בית פורומים ספרים וסופרים

מהו הספר 'מקימי'

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-7/9/2008 10:19 לינק ישיר 

מלח הארץ- מה שאמרת זו הכללת.

ואמרת את הדברים הללו לחוזרת בתשובה בעצמה.

_________________

"תורת אמת היא תמיד מעניינת, אך אין מגייעים אליה אלא אחרי שמואסים בגשמיות שעלי האדמות" [ד. ז.]




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-7/9/2008 14:37 לינק ישיר 

הכללה ביחס למי?



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-7/9/2008 14:38 לינק ישיר 

לומד. עם כל הכבוד הראוי לאמנון אריאלי...
הבעיה היא שכל חרד חש עצמו כל כך שלם עד שאת בעלי התשובה הוא מקטלג כמי שברי ששרץ בליבם ורעל ברוחם. האם יש מושג למאן דהוא מה מתחולל בלב רעהו, מדוע יחרץ דין בעלי תשובה שזנחו עברם במסירות נפש ופעמים לא נותר להם קשר עם איש לא משפחתי ולא חברתי. והם יראים שלמים ואדוקים במצות הק-ל הלוואי על כולם.
באיזה פנים נגשים לשכנע חילוני לחזור בתשובה בו בזמן שאם ישוב הרי הוא וילדיו יעברו שבעת מדורי גיהנם עד שיזכו להתקבל למוסד חרדי כשוים בחברה החרדית.
עד שאנו שמחים על מי שאור המצוות זרח עליו.
 
מדוע לא נעשה חשבון נפשינו האם אין הדבר משול למי שמזמין לביתו אורח ומשמגיע הוא מוצא דלת נעולה

ובעניין החברה החרדית החפצה חיים אולי קודם כל היא תוקיע מקרבה כל מיני צ'ירבחים ושוליים שקובעים מגמות אופנה והנהגה. שאח"כ גם טיפול שורש לא מועיל למגר.




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-7/9/2008 14:48 לינק ישיר 

מלח הארץ הכללה בעיניין של חוזרים בתשובה.


בין-צודק 100%

_________________

"תורת אמת היא תמיד מעניינת, אך אין מגייעים אליה אלא אחרי שמואסים בגשמיות שעלי האדמות" [ד. ז.]




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-7/9/2008 16:03 לינק ישיר 

שחר, אם להתמקד קצת בנועה ירון-דיין, לא הבנתי מה דעתך. את מסכימה שיש כאן בעייתיות שמקומה לא יכירנה בציבור הדתי, נכון? אז מה טענתך על מלח, שלא כל ה'בעליצ'ובה' כאלו? אז איך נדע מי מהם באמת זנח עברו לחלוטין ומי מהם עדיין מחזיק שרצים בליבו [ולפעמים פולט גם קצת בכתב] למרות 12 שנות חיים חרדיים?

מיסטר בין, החזרה בתשובה אינה הזמנה לחברה החרדית, אלא לקיום מצוות ה'. הדבר נכון יותר ויותר כלפי רוב הדור הנוכחי של החוזרים בתשובה, שנוח להם עם הגדרתם כציבור בפני עצמו, לעומת "הדור הראשון" של תנועת התשובה שעשו כל מאמץ כדי להתערות בחברה החרדית ולקבל את המוסכמות הרווחות בו.



תוקן על ידי מרחביה ב- 07/09/2008 16:03:12




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-7/9/2008 18:11 לינק ישיר 

מרחביה -
 אי אפשר לומר שאותה נועה ירון דיין מייצגת את ציבור החוזר בתשובה.


ישנם חוזרים בתשובה שעושים ככל יכולתם על מנת לקיים תורת ה' ולהפיצה.
האם נועה ירון ידעה כמה חילול ה' היא עושה בכתיבת קטעים לא צנועים? האם זוהי דרכו של עובד ה', במיוחד של אחד שחזר אליו?

אני בטוחה שע"י סממנים חוצוניים [לדוגמת שם המשפחה 'כפול', ואולי גם מראה חיצוני] יהיה אפשר לדעת עם מי להתחבר ועם מי לא. עם מי ללמוד ועם מי לא.
אבל אין  מקום להכליל. רוב החוזרים בתשובה ,האמיתיים הייתי אומרת, הולכים בקו ישר עם תורת ה'. ונראים כחרדים לכל דבר.
"הדור הראשון" רצה כולו להיכנס לחברה החרדית, היה נראה כמותה, ולכן קיבלו אותו. אבל היום יש כ"כ הרבה סוגים של חוזרים בתשובה, שרק אחרי חתונה/ מראה חיצוני  ,כביכול "הוכחה" של יכולת-עמידה בחברה החרדית, הם נכנסים אליה.


