בית פורומים עצור כאן חושבים

ניסוי התפילה הגדול

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-1/8/2011 18:26 לינק ישיר 

אנא קרא את תגובתי הקודמת. אם דבר מה אינו מובן אשמח להבהיר



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/11/2011 13:07 לינק ישיר 

   ניסיתי לקרוא אשכול ענק זה, אך מטבע הדברים בהחלט ייתכן שיש נקודות שפספסתי. עכ"פ, הנה מספר דברים שלא ראיתי שעלו:

  1. אחד התנאים הקריטיים לניסויים כאלה (והניסוי כעיקרון מאד לגיטימי לדעתי), הוא בניה של קבוצות מדגם ע"י בחירה אקראית (לא מוטה) של האוכלוסיה הנבדקת. ברבים מהמחקרים הללו, עד כמה שאני מבין, הדבר לא נעשה. עד כמה שאני יודע, ניסויים מסוג זה מחוייבים לפי אמנת הלסינקי באישור המשתתפים בהם, ובחלק מהמאמרים אפילו ראיתי במפורש בתיאור המתודולוגי של הניסוי ציון שחלק סירבו להשתתף. לא ראיתי שום התייחסות בניתוח הסופי לאפשרות שנכונות (willingness) ההשתתפות בניסוי מוטה כלפי גורמים הידועים כמשפיעים על סיכויי החלמה (אמונה באל, אופטימיות, וכו').
  2. אחד הניסויים המתוארים הוא ניסוי של תפילה רטרואקטיבית ע"י לייבוביצ'י, והיה דיון כלשהו במשמעות התוצאה לפיה ממוצע זמן האשפוז ירד בצורה מובהקת עם תפילה רטרואקטיבית. הנתונים המלאים מציגים תמונה שונה לגמרי: לא היה שום שוני מובהק בסיכוי המוות, ובחציון זמן האשפוז. כאמור, היה ייתרון מובהק בממוצע זמן האשפוז, והנתונים מראים שהממוצע הושפע על ידי מספר outliers קטן, כלומר מספר קטן של אנשים שהתאשפזו כל אחד למשך זמן ארוך הרבה יותר מהמשתתפים האחרים. (רק כדי להבין מה זה אומר: אם מתפללים עליך רטרואקטיבית, הסיכוי שלך למות אינו משתנה, פחות או יותר חצי מהאנשים האחרים לא יילכו הביתה אחריך, אבל אולי לא תגיע לקבוצה מאד קטנה של אנשים שכ"א אושפז להמון זמן). במצב כזה, כשיש הבדלים בין החציון לממוצע, מחליטים מראש על מנגנון קטימה (נניח, מעל 50 ימים נחשבים כ50 ימים), וחוזרים על הניסוי.
  3. במפתיע, נראה שכל הדיון התנהל במנותק מסיכומים ידועים הרבה לפני 2011. ב2003 נמצא שמבין שלושה ניסויים שנערכו באופן סביר, לא היה יתרון עקבי על פני כל הפרמטרים, והייתרונות העקביים המובהקים נמדדו בפרמטרים ששערוכם הוא סובייקטיבי - בוודאי סיבה לחזור באופן דקדקני יותר עליהם. ואכן, בשני הניסויים הגדולים המבוקרים יותר שנערכו ב2005 ו 2006, לא נמצא שום ייתרון מובהק לתפילה.



תוקן על ידי xibolaiyu ב- 27/11/2011 13:10:26




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/11/2011 14:36 לינק ישיר 

מה שפיספסו עורכי הניסוי הוא ההתערבות האלוקית.
הנה זה ברור ופשוט שתפילה מועילה הרבה מאוד, זה אחד מיסודי הדת וכל התנ"ך וחז"ל מלאים מזה ולית מאן דפליג כלל.
ומה שבניסוי לא מצאו כן זה מפני שמשמיים הכשילו את הניסוי כדי שלא תתבטל חלילה הבחירה חפשית שיש לרשעים לכפור.
ומי שמאמין לא מפחד ואינו זקוק לשום ניסוי. די בקריאת עלון אחד של קופת העיר כדי לראות בחוש כיצד צדקה ותפילה מצילים מכל צרה.
כי ישרים דרכי ה' צדיקים ילכו בם ופושעים יכשלו בם.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-27/11/2011 14:51 לינק ישיר 

