בית פורומים בחדרי חרדים

העיירה בוערת

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-6/6/2018 08:49 לינק ישיר 

שחור_כתום כתב:
כל מתנגדיו של בצלאל כהן, אינם מסוגלים לתת פתרונות אלטרנטיביים. רק יודעים לצעוק "געוואלד".


נשלח מהאנדרואיד שלי

יש עוד כמה ישיבות תיכוניות. הוא ממש לא המציא כאן איזשהו פתרון לבעיה כלשהי.
המחלוקת בינו למתנגדיו, עיקרה היא האם יש להגדיל את מספר תלמידי התיכונים, או להשאיר את התיכונים במספרים קטנים כבעבר.

רק שחבל לקשקש בקומקום בלי קשר לשום דבר כאילו קוראים לך משה פ.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-8/6/2018 09:29 לינק ישיר 

עזרה_למבקש כתב:

בעיית הנשירה היא קטסטרופה.




יש לך מספרים, או שאתה סומך על הנתון המפורסם של 10 אחוז נושרים לשנה מהחינוך החרדי?


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-11/6/2018 16:18 לינק ישיר 

אתה מתווכח עם נתונים של משרד החינוך?



נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-15/6/2018 14:56 לינק ישיר 

שחור_כתום כתב:

כל מתנגדיו של בצלאל כהן, אינם מסוגלים לתת פתרונות אלטרנטיביים. רק יודעים לצעוק "געוואלד".



יש הרבה פתרונות.. . .


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-19/6/2018 11:24 לינק ישיר 

עזרה_למבקש כתב:

אתה מתווכח עם נתונים של משרד החינוך?




כשיש כסף, יש שקרים.
גם בשנים שמשרד החינוך הראה גידול בחינוך הממד על חשבון החינוך החרדי, לא היה ירידה בפועל במספר הילדים בתלמודי תורה החרדיים. סך הכל כמה מנהלים אוהבי בצע נרשמו בממד.


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-20/6/2018 15:39 לינק ישיר 

מנהלים אוהבי בצע? העיירה ממש בוערת.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-21/6/2018 10:22 לינק ישיר 

הנה העיירה שדרות באמת בוערת ולאף אחד לא איכפת.. .



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-24/6/2018 09:57 לינק ישיר 

יש כאן שתי מדינות, הנאורים ואלו שצריכים לעבור חינוך מחדש.



נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-24/6/2018 10:43 לינק ישיר 

asaf2000 כתב:
יש כאן שתי מדינות, הנאורים ואלו שצריכים לעבור חינוך מחדש.

יש כאן שני סוגי כותבים, אלו שמגיבים לנושא המדובר ואלו שאין קשר בין תגובותיהם לנושא המדובר.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-25/6/2018 21:26 לינק ישיר 

הנושא המדובר הוא על נאור שבא לחנך את כל הפרימיטיביים.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-29/6/2018 06:46 לינק ישיר 

לכותרת זה מתאים בול.
נ.ב. הכותרת נוגדת את חוקי הפורום.


