בית פורומים עצור כאן חושבים

ידיעת השנה: ניסיון רצח לשם שמים

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-17/9/2013 19:12 לינק ישיר 

רק אם אין יראת אלוקים - והרגוני .

ללא יראת שמיים היד קלה על ההדק .



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-17/9/2013 19:19 לינק ישיר 

שני גברים בדרום רוסיה בשנות ה-20 לחייהם עמדו בתור לקנות בירה בחנות מכולת, והתווכחו על קאנט. הויכוח התדרדר לקרב אגרופים, שבמהלכו שלף אחד מהם אקדח וירה כדורי גומי בחברו, שאושפז בבית-חולים ולא נשקפת סכנה לחייו.

מסקנות:
א. לא כל המדרים מחכים.
ב. אם עמדו בתור לקנות בירה, משמע שחסר ברוסיה וודקה.
ג. אם צריך רשיון להחזיק אקדח, אולי צריך גם רשיון כדי ללמוד קאנט. או שמא איפכא מסתברא.
ד. דו-קרב על קאנט פחות מסוכן מדו-קרב על אשה.
ה. רצוי שחנויות מכולת יחזיקו במרכולתן את הספר "השלום הנצחי" מאת קאנט, כדי למנוע מבעוד מועד את התדרדרותם של ויכוחי לקוחותיהם על קאנט.
ו. לא נמסר על מה בדיוק התווכחו, שמא מליוני המעריצים של קאנט ברחבי העולם יתחילו להתווכח ולירות זה בזה.
ז. אסור לערבב אלכוהול עם תרופות, אפילו אם לתרופה קוראים קאנט.
ח. גם אם כרסם של אנשים מלאה בפילוסופיה, עד שאין להם מקום לדעות אחרות, בכל זאת יש להם מקום בכוסם לקצת בירה.

תוקן על ידי מם80 ב- 17/09/2013 19:19:35




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-17/9/2013 20:40 לינק ישיר 

mdabraham כתב:
אפרים, מה לעשות שאני קשה הבנה. אתה יודע זאת לא מהיום.

דה וינצ'י, מה עניין זה לטלאולוגיה ודאונטולוגיה? לא הבנתי. אתה מתכוין שהערכה מוסרית של רצח אינה קשורה למטרה שלשמה הוא מתבצע? לזה אני לגמרי מסכים. איני טוען שהריגה בשביל קאנט היא מוסרית יותר. אני טוען שהיא ראויה להערכה תרבותית יותר, שכן מה שחשוב לאותו אדם הוא קאנט ולא החניה או הכסף.
זאת להבדיל מהריגה בשביל אידיאולוגיה, שהיא באמת גם מוסרית יותר וגם ראויה להערכה יותר (אני מדבר במקרים שהיא לא מוצדקת, ואני מתנגד לה).


אם נתאר מקרה היפותטי שבו הרב שטיינמן יורה  ופוצע את הרב  עובדיה בתור לקנית יין לקידוש בגלל חילוקי דעות בהבנת קטע בתלמוד. בודאי תסכים שהתלמוד הוא יצירה תרבותית נעלה לא פחות מקאנט . האם תעריך את הרב שטיינמן בגלל שמה שחשוב לרב שטיינמן הוא התלמוד ולא החניה או הכסף?




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-17/9/2013 21:36 לינק ישיר 

אמר רבי אילעאי: בשלשה דברים אדם ניכר: בכוסו ובכיסו ובכעסו. פירש רש"י: בכוסו, אם דעתו מיושבת עליו ביינו. בכיסו, כשנושא ונותן עם בני אדם, אם באמונה הוא עושה. בכעסו, שאינו קפדן יותר מדי.

אם דעתו מיושבת עליו ביינו אזי נושא ונותן עם בני אדם באמונה, ואם נושא ונותן עם בני אדם באמונה אזי איננו קפדן יותר מדי.




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-18/9/2013 00:39 לינק ישיר 

אפרים, מילה בסלע. אתה כנראה בעל כושר הבנה טוב משלי. הבנת בדיוק את טענתי.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-18/9/2013 12:51 לינק ישיר 

כלומר אתה תעריך את הרב שטיינמן בגלל שהוא רצח על רקע אידאולוגי? 

האמת היא כמובן הפוכה. הזעזוע מרצח כזה יהיה הרבה יותר גדול .

