בית פורומים נבואות ואקטואליה באחרית הימים

הפתקים שלי בפייסבוק

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-26/6/2011 17:05 לינק ישיר 

אלא שאנו פה, עוד לא הגענו לשם. ...

מאת Mordechi Aluf‏ בתאריך יום שני 23 נובמבר 2009‏ בשעה 01:18‏‏
בס"ד

הואיל והזמן נברא הוא מהנבראים, אומר כך: 
בוודאי ידוע לך שבית המקדש קיים. 
להלן הבדל מהותי בין נוסח אמירת ההקדמה לפיטום הקטורת האשכנזי, לספרדי: 

האשכנזי: 
אתה ה' אלקנו שהקטירו אבותינו לפניך את קטורת הסמים בזמן שבית המקדש היה קיים וכו'.. 

הספרדי: בזמן שבית המקדש קיים.

הואיל ומחברי הנוסח האשכנזי כיוונו לעניין ונשלמה פרים שפתינו, 
שבאמירת סדר הקרבת קרבנות או אמירת הקטורת, 
נקטו לשון עבר כשאמרו בית המקדש היה קיים. 

מחברי הנוסח הספרדי ביודעם שבית המקדש עומד בקיומו, 
כיוונו בנוסחם שאמירת הקטורת הרי היא מתבצעת ממש ע"י אמירתה, 
ולכן נקטו לשון : בזמן שבית המקדש קיים. 

אלו ואלו דברי אלקים חיים. 

אלא שע"פ רעיון הנוסח הספרדי שאומר במפורש: בית המקדש קיים, 
אתה רוצה להקריב בו קטורת? בבקשה ! 
אמור את סדר פיטום הקטורת, והרי הנך בר מזל מאין כמוך !!! 
שהרי כשבית המקדש עמד על תילו, וכהנים בעבודתם, 
היו עושים פיס [הגרלה] מי הכהן המאושר שיזכה להקטיר את הקטורת, 
שהרי הקטורת מעשרת! מלשון עשירות...
וכאן, הנה, מבלי להיות כהן, כל אחד מישראל יכול לזכות להקטיר קטורת, 
בזמן שבית המקדש קיים !!! 

המכוון באמור לעיל אליו אני חותר, היא ההבנה: 
לא רק שבית המקדש קיים, ישנה גם ירושליים של מעלה, ובסוף המקום, מעליו אין שֵׁם מקום עוד. 
שלמעלה מן המקום, ולמעלה מן הזמן, אין שֵׁם מקום שָׁם, ואין שֵׁם זמן שָׁם. 

ושם, אין שֵׁם גאולה, כי גאולה היא שינוי מצב, משיעבוד לגאולה, ושם אין שיעבוד. 

ושם זה פה. והכיצד ? הרי אנו פה ! והיאך שם זה פה? 

אלא שאנו פה, עוד לא הגענו לשם. 

מי הוא אדום, מי האמריקאים, מי רוסיה, מי עמלק, מי גוג, מי המשיח בן יוסף בן דוד,
כל זאת חסר תועלת מוכחת . 

החקירה האמיתית הראויה היא: מי אני ! 
מהם מידותי? היכן אני מונח פה ביחס לשם? 

אני מבטיח נאמנה לכל מי שינסה ע"י שימוש בתורת משה הקדושה, 
להגיע לחקר הבנת עצמיותו, ושיכלול מידותיו כפי ציווי התורה, 
שהבנת פרטים בבריאה שבתוך המקום ובתוך הזמן, תהיה פרפראות לחכמה עבורו. 

ואמרתי די .

_________________

http://blog.tapuz.co.il/infinitum888




דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מחובר
נשלח ב-26/6/2011 17:07 לינק ישיר 

מדינה שלימה נוסעת בנתיב השמאלי כדי לשמור על החוק !!!

מאת Mordechi Aluf‏ בתאריך יום שלישי 24 נובמבר 2009‏ בשעה 01:53‏‏
בס"ד

חוזר מנסיעה ארוכה באוטונומיה הקטנה של העם היהודי במזרח התיכון.

לפני שנתיים חטפתי דו"ח ביציאה מטבריה (מצומת האצטדיון לבין צומת קרני חיטים 
הכביש עולה עם עיקול חד לשמאל) כשהתחלתי את העליה נסע רכב איטי בנתיב הימיני, 
עקפתי אותו כחוק בנתיב השמאלי, התחלת העקיפה היתה לפני שהכביש מתעקל לשמאל, 
המשכתי את העליה תוך כדי עיקול בנתיב השמאלי, 
כאשר אני מותיר את הרכב הנעקף מימין הרחק מאחורי, 
כשהתיישרתי לתוך ישורת הכביש נותרתי על הנתיב השמאלי, כשמימיני לא נראה רכב.

בצומת קרני חיטים, עמדה ניידת של משטרת התנועה, 
השוטר סימן לי בעצבנות, ניפנוף הידים שלו שהזכיר את זובין מהטה,
וריצתו המטורפת לתוך הכביש, לא הותירו לי ספקות, הוא התכוון אלי.

עצרתי בניחותה, והמתנתי לו, הוא הגיע מתנשף וסמוק: "רישיונות",
שלפתי את תיק הרשיונות, הגשתי לו, כן חביבי שאלתי, מה בדיוק? לא ראיתי
אקדח לייזר, גם לא נסעתי מהר, אני חגור כחוק, מה הרגיז אותך בדיוק?

"אי שמירה על הימין, תמתין כאן, ואל תצא מהאוטו".

אי שמירה על הימין? הבן אדם כנראה מתנועת כך והשמש דפקה לו את הראש...
הוא חזר אחרי 10 דקות (לקח לו למלא 4 שורות) "תחתום כאן", לא חותם לך על כלום, אותי אתה תראה בבית המשפט עניתי לו.

נירגז ומאיים הוא זרק לי את מקור הדוח בציינו שאני מסרב לחתום,
חזר לטריטוריית פוזת המרשל(הניידת), ואני נסעתי לדרכי.

חזרתי למקום לאחר ימים מספר עם מצלמה, צילמתי, כל זוית, 
הבאתי אתי הצהרה מהטרמפיסט שנסע אתי ברכב על העקיפה 
בתחילת העיקול, ומצוייד בכל זאת הגעתי לבית המשפט.

לקח לי 5 דיונים, והשופט, פטר אותי מעונש, ושלח את השוטר 
למצוא לו מקומות טובים יותר לגחמותיו.

