בית פורומים בחדרי חרדים

הרב וייס זימן אליו את מערכת 'בקהילה' ו..

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-13/11/2003 11:39 לינק ישיר 

עדין לא ראיתי 'בקהילה' ו'משפחה', אולי מישהו יכול לנדב אינפורמציה, והאם שרה פכטר הפסיקה לכתוב ב'בקהילה'

תוקן על ידי - מיליונר - 13/11/2003 11:43:26



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-13/11/2003 12:41 לינק ישיר 

דקנטור,

שלום לך יקירי,

א. אין לי מניות ב'בקהילה'. כיוון שכך, העיתון אינו בגדר צרכיי האישיים. העיתון והפורום הם שני דברים שאני אוהב, אבל מקפיד על הפרדה ביניהם.

ב. אני, אכן, המייסד והמנהל של הפורום.

ג. אני מבין שאתה הוא האיש שחיבר את קוד ה'אתיקה מקצועית', ובתור היורש של חנה בבלי גם קובע מהיום מהי 'נורמה חברתית מקובלת'. נעים להכיר.

ד. לא צינזרתי שום תגובה שלך על פגישת זילברשלג ודרעי. אין סיבה למחוק תגובה כזו ואין לי ספק שהיא עדיין קיימת בפורום. לידיעתך, איני מצנזר שום הודעה עניינית בפורום. גם אם היא תוקפת אותי אישית. לא פעם אנשים מתלוננים שנמחקה הודעה שלהם. לאחר חיפוש מיגע מצידי, התברר שהם פשוט שכחו היכן היא נכתבה...

ה. אשכול זה אמנם יש בו קשר לאשכול קודם, אולם דבריו של הרב וייס נוגעים כבר בנושא שונה, רחב ומעניין כשלעצמו. כיוון שכך, חשבתי כי ראוי לפתוח אודות כך אשכול נפרד.

ו. הפורום פתוח בפני כל העורכים, הכותבים והמנהלים של העיתונים החרדיים. אני מעריך ומכבד את כולם. כל אחד מהם יכול, בכל עת ובכל זמן, לפתוח אשכול או לכתוב הודעה, בכל נושא העולה על רוחו. רבים מהם אכן מנצלים אפשרות זו.

ז. בשעתו פניתי וביקשתי מכל עורכי העיתונים להכניס כאן, בימי רביעי בלילה, 'קדימונים'. לצערי, עד היום לא התבצע הדבר. אולי באמת הגיע הזמן.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-13/11/2003 13:02 לינק ישיר 

דוד 10
בשביל מה לשים קדימונים ,אם גם כשהעיתון נמצא כבר בחנות אני מוותר עליו,

לכבודך בשבועות האחורנים קניתי בקהילה ,


אין עוד מלבדו



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-13/11/2003 13:06 לינק ישיר 

שמעהתפילתי,

הסברתי בזמנו באריכות. חפש בפורום.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-13/11/2003 13:08 לינק ישיר 

וירטואלית, בזמנו עדיין הייתי בבוידעם.

אין עוד מלבדו



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-13/11/2003 13:29 לינק ישיר 

בוהה,

אתה מהוותיקים כאן. מן הסתם, ידוע לך תאריך יום ההולדת...



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-13/11/2003 13:36 לינק ישיר 

חגית לי זה ידוע אבל אולי למצטרפים החדשים.

זה היה בשלהי חודש טבת תשס"ב כמה שזכור לי



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-13/11/2003 13:38 לינק ישיר 


בלועזי?




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-13/11/2003 13:42 לינק ישיר 

תחילת 2002. לא?



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-13/11/2003 14:46 לינק ישיר 


מותר לעשות פרסומת לכל מה שרוצים.
רק לא סקרים...





דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-13/11/2003 14:49 לינק ישיר 

לפני שאתם פוצחים בדיון אחר, שימו לב לראיון המלא מ'בקהילה'.