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-30/6/2018 22:29 לינק ישיר 

בןציוןכהנא כתב:
מעשה בעיירה קטנה ויהודים בה מעט, שהייתה בה מאפיה מהודרת למצות. המאפייה הייתה ממוקמת בשולי הישוב, וחלק מתושבי העיירה עבדו לפרנסתם במאפייה.
במהלך השנים גדל הביקוש למצות מאותה מאפייה, ולשם כך הוסיפו תנור חדש לצד הישן. אלא שהפעם לא טרחו מספיק לבנותו באופן מקצועי, ובשל מגבלות המקום תנאי הבטיחות גם הם לא היו מספיק טובים. כמה פעמים פרצה שריפה במקום וגרמה לנזקים, למרות שהמקום לא נשרף כליל. בשל כך, החליטו פרנסי הישוב להקים בו נקודת כיבוי אש, שתהיה זמינה לכל צרה שלא תבוא.
הישוב עצמו גדל והתפתח והפך לעיר ואם בישראל, נוספו בו בתים חדשים, הוא התרחב לכל הכיוונים והמאפייה כבר לא נותרה בשוליים. עם הזמן, החליטו תושבים נוספים לפתוח מאפיות מתחרות, וחלקם עשו זאת בתוך ביתם הפרטי. כל מאפיה התהדרה בכשרות מיוחדת משל עצמה, בחומרות והידורים שאין במאפיות האחרות. כעת כבר התרחשו יותר אירועים של שרפות, והנזקים היו גדולים יותר, בשל ריבוי המאפיות וקרבת הבתים.
לנוכח הנסיבות, התרחבו מאוד שירותי הכבאות בעיר, הוקמו נקודות נוספות והוכשרו כבאים נוספים. קופות החולים בעיר נדרשו לטפל בכוויות קטנות וגדולות, וקבלני בניין שיפצו דירות ובתים שנפגעו בשרפות הרבות.
פרנסי העיר השיגו תקציב ממשלתי מיוחד לטיפול בנפגעי השרפות שניזוקו בנפשם, בגופם ובממונם, ותושבי העיר התמחו בהענקת טיפולים מקצועיים שונים.
עם השנים התגלעו ויכוחים קשים סביב דרכי הטיפול המתאימים לנפגעי הכוויות, וכן בנוגע לטיפול בטראומה של משפחות שביתם נשרף ועוד כיו"ב. הוויכוחים הללו פילגו את העיר לכמה מחנות שונים, כשכל צד טוען ליתרונה של שיטתו וחסרונותיהן של השיטות האחרות.
כשהגיע לעיר אורח והעלה הצעה לסגור חלק מהמאפיות ובפרט את כל אלו שהיו בבתים פרטיים, לרכוש למאפיות הנותרות ציוד חדש ובטיחותי, להעביר את כל עובדי המאפיות הכשרות מתאימות לשמירת הבטיחות, להתקין במאפיות אמצעי הגנה וכיבוי, ועוד הצעות ייעול מסוג זה, נרעשו כל תושבי העיר על היהודי המבקש לפגוע במנהג אבותיהם ולקפח את פרנסתם של האופים, הכבאים, החובשים, הקבלנים ועוד בעלי אומנות רבים מתושבי העיר, ויגרשוהו משם בחרפה.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-30/6/2018 22:31 לינק ישיר 

תחרות רצינית להגולם זללהה



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-1/7/2018 02:15 לינק ישיר 

בןציוןכהנא כתב:
ראשית אני לא חושב שאתה צודק בשיפוט שלך כלפי המתנגדים אליך. לא פעם אנשים חושבים אחרת זה מזה, להביע אמפתיה – שזהו דפוס ההתנהגות העיקרי שלך – לא מכבד לא אותך ולא אותם. כי הם יודעים שהם אנשים נחמדים ובשביל זה לא צריך אותך. אם אתה מסוגל תתמודד עם דבריהם ולא רק תכבד את זה שהם מדברים.

שנית, אני לא יודע מה זה משל טוב ומה הוא מבטא. דווקא אני בקריאת המשל, חשתי שיש בו הרבה מלל מיותר או שהוא סתם סובל מחוסר קוהרנטיות. אתה כותב הרבה שנים וכדאי שתתרגל לכתיבה תחבירית וצורות טיעון חזקות.

שלישית, אני מבין שהטיעון שלך הוא שאתה סה"כ פתחת מקום תורה ובזה אתה לא שונה מאף מקים מאפיה, והעובדה שהקמת מאפיה לא נוגע לזה שאתה סבור שיש בעיות שונות במאפיות של כולם (למרות שזוהי תוצאה שלה).

על נושא זה אני בעיקר דיברתי ואני בהחלט חושב שזו טענה חשובה מאוד, אבל המציאות היא שהעולם כן בנוי ממלחמות, למרות שיש חלקים של הערכה. לדוגמה, המאבקים ב"עדי הויה" או בנשות הכותל, לא אומר שאין בכלל הערכה כלפיהם. להיפך, צריך לשמוח שהנוצרים לפחות מאמינים בתנ"ך ושנשות הכותל רוצות להתפלל לה' בכותל. צריך לזכור שבחלק מהמקרים מדובר באנשים שמסרו נפש ממש על האמונה והמצוות שהם מאמינים בהן (לדוגמה, עדי הויה נרצחו בשואה יחד עם היהודים).