למה אני מטריח אתכם בזאת? כדי ללמד אתכם, מה שלמדתי אני:

בחוקי התעבורה של מדינת ישראל, מצוי חוק שכותרתו: "אי שמירה על הימין".

הנתיב השמאלי נועד לעקיפה בלבד, ואם הינך נוהג בכביש דו מסלולי, 
על הנתיב השמאלי שלא לצורך עקיפה, הרי אתה עובר על החוק.

אם כך, הסבירו נא לי, הכיצד בתוך 10 השנים האחרונות, 
עברו רוב הנהגים הישראלים לנהיגה על המסלול השמאלי, 
כאשר המעוניין לעקוף, חייב לעבור על החוק במרבית המקרים ולעקוף מימין?

הסבר שבשלו החילותי לכתוב מאמר מושכל זה הטומן בחובו רבדים רבדים:)

נסו נא אתי להבין את הלך רוחו של הישראלי המצוי....

"אני צריך לעקוף משמאל נכון? רגע, מה המהירות המותרת לנסיעה בכביש?
90 קמ"ש? 110 קמ"ש? אני עכשיו מסתכל על הספידומטר, 
אני נוסע במהירות הממוצעת בכבישים הישראלים דהיינו 120 קמ"ש! 
זתומרת, שמי שיעקוף אותי 
חייב להדהיר את הרכב שלו במהירות שהיא יותר משלי הא? אין דבר כזה!
אף אחד לא יעבור על החוק כשאני פה בסביבה מובן !!?

לכן, אתה יכול לישק לי , ולהמשיך להבהב לי באורות עד שיהיה לך קצר, 
ויזל לך ריר של טירוף מהשפתיים, ותצטרך לעקוף מימין ועל השוליים, 
אבל אותי אתה לא תעבור על הנתיב השמאלי כשאני (!) נוסע עליו 
כבר על הגבול שהוא מעל המהירות המותרת לנסיעה!!! 
הבנת את זה מר ישראל ישראלי?

אז ככה יוצא, שמדינה שלמה עם חוק המאפשר הטלת קנס בגין אי שמירה על הימין, 
נוסעת דווקא בשמאל, מתוך כוונה ברורה לשמור על החוק !!!

שמאלנים אמרנו?
עצור בצד....!!!
רשיונות בבקשה....


_________________

http://blog.tapuz.co.il/infinitum888




דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מחובר
נשלח ב-26/6/2011 17:08 לינק ישיר 

משרבט שקוף בהעדר זהות, בטבלת חיים עמוסה באכזבות, לב שבור אינו משכן לכוונות זדון.

מאת Mordechi Aluf‏ בתאריך יום חמישי 26 נובמבר 2009‏ בשעה 02:31‏‏
בס"ד

ריבונו של עולם

אתה יודע....והייתם נקיים בעיני אלקים ואדם...קודם כל בעיניך...
כי אדם מה מבין?
אבל כן, גם אדם.
ולמקרה שהוא לא יבין, ואני יודע שהוא לא, 
למרות זאת הרי נקיים בעיניך ראשון וקודם, 
ואם בעיניך נקי, אז אסתדר עם אלו
מבני האדם שיחשבו אחרת....

ובשבילם, ובשביל אלו שמשוטטים משועממים בחצי ימיהם, 
מיובשים מאורך הגלות וממרירות שגרת יומם המזדקנת,
מחפשים לחלוחית בכל שלולית מים גנובה
את זהותם המהוהה המאבדת את צבעיה ודוהה
ובתוך תוכם מחפשים שבב אור להיתלות בו
ולא כדי להכעיסך חלילה, אלא כדי למצוא חיות בנפשם העייפה 
אולי מלחם סתרים כי יונעם ישבעו יותירו, 
כדי שתוכל לברכך נפשם המיוסרת בחרטת תשובתם....

אבי שבשמים אתה יודע כוונתי וחשקי וכוספי, 
ובשפיכת דמי ולא בפעם הראשונה
אקריבו על מזבחך הלא מובן בכוונת כפרתו, למען תברכני ותנשאני ממקום
משכני הבזוי בו אני ממליכך ומקבל עלי עול מלכותך ....באהבה.

לכם אחי המשוטטים בשדה מבול אש התבערה:

"הכי פשוט זה להעלם.
להוריד הילוך ולתת גז.
למה מה קרה?
כמה שעות של אשמורת אחרונה
אוירה רוויה מי מה למה ואיך..
פילטרוט נוגע לא נוגע
משחקי מילים לובשי צורה 
יוצקי תוכן אשליה בלתי ממומשת.

הכי קל לסמן עוד איקס
בטבלת חיים עמוסה באכזבות
זה בעצם מהלך אוטומטי
מוכר וידוע.

רק רציתי שתדעי
שהמכחול שוטט על מרחבי הבד
בודד מבלי לזכור שמכחול הוא
משרבט שקוף בהעדר זהות,
ולפתע פתאום צבעים הופיעו
החל מתבהר פסיפס מרהיב
מיוחד נדיר עמוק ובעל משמעות.

רק רציתי שתדעי
שמרוב שמחה בהופעת תמימות
בהעדר זהות בגעגועים אין קץ
שומרים נטשו את משמרתם.

רק רציתי שתדעי
שגם מבלי כל הבטחה והתחייבות
מעבר לפרודות אויר מחוברות
סיבים של אור, הלב פועם.

רק רציתי שתדעי
שלב שבור אינו משכן
לכוונות זדון.

רק רציתי שתדעי שנעמת לי.

את זה חזרתי להגיד לך
ומי יודע 
מתי אחזור שוב 
לקרוא את תשובתך.

היי שלום אחות, זכרי, 
אם יזדמן לך שוב
מכחול בודד
שמרי עליו 
כי מי יודע מי יסחט שוב השפורפרת
לצייר את ציורך."

ואכן ריבונו של עולם
יחוד קודשא בריך הוא ושכינתא משאת נפשו של כל צדיק
ובעולם שפל זה נמהל הכל ברפש עכירות החומר
ואור זך מעיב עליו ענן קדרות השקר
ויורד גולש מתדרדר במדרון חלקלקות הדורות
ומדור קליפות נדמה להיכל קודש
באבוד עקבות אנשי אמונה ומעשה 
והסתר אסתיר לך עלילה להתעולל בה
ומי יאמר לך מה תעשה ומה תפעל?

על כן באתי כך לאמר:

אבא שבשמים - אני מתבייש ונפשי אינה יודעת מנוח. 
נתת לי עולם ומלואו, ואני לא רק שלא שמרתי עליו, גם החרבתי. 
נתת לי כלים, מידות, וכל הניצרך כדי לחיות עם יופי, שמחה, וטוהר. 
וקילקלתי. 

