בית פורומים בחדרי חרדים

העיירה בוערת

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-28/5/2018 23:23 לינק ישיר 

אני לא יודע מה בצלאל יענה לך, אבל מישיבת מערבא למדנו שגדולי הדור יכולים לתמוך בך ולתקוף אותך בו זמנית, ובכוונה תחילה. לתמוך בך כי אחרי הכל יש צורך בפתרון מסוג זה לאנשים מסוימים, ולתקוף אותך כדי שלא ייעשה הדבר לכתחילה... ואלו ואלו דברי אלוקים חיים...



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-29/5/2018 00:17 לינק ישיר 

שלג_דאשתקד כתב:
בןציוןכהנא, יש לי שאלה: האם יש לך גדול בתורה מהמגזר החרדי  שתומך בך? כלומר האם אתה פועל לבד בלי להתייעץ עם גדול בישראל? 
אני מקווה לקבל ממך תשובה הוגנת.

בתחילת דרכי ופעילותי בענייני ציבור (לפני כ-15 שנים) הלכתי לבתיהם של כמה גדולי תורה בציבור הליטאי ושוחחתי אתם גם בנוגע לתעסוקת הגברים החרדים וגם בנוגע לגמ"חים להלוואת כספים, בעניין זה שמעתי דברים ברורים בעד הפעולות שעשיתי לאחר מכן, אבל כולם חששו לתמוך במהלכים אלו בגלוי בשל החשש מכמה אנשים ידועים.
כשיצאתי לדרך להקמת ישיבת "חכמי לב" (לפני 6 שנים) התייעצתי עם כמה גדולי תורה מהציבור החסידי, וגם כאן שמעתי דברים ברורים בעד המהלך אבל רובם חששו מתמיכה גלויה במהלך בשל ההתנגדות הצפויה. מאוחר יותר הייתה התנגדות חריפה לישיבה בעיקר מגדולי תורה ליטאים, למרות שבעקיפין נודע לי שכמה מהם סבורים שהמהלך נדרש.
מאז הקמת הישיבה אינני נזקק לשאול בעצמי גדולי תורה בנוגע למהלכיי, אולם יש אנשי צוות והורים לתלמידים שמתייעצים בנוגע למה שקשור אליהם.
אם תרצה, אולי ארחיב בהזדמנות על האופן שבו אני בוחן את מהלכיי בכדי לדעת שהנני פועל כשורה על פי התורה.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-29/5/2018 00:37 לינק ישיר 

בןציוןכהנא כתב:

ש.: האם אתה פועל לבד בלי להתייעץ עם גדול בישראל? 
ת.: ...אינני נזקק לשאול בעצמי גדולי תורה...



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-29/5/2018 01:53 לינק ישיר 

בצלאל היקר, אסביר שוב את כוונתי בשאלותיי.

ראשית אני לא חושב שאתה צודק בשיפוט שלך כלפי המתנגדים אליך. לא פעם אנשים חושבים אחרת זה מזה, להביע אמפתיה – שזהו דפוס ההתנהגות העיקרי שלך – לא מכבד לא אותך ולא אותם. כי הם יודעים שהם אנשים נחמדים ובשביל זה לא צריך אותך. אם אתה מסוגל תתמודד עם דבריהם ולא רק תכבד את זה שהם מדברים.

שנית, אני לא יודע מה זה משל טוב ומה הוא מבטא. דווקא אני בקריאת המשל, חשתי שיש בו הרבה מלל מיותר או שהוא סתם סובל מחוסר קוהרנטיות. אתה כותב הרבה שנים וכדאי שתתרגל לכתיבה תחבירית וצורות טיעון חזקות.

שלישית, אני מבין שהטיעון שלך הוא שאתה סה"כ פתחת מקום תורה ובזה אתה לא שונה מאף מקים מאפיה, והעובדה שהקמת מאפיה לא נוגע לזה שאתה סבור שיש בעיות שונות במאפיות של כולם (למרות שזוהי תוצאה שלה).

על נושא זה אני בעיקר דיברתי ואני בהחלט חושב שזו טענה חשובה מאוד, אבל המציאות היא שהעולם כן בנוי ממלחמות, למרות שיש חלקים של הערכה. לדוגמה, המאבקים ב"עדי הויה" או בנשות הכותל, לא אומר שאין בכלל הערכה כלפיהם. להיפך, צריך לשמוח שהנוצרים לפחות מאמינים בתנ"ך ושנשות הכותל רוצות להתפלל לה' בכותל. צריך לזכור שבחלק מהמקרים מדובר באנשים שמסרו נפש ממש על האמונה והמצוות שהם מאמינים בהן (לדוגמה, עדי הויה נרצחו בשואה יחד עם היהודים).

