אוטומטית ואין לך יכולת לשנות.השאלה מה מרגישים אחרי החתונה ואם מרגישים קצת חופש או שלא?
נחומי טוען שכן ותקציבאית טוענת שלא כל כך. העובדה שהאיש עדיין נשאר כלפי חוץ במסגרת למרות שהיה מת לעוף ממנה ולתמיד מראה את החיסרון של אותה מסגרת חונקת שלא תרחם על ילדיו במקרה שזה יוודע.
לא כל אחד יכול למצוא לעצמו עיסוק יצירתי ובפרט שהשכלתו הכללית היא אפס (ושוב תודה לחיידר).
אבל כל אחד יכול לחשוב ולהחליט שהמקום בו הוא נמצא כעת עושה לו רע.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-12/3/2012 10:23 לינק ישיר 

נחומי,
מעולה. מצוין. משובח.
יש לך גישה בריאה לחיים.
לדעתי אתה חייב אבל חייב לעבוד עם נוער רגיש.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-12/3/2012 11:34 לינק ישיר 

יעקבנחומי כתב:

קוראים לו יענקי והוא נראה בדיוק כמו "עוד" חסיד רגיל. עם השטריימל, הפאות המסולסלות והתלבושת בשחור לבן. אבל תחת המעטה הזה, מוסוות היטב זהות שרחוקה מאוד מכל צביון חרדי כלשהו. הוא אוכל בשר וחלב כשמתחשק לו, מדליק אור בשבת כשאיש לא רואה ובהחלט לא מאמין בקיומו של אל כלשהו. יענקי, הוא בעצם חוזר בשאלה שחי ב"תחפושת" של חסיד.

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4200038,00.html

____________

ובכן יענקי יקר כואב לי עליך אבל בעיקר אני מרחם עליך.

הצרה האמיתית שלך היא לא האלוקים שאתה לא מאמין בו. לא התורה שבשבילך היא סיפורי צוונציק.

הבעיה איתך שאתה משועמם. מעולם לא ניסית לייצר לעצמך חיים - זהות.
אתה חשבת שאת אלו, הקהילה אמורה לבנות עבורך וסביבך. אתה חשבת שהקהילה אחראית על אושרך ועל סיפוקך בחיים.

ולפתע מצאת את עצמך מבואס, משועמם ומתוסכל מעוד טיש של הרב'ה. מעוד סעודה משפחתית אינפנטילית.

לימדו אותך, או שאולי כך הבנת (וזו טעות!) שחיינו חייבים להיות מורכבים מטישים מאוכל. והם אלו אשר אמורים למלא את כל התוכן בחיינו.
נכון מאוד
אז יענקי יקר, דע כך. יש אמנם כאלו שאכן רוב ימיהם בבטלה, מקצת היום לומדים, מקצתו השני שותים קפה ושאר הזמן בבטלה בין טיש לטיש ובין חגיגה לחגיגה, אינם יוצרים אינם לומדים אינם מסתקרנים ובעיקר מקיימים תרי"ג מצוות התורה.
אנשים אלו חיים באושר רב, חייהם נעימים עליהם ללא לחצים ללא קשיים טוב להם וטוב לעולם ואני מעריץ אנשים כאלו.
יש רק מתי מעט של אנשים שצורת החיים הזאת מתאימה להם.
ומהצד השני, ישנם אנשים יהודים חרדים שאינם מוצאים ערך בחיים כאלו. כמוך יענקי. הם רוצים ליצור, לחוות, להתרגש, לעשות משו בעל ערך. תמצית הדבר - להשפיע. אותם אנשים במקום להתבוסס בבוץ ובתסכול שקהילתם ההומוגנית אינה מסוגלת לספק להם, אינם בועטים בתורה ובמצוות  - שלאלו אין ולו קצה של קשר לתסכול הסובב אותם - אלא מוצאים לעצמם את הדרך.
אפשר לשנות את החיים וללכת בדרך שונה מן ההורים.
מוצאים לעצמם את ייעודם בחיים, בוחנים מה מושך אותם ליבם לעסוק, ליצור ולייצר. הם מתמקצעים בדבר, מוכיחים זאת בעיקביות בתוצאות מרשימות, זוכים להערכה מצד אנשי מקצוע אפילו כאלו שאינם חרדים, ולפעמים זה נשמע כך "שמע, לא האמנתי שאדם חרדי יכול להיות מקצועי כ"כ, אמן כ"כ ומרגש כ"כ. כשכולנו יודעים שזה קישקוש מקושקש, שהרי המשוררים הגדולים, חריפי השכל העמוקים ביותר בעולם, אמני הקומופוזיציה שימיה כימות עולם היו יהודים ואפילו חרדים.
נכון מאוד אני מכירה בן של אדמור שחי בניו-יורק ויש לו כמה תארים במספר מקצועות והוא עובד בתפקיד בכיר מאוד.
רק שכאן בארץ התפתחה לה מן שבלונה חרדית בה כל דבר שאינו תורה או שדומה איכשהוא למשו "חילוני" הוא אסור. סיטגמה אדיוטית בהחלט! אבל כזאת שהצליחה להפיל חללים כמוך יענקי. ובמקום לקחת את חייך בידך ולהבין שזאת היא לא הלכה, לא תורה ולא הידור. זו היא סטיגמה מטומטמת שבמקרה שלך לא מתאימה ולפנות לאפיקים בהם תתן דרור לנשמך ויצירה לליבך, בחרת לשקוע בסטיגמה הקהילתית ולהשליך את כל תיסכולך ויהבך בחילול שבת אכילת חזיר ואטאיסטיות לאלוקיך.
צורת חיים מעווותת שמתאימה לכמה עילויים ולא מתאימה לכולם .
ואכן זה לא הלכה ולא הידור ולא כלום סתם צורת חינוך עקומה שהרסה חיים של אנשים רבים.