אבא שבשמים - גם כשאני אומר שאני לא רוצה לקלקל עוד 
אני חושש ורועד מהרגע בו אעמוד שוב מול העוצמה של היצר. 

אבא שבשמים אני בוש וניכלם ואיני יודע איך לפנות אילך 
אחרי כל כך הרבה פעמים שהבטחתי, החלטתי, וקיבלתי על עצמי, לא עוד! 
כל פעם מחדש אני מזועזע מהקלות בה אני נופל. 

בדרך שאדם רוצה לילך מוליכין אותו. 
הזהו רצוני? 

שנים של תפילות, לימוד, מעשים, מהם לעומת רגע הנפילה? 
ולתקן אפשר? אז למה בכלל לקלקל? 

ריבונו של עולם, נתת לי עולם ומלואו, 
ואני לא יודע איך לשמור אותו כפי שביקשת. 
האמת? זה קשה מאד. 

חיפשתי אנשים שיעזרו לי לעשות את מה שברור לנו ביחד שאתה רוצה. 
כשמצאתי, התברר שכל אחד רוצה את מה שאתה רוצה, 
אבל כל אחד רוצה להיות זה שהרצון שלך עובר דרך הרצון שלו. 
אז איפה הרצון שלך כשזה עובר דרך הרצון שלי? 
האם הרצון שלך מקבל גוונים אחרים כשהוא עובר דרך רצונות של אחרים? 

ריבונו של עולם - אני בוש וניכלם, 
לא מסוגל אפילו לפנות אליך, להרים את הראש 
אף על פי שהצדיקים אמרו לי שזה מה שצריך לעשות 
דווקא במצב הזה !! 
לא יכול, קשה לי. 

רוצה להגיד לך שוב שאני מצטער, 
מתחרט וכל שאר המילים שאמרתי המון פעמים בעבר 
אבל תמונת הכלב המלקק את קיאו 
לא נותנת לי. 

אשוב ואחטא ואשוב? 
הרי כתוב מפורש שאין מספיקין בידו. 
ואתה שחוקר לב וכליות, יודע . 
אז היכן התשובה? 

ריבונו של עולם - נתת לי עולם 
ציוות אותי מצוות 
ובראת מהות רעה מאד שלא נותנת לקיים אותן כרצונך. 
רצית שאתגבר, רצית שאנצח. 
ואני מובס. 

ניסיתי, אתה יודע. 
התגברתי, אתה זוכר. 
ניצחתי, אתה שומר. 

אז למה בכל זאת הכל חרב? 

ריבונו של עולם - כל זה בעולם שבראת לי. 

תגיד ריבונו של עולם - מה עם העולם שלך? 

אז זהו ריבונו של עולם, אתה יודע שבערך שמתי כאן את מה שרציתי,
ואתה שיודע את הווייתי עוד לפני קיומה
הרי כך קבעת בעלילותך
ולבי גלוי וידוע לפניך וכוונתי,
ואפילו אם יש בי רצון נסתר לרכוש שכר פעולתי 
ולאוו דווקא לנחת רוח לפניך
רחם על גוש עפר וקרוץ חומר
וגאל. כי גואל אתה.
ומלך גדול על כל אלהים.
ורחמיך הגמורים והפשוטים שאין בהם תערובת דין כלל
כנפי שכינה מחסה יהיו להסיר הלוט
ולהטיב החתימה בזאת החנוכה.
ובכל מושבות ישראל אור ושמחה, שלום ואהבה.

_________________

http://blog.tapuz.co.il/infinitum888




דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מחובר
נשלח ב-26/6/2011 17:09 לינק ישיר 

על מי אתה מלך?

מאת Mordechi Aluf‏ בתאריך יום שבת 28 נובמבר 2009‏ בשעה 20:09‏‏
בס"ד 

ואני עירום ועריה 
בריה שפלה 
גוש עפר קרוץ חומר 
רימה ותולעה 

ובמקום גדולתו שם ענוותנותו 
שאין אני והוא יכולין לדור בכפיפה אחת 
לכן מסלק כביכול גדולתו 
ומתכנס לענוותנותו 

ומאחורי וילון ענו וגיבור 
תוהה מי הוא זה ואי זה הוא 
כי היה תמוה להמלך 
שימצא איש שיודע מכל השקרים של המדינה. 
והשרי מלוכה ששמעו דבריו היו 
כועסים עליו מאד, 
והוא היה מספר והולך השקרים של המדינה. 
ענה ואמר, (החכם הנ"ל): 
והיה ראוי לומר שגם המלך כמותם, 
שהוא אוהב שקר כמו המדינה. 
אך מזה אני רואה איך אתה איש אמת, 

ובשביל זה אתה רחוק מהם 
מחמת שאין אתה יכול לסבל השקר של המדינה. 
והתחיל לשבח המלך מאד מאד, 
והמלך מחמת שהיה ענו מאד, 
ובמקום גדלתו שם ענותנותו. 
כי כן דרך הענו, שבכל מה שמשבחין ומגדלין 
אותו יותר נעשה קטן וענו יותר 

ומחמת גדל השבח של החכם 
ששבח וגדל את המלך 
בא המלך בעניוות וקטנות מאד עד שנעשה אין ממש. 
ולא היה יכל להתאפק והשליך 
את הוילון לראות את אותו החכם, 
מי הוא זה שהוא יודע ומבין כל זאת, ונתגלה פניו. 
וראה אותו החכם, והביא הפאטרעט שלו אל המלך: 

מלך ביופיו תחיזנה עינינו 
בקרוב דידן 

חזק חזק ונתחזק !!

_________________

http://blog.tapuz.co.il/infinitum888




דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מחובר
נשלח ב-26/6/2011 17:11 לינק ישיר 

מי יכול להחזיק ראש????

מאת Mordechi Aluf‏ בתאריך יום שני 30 נובמבר 2009‏ בשעה 19:22‏‏
בס"ד

למי אמר רבי נחמן את דבריו? למי שיש לו אמונת חכמים. 
ומי שיודע לרדת לעומקם של פשטי הבנה בדברי רבי נחמן, 
וזה קשה מאד, אם בכלל, יודע שרבי נחמן הקיף באמירה של צירוף מספר תיבות מועט, 
דברים שמכילים ספרים שלמים כידוע למבין 
(לכן גם כינה רבנו את אדמו"ר הזקן, שר האלף, והמבין יבין)
ובכן רבי נחמן אומר דבר בבחינת גדול לימוד המביא לידי מעשה, דהיינו, 
יכול להיות שמשמעות הנאמר תגרום להבנה שבדיעבד תוליד 
מעשה שמשמעותו הפוכה למאמר המקורי, לא מובן?