קורא_נט כתב:
מה שפיספסו עורכי הניסוי הוא ההתערבות האלוקית.
הנה זה ברור ופשוט שתפילה מועילה הרבה מאוד, זה אחד מיסודי הדת וכל התנ"ך וחז"ל מלאים מזה ולית מאן דפליג כלל.
ומה שבניסוי לא מצאו כן זה מפני שמשמיים הכשילו את הניסוי כדי שלא תתבטל חלילה הבחירה חפשית שיש לרשעים לכפור.
ומי שמאמין לא מפחד ואינו זקוק לשום ניסוי. די בקריאת עלון אחד של קופת העיר כדי לראות בחוש כיצד צדקה ותפילה מצילים מכל צרה.
כי ישרים דרכי ה' צדיקים ילכו בם ופושעים יכשלו בם.



על שערי תפילה שננעלו שמעת בוודאי או על תפילה עושה מחצה בוודאי שמעת,

הנה אשכול בעניין תפילה עושה מחצה,,, (להתפלל בשביל מה ??)



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/11/2011 14:52 לינק ישיר 

קורא נט   הנה זה ברור ופשוט שתפילה מועילה הרבה מאוד, זה אחד מיסודי הדת וכל התנ"ך וחז"ל מלאים מזה ולית מאן דפליג כלל.


זה שהתפילה מיסודי הדת- ברור. והתנ"ך וחזל מלאים מזה- גם ברור.

לית מאן דפליג- לא ברור-  התפילה אינה מועילה-זה מה שברור,



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/11/2011 16:43 לינק ישיר 

קורא_נט כתב:
 די בקריאת עלון אחד של קופת העיר כדי לראות בחוש כיצד צדקה ותפילה מצילים מכל צרה.


וכן די בהתבוננות יחידה במקבץ שלטי חוצות כדי לראות בחוש כיצד אם רק תמלא לוטו, מיד תתקשר אליך אריאלה ותבשר לך שזכית במיליוני שקלים.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/11/2011 16:52 לינק ישיר 

xibolaiyu כתב:

 די בקריאת עלון אחד של קופת העיר כדי לראות בחוש כיצד צדקה ותפילה מצילים מכל צרה.



וכן די בהתבוננות יחידה במקבץ שלטי חוצות כדי לראות בחוש כיצד אם רק תמלא לוטו, מיד תתקשר אליך אריאלה ותבשר לך שזכית במיליוני שקלים.



צדיק לפחות בלוטו כל שבוע (כמעט) זוכה מישהו

ובתפילה פשוט אין דבר שכזה, אומרים חז"ל
וברכך בכל מעשה ידיך: 
רבי יעקב אומר: יכול אתה לומר שהקדוש ברוך הוא יברכו ויפרנסו אפילו אם הוא יושב ובטל ??? תלמוד לומר: "ובכל מעשה ידיך", אם עשה אדם הרי הוא מתברך, ואם לאו ?! אינו מתברך !!!!
(מדרש תהילים)
 




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/11/2011 17:00 לינק ישיר 

maxmen כתב:

 די בקריאת עלון אחד של קופת העיר כדי לראות בחוש כיצד צדקה ותפילה מצילים מכל צרה.



וכן די בהתבוננות יחידה במקבץ שלטי חוצות כדי לראות בחוש כיצד אם רק תמלא לוטו, מיד תתקשר אליך אריאלה ותבשר לך שזכית במיליוני שקלים.


צדיק לפחות בלוטו כל שבוע (כמעט) זוכה מישהו


מה שבטוח, כל שבוע אריאלה זוכה (וכן שאר עובדי הלוטו).

צדיק, שבוע טוב לך.





דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/11/2011 17:01 לינק ישיר 

מקס

אתה הרי בתחום העשיה- כמה אנשים הצליחו שהתפללו וכמה לא הצליחו כי לא התפללו?
כמה תפילות ציבור גדולו ומפורסמות אתה מכיר שעזרו?