הגאון הגדול רבי אשר וייס שליט"א בשיחה מיוחדת עם 'בקהילה':


"הפונה לערכאות וכל מי שמחזיק את ידו – יש לנדותו"

מוסיף וקובע: "מי שמטעה רב כדי לקבל פסק דין הלכתי המתיר פנייה לערכאות – כמוהו כמי שלא קיבל כל פסק וחלים עליו כל הדברים החמורים על הפונה לערכאות: רשע, מחרף ומגדף מערכות אלוקים חיים ומרים יד בתורת משה" * "הנגע הזה שכיח מדי במחנה שלנו ויש לשים לו קץ"

דוד זילברשלג
בנימין ליפקין



יותר משמונים אברכים עמלי תורה, השרויים על תלמודם, תוך כדי ריתחא דאורייתא ופלפולא חריפתא, קידמו את פנינו עם הכניסה לבית המדרש לתורה ולהוראה 'מנחת אשר' בצהרי יום שני השבוע. בית המדרש השוכן בטבורה של ירושלים החרדית, בראשות הגאון הגדול רבי אשר וייס שליט"א, מאכלס בין כתליו את טובי ובחירי אברכי פלטרין של מלך.
הגר"א וייס שליט"א, בעל 'מנחת אשר', הציב עם תחילתה של השנה, נקודת אור חדשה עם הקמתו של בית המדרש שעד מהרה הפך לשם נרדף לעילית שבעילית בין בתי המדרש לאברכי הכוללים בבירה. בקרוב, כך נמסר לנו על-ידי מקורבי הגאון, ייפתח לצד הכולל, בית-דין לממונות בראשות הגר"א וייס, המכהן כבר היום כאב"ד בירושלים.
שעה קלה לפני מסירת השיעור היומי לאברכי ה'כולל', בצהרי יום שני, זומנו ראשי 'בקהילה' הגאון רבי אשר וייס כדי לשמוע מפיו, ובאמצעותנו לכלל הקוראים היראים לדבר ה', דברים מיוחדים, לנוכח התרחבות תופעת הפנייה לערכאות מצד יהודים חרדים. "אסור להשלים עם התופעה ויש להוקיעה בכל תוקף ובכל דרך אפשרית", אמר הגר"א וייס.
"בכל ארבעת חלקי השולחן-ערוך, אין גינוי חריף כל-כך על עבירה כלשהי כפי שהמחבר מתבטא על הפונה לערכאות. הדברים מופיעים במפורש בהלכות דיינים, סימן כ"ו, סעיף ה'. המחבר מתבטא בשלושה כינויים חריפים כלפי מי שפונה לערכאות. המחבר קובע כי הפונה לערכאות נקרא רשע, הרי הוא כמי שחירף וגידף מערכות אלוקים חיים והרי הוא כמרים יד בתורת משה.
"הפונה לערכאות נקרא רשע על בסיס ההלכה הנקבעת בהלכות עדות העוסקת בפסולים לעדות. המחבר קובע כי רק מי שעבר על לאו שיש עליו מלקות, פסול לעדות, משום שנאמר: אל תשת ידך עם רשע להיות עד חמס. מכאן מסיק המחבר שמי שפונה לערכאות נקרא רשע.
"כאילו לא די בכך, קובע המחבר כי מי שפונה לערכאות, נאמר עליו שחירף וגידף מערכות אלוקים חיים והרים יד בתורת משה. מדובר בשלוש הגדרות קשות שאין להן אח ורע באף הלכה אחרת, ביחס לאף עבירה, חמורה ככל שתהיה.
"החזון איש נוקט דין אחד כלפי מי שפונה לערכאות נכרים ומי שפונה לבית משפט יהודה הדן לפי חוקות הגויים. יתירה מזו: החזון איש אף מוסיף וכותב כי דינו של הפונה לבית-משפט יהודי שפסיקותיו לפי חוקות הגויים, חמור יותר מהפונה לערכאות נכרים. משום שבראש בית-משפט זה עומדים יהודים שקיבלו תורה מסיני והם עזבו באר מים חיים והלכו לחצוב בארות בארות נשברים.
"ראשונים אחרים מנמקים את חומרת האיסור במעשה זה בכך שהפונה לערכאות, הוא 'מוקיר יראתם'. כלומר, עצם הפנייה אל הערכאות היא בבחינת הענקת כבוד ויוקרה למשפט העמים. נימוק זה מסביר יותר את הקביעה החמורה לפיה הפונה לערכאות הוא מרים יד בתורת משה.