אני למדתי באחד מבתי הספר של יד לאחים, והתמקדו איתנו מאוד על להיכנס לחברה החרדית ולאו דווקא רק על קיום מצוות ה'.
רק אחרי שכמה בנות נתקעו בשידוכים ובכניסה למוסדות חינוך, דווקא בגלל שהן חוזרות בתשובה שרוצות להיראות כחרידיות, הבין בית הספר שהדרך היא לחינוך על פי דרך ה' ולא על פי החברה החרדית.

בקיצור, נועה ירון נתנה פוש  לקרע, בין חרדים לחוזרים בתשובה.
אבל בעיני היא לא מייצגת את ציבור החוזר בתשובה.

_________________

"תורת אמת היא תמיד מעניינת, אך אין מגייעים אליה אלא אחרי שמואסים בגשמיות שעלי האדמות" [ד. ז.]




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-7/9/2008 19:14 לינק ישיר 

שחר, לבי לבי איתך (ברצינות גמורה).
אני מצטרף לדברי בין ולכך בדיוק התכוונתי.
בהתייחסי לנועה ירון, ר"ל שיש ששבע תועבות בליבם, אך מכיון שהוריהם זכו להיוולד שומרי תו"מ וכו' הם יזכו לשידוכים טובים וכו', ואלה שלא כמו ירון שלא זכתה ומתאמצת בדרכה שלה (ובודאי עמדה בדברי תורה מתוך שנכשלה בהם) לא צריכים לעמול על מידותיהם.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-7/9/2008 21:46 לינק ישיר 

במחילה מכב"ת כמה מן החכמים דפה, אינני מצליח להבין את כל השיח כאן, ללא הפרקים המתארים את חיי העבר שלה, הספר לא היה מצליח להשיג את המטרה אליו הוא חותר להגיע וגם לא להגיע ללבבות שאותם בא להצית.

מי שמצפה לקרוא או ל'דעת' אך ורק על תיאורים יפים ומושלמים מהרגע שאחרי החזרה בתשובה, ללא לחוות או לפחות לנסות להבין על החיים היום יומיים 'השגרתיים' לכאורה, שבעצם הם ורק הם שהביאו אותה לטלטלה העזה עד שהצליחה לברוח בסערה לחייה החדשים ברגע של הבזק, יואיל נא להסתפק בהרצאותיו של מיודענו רבי אמנון יצחק וכיוצ"ב ואל ילין על מי שפונה לרובד אחר או מורכב יותר.
 





דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-8/9/2008 16:59 לינק ישיר 

מרחביה כתב:
מיסטר בין, החזרה בתשובה אינה הזמנה לחברה החרדית, אלא לקיום מצוות ה'. הדבר נכון יותר ויותר כלפי רוב הדור הנוכחי של החוזרים בתשובה, שנוח להם עם הגדרתם כציבור בפני עצמו, לעומת "הדור הראשון" של תנועת התשובה שעשו כל מאמץ כדי להתערות בחברה החרדית ולקבל את המוסכמות הרווחות בו.


אביתר שואל את מאיר בעניין החזרה בתשובה: "התהליך שאתה מדבר עליו הוא עדין ושברירי מאוד. המונח הרשמי הוא חזרה בתשובה". ומאיר עונה: "אין לי שום בעיה עם המונח הזה. פעם כשהיו אומרים 'הוא חזר בתשובה' התמונה שהיתה עולה בראש זה מאה שערים, פאות ושטריימל. היום זה מאוד אחרת, ואני אוהב את זה. גדלתי, וגם אתה, בבית מסורתי מאוד. אפשר להגיד שכבר אז בעצם היינו חצי חוזרים בתשובה. המקום הזה של המסורת, היהדות והדת לא זר לי. הוא נכון בשבילי. אני מרגיש שם בבית. בשבילי זה מקום מלא תוכן וחכמה ואור, ויחד עם זאת אני רואה את עצמי ממשיך לעבוד ולעשות את מה שאני אוהב, שזה מוזיקה".
אביתר שואל בהמשך: "מאיזה ז'אנר דתי אתה?" ומאיר עונה: "אני פרילנסר, כל החלוקות האלה זה נגמר כבר, פאסה".