מאידך מטבעו של העולם שחילוקי דעות מקצינים וההערכה לא תמיד בולטת כלפי חוץ. הרי גם אתה לכאורה קורא תיגר על חלק מהרבנים וכדו', אז תבין שאתה לא שונה מאף אחד ולכן גם מבקרים אותך.




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-29/5/2018 01:54 לינק ישיר 

שלג_דאשתקד כתב:
בןציוןכהנא, יש לי שאלה: האם יש לך גדול בתורה מהמגזר החרדי  שתומך בך? כלומר האם אתה פועל לבד בלי להתייעץ עם גדול בישראל? 
אני מקווה לקבל ממך תשובה הוגנת.


ראה דבריו של בצלאל כאן



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-29/5/2018 02:41 לינק ישיר 

הדיבוק כתב:

שלג_דאשתקד כתב:
בןציוןכהנא, יש לי שאלה: האם יש לך גדול בתורה מהמגזר החרדי  שתומך בך? כלומר האם אתה פועל לבד בלי להתייעץ עם גדול בישראל? 
אני מקווה לקבל ממך תשובה הוגנת.


ראה דבריו של בצלאל כאן


אין התייחסות מציטוטים הנ"ל לישיבה תיכונית כי אם לתעסוקת אברכים בלבד


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-29/5/2018 08:13 לינק ישיר 

הדיבוק כתב:
ראשית אני לא חושב שאתה צודק בשיפוט שלך כלפי המתנגדים אליך. לא פעם אנשים חושבים אחרת זה מזה, להביע אמפתיה – שזהו דפוס ההתנהגות העיקרי שלך – לא מכבד לא אותך ולא אותם. כי הם יודעים שהם אנשים נחמדים ובשביל זה לא צריך אותך. אם אתה מסוגל תתמודד עם דבריהם ולא רק תכבד את זה שהם מדברים.

שנית, אני לא יודע מה זה משל טוב ומה הוא מבטא. דווקא אני בקריאת המשל, חשתי שיש בו הרבה מלל מיותר או שהוא סתם סובל מחוסר קוהרנטיות. אתה כותב הרבה שנים וכדאי שתתרגל לכתיבה תחבירית וצורות טיעון חזקות.

שלישית, אני מבין שהטיעון שלך הוא שאתה סה"כ פתחת מקום תורה ובזה אתה לא שונה מאף מקים מאפיה, והעובדה שהקמת מאפיה לא נוגע לזה שאתה סבור שיש בעיות שונות במאפיות של כולם (למרות שזוהי תוצאה שלה).

על נושא זה אני בעיקר דיברתי ואני בהחלט חושב שזו טענה חשובה מאוד, אבל המציאות היא שהעולם כן בנוי ממלחמות, למרות שיש חלקים של הערכה. לדוגמה, המאבקים ב"עדי הויה" או בנשות הכותל, לא אומר שאין בכלל הערכה כלפיהם. להיפך, צריך לשמוח שהנוצרים לפחות מאמינים בתנ"ך ושנשות הכותל רוצות להתפלל לה' בכותל. צריך לזכור שבחלק מהמקרים מדובר באנשים שמסרו נפש ממש על האמונה והמצוות שהם מאמינים בהן (לדוגמה, עדי הויה נרצחו בשואה יחד עם היהודים).

מאידך מטבעו של העולם שחילוקי דעות מקצינים וההערכה לא תמיד בולטת כלפי חוץ. הרי גם אתה לכאורה קורא תיגר על חלק מהרבנים וכדו', אז תבין שאתה לא שונה מאף אחד ולכן גם מבקרים אותך.


