בית פורומים בחדרי חרדים

דברי ראש ישיבת איתרי על "חרדים מודרנים"

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-31/3/2019 16:32 לינק ישיר 

בנצי
הצורך לדעת, הוא בגלל שלכאורה מדובר במקרה תקדימי וממנו השליך ראש הישיבה על ציבור שלם, אז צריך לבדוק שני דברים:
א. האם באמת מדובר במקרה קיצוני?
ב. עד כמה ההשלכה הזו נכונה?

אני לא יודע מה המצב בציבור הזה שעליו הוא דיבר, אבל אני לא מבין איך אפשר להתחיל דיון בלי פרטים בסיסיים. אדרבה, עכשיו יבוא בנצי ויספר למה זה נכון או לא נכון על החרדים המודרניים ונדבר.

לעצם המקרה, אם אני מבין נכון מדובר בתופעה שמתרחשת בכל חתונה חסידית על פני תבל. אני טועה? ואם לא, אז מה ההבדל? (ובבקשה לא לענות שזה לא צנוע וכדו', כי זו בדיוק מטרת המצווה-טאנץ, כידוע ללומדי חסידות).


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-31/3/2019 18:03 לינק ישיר 
ולשרה_בן

יצחקהספרן כתב:
סקופער אכן דברי טעם,
כי מה לציבור החרדי והמודרני (של ימינו אולי אם היו נוהגים כעצת ויינרוט ז"ל הדברים היו שונים אבל אנו מדברים על המודרנים של ימינו) ואתן דוגמה,
הורים "ליטאים" מודרנים שלחו את ביתם לסמינר וולף מצד אחד ומצד שני למשל נסעו איתה לחוף ים מעורב (וכל מה שסביב לזה) ובהגיעה לגיל שידוכים דחפוה להכיר חבר וכמובן שזה לא יסתיים בחבר אחד שכדבריה מצד אחד היא לא תתחתן איתו ומצד שני היא לא שומרת נגיעה (ואף מעבר לכך והמבין יבין) אז מה לבת שכזו בסמינר כזה ומה השפעתה על חברותיה,
כך שהמציאות בועטת וכואבת ואותה ביטא כנראה ראש ישיבה זה.


נשלח מהאנדרואיד שלי




רק שני דברים הם אינסופיים: היקום והטמטום האנושי, ואני עדיין לא בטוח לגבי הראשון. 



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-31/3/2019 18:05 לינק ישיר 
ולשרה_בן

