בית פורומים בחדרי חרדים

למה הליטאים מזלזלים בנט"י שחרית?

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-13/7/2016 05:15 לינק ישיר 

עובדתי כתב:
עובדתי כתב:

לא ענית על 2 שאלותי.

תובלקין כתב: 

אני סבור שחפץ חיים היה ככל האנשים, והוא ידע שכל אדם צריך לנקביו בבוקר, וע"ז הוא כתב שצריך ליטול קודם.
מש"כ לא לעצור נקביו עבור זה הכוונה שאם אין לו מים לא יעכב ויעצור עצמו עד שיביאו לו מים. וזה פשוט ואינו צריך לפנים .
התירוץ שלך הודבק והוכן בהתאם לצורך שלא להכין מים ,כמנהג הישיבות ולא להיות ח"ו צולניק.
רוב הליטאים ממש לא יודעים על התירוץ הנפלא הזה של ההקפדה היתירה על בל תשקצו...'


נשלח מהאנדרואיד שלי
תגובתי:
זה סותר את המשך המ"ב שם:

אם אירע שהמים רחוקים ואין לו מי שיקרבם אליו נהגו קצת מבעלי הנפש שהולכים פחות פחות מד"א וכתב השערי תשובה ע"ז דלא נהירא דעדיף יותר שילכו במרוצה שלא להשהות רוח רעה על ידיו. 

כך שלפי המ"ב, אם אין לו מים, בכל מקרה לא יחכה שיביאו לו.

נמצא שאתה מסביר את המשנה ברורה נגד משנה ברורה מפורש באותו ס"ק!

וכיון שתובלקין מתעקש שהוא למד פשט נכון במ"ב, אך אינו מסכים להסביר זאת. אודה לחוו"ד הקוראים.

תוקן על ידי עובדתי ב- 13/07/2016 05:16:43




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-13/7/2016 05:24 לינק ישיר 

סתם, ההנחה המופרכת כאילו כל אדם רגיל שקם בבוקר צריך לנקביו במידה כזו שאם יטול ידיים יעבור על בל תשקצו...
אני מתחיל לחשוב שאולי דברוני צודק בהתייחסות.


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-13/7/2016 05:27 לינק ישיר 

עובדתי כתב:

1. לא ברחתי מרגש שכתבת שם, אלא כתבתי את האמת הפשוטה, שיש לך מקור לזה ואינני מחווה דעות בנושא זה שיש לו מקורות חשובים. היה לי חשוב לפרוך את ההקשר לגמרא, וזה בוצע ב3 דרכים שלא ענית על אף אחת מהן.
2. באותה הכחשה כתבתי גם את ההסבר ע"פ המ"ב. כאשר זה בדיוק הסיבה שאינני נוהג כך. שאלתי לתגובתך, וכתבת פשט במ"ב.

הפשט שלך במ"ב הופרך מאותו ס"ק. אינך משיב על כך, כי פשוט אין מה לענות.

כתבת עוד בדיחה כביכול לחזו"א היה רק חדר אחד בבית. כאשר היה לו לפחות 4 חדרים כפי שמניתי לך.
(שוב אינך מודה בטעות).

בעניין חיוב מיתה, המ"ב עצמו כתב שזה לא דוחה דין דרבנן, ולא הביא חיוב מיתה.

אוסיף עוד. האחרונים רובם ככולם ראו זאת כחומרא והידור, ולא כהלכה.
עיי' בשדי חמד הביאו ציץ אליעזר חלק כב סימן ד. ראה גם דברי יציב סי' א. הגר"ז אוירבך אמר שאין חובה כזו. הא"ר שכתבתי לעיל, ועוד.


אני מודה בטעות במספר החדרים שהיה לחזון איש בבית. אם כי ייתכן שהכיור היה באותו חדר.


