נשלח ב-29/4/2012 08:18 |
|
| |
|
|
|
נשלח ב-29/4/2012 23:56 |
|
| |
למה נעמה קלמן היא "הרב" ואילו אלונה ליסיצה ודליה מרקס הן "הרבה"?
|
|
|
נשלח ב-30/4/2012 06:46 |
|
| |
[אחשל,
נדמה לי שעניתי על השאלה הזו פעם (אולי באשכול על הרפורמה). בכל מקרה, התשובה היא, שכל אחת מהן בחרה אחרת, משיקולים שונים (ולעתים גם סוגים שונים של פמיניזם). בגדול ניתן להגיד שזה גם עניין דורי - בד"כ אלה שתוארן "רבה" שייכות לדור הצעיר יותר (מבחינת תאריך הסמכתן ולאו דווקא מבחינת הגיל).]
|
|
|
נשלח ב-30/4/2012 08:42 |
|
| |
יש גם את הטרנסגנדרים,ולכן זה משתנה מרב לרבה וחוזר חלילה,
|
|
|
נשלח ב-30/4/2012 08:48 |
|
| |
ביליצר אני מניח שאתה סובר שליצנותא דריפורמה מותרת מדין ליצנותא דעבודה זרה, אבל בכל זאת.
גילוי נאות: אני לא ריפורמי.
|
|
|
נשלח ב-30/4/2012 10:43 |
|
| |
אמשלום, ומה עם עברית? "רב" הוא "גדול". ולכן אשה גדולה בתורה היא "רבה". הנסיון להצמד לכינוי הגברי פתטי. [בערך כמו לבישת הכיפה הגברית על-ידי אי אלו רפורמיות]
[בעל, בלי קשר לדעותיו של בליצר, מותר לו להתבדח על חשבונם של הריפורמים, כמו שרבים פה מתבדחים על חשבונם של "אחרים" לסוגיהם. כמו שאמרו ז"ל, "כל רצינות אסורה, חוץ מרצינות דעבודה זרה", ועיי"ש].
_________________
תוקן על ידי השכן ב- 30/04/2012 10:43:58
אוי לשכן
ואוי לשכנו
|
|
|
נשלח ב-30/4/2012 14:05 |
|
| |
"הופכים את האיכס לכיף"???????? ממש לשון פיוטית ועשירה לכנס מכובד.....
|
|
|
נשלח ב-30/4/2012 14:42 |
|
| |
דייר, צודק ! (גם אם מדובר במובאה)
|
|
|
נשלח ב-30/4/2012 14:53 |
|
| |
טעות פרוידיאנית שמלמדת הרבה על הלך הרוחות ב"יהדות המתקדמת"
|
|
|
נשלח ב-30/4/2012 14:55 |
|
| |
דייר,אולי תבהיר למה אתה מתכוון באמרך טעות פרוידיאנית בהקשר זה.
|
|
|
נשלח ב-30/4/2012 15:08 |
|
| |
[השכן,
אני מניחה שאתה יודע את דעתי האישית בקשר לעניין, ובכ"ז - רצונה של אישה כבודה.
ביליצר,
א. למיטב ידיעתי אין בין המופיעות בכנס אף טרנסג'נדרית. ב. אני מניחה, שאם בעברה הייתה הטרנסג'נדרית רב (בהיותה גבר), ותבחר לשמור על התואר והתפקיד לאחר השינוי, היא אכן תבחר לשנות את התואר ל"רבה". אבל כאמור, הבחירה ביד כל אחת ואחת.
דייר,
הדוברת עליזה קליין היא שבחרה את כותרת הרצאתה, ולמיטב ידיעתי היא לא רפורמית. אגב, גם הכנס אינו רפורמי, גם אם מרבית הדוברות/ים בו הן/ם כאלה (כמו שהספר עצמו אינו רפורמי, למרות שנערך בדי ארבע רבות). סתם, להשכלה כללית...]
|
|
|
נשלח ב-30/4/2012 15:43 |
|
| |
אם זה נערך ע"י רפורמיות משתתפות בו רפורמיות אז זה כנראה אורתודוכסי. נו טוף.
|
|
|
נשלח ב-30/4/2012 16:28 |
|
| |
[דייר,
הספר נערך ע"י ארבע רבות, אך הכותבים והכותבות בו משתייכים לזרמים יהודיים שונים, לעדות שונות ולקהילות שונות (אם בכלל). הוא פונה לקהל מגוון - אשכנזים/ות, מזרחיים/ות, מתנחלים/ות, ססססמולנים/ות, חרדים/ות, חילונים/ות וכו' וכו'. זה לא ספר רפורמי, זה ספר. הערב לכבודו אינו ערב רפורמי, אלא ערב עיון לכבוד הספר. אני מודה שאני מתקשה להבין מה קשה להבין כאן.]
|
|
|
נשלח ב-30/4/2012 16:57 |
|
| |
רַבּוֹת וּשְׁפָחוֹת וַעֲבָדִים וּגְמַלִּים וַחֲמֹרִים (בראשית ל, מג).
לענ"ד גם בפורום זה, שבו הכל פתוח לדיון, יש לאסור הפצת תעמולה רפורמית.
תוקן על ידי ש_שנהב ב- 30/04/2012 16:57:20
|
|
|
נשלח ב-30/4/2012 16:59 |
|
| |
שנהב, אני מסכים. ובלבד שנאסור כל תעמולה
[אבל הציטוט דפקא משעשע]
_________________
אוי לשכן
ואוי לשכנו
|
|
|
|