אתה בחרת להתעלם מתלמידי חכמים וגדולים שהיו אוהבים את נשותיהם עד מוות! וכשרגלה הייתה כואבת היו אומרים לרופא "הרגל שלנו כואבת". שהיו מראים חיבה ואהבה, שהיו   א - ו - ה - ב - י - ם   בצורה מכובדת הרבה יותר מהפנטזיות שסיפרו לך או שראית בעצמך בסרטים. ואתה לתומך חשבת, ככה זה אצל החרדים. אישה זה בשביל להביא ילדים וזהו!

חביבי, אתה טעית. אוי כמה שטעית. אלפים אלפים של חרדים אוהבים את נשותיהם. מפגינים כלפיהם רומנטיקה, חיבה ואהבה כן ממש כמו שראית ב"נוטיהג היל". אבל שם אתה יודע זה רק סרט. אין שום מחוייבות. וכשתעבור אישה יפה אחרת ברחוב הופ הלכה המחוייבות ונשאר היצר. ואתה במקום לקחת צעד אמיץ ולהוציא עצמך מהבוץ, טבעת, שקעת עד שנחנקת. וכשנחנקים אתה יודע, צועקים ובועטים ברגליים לכל כיוון.

לסיכום: חיים ללא תעסוקה, יצירה, התחדשות וסקרנות אינה חלק מדת ישראל. חיים ללא אהבה כמו שאתה מדמיין אותה (ולא שאהבה של אותם קיצונים אינה נכונה או אינה טובה. היא טובה להם הם שמחים בה הסתכלותם על אהבה שונה משלך) או כזאת שלא טובה לה במקום שבו גדלת, גם היא אינה חלק מדת יהודית.

אומר זאת בצורה הכי פשוטה וברורה: דברים אלו אינם חלק מדת ישראל. הם תרבות שהתפתחה ב - 50 שנה האחרונות שבארץ ישראל. ואם זה לא מתאים לך זה בסדר, לך לך לארצך ולמולדתך ולקהילה אותה תאהב נפשך. לבעוט באלוקיך, לזלזל בדתך זה לא הפתרון.
נכון מאוד
בחרת להתנהג כפחדן, כמוג לב. כזה שאינו מוכן לבחון מאין מגיע תסכולו האמיתי, אלא להאשים את היישות הקלה והקרובה ביותר - אלוקים.

ובכך, יענקי, אתה חושב שתמו צרותייך. יקירי חביבי, הגיהנום שלך רק מתחיל...

תעסוקה ויצירה שזה הדבר שיכול היה להציל אותך מן הסתם אינה חלק מסדר יומך. חרדי הנהנה מחיי תורה, טיש ואכילה בוודאי שאינך.

מה נשאר?

חרדי אנוס שהולך להאכיל קש את ילדיו ולגרום להם לנזק נוראי בחייהם הבוגרים.