בןציוןכהנא כתב:
שזה האולם בעייתי, או שההכשר בעייתי, או שהתזמורת בעייתית. בסופו של דבר, תמיד בכל הנסיבות האלה זה מגיע לדברים נוראים, תמיד, תמיד, זה בדוק ומנוסה. למעשה, המשגיח אמר לי, והאמת היא שזה מאוד זעזע אותי ואני חשבתי על זה הרבה. אמנם בשעת מעשה כבר הגבתי, מה שאני הולך להגיד לכם, בסופו של דבר נשארתי בדעתי, אבל אחר כך חשבתי המון. המשגיח אמר לי שלדעתו אנחנו צריכים לעשות בישיבה יום צום, יום צום, הוא אמר יום שלם זה קשה, לעשות חצי יום תענית, לתלות מודעה שכל מי שנפשו יקרה לו שיקבל על עצמו תענית לחצי יום. למעשה, בשעת מעשה אני הגבתי, ואני נשארתי במה שאמרתי, כך אני מרגיש, אבל חשבתי על זה הרבה. אבל מה היתה התגובה שלי? גם כן חשבתי קצת, אבל היה לי ברור, אני חושב שעדיין זה הנכון. אני אומר, באמת הכישלון האיום והנורא הזה, לא שייך לישיבה בכלל, לא שייך לישיבה בכלל. הרי אם מצד הבחורים, אז ברוך ה' אני הקב"ה זיכה אותי שלא הייתי מהנהנים מסעודתו של אותו רשע, אבל, אבל גם אלה שהיו, אז שמעתי מכמה וכמה ככה שסיפרו, שבחורים באמת השתדלו, שמרו על עצמם, הורידו משקפיים, דיברו בלימוד, ככה עמדו ודיברו בלימוד, היו שיצאו החוצה כשהתחילו הדברים הנוראים, ואני אומר אין לי שום טענה כלפי מי שלא יצא. בשעת מעשה עומדים נבוכים, עכשיו, אחרי שכבר יש, כמו שאומרים זה הזמן להכין את עצמנו, לפני שמגיעים חלילה דברים כאלה, עכשיו כבר יש טענה על בחור שלא יצא, כי עכשיו אנחנו כבר באים מוכנים מראש. אבל פה שזה נפל בהפתעה, בחור עומד לא יודע מה, מסכן, אין לי שום טענה. מה תאמרו? אבל סוף סוף הרי החתן הוא בחור מהישיבה. אז אני מודיע פה ברבים החתן לא בחור מהישיבה, איגלאי מילתא למפרע, לא מכאן ולהבא ולמפרע, איגלאי מילתא למפרע שהוא מעולם לא נכנס לפה ולא היה פה, כל הלימוד זה היה שקר וזיוף אחד גדול, שקר וזיוף אחד גדול. לא יתכן, לא יתכן שאדם למד פעם אחת תוספות אחד באיזשהו כנות וטהרה ושיהיה דבר כזה. אין, אין, זה הוכיח סופו על תחילתו, שכולו מזויף מתוכו. זה תורה שגידל היצר הרע, הכל מעשה שטן, וזה לא בכלל, זה איגלאי מילתא למפרע, הוא לא היה פה, אנחנו לא מכירים בו, לא מכירים אותו, הוא נמחק, הוא לא היה פה. אין דבר כזה, לא היה לנו אף פעם בחור כזה בישיבה, זה לא עניין של הישיבה. בחור שיכול לצאת דבר כזה, לעשות דברים כאלה, אז איגלאי מילתא למפרע שהכל זיוף ושקר גמור, ממילא זאת היתה התגובה שלי. אמרתי למשגיח, מה פתאום אנחנו צריכים לצום? מה זה נוגע לישיבת אתרי? זה לא בחור מהישיבה, זה איגלאי מילתא למפרע, שזה הכל הבל, הכל שקר. וצריך לדעת, שהשקר הזה זה לא רק שקר של הבחור המסוים הזה, צריך לדעת שיש היום חברה שלימה מה שמכנים אותם "חרדים מודרנים". רבותי, הם מודרניים, אבל לא רק שהם לא חרדים, הם לא דתיים. צריך להבין, הם לא דתיים. זה לא שאלה של חרדיות, זה שאלה של דתיות. הם לא דתיים בכלל, הם לא דתיים בכלל. אני תמיד אומר שהמזרוחניקים יש להם תרי"ג בעיות, אלה אנשים שאין להם בעיות בכלל, לא רק שאין להם תרי"ג מצוות, גם תרי"ג בעיות אין להם, הם לא דתיים. זה "אמר נבל בקרבו, אין אלוקים". צריך לדעת, ויבואו ויספרו לך, מה, תורה וגדולה במקום אחד, הנה הוא לומד בוקר, הוא לומד שם. קודם כל, אני לא מאמין לאף מילה, אני לא מאמין שהוא פעם פתח ספר. אדם שפעם אחת פתח וישב מול הייליגע גמרא, לא יכול לעשות מעשי נבלה כאלה. אבל גם לו יצויר בדמיון הרחוק, שהוא כן יושב ליד גמרא, כולו פלסתר, כולו זיוף. זה לא תורה, זה שום דבר, זה הכל מזויף מתוכו, זה הכל רדיפה של כבוד, זה הכל העמדת פנים, האנשים האלה הם לא דתיים. אמר נבל בלבו אין אלוקים, אדם שמאמין בקב"ה יכול לעשות דברים כאלה? מה עולה על דעתכם בכלל? יש פה בכלל שני צדדים? זה שאלה פה של חרדי? זה שאלה פה של אני מאמין ב"אנוכי ה' אלוקיך", זה א'-ב' שבא'-ב'. מדברים פה על "דקות", על חרדים? זה "אמר נבל בליבו אין אלוקים", זה אנשים שהם לא דתיים בכלל, הם לא דתיים בכלל. ולכן אני אומר צריך מהחברה הזאת, אנחנו צריכים לא רק להוקיע אותם, צריך לבוז להם ביזיון שאין לו תכלית ואין לו סוף בליבנו, צריך לדעת זה הפחותים שבפחותים שבפחותים, אין לנו בכלל שום שייכות איתם, לא שיג ושיח איתם, זה כולו זה מ"ט שערי טומאה, וזה כמו שכבר אמרתי שאם יש מחלוקת במקובלים אם יש שער הנ' בטומאה, הם ההוכחה הניצחת שיש, הם ההוכחה הניצחת שיש. זה איום ונורא, האור החיים אומר שיש, הגאון אומר שאין, אז מה נעשה? יש הוכחה שאין עליה תשובה ל"אור