מאידך מטבעו של העולם שחילוקי דעות מקצינים וההערכה לא תמיד בולטת כלפי חוץ. הרי גם אתה לכאורה קורא תיגר על חלק מהרבנים וכדו', אז תבין שאתה לא שונה מאף אחד ולכן גם מבקרים אותך.
לצערי, לא הבנתי בדיוק את כל דבריך, וחוששני שגם אתה לא קראת ברצינות את תגובתי, אבל אשתדל כמידת יכולתי להשיב על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון.

  1. הטענה שלך שאינני מתמודד לגופו של עניין עם טענות כלפיי נראית לי מוזרה, למיטב ידיעתי לא נמנעתי מעולם מלהשיב לגופו של עניין, בכל פעם שנשמעה או נכתבה טענה מסודרת באופן מכבד. אני בהחלט לא טורח להתייחס להטחת האשמות כוללנית ולאנשים שכותבים באופן בוטה ומשתלח, אבל לטעון שדפוס ההתנהגות העיקרי שלי זו אמפתיה לטוענים כנגדי נראה לי מוזר. בכל אופן, אשמח אם אתה תעלה כאן או בהודעה נפרדת שאלות כלפיי שאתה מצפה לתשובה עליהן, ואני מתחייב להשתדל להשיב כמיטב יכולתי.
  2. לגבי המשל שפתח את האשכול כאן, זכותך לחשוב עליו מה שאתה רוצה, וכך גם דעתך לגבי צורת התחביר שלי וחוזק הטענות שלי, יתכן בהחלט שאינני מסוגל ליותר מכך. מניסיוני, אני יודע שיש אנשים רבים שדווקא סבורים שדבריי כתובים היטב ומשכנעים, אבל זהו להבנתי עניין סובייקטיבי לחלוטין.
    היות ונראה לי שלא הובנתי מספיק טוב, אנסה להסביר את הנמשל בעיניי. המאפיות הן הישיבות בימינו שנפתחות בכל מקום, גם ע"י אנשים שאין להם יד ורגל בחינוך והוראה ובהבנה לנפש הנערים, וגם הישיבות הטובות והוותיקות גדלות לעתים ללא התחשבות ביכולותיהם מבחינה רוחנית וגשמית. הנפגעים הם כמובן אלפי הנערים היקרים שנפלטים מהישיבות, ונזקקים למסגרות שונות ולתכניות מגוונות. הוויכוח שמתנהל על אמצעי הטיפול בנפגעים, הוא בעיניי הפילוג סביב "חוק הגיוס" וכל הוויכוחים הסובבים סביב "החרדיות החדשה" וכיו"ב. הקריאה לשפר את המאפיות ואת בטיחותן, היא קריאה לעסוק בעיקר דהיינו בנעשה בתוך הישיבות עצמן ובגורמי הנשירה, ולא לעסוק בטפל במה שנעשה אחרי הנשירה.
    כוונת המשל מבחינתי לא הייתה נוגעת במישרין ל"חכמי לב", למרות שגם "חכמי לב" הוקמה בעקבות התבוננות בסוגיית הנשירה מהישיבות וגורמיה.
  3. כפי שכתבתי בתגובה הקודמת, אין לי שום טענה על כך שמתנגדים לישיבה. אדרבה, אני סבור שההתנגדות לישיבה היא נכונה ומוצדקת מאוד מנקודת ראותם. ישיבת "חכמי לב", נועדה לשנות את הנורמה שבה לפני נער חרדי בסוף כיתה ח' ישנה רק אופציה אחת לגיטימית ונורמטיבית, להמשיך את דרכו ב"ישיבה קטנה" וללמוד תורה מבוקר עד ערב. אני באתי לגרום לכל הורה ומורה של ילד בגיל זה, לבחון האם המסלול הנכון עבורו זה "ישיבה קטנה" או מסלול אחר כדוגמת "ישיבה תיכונית" או אופציה אחרת. זהו בהחלט שינוי רדיקלי, ואני מבין לחלוטין את מי שמתנגד לו ולכן רואה בי ובישיבתי סכנה. אני עצמי סבור שמהלך כזה רק ייטיב וישבח את ה"ישיבות הקטנות" מפני שיימצאו בהן רק נערים שנפשם חשקה בתורה ובחרו בהן, אבל אני מודע לכך שאני בעמדת מיעוט אם לא בעמדת יחיד.
  4. בנוגע לצורך במלחמות, נראה לי שאני האדם האחרון שאתה צריך לשכנע בנידון. אמנם אינני רואה את עצמי כשש אלי קרב כפי שיש כאלו שמתארים אותי, אבל בהחלט אינני נרתע משום קרב.