וגם
:http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3499043,00.html  
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3514105,00.html




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-8/9/2008 17:23 לינק ישיר 

זה מעניין. בציבור הדתי לאומי, החוזרים בתשובה השתלבו ללא היכר (דוגמאות שנשלפות לי מהשרוול: ח"כ אפי איתם, הרבצ"ר אבי רונצקי והרבנים אבינר) ויחד עם זאת גם הקימו יישוב על טהרת החוזרים בתשובה (בהקמתו) 'איתמר' (במקור, 'תל חיים') שבשומרון.
שונה או מרחביה יוכלו לתת לי דוגמאות לטענה שלהם: "רוב הדור הנוכחי של החוזרים בתשובה, שנוח להם עם הגדרתם כציבור בפני עצמו"?



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-8/9/2008 17:35 לינק ישיר 

דומני שבלינקים שהבאתי יש בהם מקצת תשובה.

דוגמאות משלושה תחומים אומנותיים: יצירות כמו מקימי (ספר, נועה דיין), אושפיזין (סרט, שולי רנד)עומד על הנייר (אלבום, אביתר בנאי) לא היו יכולות להכתב על ידי אנשים החפצים להתערות בציבור החרדי.




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-8/9/2008 17:57 לינק ישיר 

כל הדוגמאות שהבאת חלשות. ירון נידונה ברותחין אפילו בפורום הזה, לגבי אביתר, אין אחד שיהיה מוכן לחתום לי שבזמן הוצאת האלבום (קרי, לפני כשנתיים) הוא היה נחשב כבר שומר תו"מ/דתי או כל הגדרה אחרת שתמצא לנכון.
לגבי רנד (וה"ה לגבי ירון), חסידות ברסלב לא במיינסטרים החרדי כבר דור שלם.
במילים אחרות, הבאת אנשים הנמצאים בשולי החברה החרדית (לטענתה). אף מחזיר בתשובה חרדי (למעט הברסלבים) לא היה גאה בכל הנ"ל. האם אין קשר בין שאיפת המחזירים למעשי החוזרים בתשובה?



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-9/9/2008 11:27 לינק ישיר 

לא הבנתי מילה מדבריך,
הרי הוא אשר אמרנו, מתוך שאין כבר שום רצון להיות במינסטרים וק"ו לא להיות מושא גאווה של איזה מחזיר בתשובה ("מרצה"), גם לא בשוליים כל הנ"ל הם המיינסטרים של החוזרים בתשובה.

בשוליים: אני הייתי מוכן לחתום על ספקך ברישא מתוך היכרות אישית.

בכל אופן הדיון חרג לטעמי מגבולות "ספרים וסופרים"



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-9/9/2008 12:48 לינק ישיר 

הדיון על הספר הזה כבר נתיישן מזמן, אבל אני באמת לא מבין על מה אתם מדברים. זה ספר לא נקי? מה אתם קוראים בדר"כ? זה נראה לי הספר הכי נקי שקראתי בשנם האחרונות. יותר נקי מחיים גראביצר ויותר נקי מצמח אטלס (ובטח ממלחמת היצר) ויותר נקי מעוד הרבה ספרים שמתארים כביכול את עולמם של היראים והשלמים. (אמה מה, הם נהיו לקאנונים) התיאור שם של העולם שלפני הוא הכרחי כדי להבין את הרקע לסיפורה האישי של הכותבת וגם כדי להבין את עולמם הראשוני של החוזרים בתשובה ואת הדרך הארוכה שהם עשו ועושים, (ואת זה אתם כנראה לא מבינים) והוא מה שעושה את הספר לכ"כ אמין וכ"כ כנה. המחברת (או המחבר) משכילה לתאר את העולם הזה במילים מדוייקות שמצד אחד לא נותנות מקום לטעות מה באמת קורה ומצד שני סוגרות את הדלת כשצריך ומשאירות אותנו בחוץ. (וכנראה שבעניינים האלה כל אחד מוצא מה שהוא מחפש, והבא להיטהר מסייעים בידו) 
ואני יותר ויותר חושב שההתנגדות לספר הזה נובעת מהתסכול שמה שאנשים לא מצליחים לעשות שנים ארוכות, הצליחו פתאום שני ננחים שפולטים (!) עלינו את הזבל שלהם. 




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-9/9/2008 12:49 לינק ישיר 



תוקן על ידי העצני ב- 09/09/2008 12:49:11




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
   
בית > פורומים > שירה ספרות ופרוזה > ספרים וסופרים > מהו הספר 'מקימי'
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
לדף הקודם 1 2 3 4 5 לדף הבא סך הכל 5 דפים.