לצערי, לא הבנתי בדיוק את כל דבריך, וחוששני שגם אתה לא קראת ברצינות את תגובתי, אבל אשתדל כמידת יכולתי להשיב על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון.
  1. הטענה שלך שאינני מתמודד לגופו של עניין עם טענות כלפיי נראית לי מוזרה, למיטב ידיעתי לא נמנעתי מעולם מלהשיב לגופו של עניין, בכל פעם שנשמעה או נכתבה טענה מסודרת באופן מכבד. אני בהחלט לא טורח להתייחס להטחת האשמות כוללנית ולאנשים שכותבים באופן בוטה ומשתלח, אבל לטעון שדפוס ההתנהגות העיקרי שלי זו אמפתיה לטוענים כנגדי נראה לי מוזר. בכל אופן, אשמח אם אתה תעלה כאן או בהודעה נפרדת שאלות כלפיי שאתה מצפה לתשובה עליהן, ואני מתחייב להשתדל להשיב כמיטב יכולתי.
  2. לגבי המשל שפתח את האשכול כאן, זכותך לחשוב עליו מה שאתה רוצה, וכך גם דעתך לגבי צורת התחביר שלי וחוזק הטענות שלי, יתכן בהחלט שאינני מסוגל ליותר מכך. מניסיוני, אני יודע שיש אנשים רבים שדווקא סבורים שדבריי כתובים היטב ומשכנעים, אבל זהו להבנתי עניין סובייקטיבי לחלוטין.
    היות ונראה לי שלא הובנתי מספיק טוב, אנסה להסביר את הנמשל בעיניי. המאפיות הן הישיבות בימינו שנפתחות בכל מקום, גם ע"י אנשים שאין להם יד ורגל בחינוך והוראה ובהבנה לנפש הנערים, וגם הישיבות הטובות והוותיקות גדלות לעתים ללא התחשבות ביכולותיהם מבחינה רוחנית וגשמית. הנפגעים הם כמובן אלפי הנערים היקרים שנפלטים מהישיבות, ונזקקים למסגרות שונות ולתכניות מגוונות. הוויכוח שמתנהל על אמצעי הטיפול בנפגעים, הוא בעיניי הפילוג סביב "חוק הגיוס" וכל הוויכוחים הסובבים סביב "החרדיות החדשה" וכיו"ב. הקריאה לשפר את המאפיות ואת בטיחותן, היא קריאה לעסוק בעיקר דהיינו בנעשה בתוך הישיבות עצמן ובגורמי הנשירה, ולא לעסוק בטפל במה שנעשה אחרי הנשירה.
    כוונת המשל מבחינתי לא הייתה נוגעת במישרין ל"חכמי לב", למרות שגם "חכמי לב" הוקמה בעקבות התבוננות בסוגיית הנשירה מהישיבות וגורמיה.
  3. כפי שכתבתי בתגובה הקודמת, אין לי שום טענה על כך שמתנגדים לישיבה. אדרבה, אני סבור שההתנגדות לישיבה היא נכונה ומוצדקת מאוד מנקודת ראותם. ישיבת "חכמי לב", נועדה לשנות את הנורמה שבה לפני נער חרדי בסוף כיתה ח' ישנה רק אופציה אחת לגיטימית ונורמטיבית, להמשיך את דרכו ב"ישיבה קטנה" וללמוד תורה מבוקר עד ערב. אני באתי לגרום לכל הורה ומורה של ילד בגיל זה, לבחון האם המסלול הנכון עבורו זה "ישיבה קטנה" או מסלול אחר כדוגמת "ישיבה תיכונית" או אופציה אחרת. זהו בהחלט שינוי רדיקלי, ואני מבין לחלוטין את מי שמתנגד לו ולכן רואה בי ובישיבתי סכנה. אני עצמי סבור שמהלך כזה רק ייטיב וישבח את ה"ישיבות הקטנות" מפני שיימצאו בהן רק נערים שנפשם חשקה בתורה ובחרו בהן, אבל אני מודע לכך שאני בעמדת מיעוט אם לא בעמדת יחיד.
  4. בנוגע לצורך במלחמות, נראה לי שאני האדם האחרון שאתה צריך לשכנע בנידון. אמנם אינני רואה את עצמי כשש אלי קרב כפי שיש כאלו שמתארים אותי, אבל בהחלט אינני נרתע משום קרב.




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-1/6/2018 14:03 לינק ישיר 

המשל שלא במקומו. לא מכל בעיה צריך לעשות קטסטרופה.



נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-4/6/2018 14:44 לינק ישיר 

בעיית הנשירה היא קטסטרופה.



נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-4/6/2018 21:10 לינק ישיר 

בןציוןכהנא כתב:
בןציוןכהנא, יש לי שאלה: האם יש לך גדול בתורה מהמגזר החרדי  שתומך בך? כלומר האם אתה פועל לבד בלי להתייעץ עם גדול בישראל? 
אני מקווה לקבל ממך תשובה הוגנת.
בתחילת דרכי ופעילותי בענייני ציבור (לפני כ-15 שנים) הלכתי לבתיהם של כמה גדולי תורה בציבור הליטאי ושוחחתי אתם גם בנוגע לתעסוקת הגברים החרדים וגם בנוגע לגמ"חים להלוואת כספים, בעניין זה שמעתי דברים ברורים בעד הפעולות שעשיתי לאחר מכן, אבל כולם חששו לתמוך במהלכים אלו בגלוי בשל החשש מכמה אנשים ידועים.
כשיצאתי לדרך להקמת ישיבת "חכמי לב" (לפני 6 שנים) התייעצתי עם כמה גדולי תורה מהציבור החסידי, וגם כאן שמעתי דברים ברורים בעד המהלך אבל רובם חששו מתמיכה גלויה במהלך בשל ההתנגדות הצפויה. מאוחר יותר הייתה התנגדות חריפה לישיבה בעיקר מגדולי תורה ליטאים, למרות שבעקיפין נודע לי שכמה מהם סבורים שהמהלך נדרש.
מאז הקמת הישיבה אינני נזקק לשאול בעצמי גדולי תורה בנוגע למהלכיי, אולם יש אנשי צוות והורים לתלמידים שמתייעצים בנוגע למה שקשור אליהם.
אם תרצה, אולי ארחיב בהזדמנות על האופן שבו אני בוחן את מהלכיי בכדי לדעת שהנני פועל כשורה על פי התורה.