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-13/7/2016 05:27 לינק ישיר 

אינני חסיד גדול של הליטאים (בלשון המעטה),
אבל לדעתי אשכול כזה הוא בושה לפורום ובושה למנהליו,
וכמו כל אשכולות השטנה שבאים להשניא ציבור וללעוג לו,
וכמובן איך לא, לא פעם בדמגוגיה ושקרים,
הייתי ממליץ למוחקו,
והיה ולא,
לא להתווכח,
אלא או למחות או להתעלם.


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-13/7/2016 05:28 לינק ישיר 

כחניך ישיבות ליטא אין שום משמעות לדברי האחרונים אחר פסקו של הכהן הגדול במשנה ברורה.
זה תירוצים של חסידים ואדמורים.


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-13/7/2016 05:29 לינק ישיר 

תובלקין כתב:
סתם, ההנחה המופרכת כאילו כל אדם רגיל שקם בבוקר צריך לנקביו במידה כזו שאם יטול ידיים יעבור על בל תשקצו...
אני מתחיל לחשוב שאולי דברוני צודק בהתייחסות.


נשלח מהאנדרואיד שלי

נכון שלא בדקת מה המידה שעוברים על בל תשקצו?



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-13/7/2016 05:30 לינק ישיר 

תובלקין כתב:
כחניך ישיבות ליטא אין שום משמעות לדברי האחרונים אחר פסקו של הכהן הגדול במשנה ברורה.
זה תירוצים של חסידים ואדמורים.


נשלח מהאנדרואיד שלי

חלקם נכתבו או נאמרו אחריו.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-13/7/2016 05:33 לינק ישיר 

יצחקהספרן כתב:

אינני חסיד גדול של הליטאים (בלשון המעטה),
אבל לדעתי אשכול כזה הוא בושה לפורום ובושה למנהליו,
וכמו כל אשכולות השטנה שבאים להשניא ציבור וללעוג לו,
וכמובן איך לא, לא פעם בדמגוגיה ושקרים,
הייתי ממליץ למוחקו,
והיה ולא,
לא להתווכח,
אלא או למחות או להתעלם.



אינני מבין מה אתה רוצה. מה שקר ומה דמגוגיה?
באשכול הסמוך הגדירו את החסידים כמי שמחקו את השו"ע,טענתי שהליטאים לא טובים מהחסידים, ואז עובדתי ביקש שאביא דוגמאות לכך.
מה לא מוצא בעיניך ומה ההתייפיפות הזו שפרצה אליך בבוקרו של יום? האם אינך מאמין שרוב הליטאים מוותרים על הכנת מים לנטילה בבוקר?


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-13/7/2016 05:34 לינק ישיר 

עובדתי כתב:

תובלקין כתב:
כחניך ישיבות ליטא אין שום משמעות לדברי האחרונים אחר פסקו של הכהן הגדול במשנה ברורה.
זה תירוצים של חסידים ואדמורים.


נשלח מהאנדרואיד שלי

חלקם נכתבו או נאמרו אחריו.


אי אפשר לחלוק על לשכת הגזית,ודאי לא לקולא!


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-13/7/2016 05:37 לינק ישיר 

במצווה שאינה דוחה דין דרבנן, החזו"א והגרש"ז הקלו בזה. הדברי יציב והציץ אליעזר כתבו אחריו שאינו חובה.
זכותך לכתוב שאין להקל. אך אין טעם להתקיף ציבור שלם שחושב אחרת ממך וכן מקל על סמך אותם רבנים.

קל וחומר בהצטרף המ"ב לעניין בל תשקצו. (תעיין בגדר איסור זה ותחזור עם תובנות חדשות).



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-13/7/2016 05:42 לינק ישיר 

הגר"א נבנצל שליט"א הביא בהערותיו על המשנה ברורה בשם הגרש"ז אויערבך זצוק"ל שאמר שאין להקפיד בהליכה ארבע אמות לפני נטילה, כיוון שיש מסורת שהגר"א אמר שלאחר מותו של גרף פוטוצקי נחלשה הקליפה מאוד. 