סוף סוף התפניתי להשיב לדבריך היקרים.
1. אינני יודע ומה אומרים עליך, עקרונית אני עוקב בהנאה אחרי כתיבתך וזכור לי הרבה עיסוק בקיומם של מתנגדים אליך. זה בדרך כלל לא על ידך, השאלה אם זה מטעמך - לי אין דרך לדעת. בדבריי התכוונתי לדבריך שהודעה שלפני כן שאתה מבין מה גורם להם וכו'. על זה כתבתי שזה לדעתי לא ממש מספיק.
בכל מקרה לגופו של עניין, אני מבין את הקושי לדון עם אנשים שאינם מעוניינים להיפתח בדיון, אבל גם קשה לסתור את דבריהם ולטעון כי "אני מבין מה גורם להם.."
2. כנ"ל, אני מאוד אוהב את כתיבתך ומודע היטב לבריחה הכמעט אובססיבית שלך למחוזות הבסיסיים המוסכמים, או הפרחת דברים משוללי הבנה והקשר (בראשיתו של הבלוג, הייתה פה ושם "נזכר" באיזה יארצייט ותמיד זה היה של אנשים לא סטנדרטיים בשום מובן, ופתאום מתחיל בהספדים. אף פעם לא הבנתי מה גורם לך להקדיש כתיבה לרב מסוים לרגל יום פטירתו). גם במשל הזה ישנם הרבה פרטים שבמשל לא צריכים להיות. יש מסר אחד והוא אמור לעבור כחוט השני בכל המשל. לגבי פרשנויות שונות לטקסט אחד, אז נדמה לי שאנחנו לא בשיעור ספרות וגם בשיעור ספרות "משל טוב" הוא משל שכותבו יכל להצביע על פרשנו ברורה לכולו.
בגדול, לגבי המשל שלך: אשמח להבין למה אם יש טענות על אופן האפייה צריך לפתוח מאפיה, האם בגלל שאני חושב שהחנוני מתחת לביתי לא מתנהל נכון אני צריך לפתוח מכולת? ויתרה מזו - אם הטיעון הוא בגלל אפיה לא טובה, אני חושב שמי שהיה אמור ללחום באופים הוא אותו מבקר ולא שהם יילחמו בו; אם הטיעון הוא על רמת הסיכון להישרף, אז פשיטא שאין זו סיבה להקים מאפייה חדשה ולפחות שמי שמקים את המאפייה יהיה איש כיבוי אש ולא פנסיונר של אנג'ל.
שאלה נוספת: למה באמת, לדעתך, כל כך הרבה מאפיות הוקמו כשכל אחת מתהדרת בשלה ומבזה את חברתה והדבר לא גרם למחלוקת ופירוד, עד ההלך שנעשה איש? מה היה מיוחד ביחסים עמו, בניגוד לאחרים?
3. אז מה אתה רוצה במשל שלך? להצהיר שאתה מאמין במה שאתה עושה? גם לולא זאת אני נוטה להאמין לך שכוונותיך כנות.
4. כנראה דבריי לא הובנו. אני לא בעד מחלמות, אני בעד שמי שהולך להילחם לא יצפה לא להיפצע. זה חלק מהעיסקה.
אגב, מהסיבה שכתבתי, שמלחמות הן למעשה תוצר סוציולוגי, אני די נגד מלחמות, גם נגד דברים רחוקים שנראים חמורים.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-2/7/2018 10:06 לינק ישיר 