מי שמחזק את ידו

"חשוב לי", הוסיף הגר"א וייס שליט"א, "להדגיש את דברי הרמ"א על אתר, שמשום מה יש רבים שאינם מודעים לקיומם ולחומרתם. על דברי המחבר כותב הרמ"א שיש לנדות את הפונה לערכאות ומוסיף וכותב הרמ"א כי מי שמחזיק ידם של הפונים לערכאות יש לנדותו.
"ראוי שדברים נוקבים אלו יילקחו היטב לתשומת לבו של כל ירא לדבר ה'. לא ייתכן שיש כיום טוענים רבניים אשר בינם לבין עצמם אולי חוששים מצעד כה דרסטי של הליכה לערכאות אבל ללקוחותיהם החרדים הם מייעצים ללכת לערכאות, מסיבה זאת או מסיבה אחרת. על כל אלו לדעת כי עליהם כתב הרמ"א להדיא את דבריו. משמעות הגזרתו של מי שמחזק ידו של הפונה לערכאות חלה על כל סוג של פנייה, בין אם תהיה זו פנייה לבית-הדין לעבודה או כל בית משפט אחר, שכיום, רחמנא ליצלן, רבו כמו רבו הפונים אליו מקרב החרדים לדבר ה'. על המחזיקים ידם של הפונים לערכאות לדעת כי רובץ עליהם דין נידוי.
"מוכרחני לציין כי לא מזמן אמרתי את הדברים ישירות בפני עורך-דין בכיר שהעניק עצה לאחד מהצדדים שהתדיינו אצלי לגשת לבית משפט. אמרתי לו, אם נראה לך שמדובר באנשים לא חרדים ולכן אין חשש מפני האיסור של הליכה לערכאות. עליך עצמך חלים כל אותם כינויים של השולחן ערוך.
"הנגע הזה שכיח מדי במחנה שלנו ויש לשים לו קץ", מתריע הגר"א וייס. "מאז ומעולם לא הייתה מוצדקת הפנייה לערכאות, אולם אם בעבר ניתן היה להבין אולי לרוחו של מי שנוקט בדרך זו – כיום אין לכך כל הבנה, אפילו לא במושכל ראשון. מערכת בתי הדין בארץ כולה השתפרה לאין ערוך. יש התקדמות גדולה בכל התחומים. הדיונים זמינים ונגישים ואין לאיש סיבה להתמרמרות או טענה כלשהי.