החיים". צריך לדעת, זה איום ונורא, זה איום ונורא, זה כולו זיוף, זה כולו שקר. זה אי אפשר לתאר כמה שקר כל העולם הזה, זה שיא השפלות והגנות. רק לחשוב אנשים שחיים בכזאת רמה של תאוות, חתונות שכאלה, הרי זה כל כולו זה שלמות של תכלית הגנאי של שפלות המידות הרעות. הרי מה האנשים האלה עושים? הכל זה רק בא לנקר את העיניים, הכל זה בא רק להוציא לשני את העיניים, להראות שאני יותר ממנו, שיצאו לו העיניים, שיאכל את עצמו. כולם מביאים עשרה נגנים, אז הוא יביא עשרים, הוא יביא את כל הזמרים, יביא את כל התזמורות. יקח, יוציא פי חמש כסף על החתונה מכל האחרים, למה? להראות כבוד עושרו. הכל זה תכלית של מידות רעות, של גאוה, של שפלות הנפש. וממילא מה אפשר? זה בהמות, ממש נמשל כבהמות נדמו, אז זה חידוש שפתאום יש פירצה של עריות במקומות כאלו? הרי כל היום וכל הלילה הראש שלו בעריות בתוך האייפון שלו, אז מה? זה רק מחכה להזדמנות להתפרץ החוצה, אז זה התפרץ החוצה. מה החידוש הגדול? ומה חשבת עד עכשיו? זה הכל מ"ט שערי טומאה, זה השער הנ'. זה חברה רקובה לחלוטין, ואנחנו צריכים לחזק את עצמנו. הרי אחרי הכל יושבים פה בחורים צעירים, בחור צעיר הוא אחרי הכל בחור צעיר, הוא בחור תמים חסר ניסיון, בכל זאת לרגע אחד עוברת מחשבה, הוא בא למקום כזה, הופ, הנה בכל זאת אתה רואה, הנה עשיר, כסף. רבותי, האנשים האלה הם אנשים אומללים, אומללים, אומללים, הם אנשים שאוכלים את עצמם. אז מה אתם חושבים, שמהחתונה הזאת שהם עשו הם נהנו? הרי הם חוזרים ממורמרים. אין לי ספק, שהם לא מוכנים לשלם לתזמורת מה שהתחייבו, ולא לבעל האולם, כי על כולם יש להם טענות. למה, שהם חתכו את הזנב של הדג ככה ולא ככה, ובחתונה של ההוא אז חתכו פחות יפה יותר יפה, הרי רגע אחד אין להם נחת בחיים משום דבר. הכל מושחת, הכל רקוב. אין להם חיי משפחה, אין להם כלום, כלום כלום. זה אנשים אומללים, הם אפס וריק מוחלט, אפס וריק מוחלט. וצריך לדעת, זה גועל נפש, גועל נפש, ואנחנו צריכים להתרחק מהם, ומדומה, ומדומה לדומה לדומה למין שרצים משוקצים כאלה. ועכשיו אתם רק מבינים, למה אני תמיד מדבר נגד כל ההליכה לבתי מלון, למסעדות. בגלל שזה עצת היצר הרע, היום אומר לו עשה כך, מחר אומר לו עשה כך. זה, זה, זה, ככה, ככה מתחנכים בעבודה של כל הסדר של הטומאה והפריצות הזאת, זה לאט לאט. אז היצר הרע פה לוקח אותו. מייד בבת אחת אומר לו תרקוד עם הכלה על הבמה? כן לאט לאט, הוא הולך למסעדה הזאת, לבית מלון הזה, פה פריצות, פה פריצות, מחזיק את האייפון מסתכל, בסוף זה מגיע לזה גם כן. רבותי, צריך לדעת אנחנו צריכים להילחם בחברה הזאת, מלחמת חרמה, מי לה' אלי. ולבוז להם בכל ביזיון שבעולם, ולא להרתע ולא להתרגש ולא לחשוש שום דבר. הכל זה אפס אפסים, אפס מוחלט, שום דבר. מתגאים בעושר שלהם, וכי מה, העושר בא להם מחכמה? הקב"ה נתן להם והם מנצלים, יש עושר שמור לבעליו לרעתו. במקום, אם את כל הכסף שנשפך שם כמו מים על כזה מין ערב של תועבה, במקום זה כמה, כמה עניים הלוא היה אפשר להאכיל, כמה נזקקים היה אפשר. אח, זה כל כולו זיוף, כל כולו טומאה וזוהמה וגועל נפש שאין כדוגמתו. רבותי, צריך לחזק את עצמנו, ברוך ששם חלקנו מיושבי בית המדרש, ולברוח מהאנשים האלה כמטחווי קשת, זה מסריח למרחק של עשרות קילומטרים. אין לנו שייכות עם הדברים האלה, ולכם הם בשום אופן לא יחייבו אותנו להגיע למקומות התועבה שלהם. בהמות ברפת, אנחנו לא הולכים לרפתות, ושאין להם שום זכות בעולם. הוא יחיה לו כמו פרות הבשן, ואח"כ אני עוד צריך לבוא לרפת שלו ולהתלכלך עם כל הזבל שמה, בשום פנים ואופן שבעולם. אז מה הבחור בוכה? נו מה אני יעשה, קיבלתי פרה ברפת. בסדר, תשב איתה ברפת, מה זה נוגע לנו?. רבותי, מהיום והלאה עצה טובה קמ"ל, כל צד ספק הכי קטן לא הולכים, לא הולכים. ייבטל אלף כיוצא בהם ולא תיבטל קוצו של יוד אחת מן התורה. ולכן אני אומר, זה לא בעצם בעיה של הישיבה, זה בחור שמעולם לא היה כאן, אני בכלל לא יודע איך קוראים לו, אני לא ראיתי אותו אף פעם, לא שמעתי ממנו אף פעם, הכל לא היה ולא נברא. איגלאי מילתא למפרע שהכל היה דמיון, לא היה ולא נברא, זה לא שייך אלינו. אבל "רואה סוטה בקלקולה" זה כן, זה היה, אין מה לעשות. זה ראה סוטה בקלקולה, לכן אני אומר זה התיקון שלנו, לא תענית, אבל גדרים גדרי קדושה. ואני אומר שוב, אני אומר דברים בצורה החדה ביותר, כעצה חד משמעית כוללת. מספיק צד ספק אחד, אחוז אחד ממאה, לחומרא. אני אומר את זה כדבר כולל, ואני אחזור ואגיד את זה.


