בית פורומים בחדרי חרדים

#me too - השתיקה הרועמת בציבור החרדי

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-7/2/2018 11:14 לינק ישיר 

ליידוסית כתב:
קמפיין המי-טוו מהווה את אחת המהפכות הגדולות בהיסטוריה...


ואיך זה מסתדר אם מאמר חז"ל 'נח לו לאדם שיפיל את עצמו לכבשן האש ואל ילבין פני חבירו ברבים' הנלמד ממעשה יהודה ותמר?




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-7/2/2018 22:27 לינק ישיר 

מידיעה.
לא מעט יוצאים ויוצאות בשאלה מספרים על תקיפות מיניות שעברו בילדותם ולא קיבלו התייחסות ותמיכה.
לא מתכוונת להצדיק יציאה בשאלה, רק לומר שהמקרים רבים יותר ממה שנראה כלפי חוץ. וגם לומר שהמצב הנפשי שנגרם מטראומות בגילאים הצעירים הוא בלתי נסבל. וגורם ללא מעט התאבדויות.


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-7/2/2018 23:08 לינק ישיר 

איש_חשוב כתב:
ללא ספק יש להעלות את המודעות, מצוה לכל אחד לדבר עם בנותיו בהגיען לגיל 12, ולהזהירן.
במיוחד בדור הנפול והשפל שלנו

רק צורם לי פה קצת שעיתון הארץ בצביעות יבוא להעיר לקהילה החרדית 
הלו, בציבור שלכם הכל כפול ומכופל, לפני ספירת מקרי סמי אונס ועוד כהנה שאכמ"ל
וגם שם השתיקה רועמת, כשהמשטרה שלוחת נתונים של אונס לסטטיסטיקה, היא בהחלט מציינת שלמעלה מחצי מנהפגעות אינן מדווחות

בגיל 12? אולי בגיל 20 תזכור לדבר איתן?

כבר בגיל 3 צריך לדבר עם הילדים, הבנים והבנות, על הגוף שלהם ושהוא רק שלהם, וכו' וכו'. לתדהמתי אני רואה בשכונה הסמוכה הורים שולחים את הילד בן ה-4 לבד לת"ת שנמצא במרחק הליכה של 10 דקות. ה' ירחם מה יכול לעשות לו איזה מנוול בדרך.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-12/2/2018 13:55 לינק ישיר 

ירון777 כתב:
קמפיין המי-טוו מהווה את אחת המהפכות הגדולות בהיסטוריה...

ואיך זה מסתדר אם מאמר חז"ל 'נח לו לאדם שיפיל את עצמו לכבשן האש ואל ילבין פני חבירו ברבים' הנלמד ממעשה יהודה ותמר?


תמשיך לחפש התרים וכאן טעמים ולהכשיר את האיסורים.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-12/2/2018 18:20 לינק ישיר 

כאן טעמים. אהבתי :)



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-12/2/2018 19:04 לינק ישיר 

בציבור החרדי יש נטיה להאשים את הקורבן.
יש המון סיפורים על נשים שהלכו להתלונן לרבנים או בנות ובנים שהתלוננו למנהל והטיפו להם מוסר על כל שהם גרמו לגבר לחטוא.
הגיע הזמן להפסיק לטאטא את הסוטים מתחת לשטיח.



נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-12/2/2018 20:36 לינק ישיר 

ליידוסית כתב:
קמפיין המי-טוו מהווה את אחת המהפכות הגדולות בהיסטוריה של מאה השנים האחרונות אם לא מאות שנים.
נגמרו הימים שגברים יתנהגו כמו גברים ויחשבו שהם יקחו איתם את הסוד לקבר.

לא כל מה שמשנה את קוד ההתנהגות החרדית בהכרח הוא מגיע מהצד השמאלי של עוכרי ישראל והקרן החדשה וההתבוללות.
אסתי שושן למשל בכלל היא ימנית, אין הגיון שהקרן החדשה תממן אותה או שהיא תקח מהם כסף.
וגם אם כן, אדרבה. שיקום תורם חרדי וידאג למימון פעילות נגד סוטים ואנסים עם גיבוי ועידוד של רבנים.
אפילו וועדה כמו פורום תקנה עדין לא הקימו, לפני שפוסלים הכל תציגו אלטרנטיבה מעשית.

דרך אגב, הסרטים שלה נהדרים ומומלצים.

תוקן על ידי ליידוסית ב- 07/02/2018 10:52:55


מחילה, אפשר בבקשה הסבר למשפט הזה?
כי בהנחה שזה אכן הטבע של גברים באשר הם, מה התלונה?



