בית פורומים עצור כאן חושבים

התמונה שתפתח את הדיון בליל "ניטל"

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-24/12/2009 23:11 לינק ישיר 

אחי
אני קורא את הודעתך מן השבעה בינואר על שידורי חג המולד בערוצים הרוסיים הלבנוניים והיווניים. דע לך אפוא כי כבר בשנת 1924 זנחה הכנסיה היוונית את הלוח היוליאני ועברה ללוח דומה מאוד ללוח הגריגוריאני (בעוד איזה 800 שנה הוא אמור להתאחד לגמרי עם החישוב הגריגוריאני) ואת חג המולד הם חוגגים באותו היום שחוגים הקתולים.
את זה הסביר לי סנדלר פשוט במקומנו, יווני אותנטי מקדקדו ועד קצה עורלתו, כאשר הלכתי בתחילת השבוע לקחת את נעלי מתיקון. הגענו לנושא כאשר הוא שאל אותי באיזה תאריך חוגגים היהודים את חג המולד.


תוקן על ידי אח_של_השכן ב- 24/12/2009 23:15:26


 
טוב שכן קרוב מאח רחוק?




דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מחובר
נשלח ב-25/12/2009 11:22 לינק ישיר 

אחי יקירי,

שמא איני מבחין בין יוונים לרוסים אורתודוכסים, ובין ארמנים לרוסים פרובוסלבים. מבחינתי, אלע יוונים די זעלבע פונים. הדמיון של הארכי-פרחי בעת נאומו בפני הקהל בכנסיה, לדמבלדור כשהוא פותח את שנת הלימודים, הוא העיקר. במיוחד הדמיון בין היוונית [רוסית / ארמנית / פרובוסלבית / מי-יודע-מה-מדברים-שם] לבין הההברות חסרי הפשר שבהן נוהג דמבלדור לסיים את נאומיו.

וכעת אשיב לך בסיפור כנגד סיפור. שמא אתה מכיר אותו ונשכח ממך, אבל לטובת הקוראים את התכתובת המשפחתית הזו. אבא_של_השכן היה לפני שנים מספר באירלנד. מתישהו בסוף אלול אמרו הוא וחבריו לעובדים איתם, אירים קתולים, שהם לוקחים חופשת 3 ימים, לרגל ה new year של היהודים. טוב נו, ראש השנה בספטמבר עוד נתפס אצל השיכורים האירים, אבל הם התענינו בתוקף מתי לעזאזל חגגו האורחים את חג המולד?

והואיל ולא כתבת מה השבת לאותו ערל, אני מצרף עתירתי שלא תדחה אותו בקש, ותסביר לו את ההבדל בין החסידים הגליצינרים החוגגים את הניטל לפי הלוח היוליאני, ובין החסידים הפולנים החוגגים כבר עתה, ואת מנהגי היום - קלפים, שש בש, וצפיה בערוצי טלויזיה שמשדרים תפילות לא יווניות.



_________________

אוי לשכן
ואוי לשכנו




דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מחובר
נשלח ב-25/12/2009 12:29 לינק ישיר 

המהדרין נזהרים ב כל הניטלים- ויש הרבה. -ואסור ללמוד בהם  ב ניטל הקתולי הארמני הפרבסלאבי, היווני אורתודוקסי וכו'



יהודי נקלע לפרנפורט בשנת 1933 בחורף כבד,- החוק אסר על היהודים להתארח בבתי מלון , הקור היה מקפיא היהודי נרשם למלון, בלי להזכיר את יהדותו, אולם בעל המלון חשד בו, ועלה לחדרו
 
היתי רוצה לשאול אותך מספר שאלות 
בבקשה -השיב היהודי-
מי היה ישוע?
בנו של אלוהים- השיב היהודי
ואיפה נולד ישוע?
בבית לחם באורווה. השיב
אבקש את סליחתך שהטרדתי אותך, אמר המנהל.
אבל גם אני רוצה לשאול אתך מספר שאלות -אמר היהודי
בבקשה- השיב המנהל
ישוע נולד בבית לחם באורווה, נכון- אולי תוכל בבקשה להסביר לי למה בנו של אלוהים היה צריך להולד בארווה?
איני יודע- הכומר שלנו לא הסביר את זאת.
אז אני אסביר לך- אמר היהודי- באותה תקופה היה חק שליהודים אסור להתארח בבתי מלון.

_________________

מודה ועוזב




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/12/2009 01:45 לינק ישיר 



ירוחם
אם אתה כל כך בקי בפרטי הסיפור אמור נא לי באיזה ממלונות פרנקפורט זה היה?