ת'אמת, דבר ראשון הייתי שולח אליך את משרד הרווחה.

___________

נ.ב.

יכול להיות שאתה קורא את הדברים ואומר לעצמך "איזה איש רע, ונניח והוא צודק, מהיכן ההיתר שלו לכתוב לי את הדברים בצורה קשה כ"כ ואולי אפילו מעליבה".

דע,

היום קיבלתי מקלחת של ביקורת על עבודתי כצלם והתקדמותי המקצועית, מאיש מקצוע מהשורה הראשונה. ביקורת קשה ותקיפה ביותר. אומר את האמת ורק האמת, היה קשה לי מאוד לשמוע. אך לאחר שהסתיימה השיחה חשבתי לעצמי שטוב שכך, טוב שאכאב קצת כדי שלא אמצא עצמי בעוד 20 שנה דורך על אותו מקום.

חשוב על זה...



יענקי המסקנה שלי תעשה שינוי בחיים ואל תחייה בשני עולמות .




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-12/3/2012 11:59 לינק ישיר 

נחומי

קיבלת כאן מחמאות רבות בצדק רב, הדגשת נקודה חשובה מאוד, שנדמה לי שאי אפשר להגזים בחשיבותה. הנושא הוא לא דת או לא דת, אלא המקום האישי בו האדם ההוא עומד, אם הוא צומח או מסתובב סביב עצמו ומתוסכל. כשזה יסתדר, כל השאר יסתדר. ואם הוא מאשים את הדת בצרותיו האלו, ובצדק מבחינתו כי ככה זה נראה, לא פלא שהוא כל כך ממורמר. הוא פשוט צריך לקום ולעשות שינוי. לא ללכת לסמינר של ערכים אלא ללכת ליועץ תעסוקתי!



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-12/3/2012 12:11 לינק ישיר 

נחומי מבין לא רק בחיצוניות של הדברים (צילום תמונות) אלא גם במה שבתוכו (מחשבה, אהבה וכדו').

יפה!



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-12/3/2012 12:44 לינק ישיר 

יעקבנחומי

כל מילה שלך נכונה, החרדיות הישראלית הרסה את האפשרות להבנות בצורה רשמית כאדם העוסק לפרנסתו בצורה מכובדת וגם בלי שיהיה כלי קודש כולו לה' 24 שעות ביממה. ואפשר בהחלט להיות שומר תו"מ בלי להיות חרדי של ה50 שנים האחרונות בא"י.

אבל מסקנת דבריך היא שיש כאן בעיה בסיסית אצל חלק מהקהילות החרדיות. כך שלא על יענקי ודומיו תלונתך.
אתה קורא לו ליענקי מהכתבה להשתחרר מהקהילתיות והאפסיות של הפרט בתת קהילה שלו, אבל אתה מתעלם מהכבלים שהוא נמצא בהם, לא יודע באיזה מקום אתה גדלת, אבל זה שדרכך נסללה אם בקלות ובטבעיות או בעבודה סזיפית או מחוכמת בדרך להגשמה עצמית, לא הופך את הדרך להרבה אנשים לא צעירים ולא מבוגרים שגדלו לתוך העיוות הזה לצאת משם ביתר קלות.



תוקן על ידי פרספקטיבה ב- 12/03/2012 12:54:22




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-12/3/2012 12:53 לינק ישיר 

נחומי, כתבתי לך פעם שאתה ג ד ו ל ל ל ל ל ל ל ל.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-12/3/2012 12:56 לינק ישיר 

נחומי, כל מילה זהב!

שמעתי את ה'ניתוח' הזה (ועוד הרבה) לאחרונה בסמינר מיוחד שאחד הארגונים החרדים עושה ל"קירוב קרובים" (וכשרואים את התסכול הזה בה חי ה"יענקי" הזה מבינים היטב למה צריך היום "לקרב קרובים").



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-12/3/2012 14:18 לינק ישיר 
תגובה שקיבלתי (כנראה מאנוס ג"כ) בתיבה הפרטית

יעקב, אל תדון את חברך עד שתגיע למקומו!