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-12/2/2018 21:48 לינק ישיר 

מי טו. היה איזה בחור בישיבה קטנה שהיה אוהב להושיב אותי על עצמו עד שהיה גומר, ולא הבנתי אז מה הקטע שלו אבל זרמתי איתו. אחר כך היה בחור אחר שאהב להכניס ידיים לכיסים שלי, אחר כך התפרסם שהוא הומו


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-13/2/2018 01:28 לינק ישיר 

ולשרה_בן כתב:
בציבור החרדי יש נטיה להאשים את הקורבן.
יש המון סיפורים על נשים שהלכו להתלונן לרבנים או בנות ובנים שהתלוננו למנהל והטיפו להם מוסר על כל שהם גרמו לגבר לחטוא.
הגיע הזמן להפסיק לטאטא את הסוטים מתחת לשטיח.



נשלח מהאנדרואיד שלי



אין ספק שלהאשים קורבן זה דבר חמור מאוד, אך יש לי שתי הסתיגויות מהגישה לנושא:

1) עד כמה "קורבן" זה הביטוי הנכון.
    בלי להיות איש מקצוע או מטפל, הרשו לי לנחש - שרוב המקרים אינם מקרי אכזריות ואלימות קשה.
    אנשים בדר"כ אינם כה מרושעים, אלא מאי? מה שאנו קוראים התנהגות מכוערת.
    אדם מתאווה לדבר עבירה ומנסה לפתות אחרים לכך, ופעמים שאף מגיע להעיז לשלוח ידיו.
    מי שמתפתה לא יכול לקרוא לעצמו קורבן! וכי מי שהסיתוהו לגנוב הינו קורבן?
    ברור שהמסית חמור יותר, אך השותף אינו שיה תמימה והיה עליו להימנע, משלא נמנע - גם הוא בעל עבירה!
    
    גם ילד יכול להתפתות או לפתות לעבירה, כמו שהוא יכול להתפתות או לפתות לעשות עבירות אחרות.
    וכי לילדים אין יצר הרע? וכי אין להם טבע של בני אדם?
    נכון שאיננו שופטים אותם בחומרה של מבוגר, נכון שאנו סולחים יותר למשוגותיהם,
    אך לומר שאין להם תאווה? שאי אפשר אף פעם להטיל עליהם אשמה? זהו עיוות ושקר!

2) אם אדם באמת נמנע מהמסית והמטריד, והלך להתלונן, ברור שהוא נקי ותמים.
    אם לא עזרו לו להיפטר מאותו אדם שפגיעתו רעה - הדבר חמור ביותר.

    אך חוששני מאוד - שדווקא אותם אלו שקמים היום כביכול לעזרתו - הם אלה שעושים לו את הנזק הגדול ביותר.
    אינני פסיכולוג, אך מכל הרוח הנושבת בחברה בשיח הזה - ההתרשמות שלי היא כזאת:
    אדם שבעבר הוטרד ע"י מישהו (ואינני מדבר על משהו אובססיבי ומתמשך) - והצטער מזה ללא ספק,
    ולאחר זמן נשכח ממנו הדבר, בין אם המטריד הפסיק את התנהגותו הנלוזה, או שהלך לו למקום אחר,
    והנפגע חזר לחייו הרגילים, מבחינתו מישהו פעם התנהג כלפיו לא בסדר, באופן מכוער ודוחה, וזהו - היה ונגמר.
    
    והנה פתאום באים אליו ואומרים לו - וואוו! מה עברת בילדות שלך! איזה שטן פגע בך! יש לך משקעים נפשיים?...
    והבן אדם מתחיל להשתכנע שבעצם מאוד רע לו עכשיו, ובעצם הרי כל השנים היה לו כל כך קשה - אז בטח זאת הסיבה...
    ושההוא לא סתם נכשל בעבירה, או אפילו בעל עבירה, אלא סוג של שטן אכזר ואיום שמחפש לענות ילדים...

יש הבדל גדול בין רצון לצער ולהכאיב ולפגוע, שזה נקרא אכזריות ורוע, לבין תאווה - שזה נקרא בעל עבירה.
תסכימו איתי שההבדל ביחס אל השניים הוא תהומי.

מה הן ההשלכות?
ההשלכות הן - עד כמה אנו מחפשים לבייש ולהכאיב את הפוגע.
כלפי אכזר - אין לנו רחמים, וכנאמר - "כל המרחם על אכזרים סופו שמתאכזר על הרחמנים".
כלפי שאינו אכזר - נחפש להשיבו לדרך הטוב, הוא צריך להתחרט, להתוודות ולבקש מחילה, לקבל לעתיד,
אך ודאי וודאי שלא נחפש להרוס את חייו בביוש פומבי שאין חזרה ממנו.