הנה לך תמונה של Frankfurter Hof המלון המפואר ביותר בפרנקפורט

המלון היה קיים כבר בשנת 1933. אם רצונך לדעת כיצד נראה אז דמיין לך את התמונה בשחור-לבן






דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מחובר
נשלח ב-27/12/2009 09:55 לינק ישיר 

אח של

אפתיע אותך - התאכסנתי במלון הזה מספר פעמים עם הדרכון הישראלי, ולבוש כיהודי, ולא היה מצפצף.

ליהודי שבסיפור הגיע לפרנפורט לפני חנוכת המלון, בכל מקרה המרחק מהבאןהוף למלון הוא רב וקשה ללכת בליל קר ומושלג, כנראה הוא התאכסן במלון סמוך לבאן חוף,
 
אני מקווה שנחה עליך דעתך ונרגעת מהשאלה הגדולה שהעסיקה אותך.

אגב אתה ייקה? אתה מכיר את הסיפור שמספרים לייקה- שני יהודים נסעו ברכבת-- לאיפה הם נסעו? הוא שואל

_________________

מודה ועוזב




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-28/12/2009 16:47 לינק ישיר 


http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3826314,00.html



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-29/12/2009 00:37 לינק ישיר 
מעשה מניטל נאכט

לפני שנים רבות היה לי חברותא בבני  ברק והייתי יוצא ובא בעיר. יום אחד צעדתי באיזור כיכר ברטנורא כשלפתע צדה את עיני מודעת ענק שכותרתה "זהירות ערבים"

מה קרה, האם החרדים הצטרפו לכהנא חי? לא מיניה ולא מקצתיה. באותה תקופה החלו לחפש פתרונות תעסוקה לאותו חלק של החברה החרדית הסובל משעמום. תחילה עשו "ערבי שירה" ואז באו ה"מעורררים" ויצאו נגדם בחרמות, אח"כ עשו ערבי סרט, ערבי הרצאות ועל זה הדרך. כשנמאס ל"מעוררים" להדפיס מודעה נפרדת נגד כל סוג של "ערב" הם יצאו במודעה כוללת האוסרת כל ערבים מכל סוג ומין ובא לציון גואל.

לא יצאו שבועיים ואני רואה ברחוב רבי עקיבא, ליד פינת חזון אי"ש, מודעה המפרסמת ערב שבו יוקרן הסרט "סליחות נאכט אין קייעב" שתואר כעז-רתק במיוחד (לגבי זה נשארתי קצת סקפטי אבל אין זה ממין הענין). כל ההכנסות קודש לאיזו משפחה שסבלה מחסרון כיס כלשהו. נאה.

רגע רגע, הייתכן? מה עם "זהירות ערבים"? אהה. בשלב זה צדה את עיני השורה העליונה מימין שבישרה כי הסרט יתקיים ביום זה וזה "ששי בינואר למניינם (ניטל)".

קולטים את הפתרון הגאוני? הרי בליל ניטל אסור ללמוד, ומכאן שהחרם של "זהירות ערבים" לא חל עליו, וליהודים היתה אורה ושמחה ששון ויקר.

אלא שכאן שמתי לב לדבר מוזר: חג המולד, כידוע, חל בעשרים וחמשה בדצמבר. מדוע היהודים הללו חוגגים את הניטל בששי לינואר?
אני מודה שלקח לי חמש שניות עד שנפל האסימון.

הנוצרים היוונים-אורתודוכסים, אלו שעדיין דבקים בלוח היוליאני הישן ולא עברו ללוח הגרגוריאני החדש, הם חוגגים את חגיהם בהפרש של 11 יום, ולכן העשרים וחמישי בדצמבר שלהם הוא הששי בינואר הגרגוריאני. נו, תגידו אתם, האם גרגוריוס השלשה עשר, רשע מרושע, יעשה לנו ריפורמות? ישנה את מועדי רגלינו? חלילה וחס. אורתודוכסי הוא אורתודוכסי הוא אורתודוכסי, ואין לנו אלא ניטל האורתודוכסי.

אמנם לאחר מכן טענו באזני שמנהג הניטל בששי לינואר בא מיהודים שחיו ברוסיה הפרבוסלבית, אבל בפירוש מצאתי בספרו של דב סדן שאצלם בגליציה היו חוגגים את ניטל בתאריך האורתודוכסי למרות שהנוצרים "שלהם" היו קתולים. הוא אשר אמרתי - אין משנים מנהג קדמון.




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-29/12/2009 07:28 לינק ישיר 

רבה של אפרת: אני מרותק מהנצרות ומישו

*--Session data*


תוקן על ידי נישטאיך ב- 29/12/2009 07:29:48




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-30/12/2009 08:14 לינק ישיר 



_________________




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-30/12/2009 09:32 לינק ישיר 

.