הנה הסבר שאתו נבין.

משיח יבוא בהיסח הדעת.
זהו מאמר הידוע לכל תינוק.

אומר רבי נחמן:

כשיאמרו שמשיח יבוא, בוודאי לא יבוא !

אם כך, למי שמאמין לרבי נחמן באמונת חכמים צרופה, היש לך היסח הדעת גדול מזה? וצ"ע.

מי שהחזיק ראש והבין שיגיב...:-)




_________________

http://blog.tapuz.co.il/infinitum888




דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מחובר
נשלח ב-26/6/2011 17:11 לינק ישיר 

הוא רבנו מקור חכמה....ואמרתם כה לחי ....נחל נובע מקור חכמה....

מאת Mordechi Aluf‏ בתאריך יום רביעי 02 דצמבר 2009‏ בשעה 01:17‏‏
בס"ד

שיר נעים

מאדוננו מורנו ורבנו זכר צדיק לברכה עוזי ומעוזי.

ואלה דברי רבנו זכרונו לברכה. שיר נעים. כולל ענינים רבים בדברים מעטים.
מעט מחזיק המרבה. ידבר נפלאות. משבח תורתנו הקדושה. ומשבח משה רבנו עליו
השלום. ומוסר נפלא והתעוררות עצום שיעורר כל אחד את נפשו. וידבר מגדלת
הבורא יתברך. ונפלאות בריותיו. וינצח בשירו להזכיר. נפלאות ערבת נעימת
תענוגי העולם הבא ושעשועיו לכל הזוכים אליהם. והשיר שיתער לעתיד, ולהפך
מרירת המכאוב וקהיון שנים של הנדחים מהם ואובדים אבדה שאינה חוזרת. יעורר
ישנים. יקיץ נרדמים. יחזק עיפים. יודיע להאדם מגדל כחו. אשר בידו וכחו
לזכות לכל אלה. כשופר ירים קולו. להטות לבבנו אליו יתברך לעבדו שכם אחד.
הן אלה קצות דרכי השיר הזה. ושמו קדש ושם אביו חתום בראשי החרוזות. כפול
ומשלש ומרבע.

נימוסי הדתות כלם לא ישוו לדתנו.

חכמיהם בדו מלבם נימוסים בשכלם האנושי.

משה עלה למרום וענן לבושו.

נמצא המחיב דבר עמו בכל פעם, ופרש מן האשה:



נבזים ודוויים וסחופים אנחנו.

חכמתו מאין תמצא, ממנו לקח טוב לקחנו.

מלך בישורון עם דתנו כשני אחים לא יתפרדו.

נשמתו וגופו הזך, זו מזו לא נדו:



נפשותם רבים, כן רבו דעותיהם, וחלוף סברותיהם.

חדשים מקרוב באו עבודותיהם.

מחשבותיהם לא מחשבותינו, ולא דרכינו דרכיהם.

נפשותינו אחת היא, ואינה נוטה לרבוי צלמיהם:



נפשי החזקה והפקחת. למה לא חסת עליך. ושכחת אומן המגדל אותך. והאכילך
ממתקים. והלבישך ארגמן. ועתה אתה. רמוסה בין עקבי צאן. ובין רגלי התאוות.
העבים והגשמיים. ואתה ערם ועריה. יין משתיך נהפך למשתה דמעות.

חזק ונתחזק. ואל תהיה כפיל הגדול. וכגמל אפלו כשמשכהו בחטמו העכבר לא
יבעט בו. וכל זה מחמת שטות שאין יודע מכחו. אבל נפשי הפקחת וחזקה.

מה תעשה ליום פקדה. ומה תשיב לשולחיך דבר. אל תבט על מצהלות הזמן. כי
גופך חלש ודל. הזמן הולך והומה. והגוף אפשר עכשו בא יומו:

נקב לב האבן והאר לי משם מעט פניך ברה כחמה. יפה כלבנה. אל תחריש ואל
תשקט. הרימה קולך הערב בשירות והודה. ופתח פיך ותוציא דבריך הנעימים לפני
הקדוש~ברוך~הוא. דלו עיניך למרום וזכר אהבתך הישנה:



נהרות נחלים אפיקי מים רבים וימים גדולים וקטנים.

נפלאים ומשנים בצבעיהם ובטעמיהם ובטבעיהם.

חיות קטנות וגדולות בכל אחד ואחד אין מספר למיניהם.

משבחים ומהללים כלם להשם יתברך בכל איבריהם.

מלין יגידון תמיד ולא יכחשון מנהיגיהם.

נוצצים אבנים טובות ומרגליות בעמקיהם.

נחבא בהם אורות כליהם:



נשמות הגזורים מתחת כסא כבוד.

נכספה תמיד אל שרשה להיות לבוד.

חיים וחסד שואבת מחסדי דוד.

חן רוח מטפי גן עדן ממנה לא אבד.

מושבות ההיכלות ואהלי השלום לכל אחת ואחת נסמן ונתוה תיו הוד.

מה פעל אל המלאכים ישאלו, וירוצון בשליחותם ככוכבא דשביט.

מרחקים ומסלקים מכל התענוגים, מי שארחותיו עביט. (א) :

נשארים ברעב ובחרפה בתוך כף הקלע זבד:

נשובה עד ה' ולא נהיה אבד:

נקבל רע וטוב באהבה ונלביש לאב עד:



בריאת האדמה וכדוריה ארצות ומדינות רבות סביביה:

בניאדם איש ללשונו ודתותיה:

נצנים ופרחים ואביה.

נפילת המדינות מרוחותיה.

נשארת עומדת והגלגלים מקיפים סביבותיה:



שיטות השדים והרוחות באויר.

שומעים גזרת השם ושולטים בארבעה האבות שהם השור והבור והמבעה וההבער (ב):

משתפים עם המלאכים ועם בני אדם בגמול (חגיגה ט"ז.).

מברית קדש בורחים הנאמר בו המול ימול. (ג) .

חובטים כבמקלות בצורותם המשנות.

חוברי חברים ומכשפים מכריעים אותם בהשבעתם בשמות המכונות:

התורה הקדושה שומרת אותנו מכל טמאות.

הצדקה מצלת ממיתות מגנות:



נבואה אין לנו:

חריקת שן האמות על אמה יחידה, תבונה אין בנו.

מרירת הצרות איך להשקות הם דנו.

נסבל עולם עד יבוא עני.