מצפים מאדם שעוסק ברוחניות כמו הרב שטיינמן ליתר איפוק מאשר אדם פשוט שרוצח על רקע ויכוח על חניה.ולכן הזעזוע מהרצח אמור להיות יותר גדול.
וזה פשוט.
(אקווה שהתגובה הפעם תהיה עניינית ולא מתחמקת כקודמתה)

תוקן על ידי אפריםבן ב- 18/09/2013 13:14:54




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-18/9/2013 16:55 לינק ישיר 

אפרים, כנראה שכשאמרתי לך שאתה מבין היטב לקחת את זה ברצינות מדיי. אז אנא, אל נא באפך. אל תיקח זאת יותר מדי ברצינות. לא התכוונתי. בד"כ אתה ממש מדבר שטויות, וגם הפעם הזאת אינה יוצאת דופן.
התחלנו בהשוואה בין שני אנשים, האחד רצח למען מקום חניה והשני למען קאנט. אתה שאלת איך אתייחס לרב שטיינמן שרוצח על קטע גמרא מול רוצח למען מקם חניה. אם כוונתך היתה להכניס הבדל בשיעור קומתם הרוחני של האנשים בשני המקרים, אז המשל אינו דומה לנמשל. ולכן היה לי ברור שהרב שטיינמן אינו מהותי כאן, ואתה מתכוין להשוות בין רוצח למעון גמרא  לרוצח למען חניה. על כך עניתי שאכן אעריך יותר את הרוצח למען הגמרא. והנה, כעת פתאום אתה מתחיל לעסוק בשיעור קומתו של הרב שטיינמן.
אני מציע שהשאלה הבאה שלך תהיה השוואה בין רוצח המונים שרצח מיליוני אנשים נשים וטף בעינויים למען הגמרא, מול מי שהיכה קלות מישהו בסכסוך על מקום חניה. הרי שם תוכל להזדעזע ביתר קלות, לא? לך תמיד על הגדול, לא חבל לעסוק בקטנות?
יש כאן שתי אפשרויות: או שאתה שוטה מוחלט, או שאתה סתם מתעקש לא להבין. אני נוטה לאפשרות השנייה (בגלל שהאפשרות הראשונה באמת קשה לעיכול. לא דרושה כאן הבנה מעמיקה מדי). אבל מכיון שבשני המקרים אין טעם להמשיך לדון איתך, אז ניפרד כאן.
אה, עוד משהו: אני מקווה שהפעם התשובה מספיק עניינית לטעמך. כי את הקודמת שהיתה לגמרי עניינית, התעקשת לא להבין.  

תוקן על ידי mdabraham ב- 18/09/2013 16:56:38




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-18/9/2013 17:06 לינק ישיר 

כשהתחלת,כדרכך מימים ימימה באד הומינם הבנתי שאתה שוב מנסה להתחמק.

אתה ,כרגיל,במקום תגובה עניינית מנסה להנמיך כמה שיותר את בן שיחך.
למזלי ,ההכרות שלי אתך לא מתחילה ולא מסתיימת כאן בפורום .אני מכיר אותך יותר מידי טוב מכדי להתפעל מהשטיקעס  שלך.

ולעניין בקצרה:אתה מעריך יותר אדם שרוצח  על רקע רוחני מאשר על רקע פשוט של חניה.
ואילו לדעתי אדם סביר אמור להרגיש בדיוק את ההפך.
כל אדם סביר דווקא אמור להזדעזע  יותר  כאשר אדם בעל רקע רוחני רוצח.

והקורא ישפוט.

תוקן על ידי אפריםבן ב- 18/09/2013 17:19:15




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-19/9/2013 20:35 לינק ישיר 

כך אמרו רבותינו  במסכת יומא (כג):

תנו רבנן: 'מעשה בשני כהנים שהיו שניהן שוין ורצין ועולין בכבש קדם אחד מהן לתוך ארבע אמות של חבירו נטל סכין ותקע לו בלבו עמד רבי צדוק על מעלות האולם ואמר אחינו בית ישראל שמעו הרי הוא אומר (דברים כא א) כִּי יִמָּצֵא חָלָל בָּאֲדָמָה אֲשֶׁר ה' אֱלֹהֶיךָ נֹתֵן לְךָ לְרִשְׁתָּהּ נֹפֵל בַּשָּׂדֶה לֹא נוֹדַע מִי הִכָּהוּ (דברים כא ב) וְיָצְאוּ זְקֵנֶיךָ וְשֹׁפְטֶיךָ וּמָדְדוּ אֶל הֶעָרִים אֲשֶׁר סְבִיבֹת הֶחָלָל  אנו על מי להביא עגלה ערופה? על העיר או על העזרות.

