בית פורומים עצור כאן חושבים

"ממחרת הפסח" בספר יהושע

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-13/4/2004 19:14 לינק ישיר 

עד שקוה"ת יסביר מהוא "ממחרת השבת" השישית, אני אשמח אם אתה תסביר מהוא "ממחרת השבת" הראשון.

כתבת שלדעתך זוהי השבת הראשונה שלאחר תחילת הקציר.
ננסה לבסס זאת באמצעות הכתוב: "וספרתם לכם, ממחרת השבת, מיום הביאכם, את-עמר התנופה"
להבנתי יש כפל לשון בפסוק. כלומר "ממחרת השבת" = "מיום הביאכם".
להבנתך [אם הבנתי נכון] יש להבין ש"ממחרת השבת מיום הביאכם" הוא יום ראשון הראשון שלאחר תחילת הקציר.
כלומר ה-"מ" של "מיום הביאכם" אינו מורה על היום שלמחרת בהכרח, אלא באופן כללי על מספר ימים שלאחר מכן.

ואני שואל, אם כך, מדוע ש"עד ממחרת השבת השביעית" לא תורה גם היא על יום מסויים שאינו בהכרח היום הראשון שלאחר השבת, כלומר ממחרת השבת והלאה?



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-13/4/2004 19:55 לינק ישיר 

רוח דרומית:
אינני מסתמך רק על ההופעה השניה של הביטוי ממחרת השבת, בהגיעי למסקנה שמדובר ביום ראשון. אלא רק רציתי להפריך את ההנחה של קוה"ת שביטוי מוכיח שמדובר ממחרת יו"ט.
בכל אופן, מיום הביאכם מורה שהספירה מתחילה מהיום שמביאים את העומר שהוא גם ממחרת השבת. זה אותו יום ראשון, ולא מספר ימים לאחר מכן. מיום הביאכם אינו יום הקציר, אלא יום ההנפה, יום קרבן העמר.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-13/4/2004 22:47 לינק ישיר 

"ממחרת השבת" הראשון הוא פתיחת הספירה של השבועות וכן הלאה. שכן אין בעיה לפרש את המונח "שבת" שונה מהביטוי הראשון כיוון שהוא מופיע ללא הקידומת "ממחרת" ולכן פשוט שזה שבעה ימים. ו"השביעית" מתייחס לחזרה על פעולת הספירה. שכן כאשר מסתיים כל שבוע אז זה מכוחו של ה"ממחרת השבת" הראשון שאותו מציינים בתחילת כל שבוע ספירה.

והפסוקים ביהושוע מוכיחים שאין מדובר על שבת בראשית.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-15/4/2004 14:34 לינק ישיר 

קולהתור:
הפירושים שלך דחוקים ביותר, ומתוכחמים מידי בשביל הפשט.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
   
בית > פורומים > דת ואמונה > עצור כאן חושבים > "ממחרת הפסח" בספר יהושע
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
לדף הקודם 1 2 סך הכל 2 דפים.