זה ראש ישיבה? נשמע כמו ילד קטן.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-31/3/2019 18:19 לינק ישיר 

פלדלפי כתב:

יצחקהספרן כתב:
סקופער אכן דברי טעם,
כי מה לציבור החרדי והמודרני (של ימינו אולי אם היו נוהגים כעצת ויינרוט ז"ל הדברים היו שונים אבל אנו מדברים על המודרנים של ימינו) ואתן דוגמה,
הורים "ליטאים" מודרנים שלחו את ביתם לסמינר וולף מצד אחד ומצד שני למשל נסעו איתה לחוף ים מעורב (וכל מה שסביב לזה) ובהגיעה לגיל שידוכים דחפוה להכיר חבר וכמובן שזה לא יסתיים בחבר אחד שכדבריה מצד אחד היא לא תתחתן איתו ומצד שני היא לא שומרת נגיעה (ואף מעבר לכך והמבין יבין) אז מה לבת שכזו בסמינר כזה ומה השפעתה על חברותיה,
כך שהמציאות בועטת וכואבת ואותה ביטא כנראה ראש ישיבה זה.


נשלח מהאנדרואיד שלי



אתה לוקח סיפור שאולי היה ואולי לא ומנפנף בו שוב ושוב כראיה שכל מי שמודרני בעינך הוא טריפה ...
הציבור המודרני גדול מאוד ורחב מאוד בשלל צבעים וגוונים 

דוג' לחרדי מודרני זה אחד ששורץ כל היום באינטרנט ודי למבין  


אני מכיר עוד כמה וכמה סיפורים מקרוב,
רק דוגמה זו בועטת בהמחשתה ולכן אני מביא אותה,
אבל אורח החיים של רבים מהחרדים המודרנים הרחק מהמושג חרדי עד שרבים בסרוגים עדיפים עליהם,
ומצד שני חבל שלא שומעים לעצתו של ווינרוט ז"ל לגבי שמירת הקשר התורני עם היוצאים לעבוד.