אתה לא גדלת בקהילה כמו שלו, לך אין מושג מה רמת המכבש החברתי המופעל שם, ועד כמה מסרסים את אישיותך מתוך אידיאולוגיה כזו, כך שבשעה שאתה (אם בכלל) עומד על כך, שזה יסורי גהינום פנימיים שיכולים להימשך שנים ארוכות ונשמתך נקרעת ממצבה הקודם כפיטורי בפי ושט, ואז אתה מנסה לשקם בכוחות עצמך את הריסות חייך-זהותך כמו שקראת לזה, זה כבר מאוחר מדי מהרבה מאד בחינות. לך אין מושג בקהילות חסידיות מסויימות מה החינוך בנושא חיי משפחה ואהבה, לך אין מושג מה זה לעזוב קהילה שאתה וכל משפחתך נטועים שם והיא כל עולמך ולהיות כאברהם העברי, בטח אין לך מושג איך זה לעשות את זה כשאתה בן 30+ עם כמה ילדים, להתחיל כביכול חיים חדשים לגמרי לבדך כשכל מה שהאמנת שהוא יקר וקדוש הוא זה שהביא אותך למצב הזה, בגד בך והותיר אותך ריקם, ולא נותרה בנשמתך טיפת כוח ואמון להתחיל כעת מערכת אמונות חדשה כי אתה כבר לא מאמין לאף אחד ולשום דבר. לידיעתך, אני כן יודע, ורק בגלל זה אני מרשה לעצמי לכתוב לך. התגובה שלך פשוט קוממה אותי וגם פגעה בי, איך בהינף כמה ססמאות נבובות אתה מתיימר לחדור לנבכי ים היסורים והכאוס שאופף מישהו כזה. נכון, הססמאות שלך אינן כאלה שמתכחשות בכלל למציאות שהן לא מכירות, כמו "רק תורה/מידות/חסד והכל יעבור" וכו' שנפוצות במחננו למרבה הצער, אלא אתה מדבר על "זהות אישית ומימוש עצמי, וחי נושא את עצמו" וכו'. החלפת סיסמאות שטוחות בסיסמאות קצת יותר מתוחכמות, אבל עדיין זה לא חיים, אלה מלים שקל לכתוב ולקרוא ולומר, זה נכון בספר, אבל המציאות טורפת וטרפה דברים הרבה יותר נכונים מזה. אתה מתיימר לנתח את אישיותו של אותו אדם ולומר לו מה הביא אותו לאן שהביא? לא משנה מה הוא אמר בכתבה, גם אם ישאלו אותי מה הביא אותי למקומות שהביא אני אומר משהו, כי אני בעצמי מנסה נואשות להסביר לעצמי מה קרה איתי, אבל זה תהליך של שנים, כמה פעמים אני מבין אחרת? כמה פעמים אני מגלה שהדברים הרבה יותר מורכבים? ומי אמר שאני בעצמי יודע? אז אנא אל תענה לי שהסתמכת על מה שההוא אמר בעצמו בכתבה.

כאחד שלומד פסיכולוגיה אני יכול לומר לך שגם הפסיכולוגיה שטבעה את המושגים שכתבת, יודעת היטב שהדברים לא פשוטים, ורחוק מכך? אריקסון היה מהראשונים שדיברו על זהות אישית והוא טען שהיא מתגבשת בשנות ההתבגרות, ומי שאיחר את המועד הזה יהיה לו קשה עד בלתי אפשרי לבנות אח"כ זהות אחרת. אני העמקתי בנושא הזה תקופות ארוכות ואם תרצה אסביר לך את המנגנון מאחורי הדברים ומדוע זה כל כך קשה, אבל לא זה העניין, אלא שתבין שהשתמשת בססמאות שהן שטוחות ורדודות לעומת מציאות החיים, המוחשית והנפשית, ואתה תוקף אדם רק כי הוא לא מיישם אותן? כאילו שזה ניתן לעשות בלחיצת כפתור. כאילו שמציאות חייו לא טרפה מזמן הן את האפשרות והן את יכולתו הנפשית לעשות דבר כזה. רק לשבר את אזנך: אולי בשביל לבצע אפילו רק את מה שהצעת, זקוק אדם זה לעזרה פסיכולוגית, לא משנה ממי, מרב חרדי מצידי, וזו עולה הון שאין לו? או שכבר הוציא על כך הון שאין לו ועדיין הוא תקוע באותו מקום, ולכן איבד אמון גם בזה? 