געו כל העם בבכיה בא אביו של תינוק ומצאו כשהוא מפרפר, אמר: "הרי הוא כפרתכם ועדיין בני מפרפר, ולא נטמאה סכין" ללמדך שקשה עליהם טהרת כלים יותר משפיכות דמים וכן הוא אומר (מלכים ב כא טז) וְגַם דָּם נָקִי שָׁפַךְ מְנַשֶּׁה הַרְבֵּה מְאֹד עַד אֲשֶׁר מִלֵּא אֶת יְרוּשָׁלִַם פֶּה לָפֶה לְבַד מֵחַטָּאתוֹ אֲשֶׁר הֶחֱטִיא אֶת יְהוּדָה לַעֲשׂוֹת הָרַע בְּעֵינֵי ה'.

ובעמוד ב' שם:

איבעיא להו: שפיכות דמים - הוא דזל, אבל טהרת כלים כדקיימא קיימא? או דילמא שפיכות דמים כדקיימא קיימא, אבל טהרת כלים היא דחמירא?

תא שמע מדקא נסיב לה תלמודא וְגַם דָּם נָקִי שָׁפַךְ מְנַשֶּׁה שמע מינה שפיכות דמים הוא דזל, וטהרת כלים כדקיימא קיימא.

ולכאורה, לא מבעיא למסקנת הסוגיא דשפיכות דמים הוא דזל, אלא אפילו אליבא דאיבעיא, לא אסתפקנא אלא על האב, שאמר מה שאמר, אבל הרוצח פשיטא דרציחה זל גביה וקאנט כדקיימי קיימי.

אגב, במעשה זה יש גם קאנט (עבודת המזבח) וגם כב(י)ש...




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-20/9/2013 01:17 לינק ישיר 

ייתכן,
זו כמובן הקונוטציה המתבקשת, אבל בכל זאת יש הבדל. בתוך עולם דתי יש משמעות לקיום מצווה ולמלחמה עליה (מעלה רוחנית, שכר ועונש, וכדומה. ואולי גם החלק שמקבל הכהן המקריב). אבל כאן זה ממש לשם שמים.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-20/9/2013 02:18 לינק ישיר 

(להגדיל תורה ולהאדיר. שכר ועונש אני מסכים. מעלה רוחנית יש גם בקאנט).





דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-20/9/2013 08:15 לינק ישיר 

למען האמת, חשבתי על זה כשכתבתי. ואכתי נראה לי שיש הבדל. בתפיסה הדתית מעלה רוחנית היא עמדה בעיני הקב"ה, כלומר יש בה משהו מוחשי ולא רק יתרון של מעלה בעלמא. במובן הזה, ויכוח פילוסופי הוא יותר "לשמה". אבל יש לפלפל בזה. 



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-20/9/2013 14:39 לינק ישיר 

http://www.bhol.co.il/article.aspx?id=59416

כנראה שניבאתי ולא ידעתי מה נבאתי.
הרב שטיינמן כאחרון הריקים מקלל על רקע כספי.

ממש אדם ראוי להערכה-קללה לשם שמים  על רקע כספי!!!!!הרי כתוב בתורה שכל תורה שאין עימה מלאכה היא מצווה.
כנראה שבזקנותו הוא מאמץ לעצמו קצת מתורתו של הרבובדיה.
להגדיל תורה ולהאדיר.
זו למעשה קריאה לרצח שעלולה להתממש על ידי קנאי כפנחס-יגאל עמיר חרדי.










תוקן על ידי אפריםבן ב- 20/09/2013 14:42:43




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-22/9/2013 06:34 לינק ישיר 

ביאור קאנטיאני למה לא לעשות את זה http://youtu.be/xAaST80dsfk



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-22/9/2013 10:12 לינק ישיר 

כדאי מאד להאזין לקישור הנ"ל .הרצאה מרתקת ומלאת הומור בת 44 דקות של ד"ר לפילוסופיה -ד"ר סדלר.
 הרבה התפלספות מרתקת כשלעצמה. ד"ר סדלר אומר בדיוק את מה שאני אמרתי במשפט אחד.





דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
   
בית > פורומים > דת ואמונה > עצור כאן חושבים > ידיעת השנה: ניסיון רצח לשם שמים
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
לדף הקודם 1 2 3 לדף הבא סך הכל 3 דפים.

2009 © כל הזכויות שמורות לבחדרי חרדים. קטגוריית אקטואליה וחדשות: עשרות פורומים הכוללים חדשות נעייס, מה קורה בחצרות חסידים, חדשות מחסידויות שונות בארץ ובעולם, דיונים בנושאי אקטואליה, פוליטיקה, בטחון ועוד.