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-31/3/2019 18:44 לינק ישיר 

הדלי"ם שונים מהחרדים בהרבה דברים, עד שמרן החזון איש אמר שהם לא מצטרפים למניין, אבל זה בעיקר בתחום הדעות והאמונות - אך למעשה לחלק גדול מהם יש רבנים ומורים, והם מתייעצים עם רבניהם. כמובן על פי השקפותיהם הם.
אם כי יש שם 'מנעד' גדול ורחב; החל מחרדלי"ם אדוקים בעלי כיפה ענקית ועד הסוג של בנט שאשתו מחללת שבת ואוכלת טריפה. אך חלקם הגדול כאמור מונחה על פי דרך כל שהיא, על פי אמונות וערכים מקומיים.

מנגד החרדים המודרניים, מה שפעם קראו להם שבאבניקים, הם אנשים שהתערטלו מכל עול ומכל מחוייבות, ובוודאי מחוייבות רבנית.
המושג שטבע רבינו הרמב"ן "נבל ברשות התורה" הולם אותם במדויק, כלומר יעשו ככל העולה על רוחם והעולה על תאוותם, כאשר כמובן לא יפגעו ולא יעברו רשמית על אחת מתרי"ג מצוות חלילה. לא יחללו את השבת ולא יאכלו טריפות, בכל כלליה ופרטיה. אבל את 'רוח התורה' את העדינות של התורה, את החיבור לתורה, את ההרגש החם לכל דבר שבקדושה, את ההערכה לתלמידי חכמים - אין להם שום דבר עם זה.
היא לא תלך גלויית ראש כמו חברתה החילונית, אבל הכיסוי יהיה 'כזית' או משהו פרוע, גם הילדים ילבשו 'כזית', הלבוש, הגינדור, התקשורת, עולם המושגים, הטרנד, התרבות הכללית, התרבות בבית, ההתעניינות, השאיפות הכלכליות, ההחצנה בכל מיני דברים - משהו לגמרי לא יהודי, ובמדה זו כאמור הרבה יותר גרועים מהדלי"ם.
הם נטולי רסן, נטולי ערכים יהודים בסיסיים. ועושים ככל העולה על תאוותם כביכול 'ברשות התורה'.
אולי הם מקבלים 'מלכות שמים' אבל לא 'עול מלכות שמים', שום עול. שום רצינות. חיכוך תמידי עם הגבול ההכרחי להיות נחשב דתי מקיים מצוות.
על זה התקומם בימים האחרונים אחד מיחידי ענקי התלמידי חכמים המופלגים שבדור (בדקתי היום ולמדתי אודותיו במקומות בקבצים ובמאמרים שונים) הלא הוא הגאון ר' אריאב עוזר. טיפוס לא חשוד בנגיעות (כמו שניסה לומר הסבא העו"ד המאכר מבלגיה), טיפוס רציני מהאריות שגדלו בחממה של אתרי של פעם (עם ר' שלמה פישר, ר' מיכל זילבר והשאר).
הנה לנו הרס התורה במעטפה מחודשת.
מזרחניק יש לו לפחות ערכים חלופיים, שחלקם אפילו נעשים ומתקיימים במסירות נפש (חיבת הארץ, צבא ועוד), אך להם אין שום דבר, כמו שאומרים בסלנג 'אין לו אלוהים'.
באידיאל למעשה הם כמו בליינים חילוניים שמעבר לכביש: אוהבי הנאות, רודפי תענוגות ושמים פס על כולם (ישראלי מצוי).
כאמור, איננו מעלילים חלילה שהם עוברים על דת התורה, וכנראה הכל 'ברשות התורה' אך הם עדיין נבלים.
נבל ברשות התורה.

והתורה אבלה ודוויה, על אחוזים ניכרים מבניה שעוזבים את רוחה ואת חרדתה ואת קדושתה ופוזלים למחוזות זרים של אהבת הגוף ואהבת עצמי כגרועים שבאומות.
התורה ואנחנו נציגיה - פגועים ואולי נעלבים ואבודים.
אבל מובטחים אנו כי למרות הכל זאת התורה לא תהא מוחלפת (ליברלית), אין צריך להחליף 'ולעדכן' אותה, בסוף בסוף היא ורק היא תנצח. בצורתה האוטנתית.
ואף הם כאשר הם צפויים להתאכזב מהדור השני ומהדור השלישי - יחזרו לקן הטבעי של מסורת אבות וקדושה עצמית אידישקייט של אמת. במהרה אמן


תוקן על ידי יוחנןש ב- 31/03/2019 16:50:55




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-31/3/2019 19:25 לינק ישיר 

יוחנןש כתב:


הדלי"ם שונים מהחרדים בהרבה דברים, עד שמרן החזון איש אמר שהם לא מצטרפים למניין, אבל זה בעיקר בתחום הדעות והאמונות - אך למעשה לחלק גדול מהם יש רבנים ומורים, והם מתייעצים עם רבניהם. כמובן על פי השקפותיהם הם.
אם כי יש שם 'מנעד' גדול ורחב; החל מחרדלי"ם אדוקים בעלי כיפה ענקית ועד הסוג של בנט שאשתו מחללת שבת ואוכלת טריפה. אך חלקם הגדול כאמור מונחה על פי דרך כל שהיא, על פי אמונות וערכים מקומיים.

מנגד החרדים המודרניים, מה שפעם קראו להם שבאבניקים, הם אנשים שהתערטלו מכל עול ומכל מחוייבות, ובוודאי מחוייבות רבנית.
המושג שטבע רבינו הרמב"ן "נבל ברשות התורה" הולם אותם במדויק, כלומר יעשו ככל העולה על רוחם והעולה על תאוותם, כאשר כמובן לא יפגעו ולא יעברו רשמית על אחת מתרי"ג מצוות חלילה. לא יחללו את השבת ולא יאכלו טריפות, בכל כלליה ופרטיה. אבל את 'רוח התורה' את העדינות של התורה, את החיבור לתורה, את ההרגש החם לכל דבר שבקדושה, את ההערכה לתלמידי חכמים - אין להם שום דבר עם זה.
היא לא תלך גלויית ראש כמו חברתה החילונית, אבל הכיסוי יהיה 'כזית' או משהו פרוע, גם הילדים ילבשו 'כזית', הלבוש, הגינדור, התקשורת, עולם המושגים, הטרנד, התרבות הכללית, התרבות בבית, ההתעניינות, השאיפות הכלכליות, ההחצנה בכל מיני דברים - משהו לגמרי לא יהודי, ובמדה זו כאמור הרבה יותר גרועים מהדלי"ם.
הם נטולי רסן, נטולי ערכים יהודים בסיסיים. ועושים ככל העולה על תאוותם כביכול 'ברשות התורה'.
אולי הם מקבלים 'מלכות שמים' אבל לא 'עול מלכות שמים', שום עול. שום רצינות. חיכוך תמידי עם הגבול ההכרחי להיות נחשב דתי מקיים מצוות.
על זה התקומם בימים האחרונים אחד מיחידי ענקי התלמידי חכמים המופלגים שבדור (בדקתי היום ולמדתי אודותיו במקומות בקבצים ובמאמרים שונים) הלא הוא הגאון ר' אריאב עוזר. טיפוס לא חשוד בנגיעות (כמו שניסה לומר הסבא העו"ד המאכר מבלגיה), טיפוס רציני מהאריות שגדלו בחממה של אתרי של פעם (עם ר' שלמה פישר, ר' מיכל זילבר והשאר).
הנה לנו הרס התורה במעטפה מחודשת.
מזרחניק יש לו לפחות ערכים חלופיים, שחלקם אפילו נעשים ומתקיימים במסירות נפש (חיבת הארץ, צבא ועוד), אך להם אין שום דבר, כמו שאומרים בסלנג 'אין לו אלוהים'.
באידיאל למעשה הם כמו בליינים חילוניים שמעבר לכביש: אוהבי הנאות, רודפי תענוגות ושמים פס על כולם (ישראלי מצוי).
כאמור, איננו מעלילים חלילה שהם עוברים על דת התורה, וכנראה הכל 'ברשות התורה' אך הם עדיין נבלים.
נבל ברשות התורה.

והתורה אבלה ודוויה, על אחוזים ניכרים מבניה שעוזבים את רוחה ואת חרדתה ואת קדושתה ופוזלים למחוזות זרים של אהבת הגוף ואהבת עצמי כגרועים שבאומות.
התורה ואנחנו נציגיה - פגועים ואולי נעלבים ואבודים.
אבל מובטחים אנו כי למרות הכל זאת התורה לא תהא מוחלפת (ליברלית), אין צריך להחליף 'ולעדכן' אותה, בסוף בסוף היא ורק היא תנצח. בצורתה האוטנתית.
ואף הם כאשר הם צפויים להתאכזב מהדור השני ומהדור השלישי - יחזרו לקן הטבעי של מסורת אבות וקדושה עצמית אידישקייט של אמת. במהרה אמן


תוקן על ידי יוחנןש ב- 31/03/2019 16:50:55



תיאור יפה ואמיתי אם כי כמובן כואב באמיתותו.