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-13/7/2016 05:46 לינק ישיר 

עובדתי כתב:

במצווה שאינה דוחה דין דרבנן, החזו"א והגרש"ז הקלו בזה. הדברי יציב והציץ אליעזר כתבו אחריו שאינו חובה.
זכותך לכתוב שאין להקל. אך אין טעם להתקיף ציבור שלם שחושב אחרת ממך וכן מקל על סמך אותם רבנים.

קל וחומר בהצטרף המ"ב לעניין בל תשקצו. (תעיין בגדר איסור זה ותחזור עם תובנות חדשות).


אין לי צורך בתובנות ואני יודע את הגדרים .
השאלה פה היא לא אישית על הנהגתך אלא על הנוהג של הציבור הליטאי בכלל מדוע מחק סעיף זה.
בינתיים ענית כמה תשובות סותרות.
א. כולם נוטלים ואף מכסים מחשש גילוי.
ב. רוב האנשים לא נוטלים כי מקפידים על בל תשקצו -חולים.
ג. כולא ביתא וכו' שמועה בשם החזו"א נגד המ"ב,ולמרות שהא"ר מפרש שזה רק בחדר אחד ואין ע"ז חולק.
ד. האחרונים כתבו שזה רק חומרא. שוב נגד המ"ב. דברי יציב! לא פחות. (גם בעניין זמן תפילה בדקת שם? )

אז עכשיו תעשה לנו סדר, מי החליט ומתי שליטאים לא מקפידים על הסעיף הראשון במ"ב,ומאיזו סיבה בדיוק?


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-13/7/2016 05:50 לינק ישיר 

hhaavv כתב:

הגר"א נבנצל שליט"א הביא בהערותיו על המשנה ברורה בשם הגרש"ז אויערבך זצוק"ל שאמר שאין להקפיד בהליכה ארבע אמות לפני נטילה, כיוון שיש מסורת שהגר"א אמר שלאחר מותו של גרף פוטוצקי נחלשה הקליפה מאוד. 


כמה חיכיתי לתירוץ הזה!
הגרף פוטוצקי,לא פחות!
עכשיו תחליפי את המילה "הגר"א"במילה ה"ערבי נחל", או ה"אמרי אמת" ונראה איך הייתם מתייחסים לקולא בהלכה על סמך מימרא כזו!


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-13/7/2016 05:54 לינק ישיר 

את המילים הגר"א נבנצל יש להחליף ב"אדמו"ר מביאלא זצ"ל"
קדימה...


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-13/7/2016 06:02 לינק ישיר 

א. אני למדתי בישיבה שרובם הכינו מים, כפי שכתבתי. (אני בהחלט מסכים שמדובר בישיבה צולניקית).
ב. אין לי יכולת לומר מה רובם עושים ולמה.
ג. עדות בשם החזו"א. כאמור, היה לו בית גדול לפחות 4 חדרים. אוסיף עוד, לא היה לו כיור בחדר. ולכן לקידוש הוא כן היה מכין מים כדי לא לצאת.
ד. כאשר חבל אחרונים כותבים שזה רק חומרא. השולחן ערוך ורוב האחרונים בכלל לא הביאו את החומרא הזו. המ"ב כותב שזה דין אך פחות מדרבנן רגיל. והעדויות בשם החזו"א אומרים שלא הקפיד על זה. ועוד קבוצת רבנים חשובה אח"כ התייחסו באופן זהה (דברי יציב, ציץ אליעזר, הגרש"ז).
לא מובן למה אתה נשאר בהתקפה.

כל זה לפני עניין בל תשקצו.

אני ממתין שתחזור עם תובנות חדשות על גדר בל תשקצו.
(כאמור, זה דין דרבנן, שניתן להידחות מפני כבוד הבריות. אך המ"ב כותב שאין ליטול ידים במקרה וצריך להתפנות).



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > בחדרי חרדים > למה הליטאים מזלזלים בנט"י שחרית?
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
לדף הקודם 1 2 3 4 ... 46 47 48 לדף הבא סך הכל 48 דפים.