לדרך ה"טיפול" הנהוגה כיום בעולם המערבי כלפי כל הנושא, שורשים אחרים לגמרי מטובת הילד.
זה קשור לתפיסות עולם שונות שמרויחות מדרך ההתנהלות הזו,
או יותר מדויק - שמצליחות בזה "לגעת בכף ירכם" של ציבורים אחרים מהם.
והדברים עמוקים.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-13/2/2018 01:38 לינק ישיר 

ברוקלינאי כתב:
בציבור החרדי יש נטיה להאשים את הקורבן.
יש המון סיפורים על נשים שהלכו להתלונן לרבנים או בנות ובנים שהתלוננו למנהל והטיפו להם מוסר על כל שהם גרמו לגבר לחטוא.
הגיע הזמן להפסיק לטאטא את הסוטים מתחת לשטיח.



נשלח מהאנדרואיד שלי



אין ספק שלהאשים קורבן זה דבר חמור מאוד, אך יש לי שתי הסתיגויות מהגישה לנושא:

1) עד כמה "קורבן" זה הביטוי הנכון.
    בלי להיות איש מקצוע או מטפל, הרשו לי לנחש - שרוב המקרים אינם מקרי אכזריות ואלימות קשה.
    אנשים בדר"כ אינם כה מרושעים, אלא מאי? מה שאנו קוראים התנהגות מכוערת.
    אדם מתאווה לדבר עבירה ומנסה לפתות אחרים לכך, ופעמים שאף מגיע להעיז לשלוח ידיו.
    מי שמתפתה לא יכול לקרוא לעצמו קורבן! וכי מי שהסיתוהו לגנוב הינו קורבן?
    ברור שהמסית חמור יותר, אך השותף אינו שיה תמימה והיה עליו להימנע, משלא נמנע - גם הוא בעל עבירה!
    
    גם ילד יכול להתפתות או לפתות לעבירה, כמו שהוא יכול להתפתות או לפתות לעשות עבירות אחרות.
    וכי לילדים אין יצר הרע? וכי אין להם טבע של בני אדם?
    נכון שאיננו שופטים אותם בחומרה של מבוגר, נכון שאנו סולחים יותר למשוגותיהם,
    אך לומר שאין להם תאווה? שאי אפשר אף פעם להטיל עליהם אשמה? זהו עיוות ושקר!

2) אם אדם באמת נמנע מהמסית והמטריד, והלך להתלונן, ברור שהוא נקי ותמים.
    אם לא עזרו לו להיפטר מאותו אדם שפגיעתו רעה - הדבר חמור ביותר.

    אך חוששני מאוד - שדווקא אותם אלו שקמים היום כביכול לעזרתו - הם אלה שעושים לו את הנזק הגדול ביותר.
    אינני פסיכולוג, אך מכל הרוח הנושבת בחברה בשיח הזה - ההתרשמות שלי היא כזאת:
    אדם שבעבר הוטרד ע"י מישהו (ואינני מדבר על משהו אובססיבי ומתמשך) - והצטער מזה ללא ספק,
    ולאחר זמן נשכח ממנו הדבר, בין אם המטריד הפסיק את התנהגותו הנלוזה, או שהלך לו למקום אחר,
    והנפגע חזר לחייו הרגילים, מבחינתו מישהו פעם התנהג כלפיו לא בסדר, באופן מכוער ודוחה, וזהו - היה ונגמר.
    
    והנה פתאום באים אליו ואומרים לו - וואוו! מה עברת בילדות שלך! איזה שטן פגע בך! יש לך משקעים נפשיים?...
    והבן אדם מתחיל להשתכנע שבעצם מאוד רע לו עכשיו, ובעצם הרי כל השנים היה לו כל כך קשה - אז בטח זאת הסיבה...
    ושההוא לא סתם נכשל בעבירה, או אפילו בעל עבירה, אלא סוג של שטן אכזר ואיום שמחפש לענות ילדים...

יש הבדל גדול בין רצון לצער ולהכאיב ולפגוע, שזה נקרא אכזריות ורוע, לבין תאווה - שזה נקרא בעל עבירה.
תסכימו איתי שההבדל ביחס אל השניים הוא תהומי.