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-31/3/2019 19:58 לינק ישיר 

אם היה אפשר לחיות מכוילל והכסף היה צומח על העצים אז היה הרבה יותר טוב והייתם צודקים בהכל. אך לא זה המצב ובזיעת אפינו נלמד מקצוע ונאכל לחם.


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-31/3/2019 20:35 לינק ישיר 

לא לא - ה'מודרנים' לא עושים זאת בגלל כסף בשביל החיים.
בשביל זה יש 'חרדים עובדים', אברכים טהורים שעובדים, זה היה תמיד וזה יהיה תמיד, לא כולם מסוגלים לחיות חיי תורה וחיי צער. רוצים קצת רווחה ועובדים.

אבל עדיין נשארים עדינים, ולבושים באותו לבוש, וחושבים באותו קו מחשבה, בלי זלזול, בלי החצנה, בלי קרירות לכל העניין התורני המפואר שלנו, מעריכים את הצדיקים ואת תלמידי החכמים בלי לומר 'מי יתן לי ת"ח ואנשכנו כחמור'. חלקם הגדול אפילו מתנזרים ממכשירים מפוקפקים, או שהם מאוד מוגבלים בשימושם הראוי.

בקיצור, הפנימיות שלהם טהורה.

אצלהם לא ייתן החתן (כמעט) יד לחברות השובבות של הכלה, לרקוד איתם באותן תנועות ובאותה שורה, כששני הצדדים מרוצים מהמחווה. לא יעלה ולא יבוא.
הם נשארים אותנטיים.

החרדים המודרנים, לא בשביל הפרנסה הם עושים זאת, אלא בשביל האובי, או בשביל הערכים האפסיים שלהם, כלומר אין להם ערכים יהודיים מושרשים בנפשם.  זה משהו בראש ובאופי ובאיברים מסויימים.


לא בשביל כסף, את הרמייה הזאת תפסיקו



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-31/3/2019 20:44 לינק ישיר 

זה לא שחור לבן .זה הרבה אפור ומורכב.
מורכב מידי כנראה לחלק פה להבין ולהפנים.
החלוקה לשחור ולבן מעקמת לכם את ההבנה ואת החיים בכלל.


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-31/3/2019 20:59 לינק ישיר 

ככה זה בתחילה כלה מתופפת בתופים ולבסוף חתן מרקד עם כלתו? מה השלב הבא? שגם דודי החתן ירקדו עם הכלה?



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-31/3/2019 21:00 לינק ישיר 

מבלי לחוות דעה בנושא עצמו שאיני מכירו כלל. לא מה באמת היה ולא מי זה הראש ישיבה הזה. אבל  דיבורו אינו כשל ראש ישיבה רציני יותר כמו משגיח בישיבה קטנה לילדים בעייתים...



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-31/3/2019 21:13 לינק ישיר 

קלעפער כתב:
מבלי לחוות דעה בנושא עצמו שאיני מכירו כלל. לא מה באמת היה ולא מי זה הראש ישיבה הזה. אבל  דיבורו אינו כשל ראש ישיבה רציני יותר כמו משגיח בישיבה קטנה לילדים בעייתים...

מדובר בראש ישיבה שמפורסם בשיעוריו המיוחדים והבהירים, גם בישיבת אתרי וגם במקומות אחרים. 
אתה יכול להאיזין לחלק מהשיעורים ב"קול הלשון".



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-31/3/2019 21:26 לינק ישיר 

אני ממליץ שלפני שיורים מהמותן להתעניין קצת על האיש ופועלו, מדובר בת"ח עצום שמסוגל למסור שיעור למדני ומקיף על כל נושא בש"ס בהתראה של דקות, המונים מתושבי הר נוף נוהרים בכל שבת לשיעוריו הארוכים והבהירים, מדובר באדם שמעורב בדעתו עם הבריות ולמרות שיש לו לא מעט תלמידים המחשיבים אותו לרב מובהק הוא איננו מחזיק טיבותא לנפשיה

מקבץ משיעוריו בהלכה ואגדה



תוקן על ידי אפיקטוזין ב- 31/03/2019 19:25:53




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-31/3/2019 22:22 לינק ישיר 

ברכת_החמה כתב:
זה לא שחור לבן .זה הרבה אפור ומורכב.
מורכב מידי כנראה לחלק פה להבין ולהפנים.
החלוקה לשחור ולבן מעקמת לכם את ההבנה ואת החיים בכלל.


