בית פורומים עצור כאן חושבים

מדף הספרים של עכ''ח

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-29/5/2003 17:27 לינק ישיר 

בעצם רצית באישית .. טוב אין לי כח לחזור
אז החוברת בידי (או נכון יותר בארוני) ובאמת מעניין אותי לראות איך אני מסתכל עליה היום ..



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-29/5/2003 19:04 לינק ישיר 

סיינפלד,
להשיג על-מנת לרכוש או על-מנת לעיין?
בכל אופן, את ספר המליצה לרמח"ל אפשר למצוא בכל אוניברסיטה (עברית, ב"א, ת"א, ב"ג) וגם בבית אריאלה, ישיבת הר-עציון, מכללות בית-ברל, אחוה וכו' וכו'.

ראשית חכמה יראת ה'.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-30/5/2003 00:46 לינק ישיר 

"בן תורה: ספר זה אינו ספר תורני. אתה שתורתך אומנותך - כלך לך ובהקדם מדפדוף ורפרוף בספר שלא יהיה לך בו עניין. הכל גלוי וידוע והדברים למותר.
בן ישיבה:ספר זה חשוב לך מאוד. אתה, הנמצא בעולמה של תורה - ומציץ לעיתים מעבר לאולם, מביט החוצה, חוצה, לעיתים, קווי-תפר: קו ירוק פה, סגול שם: אתה היוצא ונכנס, חוזר ובא, חוזר ושב - אליך באנו. חפצים לפגשך בהקדם.
אתה הרי יודע: בן תורה ובן ישיבה - היום זה כבר לא בדיוק אותו דבר..."

ציטוט מתוך ההקדמה לספר "חשבונות רבים" מאת הרב מאיר ויסברגר.

הספר מאיר לנו נקודות תורפה מלב לבו של העולם החרדי ומתוך כוונה טהורה, לשם שינוי.
מתמודד באומץ מול העקרונות המקודשים של העולם הדתי לאומי. מיוחד הפרק בו הוא קורא תגר על שיעור אחד ומיוחד של הרב מוטי אלון.
הוא מנתח בחדות תופעות ישראליות מובהקות בעיניים חרדיות לעילא.
אין הספר מיועד לכל עין. רק "אנשי שלומנו" יבינו.
המחבר בעל לשון עשירה מאוד ועולם דימויים מופלא. הספר באופן מפתיע עטוף בהומור דק ואירוניה.
ניתן להשגה אצל המחבר בפ"ת.
אני ממליץ

תוקן על ידי - יואל47 - 5/30/2003 12:49:02 AM



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-30/5/2003 01:00 לינק ישיר 

יואל

תוכל להביא כמה דוגמאות מהספר?

שומר פיו ולשונו
שומר מצרות נפשו



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-30/5/2003 01:19 לינק ישיר 

וואלה,
נשמע מעניין.

ספר חדש?
תציג בפנינו דוגמה.

אני מוכן לקנות מיד.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-1/6/2003 05:56 לינק ישיר 

סיינפלד,

האם יכול להיות ששגית בשם המחבר של הקונטרס? הי' מחבר כשרוני אנטי ציוני בשם אריאל צימר שכתב קונטרס כזה.

אם זה הוא, הקונטרס שלו ניתם להשיג לפעמים אצל "ביגעלאייזן" בבורו פרק.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-4/6/2003 16:57 לינק ישיר 

אהבה ושמחה (חוק לשון ודת במקרא ובספרות חז"ל) מאת יוחנן מופס
הוצאת מאגנס, ירושלים תשס"ב