מי שטוען: קיבלתי היתר

הגר"א וייס ביקש לנצל את ההזדמנות ולהעלות בפומבי "עוד תופעה חמורה שיש להוקיעה":
"יש מקרים שבהם בעל דין פונה לערכאות וכשהוא נתבע על כך, הוא מיד משיב להגנתו: קיבלתי היתר מרב לפנות לערכאות.
"התגובה על כך היא פשוטה בתכלית: רב לא יכול להתיר הליכה לערכאות. רק בית-דין יכול להתיר פנייה לערכאות. בית דין עצמו אינו יכול להתיר הליכה לערכאות אלא אם כן מדובר בגברא אלימא או באדם שלא ציית לדינא. כך שאם אדם מנופף בהיתר רבני אנונימי, אין לכך כל תוקף וכל משמעות. מעבר לכך, הכלל הנקוט בידינו: יהודי אף פעם לא יפסיד בשל פנייה לבית-דין. בית-דין רבני לא יתן לאדם לצאת ניזוק או נפסד כתוצאה מעצם הבחירה שלו לפנות אל בית הדין.
"גם אם נניח שהפונה לערכאות, קיבל על כך היתר מפורש מבית דין – משעה שבית המשפט של הערכאות פסק את פסקו, על המתדיין לשוב אל אותו בית-דין שהעניק בידו את ההיתר לפנות לערכאות, להציג בפניו את פסק הערכאות ולשאול את פסק דינו האם מותר לו לקבל את פסק דין זה או לא, האם פסק הדין הזה הולם את ההלכה או לא.
"במילים אחרות: גם במקרים נדירים בהם מתיר בית הדין את הפנייה לערכאות, אין משמעות הדבר שיש בהיתר הזה היתר גורף לכל פסק דין שיוציא בית המשפט של הערכאות. כי אם עצם הפסק יהיה מנוגד לדין תורה – לא ניתן יהיה להוציאו אל הפועל ובית הדין יחליט שאין לקיימו".
מקרה נוסף שנגדו ביקש הגר"א וייס להתריע הוא "דין המטעה את הרב או את בית הדין על מנת לקבל היתר לערכאות". הגר"א וייס קובע כי "מי שמציג בפני הרב או בית הדין תמונה מטעה או נתונים שקריים בעניין מהות התביעה על מנת לחלץ מפי הרב היתר לפנייה לערכאות – לפסק הדין שקיבל אין כל תוקף ודינו כמי שלא קיבל אף פסק דין, שכן פסק הדין מבוסס על טעות.
"מי שמטעה רב כדי לקבל פסק דין הלכתי המתיר פנייה לערכאות", מסכם הגר"א וייס, "כמוהו כמי שלא קיבל כל פסק וחלים עליו כל הדברים החמורים על הפונה לערכאות: רשע, מחרף ומגדף מערכות אלוקים חיים ומרים יד בתורת משה".

תוקן על ידי - מאידך - 13/11/2003 14:55:20

תוקן על ידי - מאידך - 13/11/2003 14:57:16



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-13/11/2003 14:50 לינק ישיר 


תבטל את האדום הזה, זה מקשה על הקריאה עד אימה




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-13/11/2003 14:56 לינק ישיר 

טוב לדעת שאתה עובד בבקהילה. אגב האם הכוונה היא גם לערכאות בסאטמאר וגם לערכאות שמנהלים אנשי ח.מ.פלדמן נגד השטיבל של ויזניץ במונסי.

נ.ב. למה דוד לא יכול לסרוק לטובת אנשי הפורום את הכתבה במלואה כפי שהופיעה בעיתון..



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-13/11/2003 14:58 לינק ישיר 

פנטון,
אם היה מותר לעשות כאן פרסומת,
הייתי אומר לך איפה צריך לקנות מסך שתראה בו גם אותיות אדומות.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-13/11/2003 14:59 לינק ישיר 

מליונר, לידיעתך: שרה פכטר לא הפסיקה לכתוב ב'בקהילה', ולא זו בלבד אלא שהשבוע פרסמה שרה פכטר כתבה מעולה על יהודי שהתחזה לנאצי בשנות השואה - בכדי להציל יהודים אחרים.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > בחדרי חרדים > הרב וייס זימן אליו את מערכת 'בקהילה' ו..
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
לדף הקודם 1 2 3 4 לדף הבא סך הכל 4 דפים.

2009 © כל הזכויות שמורות לבחדרי חרדים. קטגוריית אקטואליה וחדשות: עשרות פורומים הכוללים חדשות נעייס, מה קורה בחצרות חסידים, חדשות מחסידויות שונות בארץ ובעולם, דיונים בנושאי אקטואליה, פוליטיקה, בטחון ועוד.