בן יחפש בגנזי אביו.

נזר עטרת נעטר בבן חביב.



שיר חדש אז נשיר.

מלכנו כל אחד ואחד מראה באצבע בשר.

חתום תורה בלב כל אחד מלהשכח.

המות לנצח יבלע כקטרת ריח:



נביא לבב חכמה להבין תכונת גופנו ומרחקי פרקיו ועריכות איבריו.

חיוב הבנתו מועילה לידיעת הבורא המציר אלו היצירות כלם:

מרפא כל חלי ואיש מכאובות עור ופסח. צרוע ונגוע דואג וכואב:

נאכל לבד לקיום נפשותינו ולמעט תאוות טבענו:

חזק

_________________

http://blog.tapuz.co.il/infinitum888




דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מחובר
נשלח ב-26/6/2011 17:13 לינק ישיר 

דע כי כל העולם כלו הוא בחינת גלגל החוזר שקורין "דריידיל" (סביבון).

מאת Mordechi Aluf‏ בתאריך יום שני 07 דצמבר 2009‏ בשעה 12:29‏‏
בס"ד

קצת סבלנות, ריכוז, ותמימות ופשיטות, וכל אחד ואחת יכולים להבין דברים שברומו של עולם:

בענין ספרי המחקרים מבאר כבר אצלנו כמה פעמים 
שאסור לעסק בהם וצריך להרחיק מאד לבלי ללמד 
אותם ולבלי להביט בהם כלל. אפלו בספרי חקירות 
של גדולי ישראל. כי הוא אסור גדול מאד ללמד אותם. 
[כידוע אסר רבנו נחמן ללמוד מספר "מורה נבוכים של הרמב"ם,
באומרו שספר זה נכתב לזמנו בשל ריבוי ספריהם של חכמי יוון,
אולם בדורות האלו ימצאו אלו שיטעו בספרו ויגיעו למהות הטעות
אותה רצה למנוע הרמב"ם בכותבו את "מורה נבוכים".]

וכבר מבואר בכמה ספרים גדל האסור ללמד בהם 
כי לא באלה חלק יעקב. כי אין לנו שיכות בהם. 
כי אנו מאמינים בו יתברך באמונה לבד בלי שום 
חקירה כי הוא יתברך ברא את העולם כלו ומקים את 
עולמו ועתיד לחדש את עולמו וכו'. 

ודרך אלו הספרים להקשות קושיות שנראין 
כקושיות גדולות והתרוץ חלוש מאד ומי שרוצה 
לחקר יותר ולהקשות על התרוץ יכול להקשות 
ולא יועיל לו התרוץ על כן אסור לעין בהם כלל. 

ובאמת כל הקושיות שלהם אינם כלום והם כולם 
הבל ורעיון רוח. ומה שאנו רואים שיש 
בני אדם שאין דעתן נמשכת אחר ספרים קדושים 
ונוראים מאד כגון ספרי הזהר וספרי האר"י 
זכר צדיק לברכה וכיוצא, אף~על~פי שיש בהם 
חדושים נוראים מאד מאד המאירים עינים ומתוקים מדבש, 
והם נמשכים דיקא אחר ענינים אחרים כגון חקירות. 
דע כי זהו מחמת מזגם כי מזגם 
בטבעם הוא מזג רע מן התולדה שנולדו 
במזג רע שאינם יכולים לסבל את הדבר הקדוש באמת 
ובאמת בודאי יש לו בחירה 
ויש לו כח לשבר את מזגו הרע, אבל מאחר שנולד 
במזג רע כזה, הוא צריך לסבל 
מרירות גדול לשבר את מזגו וטבעו הרע. 
ואשרי לאדם שנולד בקדשה. 

ונמצא בספריהם קושיות על סדר הבריאה מה זכה 
הכוכב להיות כוכב או המזל להיות מזל. 
ומה חטאו הדברים השפלים שיהיו שפלים. 
כגון בהמות וחיות וכיוצא ומדוע לא 
היה בהפך וכן מפני מה הראש ראש והרגל רגל 
ומדוע לא יהיה בהפך וכיוצא בזה. 
כמבאר אלו הקשיות באריכות בספריהם. 
ובאמת הכל הבל ורעות רוח. ואין צריכים 
לחקר אחריו יתברך כי "צדיק וישר הוא" 

ובאמת דע כי כל העולם כלו הוא בחינת גלגל החוזר 
שקורין "דריידיל" (סביבון). 
והכל חוזר חלילה ונתהפך מאדם מלאך וממלאך 
אדם ומראש רגל ומרגל ראש וכן שאר כל 
הדברים שבעולם כלם חוזרין חלילה ומתגלגלים 
ומתהפכים מזה לזה ומזה לזה 
מעליון לתחתון ומתחתון לעליון. 
כי באמת בהשרש הכל אחד. 

כי יש נבדלים דהינו מלאכים שהם נבדלים לגמרי 
מן החמר ויש גלגלים שהם בחינת חמר אבל 
חמרם זך מאד. ויש עולם השפל דהיינו זה העולם השפל 
שהוא חמר גמור ואף~על~פי 
שבודאי כל אחד ואחד מאלו השלשה הנ"ל הוא 
נלקח ממקום מיחד, אף~על~פי~כן בשרש הכל שם כלו חד. 

ועל~כן כל העולם כלו הוא בחינת גלגל החוזר 
והכל חוזר ונתהפך. שעתה זה הדבר הוא 
בבחינה עליונה בבחינת ראש, ודבר אחר בבחינה 
שפלה בבחינת רגל. 
ואחר~כך נתהפך וחוזר ונעשה מבחינת רגל בחינת 
ראש ומראש רגל וכן נתהפך מאדם מלאך 
וממלאך אדם כמו שמצינו שאמרו רבותינו 
זכרונם לברכה , שהשליכו מלאכים מן השמים 
אל עולם השפל ונכנסו בחמר גמור עד שהיו 
בעלי תאוות וכו'. 
וכן כמה פעמים שבאו מלאכים בעולם הזה ונתלבשו 
בחמר כמבאר בכמה מקומות , וכן להפך שמצינו 
שנעשה מאדם מלאך . 

כי העולם הוא בחינת גלגל החוזר שקורין "דריידיל" 
והכל חוזר חלילה. כי באמת בהשרש כלו 
אחד כנזכר לעיל. 
גם מצינו שרגלו של זה הוא גבוה יותר במעלה 
מראשו של אחר.וכן בעולמות כי המדרגה התחתונה 
של עולם העליון הוא במעלה יותר 
ממדרגה העליונה של עולם התחתון ממנו 
אבל באמת הכל חוזר חלילה כנ"ל. 