מה הן ההשלכות?
ההשלכות הן - עד כמה אנו מחפשים לבייש ולהכאיב את הפוגע.
כלפי אכזר - אין לנו רחמים, וכנאמר - "כל המרחם על אכזרים סופו שמתאכזר על הרחמנים".
כלפי שאינו אכזר - נחפש להשיבו לדרך הטוב, הוא צריך להתחרט, להתוודות ולבקש מחילה, לקבל לעתיד,
אך ודאי וודאי שלא נחפש להרוס את חייו בביוש פומבי שאין חזרה ממנו.

לדרך ה"טיפול" הנהוגה כיום בעולם המערבי כלפי כל הנושא, שורשים אחרים לגמרי מטובת הילד.
זה קשור לתפיסות עולם שונות שמרויחות מדרך ההתנהלות הזו,
או יותר מדויק - שמצליחות בזה "לגעת בכף ירכם" של ציבורים אחרים מהם.
והדברים עמוקים.

בס"ד
אני לא מאמין שכתבת ברצינות. אני מעדיף לחשוב  שאתה ציני, ו\או תמים, ולא חלילה מביע רשעות.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-13/2/2018 01:44 לינק ישיר 

מקביסט -

אם אתה אחד שמכיר את הטיפול בתחום מקרוב ויכול לחדש לי דברים אשמח לשמוע.

תנסה להתמקד בנקודה מסויימת ולהבהיר לי היכן טעיתי.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-13/2/2018 02:38 לינק ישיר 

ברוקלינאי כתב:
מקביסט -

אם אתה אחד שמכיר את הטיפול בתחום מקרוב ויכול לחדש לי דברים אשמח לשמוע.

תנסה להתמקד בנקודה מסויימת ולהבהיר לי היכן טעיתי.

בס"ד
סבבה. אזרום אתך אחד אחד. ילד יכול לפתות?! הוא אשם?! אתה אמתי, או רובוט?!



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-13/2/2018 03:09 לינק ישיר 

מקביסט כתב:
מקביסט -

אם אתה אחד שמכיר את הטיפול בתחום מקרוב ויכול לחדש לי דברים אשמח לשמוע.

תנסה להתמקד בנקודה מסויימת ולהבהיר לי היכן טעיתי.
בס"ד
סבבה. אזרום אתך אחד אחד. ילד יכול לפתות?! הוא אשם?! אתה אמתי, או רובוט?!


ה"כן" שלי הוא כל כך ברור, שאיני יודע מה להוסיף.

אולי מישהו אחר יכול לעזור לנו?

אצלכם אף פעם ילדים לא מסיתים? רק מוסתים?

אצלכם ילדים אף פעם לא אשמים? רק נפגעים?

ככה זה תמיד בבית? ככה זה תמיד בבית הספר? אין להם יצרים?



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-13/2/2018 05:19 לינק ישיר 

ברוקלינאי כתב:
מקביסט -

אם אתה אחד שמכיר את הטיפול בתחום מקרוב ויכול לחדש לי דברים אשמח לשמוע.

תנסה להתמקד בנקודה מסויימת ולהבהיר לי היכן טעיתי.
בס"ד
סבבה. אזרום אתך אחד אחד. ילד יכול לפתות?! הוא אשם?! אתה אמתי, או רובוט?!

ה"כן" שלי הוא כל כך ברור, שאיני יודע מה להוסיף.

אולי מישהו אחר יכול לעזור לנו?

אצלכם אף פעם ילדים לא מסיתים? רק מוסתים?

אצלכם ילדים אף פעם לא אשמים? רק נפגעים?

ככה זה תמיד בבית? ככה זה תמיד בבית הספר? אין להם יצרים?

בס"ד
אתה מקרה אבוד.  I rest my case



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-13/2/2018 07:23 לינק ישיר 

ברוקלינאי כתב:
מקביסט -

אם אתה אחד שמכיר את הטיפול בתחום מקרוב ויכול לחדש לי דברים אשמח לשמוע.

תנסה להתמקד בנקודה מסויימת ולהבהיר לי היכן טעיתי.
בס"ד
סבבה. אזרום אתך אחד אחד. ילד יכול לפתות?! הוא אשם?! אתה אמתי, או רובוט?!

ה"כן" שלי הוא כל כך ברור, שאיני יודע מה להוסיף.

אולי מישהו אחר יכול לעזור לנו?

אצלכם אף פעם ילדים לא מסיתים? רק מוסתים?

אצלכם ילדים אף פעם לא אשמים? רק נפגעים?

ככה זה תמיד בבית? ככה זה תמיד בבית הספר? אין להם יצרים?

בס"ד

נ.ב. מה ומי זה "אצלכם"?



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > בחדרי חרדים > #me too - השתיקה הרועמת בציבור החרדי
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
לדף הקודם 1 2 3 4 5 לדף הבא סך הכל 5 דפים.