בית פורומים בחדרי חרדים

מעשה רב מהרב אלישיב: מותר לשלב את האצבעות

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-6/1/2008 12:22 לינק ישיר 

אלי S. אני מתפעל ממכם, אתם הרבה יותר מחסידים ממוצעים, והרבה יותר מהמשיחיסטים.
זה ברור שהרבי שלכם יודע מה שהוא עושה, ואם כתוב בזוהר הפוך, אז הזוהר הוא מונטאז'.
בראווא.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-6/1/2008 12:25 לינק ישיר 

כנראה
דיברו שם על שילוב אצבעות איך אסור לעשות והרב אלישיב הדגים.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-6/1/2008 12:27 לינק ישיר 

אני לא מבין,
אני היחיד שראה את תגובתו של מאירקה?? מה הוויכוח??? בשעת תפילה אסור, לא נראה שמרן היה באמצע תפילה כשנלקחה התמונה, אני טועה???

_________________




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-6/1/2008 12:28 לינק ישיר 

סתם שאלה: מה הקשר בין "פכר ידיה" שבגמ' שבת י ע"א לבין שילוב האצבעות?

ומי אומר שכל מה שהילדים אומרים זה נכון?

_________________




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-6/1/2008 12:33 לינק ישיר 

ביטמארקין.
 הכ"מ אומר כמקור לדברי הרמב"ם שמחבקים ידים בתפילה, את הגמרא שבשבת 'פכר ידיה'. וע"ז אומר הט"ז, שאין זה מקורו של הרמב"ם, שם מדובר שעשה כן בעת צער, ולא סתם בתפילה. וע"ז מסיים הט"ז 'אבל בעת שלום חלילה מלפכר את ידיו כי הוא מוריד בזה את דין ח"ו, כידוע'.




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-6/1/2008 12:36 לינק ישיר 

החסידים שבפורום לא צריכים להשתולל.

לענ"ד מהקטע בזהר לא מפורש איסור, אלא זה המקור לאלו שהביאו אותו. רוב המקורות שבדקתי (ותודה ל-HEBREWBOOKS.ORGׂ ) הינם ספרי מנהגים וסגולות, שגם כך ברוב הדברים אין אנו מקפידים.

הספר יסוה"ע , עם היותו ספר חשוב, מתבסס הרבה (כמדומני) על "חמדת ימים" וכמדומני שרבים לא נהגו לפי דבריו ואכמ"ל.

התמיהה היחידה שעולה היא לכאורה מדברי הט"ז - אבל כפי שראינו הרב זילבר מסביר אותו בזמן התפילה דווקא.




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-6/1/2008 12:37 לינק ישיר 

ישראל גל. אתה ממש טועה. הט"ז מדבר שם על תפילה, ובזה הוא מסיים שאם אין זה עת צער כמו אבל רח"ל, חלילה לפכר ידיו זו בזו. משום מה האז נדברו פירשן שכוונת הט"ז שהאיסור הוא רק בעת תפילה, זה באמת פרשנות מעניינת ובלתי מובנת. אבל מה שברור, שבמקור הדברים בזוהר הקדוש, וכפי שמובא ביסוד ושורש העבודה, אין מדובר על שעת תפילה, וממילא אין זה סביר כלל שהט"ז התכוין לשעת תפילה. וכפי שהדברים מובאים בסתמא בבאר היטב ובשו"ע הרב שם.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-6/1/2008 12:37 לינק ישיר 

שוב

מי אומר שפכר ידיו, זה שילוב האצבעות זו בזו.

אולי הרב אלישיב סובר שזה משהו אחר.

_________________




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-6/1/2008 12:42 לינק ישיר 

ככלל - אני חושב שרבנים ליטאים רבים (גם נכדי מקובלים) לא חששו לדברים רבים שיסודם בקבלה ובעיקר בספרים של הנהגות קבליות, ואפי' אם הם צוטטו פה ושם על ידי נו"כ של השו"ע.

כנגד - אני יכול להביא כאן דוגמאות רבות של חסידים וצדיקיהם שלא חששו להלכות מפורשות (לכאורה) של השו"ע ונו"כ בנגלה - והדברים ידועים, והנח להם לישראל וכו'.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-6/1/2008 12:56 לינק ישיר 

מוסר ההשכל שיוצא לי מהאשכול הזה שגם הליטאים שיקללו נמרצות את האדמו"ר מליובאוויטש על חוצפתו וחוצפת חסידיו שלא לישן בסוכה ולא יסכימו לקבל שום מילה בצד שלהפך יגינו פתאום באותם מילים על קדושם ורבם.

נקודה למחשבה.




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-6/1/2008 12:57 לינק ישיר 

עם כל הכבוד, לא כל אצבעותיו של הרב אלישיב נראו, נקודה למחשבה!



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-6/1/2008 13:00 לינק ישיר 

מצליח

מה הקשר שם זה דאורייתא וכאן זה כולא "ענינים"

_________________




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-6/1/2008 13:02 לינק ישיר 

סים, הרבע שלי הוא לא הרב אלישיב, ושומו שמים, אין לי בככל רבע...

מבחינתי זכותך המלאה לחלוק על הרב אלישיב כמה שתרצה מכאן ועד להודעה חדשה, אך אסור לך לעוות לשם כך על המציאות.

מצידי תודיע שבעינך הרב אלישיב הוא לא גדול והוא כל כולו מונטאז של אפרתי. לא אכפת לי.

רק שבגלל שלך יש בעיות איתו לא מתיר לך לתרץ תרוצים כמו פוטומונטאז ולעוות המציאות.




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-6/1/2008 13:07 לינק ישיר 

כנראה, שבד"כ מקפיד הרב אלישיב ע"כ, כמנהג ישראל וכמובא בט"ז, וכאן ברגע מסויים , בשעה שהיה שקוע במשהו אחר לא שם לב לתנוחת אצבעותיו, והמצלמה תפסה רגע זה. ואמנם יתכן גם כמו שכתבו כאן אחרים, שהרב אלישיב לא מקפיד ע"כ, ואין לתפוס אותו על כך, שכן אין חיוב להתנהג בכל ההנהגות הקבליות על אף שהפוסקים הביאום, ואין עליו את האחריות לכך שחסידים נוהגים הרבה פעמים להפוך את העיקר לטפל ואת הטפל לעיקר.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-6/1/2008 13:23 לינק ישיר 

אני זוכר לפני שנים רבות
משגיחים זקנים זי"ע שכך עשו בעת אומרם שיחה מוסרית,

וכבר אז חשבתי למה הם לא מקפידים על זה כמנהג החסידים,
בכל אופן זה לא רק הגריש"א שליט"א



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > בחדרי חרדים > מעשה רב מהרב אלישיב: מותר לשלב את האצבעות
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
לדף הקודם 1 2 3 4 5 6 לדף הבא סך הכל 6 דפים.