|
|
נשלח ב-13/11/2003 16:55 |
|
| |
ה"משגיח" של מישקיי - זה ביטול תורה לענות לך.
את מלחכי הפינכא שלך חפשי-חופשי במקום אחר.(לצערי הרב כל מקום שאת מכניסה את הערותיך-הדיון הופך להיות אישי ולא ענייני. לא חשבת על זה?)
|
|
|
נשלח ב-13/11/2003 16:55 |
|
| |
חשיפה -סאדום
מקווה שאתה הבנת, אני לא!
(בקשר לחשיפה של פרשיית השוחד של מטרנה, אל תגלה לאפ'חד, עוד ידברו ע"ז רבות בזמן הקרוב)
|
|
|
נשלח ב-13/11/2003 16:59 |
|
| |
טוב5 וכל הערותיך הן לשם שמיים.
איך בכלל יכולתי לפקפק בך.
|
|
|
נשלח ב-13/11/2003 17:00 |
|
| |
טוב 5 אני מתבייש בשבילך !

|
|
|
נשלח ב-13/11/2003 17:01 |
|
| |
טוב5
האם לאברכים אסור לעבוד ולהתפרנס ולא לחיות מנדבות? יש אברכים שמנגנים/שרים בשמחות (אפילו בחתונה עם חתן וכלה רח"ל) ומפרנסים את עצמם ועוד כמה אברכים ממעשר כספים שלהם.
לומדים בכולל ביום וחתונות בלילה וזה לא מפריע אחד לשני.
תוקן על ידי - השייח - 13/11/2003 17:08:29
|
|
|
|
נשלח ב-13/11/2003 17:11 |
|
| |
ופתאום יש כאן מישהו שיש לו מונופול על המושג "בן תורה" ?
תעלה אשכול בשם : מי זכאי להיקרא בן תורה ?
מי זכאי ללמוד תורה?
מי זכאי ללמד ?
מי צריך לשמור ולקיים ?
איכס' זה ההתנשאות ובפרט כשאין אם מה להתנשא.
|
|
|
נשלח ב-13/11/2003 17:58 |
|
| |
'סדום ועמורה' קטן עליך.
|
|
|
נשלח ב-13/11/2003 19:11 |
|
| |
טוב5,
אינני יודע עד כמה אתה יודע ללמוד ועד כמה לא, אך לפחות אני יודע איזה שימוש אתה עושה עם מה שכן ולא, נדמה לי כי על כך ועל בדומה לכך נכתב:
מגן אבות לרשב"ץ על אבות פרק ד משנה ז
וכן אסור ללמוד תורה כדי לעשות ממנה מלאכה כמו הקרדום לחפור בה, שכיון שהוא מתכוין בלימודו לעשות ממנו כלי למעשהו הרי הוא מועל בקדושתה של תורה כמי שנהנה מן ההקדש וחייב מיתה בידי שמים.
יש'ך בעיה עם מישו או מישוהיא, תעזוב את התורה בצד.
רק תפילות, רק תפילות יוכלו לעזור לבקשתך הישנה שלא נענתה ובגינה הנך כה זעוף.
|
|
|
נשלח ב-13/11/2003 19:58 |
|
| |
מה שמענין הוא, שמאות מאזינים לשיעורו של הגאון ר' אברהם פריד שליט"א,
|
|
|
נשלח ב-13/11/2003 20:14 |
|
| |
מאות אנשים לא טועים.
|
|
|
נשלח ב-13/11/2003 20:38 |
|
| |
הוא באמת נתן שיעור בהלכה? או מסר שיעור היאך לקורת תוי נגינה.
|
|
|
נשלח ב-13/11/2003 20:40 |
|
| |
זה בסוגיא דתפילת רבי ישמעאל בן אלישא בקודש הקדשים.
היה מה לשמוע!
<בסוף הוא נענע בראשו>
|
|
|
נשלח ב-13/11/2003 23:32 |
|
| |
ליד הסנדק.
ואם ב"תניא" עסקינן, הרי שהשיר הזה הוא אחד הפירושים הכי מוזרים ששמעתי לטקסט הספציפי.
מפני שהגמ' אינה מסתפקת ב"נענע לו בראשו", אלא ממשיכה ושואלת "מאי קא משמע לן".
רוצה לומר: סיפור חסידי שאין לו מוסר השכל, אינו אלא פטפוטי הבלים גרידא ואפילו אם הוא מלא פאתוס ומלאכים.
|
|
|
נשלח ב-14/11/2003 15:03 |
|
| |
שאלה והערה
שאלה:
האם גם בשיעור כללי מהראש ישיבה מלא ככה האולם?
האם גם בשיעורים הרגילים האולם מלא?
והערה:
יוכבד אני רואה שמינית את עצמך לתפקיד המשגיח פה
אז רק אני רוצה להודיע לך שלא שררה נטלת על עצמך...
זה לא כבוד גדול לתת מוסר לאחרים... (ובפרט שנושא שהתפקיד הזה בד"כ הוא לא מהאהובים על הציבור)
כל שרוח הבריות נוחה הימנו רוח המקום נוחה הימנו
|
|
|
|