לאחרונה אתה מנצל את הבמה כאן להטיף לאחרים, בפעם הקודמת, לראש עירייה, התנצלת כמדומני. הפעם אני חושב שעליך להתנצל התנצלות כפולה ומכופלת ראשית על עצם דבריך, שנית ועיקר - על היומרה שלך להימצא במקומו של האחר. שנן לך שוב ושוב "אל תדון את חברך עד שתגיע למקומו". אם תרצה, נקבע ואפגש עמך בארבע עיניים, ואתאר לך מקרוב עולם כזה, ואז אולי תבין שיש צד אחר למטבע והדברים לחלוטין אינם פשוטים כמו שכתבת, ושבאמת אינך יכול לדון אחר עד שתגיע למקומו.

הארכתי יחסית לתגובה, כי חשוב לי שתשמע ותבין את הדברים, אבל האמן לי שקיצרתי מאד מאד יחסית לגופם של דברים, ולא תיארתי אפילו כטיפה מן הים. ממש כך.


תגובתי:

יקירי,

איני שופט, ואין זה מעניני.

אבל כל עוד שחבריך האנוסים ישוררו ברחבי הרשת את שירת הברבור הטובע על מסכנותם.
ועקב כך ישליכו עלינו - החרדים הנורמאליים, היוצרים, העסוקים, הנהנים מכל שניה בחיינו כחרדים. אני אהיה כאן כדי להגיב, לבלום ולהזכיר לכולם שאפשר לעשות חיים משוגעים כחרדי. להנות מכל שניה, ליצור, לייצר, לאהוב ולהגיע להגשמה עצמית מספקת ביותר!

נמאס לנו לקרוא ברשת כל יומיים על עוד חרדי מסכן שהתאכזר לחייו כי לא לקח אחריות עליהם.
די. מספיק. עד כאן!

לא טוב לכם כחרדים, לכו!!! אף אחד לא מחזיק אתכם בכוח.

ותפסיקו לנסות לשכנע אותנו כמה רע להיות חרדי ואיזה מגניב זה לנסוע לים בשבת ולאכול חזיר, כי זה ממש אבל ממש לא מגרה אותי - אותנו.

______

נ.ב.

לא התנצלתי בפני אף ראש עיר. הבהרתי ששאלתי שאלות ולא באתי בטענות.

תוקן על ידי יעקבנחומי ב- 12/03/2012 14:20:11




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-12/3/2012 15:03 לינק ישיר 

ושוב לייק לנחומי.
אני מוכן להתערב שעל כל חרדי מתוסכל אני יכול להביא 10 חילונים מתוסכלים שגם הם היו בטוחים שהחברה מסביבם היא גן עדן ומצאו את עצמם "נבגדים" ומדוכאים.
יש המוני חילונים וחילוניות תמימים שנוצלו והולכו שולל מבחינה כלכלית, חברתית, משפחתית/זוגית, מינית, ומה לא, באחוזים גבוהים יותר מבחברה החרדית שבסה"כ מגוננת הרבה יותר על הפרטים שבה והדברים ידועים.
רק מה? שבמקרה שלהם לא ממהרים לתת במה ענקית לכל מסכן ואומלל להשפיך את הזבל שלו על כל החברה ממנה בא ולהאשים אותה בכל צרותיו.
אמור מעתה: לאו עכברא גנב, אלא חורא גנב.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-12/3/2012 15:30 לינק ישיר 

נחומי כשאתה אומר את המשפט "לא טוב לכם כחרדים לכו,אף אחד לא מחזיק אתכם בכוח"
אתה בטוח שאתה מדבר על אותו ציבור חרדי שאני מכיר?
האם אנחנו לא מחזיקים בכוח את כולם בתוכנו?
האם אנחנו מתייחסים יפה לאלו שיוצאים מתוכנו או שאנחנו עושים מה שאפשר שיהיה רע לאלו שיוצאים?
אני לא בטוח בכלל שאתה צודק בזה,לצערי הרב.
אם היינו יודעים להתייחס יפה ולקבל את היוצאים בצורה יפה יתכן שהיית צודק
החוגים שמנתקים קשר עם אלו מתוכם שיוצאים בשאלה כולל בני משפחותיהם ודואגים אפילו לנתק קשר בן הורים לילדיהם וכו' וכו' ואין צורך לפרט יותר לא ממש מצדיקים את מה שכתבת וזה בלשון המעטה.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > בחדרי חרדים > לכבוד "יענקי" המרואיין בכתבתה של טלי פרקש
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
לדף הקודם 1 2 3 ... 11 12 13 לדף הבא סך הכל 13 דפים.