אתה יודע מה הבעיה מתגובה שכזאת?  כי במבחן התוצאה - גדולי תורה שהם נגד היוזמות שלך יודעים מי הם והם לא מסתתרים, ואילו אלו שהם בעד היוזמות שלך מסתתרים ואסור לפרסם את שמם. 

היה פעם עשיר בעיירה שהיה קמצן ולא נותן צדקה שטען  להגנתו בפני הרב שהוא נותן צדקה בסתר והרבה. הרב השיב לו "אבל מדוע העבירות שלך מפורסמים לעין כל ואותם אתה עושה בגלוי ואילו המצוות שלך אתה עושה בסתר כף שאף אחד לא שמע עליהם". וד"ל.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-4/6/2018 23:33 לינק ישיר 

שלג_דאשתקד כתב:
אתה יודע מה הבעיה מתגובה שכזאת?  כי במבחן התוצאה - גדולי תורה שהם נגד היוזמות שלך יודעים מי הם והם לא מסתתרים, ואילו אלו שהם בעד היוזמות שלך מסתתרים ואסור לפרסם את שמם. 
היה פעם עשיר בעיירה שהיה קמצן ולא נותן צדקה שטען  להגנתו בפני הרב שהוא נותן צדקה בסתר והרבה. הרב השיב לו "אבל מדוע העבירות שלך מפורסמים לעין כל ואותם אתה עושה בגלוי ואילו המצוות שלך אתה עושה בסתר כף שאף אחד לא שמע עליהם". וד"ל.

לא נראה לי שאני צריך להצטדק על כך שרבנים רבים במחננו חוששים להביע את דעתם בנושאים שונים, לא אני הוא זה שמהלך אימים על תלמידי חכמים אם יביעו דעה מסוימת.
לגופו של עניין, לא ניסיתי מעולם לשכנע מישהו לחשוב כמותי בשל דעת רב פלוני או אלמוני, אני מבסס את דבריי ודעותיי על עובדות, על מקורות ועל היגיון, והבחירה נתונה לכל אחד לקרב או לרחק. 



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-5/6/2018 22:28 לינק ישיר 

השאלה היא האם המוסד שלך הם בשביל אלו שהם בפנים או בחוץ?? ? ? ?


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-6/6/2018 06:11 לינק ישיר 

האם הבוגרים של חכמי לב ממשיכים לישיבות טובות או לישיבות טיפוליות?



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-6/6/2018 08:15 לינק ישיר 

אני8336 כתב:
האם הבוגרים של חכמי לב ממשיכים לישיבות טובות או לישיבות טיפוליות?

בינתיים יש ל"חכמי לב" רק מחזור אחד של בוגרים, ומרביתו לא המשיך בישיבות אלא במסלולים חרדיים בצה"ל, היתר הלכו לישיבה גדולה, לישיבת ההסדר "דרך חיים" ול"מכון לב". מבחינתנו, כל האפשרויות הן לגיטימיות, למרות שאנחנו בהחלט מעוניינים יותר שהם ימשיכו את דרכם בישיבות, ואנחנו מקווים שבעתיד התמונה תהיה שונה.
ישנן כמה ישיבות גדולות ייעודיות עבור בוגרי ישיבות תיכוניות חרדיות, כמו אתרי, אופקים, קרית מלאכי, תפארת צבי, תפארת שרגא, "מאורות התורה" בטלז סטון וכיו"ב, ובשנה הקרובה תיפתח עוד ישיבה בסגנון זה ע"י הרב זליג ברוורמן (חתן של הגר"ח קנייבסקי), ואלו בעיניי לחלוטין "ישיבות טובות".
כמובן שישנם גם בוגרי ישיבות תיכוניות שהולכים לישיבות מן השורה כמו חברון, עטרת ישראל, וולפסון, סילבר, כנסת הגדולה וכיו"ב, אני פחות רואה את בוגרי "חכמי לב" משתלבים בהן.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-6/6/2018 08:28 לינק ישיר 

כל מתנגדיו של בצלאל כהן, אינם מסוגלים לתת פתרונות אלטרנטיביים. רק יודעים לצעוק "געוואלד".


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > בחדרי חרדים > העיירה בוערת
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
לדף הקודם 1 2 3 4 לדף הבא סך הכל 4 דפים.