נשלח מהאנדרואיד שלי



יש דברים בחיים שהם שחור ולבן, איך דרך אחרת. פעם ראית כלי שאינו טרף ואינו מותר לשימוש? או ראית כלי שאפשר להגעיל אותו חצי? זה או הכל או כלום! זה או יום או לילה, או אור או חושך! ובלשון אליהו: עד מתי אתם פוסחים על שני הסעיפים!

הרי אם יביאו לך כוס שיש בה אולי אחוז אחד של רעל ממית לא תעז לשתות ממנה, כי אולי באמת יש כאן את האחוז הזה, וכשפה אנו רואים פריצות של אלו המכונים חרדים מודרנים פעם אחרי פעם אתה טוען שהחיים מורכבים ויש כאן הרבה אפור, והשחור ולבן מעקם לכם את ההבנה. 

עכשיו תגיד לי קצת יותר ברצינות. האם יש מישהו שמתיר את הדבר הזה הלכתית? כמדומני שגם אלה שרצו לסנגר על הכלה המתופפת כאן יסכימו שאין להתיר כדבר הזה. 





דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-31/3/2019 22:32 לינק ישיר 

הדיבוק כתב:
בנצי
הצורך לדעת, הוא בגלל שלכאורה מדובר במקרה תקדימי וממנו השליך ראש הישיבה על ציבור שלם, אז צריך לבדוק שני דברים:
א. האם באמת מדובר במקרה קיצוני?
ב. עד כמה ההשלכה הזו נכונה?

אני לא יודע מה המצב בציבור הזה שעליו הוא דיבר, אבל אני לא מבין איך אפשר להתחיל דיון בלי פרטים בסיסיים. אדרבה, עכשיו יבוא בנצי ויספר למה זה נכון או לא נכון על החרדים המודרניים ונדבר.

לעצם המקרה, אם אני מבין נכון מדובר בתופעה שמתרחשת בכל חתונה חסידית על פני תבל. אני טועה? ואם לא, אז מה ההבדל? (ובבקשה לא לענות שזה לא צנוע וכדו', כי זו בדיוק מטרת המצווה-טאנץ, כידוע ללומדי חסידות).


נשלח מהאנדרואיד שלי


לפני שמונה שנים למדתי הלכות גיטין, והייתי בא תדיר לפני הרב תם, דיין בבית הדין הרבני, והוא ביכה לי במר גורלו שאנשים חושבים שלהיות דיין זה דבר גדול, "וכי במה אני עוסק כל היום, בלשמוע איך ההוא בגד כך ואיך ההיא נאפה, ולפעמים אפי' מביאים סרטונים רח"ל, וזה עיסוקי כל היום, לטבול ברפש הזה"...

ולעניינינו. אתה מצפה שנקים כאן בית דין, נביא את הסרטונים שיצאו מחתונה זו, אולי' אפי' נעשה סלואו מושן על כל קטע וקטע, והחברים כאן ידונו ברצינות תהומית האם יש כאן פריצות אם לאו. לצערי, ראיתי קטע קצר ונזדעזעתי. הכלה המתופפת זה עוד בחסד לעומת זה. באמת צריכים לעשות שם חשבון נפש בישיבה איך קרה להם כדבר הזה.

דבר אחד אני יודע. בציבור החרדי הרגיל או השמרן, איך שלא תקרא לזה, לא תמצא כדבר הזה. יש הפרדה מלאה. לא תמצא ולא מצאתי עד כה מה שקרה בחתונה זו בציבור שלנו. כנראה כל אחד רוצה לפרוץ עוד גדר של קדושה. רח"ל.

ממש אבל ממש זה לא דומה למה שקורה במצווה טאנץ, וגם על זה כבר צווחו גדולי עולם, אבל חלק מעם ישראל נהגו כך ויש להם על מי שיסמוכו, וכבר כתב המשנה הלכות החסידי, שאותו הבאת באשכול הכלה המתופפת, שאם היה בכוחו לבטל הדבר הזה היה עושה את זה, כי שכרו יוצא בהפסדו...



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > בחדרי חרדים > דברי ראש ישיבת איתרי על "חרדים מודרנים"
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
לדף הקודם 1 2 3 ... 5 6 7 לדף הבא סך הכל 7 דפים.