וזה בחינת מה שמשחקין בחנכה בדריידיל[סביבון] 
כי חנכה הוא בחינת בית~המקדש עין לקוטי 
תנינא, סימן ז'. 
ועקר בנין בית~המקדש היא בחינת הנ"ל, 
בחינת גלגל החוזר. 
כי בבית~המקדש היה בחינת עליונים למטה 
ותחתונים למעלה פסחים נ., כי השם 
יתברך השרה שכינתו במשכן ובבית~המקדש 
שזה בחינת עליונים למטה וכן להפך כל 
ציורא דמשכנא הכל היה רשום למעלה 
וזה בחינת תחתונים למעלה שזה בחינת 
דרידיל בחינת גלגל החוזר שהכל חוזר 
ונתהפך כנ"ל. 
כי על~פי חקירה הוא דבר רחוק מאד שה' יתברך, 
שהוא מרומם ומנשא למעלה מכל הרוחניות, 
יהיה מצמצם שכינתו בכלי המשכן, 
"הן השמים ושמי השמים לא יכלכלוך" וכו' מלכים א' ח, 
כז. 
ואף~על~פי~כן הראה השם יתברך שהוא דוקא 
להפך מדעתם כי באמת השם יתברך השרה שכינתו במשכן. 
וכן להפך הוא דבר רחוק על~פי חקירה שהאדם שהוא 
בריה שפלה יהיה לו כח לעשות רשם למעלה. 
או בהמה שפלה יהיו מקריבין אותה 
לקרבן שתעלה לריח ניחוח לנחת~רוח 
לפניו יתברך שאמר ונעשה רצונו )עין רש"י 
זבחים מו: 
ואיך שייך רצון אצלו יתברך. 
אבל באמת הראה השם יתברך להפך מדעתם 
כי באמת השם יתברך השרה שכינתו למטה 
במשכן ובבית~המקדש. והבהמה עלתה לריח 
ניחוח וכו'. 
וזה בחינת עליונים למטה ותחתונים למעלה 
בחינת גלגל החוזר בחינת דריידיל. 

והנה כח היולי המובא בספריהם הוא בחינת 
הממוצע בין הכח והפעל. כי כל דבר הוא בתחלה 
בכח ואחר~כך יוצא מכח אל הפעל 
וכשיוצא מן הכח קודם שבא אל הפעל יש בחינת היולי 
שהוא ממוצע בין הכח והפעל שהוא שרש כל הנבראים כי כלם יוצאים מן כח היולי 
כי כלם היו תחלה בתוך בחינת כח ההיולי 
וכל הנבראים היוצאים משם שהם שלש בחינות 
הנ"ל שהם נבדלים גלגלים שפלים 
כלם חוזרים חלילה וחוזר ונתהפך 
מנבדל לשפל ומשפל לנבדל וכן כלם, 
כי בשרש כלו אחד כנ"ל. 
וזה בחינת האותיות החקוקים על הדריידיל, 
שהם ה' נ' ג' ש' ראשי~תבות [נס גדול היה שם]

ה'יולי נ'בדל ג'לגל ש'פל 

שהם כלל כל הבריאה כנ"ל, שכלם 
חוזרים חלילה ומתגלגלים ומתהפכים מזה לזה 
ומזה לזה כנ"ל, שזה מרמז בחנכה 
שהוא בחינת חנכת הבית~המקדש ששם היה 
בחינת עליונים למטה ותחתונים למעלה, 
שזה בחינת דריידיל, בחינת גלגל החוזר 
שנתהפך מבחינת זו לבחינה זו ומזו 
לזו כנ"ל. 

וזה בחינת הגאולה, כי זהו עקר הגאולה 
שיהיה בחינה הנ"ל, דהינו 
בחינה חוזרת חלילה הנ"ל בחינת עליונים 
למטה ותחתונים למעלה שהיה 
בבית~המקדש. 

ועל~כן כשיצאו ממצרים תכף בשירת הים אמרו: 
"תביאמו ותטעמו בהר נחלתך" וכו' )שמות טו, יז, 
שבשרו על בנין בית~המקדש כי זה עקר הגאולה 
שיהיה בנין בית~המקדש ששם היא בחינת 
גלגל החוזר הנ"ל בחינת עליונים למטה 
ותחתונים למעלה שזהו עקר התכלית כי באמת כלו חד, 
כי בהשרש הכל אחד כנ"ל. 
וזהו גם~כן בחינת האותיות הנ"ל, 
שהם ה' נ' ג' ש' 
ראשי~תבות "ג'אלת ש'בט נ'חלתך ה'ר ציון" 
תהלים עד, יב, 
בחינת תביאמו ותטעמו בהר נחלתך, 
בחינת הבית~המקדש, ששם היה בחינת 
גלגל החוזר שזהו עקר הגאלה כנ"ל. 

ועין במאמר בלקוטי תנינא, סימן ז' הנאמר בחנוכה, 
זה המתחיל ויהי מקץ ב' מרחמם 
ינהגם וכו', שם מבאר גם~כן מענין 
עליונים למטה ותחתונים למעלה ומענין 
חנכה שהוא חנכת בית~המקדש, עין שם. 

וזה בחינת מקיפים הנאמר במאמר הנ"ל, 
הינו בחינת גלגל החוזר, דהינו דריידיל הנ"ל, 
היא בחינת מקיפים שמקיף וסובב. 
ועין שם והבן חכמה הוא בחינת היולי. 
ונחזר לענין ראשון. כי אין 
אנו צריכים לכנס כלל בחקירות, 
כי הוא אסור גדול מאד רק אנו מאמינים בו 
יתברך באמונה לבד. 
שהוא יתברך ברא את כל העולמות כלם 
ומקים כלם ועתיד לחדש את עולמו:
היולי, נבדל, גלגל, שפל.
קידוש השם בניו יורק....פירסומי ד'ניסא

_________________

http://blog.tapuz.co.il/infinitum888




דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מחובר
נשלח ב-26/6/2011 17:15 לינק ישיר 

נראה אתכם...מי אמר?: "היהודים הם צוענים, רפש וניוול, ביצה שרוחה, לא אדם, כלבים פצועים." ??

מאת Mordechi Aluf‏ בתאריך יום שלישי 08 דצמבר 2009‏ בשעה 12:28‏‏
בס"ד

צ'שמעו סיפור: 
בעיירה אחת היה חלבן. 
כל חייו מהל את החלב שני שליש מים ושליש חלב...
שילמו האנשים ושתו שליש חלב ושני שליש מים בתור "חלב"...

