בית פורומים עצור כאן חושבים

קהל עדת ירושלים - "המתמידים"

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-11/4/2004 13:38 לינק ישיר 

נו נו אני בעד רק לדעתי אופנה זו תיעלם
כמו כל מיני אופנות אחרות או שהוא רבי טוטאלי או או כלום לא



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-11/4/2004 13:46 לינק ישיר 

האופנה הזאת מתקיימת כבר הרבה מאד זמן.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-11/4/2004 16:42 לינק ישיר 

ישרן,

בלי להיכנס לשמות ולא רק מפני שאיני מוסמך ומפני שהפורום הוא פורום לרעיונות, אלא גם מפני שכל דעה אינה חתוכה וחד משמעית, אשתדל לשחזר הביטים מהעקרונות שהתבארו באשכול "סיווג האסכולות ביהדות התורנית", השייכים למודעים לבעית ההתחמקות מהשכל.

בכן, ישנם כאלה שעם כל החשיבה ההגיונית שלהם הם לא יקבלו שתיתכן סתירה בין ההיגיון ובין הנמסר להם. לכן הם ימשכנו לא רק את נפשם [דהיינו נקיטת הדרך המעשית] אלא גם את דעתם [דהיינו את צורת חשיבתם השכלית אף עד כדי שיבוש] להסביר בנמסר להם את אשר השיג הגיונם ולפעמים גם להגביל את הגיונם כאסכולה הנמוכה יותר.

מאלה שיעלו בקודש ולא ימשכנו את דעתם על המסורות הרווחות אלא עד לדעת הראשונים ויש אשר יעלו עד לחתימת התלמוד. [בסגנון יתחלקו המעלים בקודש בין מתבטאים צורה בוטה למתבטאים בצורה מתנצלת כלפי חוץ בדרגות שונות, כמו בציון "לולא דמסתפינא" -לולא יראתי לחלוק הייתי אומר- או "צריך עיון" וכד'. מדובר בהיבט סגנוני אך הוא חשוב מאד ועליו יפול דבר לרוב וכפי שפעם העיר דומני מציץ, החכמה היא למצוא את הלשון הדיפלומטית ביותר למהפכה הגדולה ביותר].

וישנם אשר לא ימשכנו את דעתם כלל ויכירו כי אין מנוס משכליאל שכמלאך הקדימו הקב"ה לתוריאל, אך ימשכנו את נפשם לנהוג הלכה למעשה כמסקנת המסורות, כי זה כל ענין קבלת התורה. שוב, גם בזה דרגות אם ימשכנו את נפשם לנהוג כפי כל המסורות או אך כחתימת התלמוד וכו'.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-11/4/2004 16:49 לינק ישיר 

רב צעיר

לגבי הגדרת הלכות לאור הטעם, זהו עיסוקם המובהק של חז"ל בכל מקום. וראה ברא"ש ב"מ צ' שבמקום שהטעם פשוט, לכו"ע "דרשינן טעמא דקרא".



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-11/4/2004 16:50 לינק ישיר 



סקירה יפה ותמציתית. אגב, היכן האשכול המקורי בנידון זה ? (לינקזעצער ?)



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-11/4/2004 16:53 לינק ישיר 

יהוסף.

כן, אני מכיר את הרא"ש הזה, כמדומני שמדובר על דין קורה בראשות הרבים. על כל פנים, לדעתי צריך עיון לְמה הכוונה "שהטעם פשוט", שהרי לא תמיד הדבר ברור ומוסכם על דעת הכל.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-11/4/2004 17:02 לינק ישיר 

מדובר שם בעיין לא תחסום שור בדישו, והשאלה לגבי מאכל שגורם לה גם צער, והגמ' חוקרת את טעם המצווה: "משום דקא חזיא וקא מצטערא, והא קא מצטערא" או שמא "משום דמעלי לה, והא לא..". [מן הסתם לא ל' מדויקת].



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-11/4/2004 17:14 לינק ישיר 

הרא"ש שאני התכוונתי אליו נמצא במס' בבא-קמא (כמדומני בפרק א'), ושם הוא עצמו דורש טעמא דקרא בנושא זה.

[אם יש לאחד החברים את פרויקט השו"ת, אפשר אולי להוריד את הקטע מהאנצ' התלמודית שדן ב'טעמא דקרא', זכור לי שיש שם מובאות לרמב"ם, ראב"ד, רא"ש ואחרים שמהם משמע שדרו טעמא דקרא גם לאחר חתימת התלמוד]



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-11/4/2004 17:42 לינק ישיר 

עכנאי- הנאות החיים מביאות לעריות?!
עיין באשכול " פרישה מתענוג בחז"ל- האמנם" על הויכוח.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-13/4/2004 11:22 לינק ישיר 

http://www.hydepark.co.il/hydepark/topic.asp?topic_id=889639


בברכה.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-13/4/2004 12:33 לינק ישיר 

מעולם לא שמעתי על קהילה זו אבל כעת באמצעות הלינק של לינקי רואים שהיא בחברה טובה.

פנטון בעל האמונה (לזכור את ההבדל בין איש ובעל) גילה לפי עומק הבנתו את מושג האמונה שגם להם חסר אמונה



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-18/4/2004 17:58 לינק ישיר 


בוגי, אני מציע לך להתמודד שוב עם הציטוטים שהובאו שם בשמו.

אני יודע שאתם די מזדהים איתם, נכון, ניחשתי.

http://masoret.hydepark.co.il/hydepark/topic.asp?whichpage=3&topic_id=889639



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-20/4/2004 12:04 לינק ישיר 

פנטון

1. איני מתייחס לאדם אלא לנכון שבדעותיו.
2. אילו היה זה אדמורך, היית מוצא דרך להציג ולפרש את אותם הדברים בצורה רצינית ולא ליצנית וצינית הנראית כבאה ממקור ענייני פחות.



ביטוי

תוקן על ידי - ווטו1 - 21/04/2004 7:26:51



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-21/5/2004 13:51 לינק ישיר 

http://www.hydepark.co.il/hydepark/topic.asp?topic_id=945420



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-5/5/2006 11:41 לינק ישיר 

רב"צ,
הנה הלינק:
*סיווג האסכולות ביהדות התורנית
עריכה מסורת של יסודות ההשקפה המתבטאים בגישות השונות אצל מקבלי התורה בכלל ואצל אלה שבפורום בפרט
http://hydepark.co.il/hydepark/topic.asp?topic_id=348285



הגיע לידינו מאמר ערוך בטוט"ד על משנת ר' לייבל מאת הרב אליהו סולובייציק שליט"א בלקיחת דוגמא מתורתו בנושא ארבעת המינים וברשותו הוא מתפרסם בהודעות הבאות. אוסיף הודעה עם הערותיי למאמר בתקוה שבעל המאמר יאות להנותנו בהבהרותיו.




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > דת ואמונה > עצור כאן חושבים > קהל עדת ירושלים - "המתמידים"
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
לדף הקודם 1 2 3 4 5 לדף הבא סך הכל 5 דפים.