יוחנן מופס הוא פרופסור למקרא בבית המדרש לרבנים של אמריקה. תחילת דרכו היתה במחקר שפות שמיות עתיקות, אך הספר שלפנינו מכיל את המאמר הארוך שלו על תפקידו של הנביא כמלמד סנגוריה על עם ישראל (אהבה ושמחה, זה שהספר נקרא על שמו), וכן מאמרים נוספים בעניני לשון.
יש להודות כי מחקר התרבות הקדומה של המזרח התיכון עשוי להביא תועלת בחקר המקרא. כאן, כפי שמעיר מופס עצמו, צריך ללכת בזהירות. מצד אחד, הכרת ביטויים מלשונות קרובות, (או, למעשה, כל תופעה תרבותית, מנהג ואמונה כלשהם) יכולים להאיר את הרקע שבתוכו צמח עם ישראל ובתוכו נאמרו דברי הנבואה. מצד שני – וזו נקודה שמחמיצים מבקרי המקרא לעתים תכופות מדי – העובדה שביטוי מסויים או מנהג מסויים משמש לתפקיד מסויים בחברה קרובה לעם ישראל, אינו מחייב שיש זהות של ענינים בינו לבין למה שנמצא בתנ"ך. ההפרשים הגיאוגרפיים, הכרונולוגיים – ומה שמבקרי המקרא אינם מסוגלים כנראה להבין: התרבותיים והאמוניים – הם לפעמים גדולים מדי. אבל אחרי הערת הזהרה זו יש מן התועלת בחיפוש הרקע התרבותי בסביבת עם ישראל כדי להכיר ולהבין את מה שנאמר בשפה של התנ"ך, שהיא כה רחוקה מאיתנו.
מחקריו של מופס מציגים בצורה בהירה את התפתחות השפה המשפטית של החוזים. הוא מראה כיצד עשיית חוזה מכר מכילה את המרכיבים הבאים: שביעות רצונו של המוכר והסתלקותו מן המכר, לעומת ההקנאה של החפץ או הנכס לקונה. יתכן שביטויים אלו צמחו אינטואיטיבית בשפה, ואחר כך קיבלו מעמד של נוהג ואחר כך גם תקנה. זה מסתבר. כך נראה שצומחים העקרונות של החוזה, לפחות החוזה כפי שהוא מוכר לנו בהלכה: גמירות הדעת של המוכר, שבעצמה בנויה על הרגשה שמקורה בתובנה שכלית או בהכרעה רצונית, ומעשה סילוק מן החפץ, שמאפשר לקונה לזכות בו. תיאור זה מהווה רקע מומלץ לכל מי שניגש ללמוד הלכות קנינים. עתה אנו נוכחים לדעת כי ההלכות של חז"ל נובעות מתוך היכרות עם מבנה המחשבה של העולם העתיק, והן משקפות נוהגים שהיו קיימים לא רק בעם ישראל.
מאמרו של מופס על תפקידו של הנביא מאיר תופעה לא מוכרת בעולם המדע. הנביא המתפלל. הנביא שמלמד סנגוריה על עם ישראל. מה שמוכר לכל אחד מאיתנו מן המדרש מוצג בניסוח אקדמי והופך למאמר מעניין ובעיני מבקרי המקרא – כנראה גם ייחודי. משה רבנו מתפלל בעד העם, לאחר שה' רומז לו שהוא מבקש שיתפלל בעדו. הנביאים מתפללים בעד העם. אליהו סופג ביקורת בגלל שקינא לשם ה', ולא לימד זכות על עם ישראל. אותו דבר נכון לגבי יונה, שהעדיף את מידת הדין האלקית על פני מידת החסד והחנינה למי שמוכן לעשות תשובה.
מופס קורא בתנ"ך בדיוק כמונו. הוא אינו מנתח אותו לחלקים המשתייכים לאסכולות שונות, ולכן הוא מתמודד עם פרקים שלמים ומנסה להבין אותם מתוך עצמם. מחוייבות זו מאפשרת לו למצוא פרשנויות מעניינות, שיכולות לחדש משהו גם עבורנו. למעשה, הוא נאלץ להתנצל על שיטה זו, שהיא ספרותית יותר מאשר מחקרית (מה שנקרא מחקר בביקורת המקרא), ולהצהיר כי הוא מאמין בשיטת התעודות...
החלק המעניין ביותר בספר, בעיני, הוא ניתוח דגמים של ענישה וחנינה, והוא כה חשוב עד שאני מקדיש לו מאמר נפרד.


שומר פיו ולשונו
שומר מצרות נפשו



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-8/6/2003 11:46 לינק ישיר 

סנ"פ ומסתברא,

"אלו ואלו". שמו הוא אוריאל צימער שהיה מראשי אגו"י בבריטניה לאחר השואה והחוברת יצאה תחת שם בדוי/ספרותי משהו גיטלין. היה לי אותה וכאשר חיפשתיה תו לא מצאתיה. אשמח להיוודע אם והיכן ניתן להשיגה בירושלם עיה"ק.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-15/6/2003 08:14 לינק ישיר 

באדיבות ממדבש קיבלנו לינק לרשימת ספרים מאת ר' אברהם קורמן ז"ל:
ספריו הם:
1. מבוא לתורה שבכתב ושבע"פ.
2. זרמים וכתות ביהדות.
3. אבולוציה ויהדות.
4. מושגים במחשבת ישראל.
5. יהודי מיהו ומהו.
6. יציאת מצרים ומתן תורה.
7. הבריאה והמבול.
8. האבות והשבטים.
9. האדם וטבעו.
10. פיענוח אגדות.
11. יהודי וארצו.
12. הפרשה לדורותיה.
13. האגדה ומהותה.
14 ההלכה ועקרונותיה.
15. הטמא והטהור.
16. האמונה הישראלית.
ועוד.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-16/6/2003 01:58 לינק ישיר 

לסיינפלד.
שם הספרון 'יהדות התורה והמדינה' \ אוריאל גיטלין - צילר.
לי עצמי יש אותו בצילום מהספריה הלאומית.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-16/6/2003 17:41 לינק ישיר 

Seinfeld, I got Palmer's book on Philosophy because of your recomendation. Thank you!



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-25/6/2003 16:50 לינק ישיר 

באשכול ללימוד חכמות חיצוניות ביקשתי לדעת אם ידוע על ספר החוקר את ההיסטוריה היהודית בפרספקטיבה אידואולגית של 'מה היתה חשיבת כל דור'.

אני חוזר כאן על השאלה - הידוע?