לימים כשהתבגר החלבן, פישפש במעשיו ומצא שלא טוב עשה, 
ורצה לכל הפחות מעתה להטיב את דרכיו....
הפסיק הוא לגמרי למהול את החלב במים, 
ומכר ללקוחותיו הנאמנים מזה שנים רבות סוף סוף 100% חלב טהור !!!...

אחרי יומיים משדיברו תושבי העיירה זה עם זה, 
החליטו והתאספו מול ביתו של החלבן ובקריאות קצובות צעקו: 
"החלבן גנב !! מוהל אל החלב במים !! "

יצא החלבן נדהם אליהם, וביקש הסבר לתופעה הבלתי מוסברת שהתרחשה למולו: 
"אנא הסבירו לי מדוע הנכם מטילים בי אשמה שכזו דווקא עכשיו???"

נעמד מולו דובר הלקוחות הנפגעים והסביר: 
מזה יומיים אדוני החלבן, אנו מרגישים שהשתנה טעמו של החלב ללא היכר, 
ואין לנו שום הסבר לדבר אלא שאתה מוהל אותו במים !!!

כאשר השקר מוטמע במשך שנים לתוך אנשים רדודים 
שאינם מבררים דרך האמת מהי, אזי כאשר מביאים בפניהם את האמת, 
זועקים המה: שקר !! שקר !!!.....

אתמול [כ"א כסלו התש"ע] התכנס כנס רבני בירושלים
בכנס השתתפו, הרב עובדיה יוסף, וכן רבנים ודיינים נוספים, 
שבתורם, הציגו כל אחד את משנתו ההלכתית 
בנושאים הבוערים ביותר - מסוגיות שחרורו של גלעד שליט ועד לשותפות ברכישות בשוק ההון. 

גם שר המשפטים יעקב נאמן השתתף בכנס, היו שם גם כתבי גלי צ.ה.ל
הם הקליטו את נאמן אומר:
"להחזיר עטרה ליושנה, שמשפט התורה יהיה המשפט המחייב במדינת ישראל, 
היא באמת הדרך הראויה להנחיל לנו את משפט התורה צעד אחר צעד"

"הדברים הנוראיים" הללו שודרו מיידית בשופר כיכר המדינה הדמוקרטית פלורליסטית
ואחד אחר השניה הזדעקו אבירי המוסר להגן בחירוף נפש 
על אושיות המדינה ההולכת ונשמטת מידי החונטות השולטות בה...

הנה אחד שהועלה באוב עם כל תאריו ונוצותיו:
"פרופ' אמנון רובינשטיין, חתן פרס ישראל למשפט ובכיר במרכז הבינתחומי בהרצליה, 
הגיב בחריפות על דבריו של נאמן. 
רובינשטיין אמר לגלי צה"ל, 
כי חזון נאמן ימיט אסון על המדינה ויבריח מכאן חלק גדול מהישראלים.
הדבר מנותק מרוב רובו של העם היהודי ולאוכלוסיית המדינה", אמר רובינשטיין. 
"גם ככה יש לנו כפייה מצפונית בדיני נישואין; עכשיו תהיה כפייה מצפונית בכל דיני המשפט. 
נצטרך להחליף את כל השופטים בארץ ברבנים שתוצאות הפסיקה שלהם יהיו איומות ונוראיות"

גם לשפיצר שמנצלת כל הזדמנות לדבר לגרופיס שלה משיינקין היה מה להגיד:
""הרעיון להחליף את החוק הישראלי בהלכות התורה מחזיר אותנו לימים 
שבהם דובר עלינו כמדינת הלכה", אמרה הבוקר יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, לגלי צה"ל."

ואחרי זה משנפרצה הפירצה כבר גמרו את ההלל שאר ה"פרשנדתים" וה"אחשדרפנים" הרדיופונים

מה לכם כי תלינו על אלו שאתם מבקרים?

באיזה מילים בומבסטיות...עם ציטוטי קטעים "מקדמונים"...

אתם הבעיה, לא נשואי הביקורת שלכם!

אתם מהווים את שורשי הבעיה, אנשים נטולי זהות וישות אמתית,
משתמשים בשם היהודי, בתורתו, בשפתו, בתרבותו,
ושמים ללעג ולקלס את חוקיו, ומשפטיו.

מי הם אבותיכם ה"רוחניים"??? 

ברנר??? יחזקאל קוייפמן??? אהרון דוד גורדון??? ששמות הרחובות ב"מדינה שלכם"
קרויים על שמותם?

הנה המשנה הרוחנית של ברנר:

"אופיינו הלאומי פסול מימות עולם ועד הנה....
מעולם לא היינו אומה יוצרת תמיד חיינו חיי צוענים וכלבים, 
מה אתם רוצים מהאנטישמים?? 
מדוע לא תאבו להבין את המובן מאליו, 
את חזון השנאה והבוז לישראל !! 
היהודים הם צוענים, רפש וניוול, ביצה שרוחה, לא אדם, כלבים פצועים." 
"עמי אירופה למרות שחנקו אותנו ללא רחם 
כמו שחונקים דבר נתעב, הם ראויים לכבוד. 
איננו בני אדם כלל. הנה, רוק בפה, כל אוצר רוחנו יתוש מת. 
האם לא יציפו את רחובותינו עכשיו פרצופים ידועים מכל הגיטאות: 
חלאת המין האנושי"

את זה ינקתם מדדי אמכם?

או את קוייפמן? [בחבלי הזמן]
"המחשבה הלאומית הציונית קבלה את האמת האנטישמית
ואף ניסתה, ומנסה עד היום לבסס עליה את גאולת ישראל"

או שמא גורדון???
" היהודים הם פארזיטים, אנשים פסולים מעיקרם, ואין תיקון להם, 
הנגע שדבק בנו הוא עמוק. האם לא יבכרו תמיד
את התגרנות, הפדלרות, הסרסרות, וביחוד עסקים שאחרים יעבדו
והם ינהלו אותם?"

אלו אבותכם הרוחניים שקראתם כל פינה במדינה על שמותם?

הרים, קורות, מחסני עצים ליטול מבין העינים?

אתם לא רואים את קצה אפכם שלכם.

מה הצביעות הזו?

יושבים וכותבים באמצע השבת מוסר יהודי?...

דתן ואבירם, וקורח, שמרו שבת.

אתם לא מבינים? לא השתנתם כבר 3500 שנה מאז היינו לעם.

מלכות מלך המשיח עוד לא התקוממה יום אחד.