ספרן, עבר לפעילות של מיחזור?




הכרוז הזה צץ אחת לשנה כבר כמה וכמה שנים, והטעויות, הסילופים והאינוונציה (1)  שבו מרובים עד מאד.






(1) הא הא. כפל משמעות על הבקר + רמיזה לאמו של הקיסר שזיהתה את מקום קבורתו של אותו האיש.





_________________




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-30/12/2009 10:25 לינק ישיר 


[ ספרן ראה את הכרוז לראשונה היום, ומקיש מעצמו לרבים אחרים שאף הם טרם ראו ]

_________________




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-30/12/2009 10:46 לינק ישיר 

ספרן
תודה- לזועתי ראיתי את זה בפעם הראשונה, כמה נמוך יכולים בני אדם לרדת, בכדי להפיץ את דתם.  

_________________

מודה ועוזב




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-30/12/2009 10:51 לינק ישיר 

.


טוב, ספרן. זה רק עומד לזכותך!


אז כמה הערות:


1.
השפה הגראפית של הכרוז הזה נלקחה מהאיורים באנציקלופדיה סביב הערך "חוק גודוין". צלבי קרס, גדרות תיל - המטרה ליצור תחושה מאד ספציפית - כזו המובעת גם במפורש בסוף הכרוז: סילבסטר=היטלר.

2.
הקתולים לא אוהבים לומר תחנון, ולכן יש להם לוח שנה ובו "קדוש" לכל יום בשנה. כל אחד מהם - לפי היארצייט שלו. האפיפיור סילבסטר הראשון נלקח לכנסיה של מעלה ב-31 לדצמבר בשנת 335 למניינם, כך שהוא ה"קדוש" של היום האחרון בשנה.
 
"ערב השנה החדשה" מכונה ברוב הארצות דוברות הגרמנית בשמו - "ערב סילבסטר", וכנראה משם הגיע הביטוי לעברית.
 
3.
אמנם האפיפיור הנ"ל כיהן בתקופה קריטית בחשיבותה להתפתחות הנצרות (ועידת ניקאה חלה בתקופת כהונתו), אולם לא הרבה ידוע אודותיו או אודות מפעלותיו. אני מניח שהיה אנטישמי, אבל אני מניח זאת רק משום שרוב-רובם של אנשי הכנסיה באותה תקופה היו כאלו, ואולי ליתר דיוק - רוב-רובם של הגוים, ודאי ברומא. בכך לא נבדל מבני עמו ובני דורו.

4.
לא ידוע לי מהיכן נלקח המידע על כך שהאפיפיור הזה "רצח בעינויים אלפי אנשים". באותה התקופה שלט ברומא הקיסר קונסטנטינוס, ומעשים כמו אלו המתוארים למעלה, לא ידועים לי, ולא היו בסמכותו של אף גורם שאינו מהשלטון המרכזי. יש רגלים לסברה שהדבר היחיד שנשרף ברומא אז בשמן רותח היו סופגניות, אך גם לכך אין לי הוכחה.
 
5.
חביות עם מסמרים... פחים לוהטים...   האם מישהו מוכן למצוא עבורי מקור אמין לתיאורים אלו?
 
 






 

_________________




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-30/12/2009 11:01 לינק ישיר 

מואדיב

סליחה על התיקון הקל- סילבסטר  כיהן כאפיפיור כ 250 שנה לאחר החורבן- בתקופה זו עדיין לא היתה אנטישמיות, - הדבר לא היה כדאי לנוצרים- כי אז החלו לבסס את דתם ואת ההגמוניה. היהודים היו מחוזרים על ידם, אין להניח שהיו יוצאים נגד המאמינים הפוטנציאלים.יש להניח שסילבסטר היה שמי.  כמו רוב הנוצרים בתקופתו,

_________________

מודה ועוזב




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-30/12/2009 11:14 לינק ישיר 

.

ירוחם

חושני שאתה טועה.

שנים לפניו היתה קיימת אנטישמיות, ויעיד ספרו של יוסף בן-מתתיהו "נגד אפיון" - כל כולו של ספר זה נכתב כפולמוס נגד כתביו האנטישמיים של אפיון.

אבל גם בתקופתו של סילבסטר עצמו - כדאי לראות את החלטותיה של ועידת ניקאה כדי לראות עד כמה השנאה ליהודים והרצון להיבדל מהיהדות - היו חזקים.




תוקן על ידי מואדיב ב- 30/12/2009 11:16:30




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > דת ואמונה > עצור כאן חושבים > התמונה שתפתח את הדיון בליל "ניטל"
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
לדף הקודם 1 2 3 4 5 לדף הבא סך הכל 5 דפים.