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/11/2011 17:10 לינק ישיר 

ירוחםשמ כתב:
מקס

אתה הרי בתחום העשיה- כמה אנשים הצליחו שהתפללו וכמה לא הצליחו כי לא התפללו?
כמה תפילות ציבור גדולו ומפורסמות אתה מכיר שעזרו?



אני איתך בוודאי שהם לא עוזרות מבחינת שהאלוקים עושה הוקוס פוקוס כי שמע תפילה, זה לא עובד כך לפי כל הדעות ביהדות (אני מדבר על דעות גלויות ולא על דעות חינוכיות)



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/11/2011 18:02 לינק ישיר 

אומרת הגמרא (ברכות לב ע"ב): תנן רבנן חסידים הראשונים היו שוהין שעה אחת ומתפללין שעה אחת וחוזרין ושוהין שעה אחת, וכי מאחר ששוהין תשע שעות ביום בתפלה תורתן היאך משתמרת ומלאכתן היאך נעשית אלא מתוך שחסידים הם תורתם משתמרת ומלאכתן נעשית. מה פירוש שוהין ומדוע הגמרא אומרת שהיו שוהין תשע שעות ביום בתפלה ולא מבדילה בין שוהין לבין מתפללים?

אפשר לומר שלשהות בתפלה פירושה הכנה לתפלה מתוך התבוננות פנימית. החסידים הראשונים התפללו כל תפלה כאלו זו תפלתה הראשונה, דהיינו ביקשו להשיג שלמות באמצעות התפלה. לפיכך, כל תפילותיהן הקודמות לא היו אלא שהות לקראת התפלה הבאה, ולכן הגמרא קוראת לכלל תפילותיהם שהות. אולם אם הופכים את התפלה למצוות אנשים מלומדה, ומתייחסים אליה ככלי גשמי, ממילא התפלה איננה מסייעת לתיקון נפשותיהם של המתפללים. מה הכוונה?
לדוגמא, אם אדם מעשן מפסיק לרגע לעשן כדי להתפלל ואחרי התפלה מייד שב לעשן, משמע שלא באמת התפלל, שתפלה היא פעולה רוחנית, וכשמשיגים רוחניות שואפים להמשיך אותה (ולכן חסידים הראשונים היו שוהין שעה גם אחר התפלה). להבדיל, אם אדם מעשן מתפלל מתוך כוונה שלא ייעשן יותר, ותפילתו אמתית, הרי שבמהלך התפילה יקבל את כוחות הנפש להפסיק לעשן. וגם אם תפילתו איננה מועילה לגמרי, הרי שהתפלה הבאה תועיל יותר.


 
 





דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-27/11/2011 20:03 לינק ישיר 

מ80 כתב:
לדוגמא, אם אדם מעשן מפסיק לרגע לעשן כדי להתפלל ואחרי התפלה מייד שב לעשן, משמע שלא באמת התפלל, שתפלה היא פעולה רוחנית, וכשמשיגים רוחניות שואפים להמשיך אותה (ולכן חסידים הראשונים היו שוהין שעה גם אחר התפלה).


וגם העישון היא פעולה רוחנית, והראיה: כשמעשן כבד מסיים סיגריה, מיד מגששת ידו לקופסא, להוציא את הבאה.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/11/2011 20:26 לינק ישיר 

mega LOL
אני מתפוצץ מצחוק מהדוגמאות שהמשתתפים זורקים כאן...



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/11/2011 21:10 לינק ישיר 

הנוכח
כל רופא יגיד לך שצחוק זה טוב לבריאות. כל הגורם לשני לצחוק- אומרת הגמרא- הוא בן עולם הבא.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/11/2011 21:15 לינק ישיר 

אגב, זו ממפעל הפיס שמה אראלה ולא אריאלה.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > דת ואמונה > עצור כאן חושבים > ניסוי התפילה הגדול
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
לדף הקודם 1 2 3 ... 24 25 26 לדף הבא סך הכל 26 דפים.