עד אז, אחי ואחיותי האומללים, אנו עדיין בגלות,
לא שישים שנה, כבר 2000 שנה מאז 
היתה כאן מלכות ישראלית יהודית ששלטה בכל העולם כולו
ושירתה את יעודו ותכלית בריאתו של העם היהודי.

חבל לכם על ביזבוז האנרגיה בצווחותיכם מעל כל במת עבודה זרה 
צבועים שכמותכם הרי אתם יותר ממזכירים את אריסטו המטיף המוסרי הגדול,
שבתוך ביתו היה לחית אדם, בהמה מלאת תאוות, ובחוץ
"כליל שלימות המעלות".

לא יעזור לכם כלום
זמנכם וזמן אבותכם הרוחניים עבר. נגמר.

עם ישראל מתעורר, חבל שזה קורה על גבם של בניו הנרצחים.
"אופיינו הלאומי פסול מימות עולם ועד הנה....
מעולם לא היינו אומה יוצרת תמיד חיינו חיי צוענים וכלבים, 
מה אתם רוצים מהאנטישמים?? 
מדוע לא תאבו להבין את המובן מאליו, 
את חזון השנאה והבוז לישראל !! 
היהודים הם צוענים, רפש וניוול, ביצה שרוחה, לא אדם, כלבים פצועים." 
"עמי אירופה למרות שחנקו אותנו ללא רחם 
כמו שחונקים דבר נתעב, הם ראויים לכבוד. 
איננו בני אדם כלל. הנה, רוק בפה, כל אוצר רוחנו יתוש מת. 
האם לא יציפו את רחובותינו עכשיו פרצופים ידועים מכל הגיטאות: 
חלאת המין האנושי"
תחנת אוטובוס בקו 25 העובר ברחוב פרופסור יחזקאל קוייפמן.....
בריכת "גורדון" בתל אביב:
" היהודים הם פארזיטים, אנשים פסולים מעיקרם, ואין תיקון להם, 
הנגע שדבק בנו הוא עמוק. האם לא יבכרו תמיד את התגרנות, הפדלרות, הסרסרות, וביחוד עסקים שאחרים יעבדו והם ינהלו אותם?"

_________________

http://blog.tapuz.co.il/infinitum888




דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מחובר
נשלח ב-26/6/2011 17:15 לינק ישיר 

בית המקדש יורד מהשמים - אמנם על ידי מנוף ענק אבל מהשמיים - אש התורה.

מאת Mordechi Aluf‏ בתאריך יום רביעי 09 דצמבר 2009‏ בשעה 12:16‏‏
בס"ד

טוב, לא בית המקדש ממש, אבל דגם מדויק שלו בקנה מידה של 1:60, יוצג למבקרים בבניין "אש התורה", מול הכותל. הדגם, שמשקלו 1.2 טון, נבנה מהחומרים המקוריים - זהב, שיש ואבן
צופיה הירשפלד פורסם: 09.12.09, 10:41

בית המקדש השני ייפתח למבקרים בשבוע הבא. אמנם לא במיקום המדויק על הר הבית, כי הוא תפוס כרגע, ואמנם לא בגודל שיאפשר לכם להיכנס לתוכו, אבל זה ללא ספק הדבר הכי קרוב שיש לכם כרגע.

בחג החנוכה ייחנך במרכז ללימוד יהדות "אש התורה" בירושלים הדגם הגדול ביותר של המקדש. הדגם, שנבנה בקנה מידה של 1:60 ומשקלו 1.2 טון, עשוי מהחומרים המקוריים (זהב אמיתי, שיש ואבן) והוצב בקומה השלישית של בניין אש התורה, מול הכותל.

דגם בית המקדש הוצב מול הר הבית בניסיון להעניק למבקרים את החוויה הקרובה ביותר לזו שהיתה אי-אז למבקרים במבנה שתואר כאחד היפים בתקופתו. המקום שבו פעם הלב היהודי, ועם חורבנו הפך לגעגוע תמידי.

"ידענו שהבניין שלנו נמצא במקום הכי יפה, ושרואים ממנו את כל הר הבית" מסביר מנהל אש התורה, אפרים שור. "היה לנו ברור שבמקום כזה צריך להמחיש את החוויה של להיות שם. ברור שמדובר בחוויה שאי-אפשר לשחזר לגמרי היום, אבל ראינו לנכון לייצר משהו קרוב. כשרואים את הדגם על רקע הר הבית, אני חושב שמקבלים את ההרגשה שהיתה לאנשים בבית המקדש"

אחת הדילמות העיקריות שאיתה התמודדו אנשי אש התורה היתה איזה אופי יהיה לבית המקדש שלהם - האם הדגש יהיה על הצד האסתטי, מה שימחיש את בית המקדש כיצירת אמנות, או על הצד הלימודי. "בסוף החלטנו ללכת לכיוון הלימודי", אומר שור, "מאחר שממילא מדובר במבנה יצירתי והרגשנו שלא צריך להוסיף על זה. הבעיה הבאה היתה איך ממחישים את החוויה של הפנים. יש בעולם מספר דגמים של בית המקדש, אבל בדרך כלל רואים אותו רק מבחוץ. רואים את ההיכל , אבל לא את קודש הקודשים ואת המנורה. נכון שהבניין עצמו מאוד מרשים, אבל העיקר זה מה שקרה בפנים.

"מאוד התלבטנו איך לעשות את זה כי רצינו שהדגם שיתקבל יהיה הכי קרוב שיש למבנה האמיתי שהיה, ולכן פסלנו בסוף גם רעיונות כמו לעשות את אחד הקירות של ההיכל מזכוכית, כי לא רצינו לפגום באותנטיות. הפתרון שהשתמשנו בו בסוף זו מעלית הידראולית שמרימה את הקירות של ההיכל וחושפת את הפעילות הפנימית שהיתה בו. מה שהופך את החויה לא רק לביקור חיצוני"
קישוטים בזהב אמיתי בכניסה לקודש הקודשים .
בבניין הדגם נעשה שימוש בחומרים המקוריים - זהב, שיש ואבן .
הכניסה המזרחית
החצר
המזבח החיצון
15 המעלות
משקלו של הדגם כ-16 טון
אל מול מקום המקדש
מוצב במקומו. 
במהרה יבנה הבית האמיתי בימינו אמן.

_________________

http://blog.tapuz.co.il/infinitum888




דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מחובר
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > נבואות ואקטואליה באחרית הימים > הפתקים שלי בפייסבוק
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
לדף הקודם 1 2 3 סך הכל 3 דפים.