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-26/6/2003 15:30 לינק ישיר 

השגתי את הספר הטמא והטהור של הרב קורמן שהומלץ עליו למעלה ומצאתי בו נקודות יפות מאד. תודה רבה.

יש שם בשער גם רשימה של ספריו, בה שניים שלא הוזכרו למעלה,
17. התורה וכתבה
18. פיענוח פרשיות



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-29/6/2003 19:36 לינק ישיר 

ברשות יואל47 [א' הכותבים מעלה] אני מעתיק את סקירתו על כמה ספרים מעניינים עליהם כתב בפורום החשוב "באהלה של יהדות". תודה!


ספרי מחקר העוסקים בגדולי ישראל.

בשנים האחרונות יצאו מספר ספרים על גדולי ישראל. ספרים שאינם מטעם חסידי החצר, או תלמידים ממשיכי דרך, אלא של חוקרים אובייקטיביים שעמלו בדקדקנות אקדמית לחשיפת הדמות.
להלן מס ספרים מעולים, לדעתי, שנכתבו ע"י חוקרים ואני ממליץ לכל שוחר דעת ומתעניין לקרוא אותם.

דרך המלכות - ר' ישראל מרוזין ומקומו בתולדות החסידות
מאת: דוד אסף

המחבר הוא פרופ' בחוג להיסטוריה של עם ישראל באונ' תל אביב
הספר משחזר את קורות חייו המיוחדות במינן של הצדיק ר' ישראל פרידמן מרוז'ין (1850-1796)ותאור מקומו בתולדותיה של התנועה החסידית בימי התפשטותה. הספר קריא שוטף ומרתק.

הבעש"ט מחדש החסידות
מאת: משה רוסמן

המחבר הוא פרופ' לתולדות ישראל באונ' בר אילן.

ביוגרפיה אקדמית ראשונה על ישראל בן אליעזר בעל שם טוב. במקום להתרכז באגדות הוא מדגיש את המכתבים שהבעש"ט כתב ומפרש אותם לאור מקורות חדשים בפולנית אשר מתארים את עיירתו של הבעש"ט, מז'יבוז', ואף מזכירים את הבעש"ט בעצמו. מתברר שהבעש"ט לא היה מורד במימסד אלא חלק ממנו. הוא גם לא המציא תנועה חסידית חדשה יש מאין אלא היה מושרש היטב במסורת של חסידי אשכנז. הספר מציע תדמית חדשה של הבעש"ט ומעריך מחדש את יחסו לתנועה החסידית המודרנית.

בעל השם - הבעש"ט - מאגיה, מיסטיקה, הנהגה
מאת: עמנואל אטקס

המחבר: פרופ' באונ העברית

האם ראוי הבעש"ט לתואר 'מייסד החסידות'? האם אישיותו, דרכו בעבודת ה' ומגעיו עם בני דורו הם שהניעו את התהליך שהביא לצמיחתה של התנועה החסידית? חיבור זה מנסה להשיב על שאלה זו בחיוב. השחזור של דמות הבעש"ט, כפי שהוא מוצע כאן, מתבסס על בחינה של שלושה היבטים בולטים בדמותו: בעל שם, מנהיג ציבורי ומיסטיקן. כל אחד מן השלושה מציין מעגל פעולה בחייו של הבעש"ט.

יחיד בדורו - הגאון מוילנה - דמות ודימוי
מאת: עמנואל אטקס


בספר זה יש נסיון להאיר היבטים אחדים בדמותו של הגר"א. ככל שניתן לשחזרה על סמך עדויות בנות הזמן, ולהתחקות אחר כמה מן הדימויים שלו, כפי שהתפתחו והתפשטו מאז ראשית המאה הי"ט ועד ימינו. הספר דם בין השאר בשאלות הבאות: כיצד נתפסה דמותו של הגר"א בעיני תלמידיו ומקוריביו, אלה שהפיצו את שמעו ברבים, ומדוע זכה לעמדה של סמכות יוצאת דופן עוד בימי חייו? מי היו הגורמים שטיפחו את הדימוי של הגר"א המשכיל והאם עומד דימוי זה בפני הביקורת? סוגיה נוספת בספר - תגובתו של ר' חיים מוולוז'ין לחסידות.

אלה רק 4 ספרים שדגמתי במקרה מספרייתי, אולם ישנם עוד וטובים.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-1/7/2003 22:01 לינק ישיר 

מה השנאה האלקאדיות לארצות הברית, הקנאה והתאווה והכבוד התקימו אלפי שנים טרם שנולדה ארצות הברית ויתקימו אחריה.

שיעיין נא בספרי היסטוריה מה קרה בפולין של מעלה (ביטוי אהוב על סופרים מסויימים) ויראה שלפני חדירת השפעת החמרנית האמריקנית הארורה, כבר הי' שבטיות, שנאה, תאוות רכוש ותאוות בצע (רק נתנו פחות צדקה)

לא חוכמה אני רואה כאן, אלא שפיכת זעם ותמרות עשן.




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > דת ואמונה > עצור כאן חושבים > מדף הספרים של עכ''ח
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
לדף הקודם 1 2 3 ... 99 100 101 לדף הבא סך הכל 101 דפים.