הדיבוק כתב:
סוף סוף התפניתי להשיב לדבריך היקרים.
1. אינני יודע ומה אומרים עליך, עקרונית אני עוקב בהנאה אחרי כתיבתך וזכור לי הרבה עיסוק בקיומם של מתנגדים אליך. זה בדרך כלל לא על ידך, השאלה אם זה מטעמך - לי אין דרך לדעת. בדבריי התכוונתי לדבריך שהודעה שלפני כן שאתה מבין מה גורם להם וכו'. על זה כתבתי שזה לדעתי לא ממש מספיק.
בכל מקרה לגופו של עניין, אני מבין את הקושי לדון עם אנשים שאינם מעוניינים להיפתח בדיון, אבל גם קשה לסתור את דבריהם ולטעון כי "אני מבין מה גורם להם.."
2. כנ"ל, אני מאוד אוהב את כתיבתך ומודע היטב לבריחה הכמעט אובססיבית שלך למחוזות הבסיסיים המוסכמים, או הפרחת דברים משוללי הבנה והקשר (בראשיתו של הבלוג, הייתה פה ושם "נזכר" באיזה יארצייט ותמיד זה היה של אנשים לא סטנדרטיים בשום מובן, ופתאום מתחיל בהספדים. אף פעם לא הבנתי מה גורם לך להקדיש כתיבה לרב מסוים לרגל יום פטירתו). גם במשל הזה ישנם הרבה פרטים שבמשל לא צריכים להיות. יש מסר אחד והוא אמור לעבור כחוט השני בכל המשל. לגבי פרשנויות שונות לטקסט אחד, אז נדמה לי שאנחנו לא בשיעור ספרות וגם בשיעור ספרות "משל טוב" הוא משל שכותבו יכל להצביע על פרשנו ברורה לכולו.
בגדול, לגבי המשל שלך: אשמח להבין למה אם יש טענות על אופן האפייה צריך לפתוח מאפיה, האם בגלל שאני חושב שהחנוני מתחת לביתי לא מתנהל נכון אני צריך לפתוח מכולת? ויתרה מזו - אם הטיעון הוא בגלל אפיה לא טובה, אני חושב שמי שהיה אמור ללחום באופים הוא אותו מבקר ולא שהם יילחמו בו; אם הטיעון הוא על רמת הסיכון להישרף, אז פשיטא שאין זו סיבה להקים מאפייה חדשה ולפחות שמי שמקים את המאפייה יהיה איש כיבוי אש ולא פנסיונר של אנג'ל.
שאלה נוספת: למה באמת, לדעתך, כל כך הרבה מאפיות הוקמו כשכל אחת מתהדרת בשלה ומבזה את חברתה והדבר לא גרם למחלוקת ופירוד, עד ההלך שנעשה איש? מה היה מיוחד ביחסים עמו, בניגוד לאחרים?
3. אז מה אתה רוצה במשל שלך? להצהיר שאתה מאמין במה שאתה עושה? גם לולא זאת אני נוטה להאמין לך שכוונותיך כנות.
4. כנראה דבריי לא הובנו. אני לא בעד מחלמות, אני בעד שמי שהולך להילחם לא יצפה לא להיפצע. זה חלק מהעיסקה.
אגב, מהסיבה שכתבתי, שמלחמות הן למעשה תוצר סוציולוגי, אני די נגד מלחמות, גם נגד דברים רחוקים שנראים חמורים.

חבל מאוד שאנשים כמוך שיודעים לכתוב ולהגיב באופן רציני, אין להם זמן לעשות זאת.
יצאתי קצת מבולבל ולא הבנתי מדוע אתה נהנה ואוהב כתיבה כה בעייתית, ובוודאי אם היא משוללת הבנה והקשר.
לגופו של עניין, אני רואה את עצמי עסוק בשני דברים מרכזיים, ויתכן שזה מה שגרם לאי הבנה של כוונתי.
  1. כתיבה והפצה של רעיונות הגיגים ומחשבות בעיקר על הנעשה בקהילה החרדית בישראל, אני עושה זאת כבר 15 שנים במקומות שנים ובתדירות משתנה.
  2. הקמת וניהול ישיבת "חכמי לב" - ישיבה תיכונית חרדית בירושלים. את הישיבה הקמתי לפני 5 שנים ואני עסוק בהתפתחותה וניהולה ברוב זמני.
שתי הפעולות הללו חשובות בעיניי, אולם לגבי הפעולה הראשונה אני מרגיש כמעט בודד, בעוד שלגבי הפעולה השנייה אני מוצא הרבה שותפים לדרך, וכמדומני שבמוקדם או במאוחר אוכל להשאיר את הישיבה לאחרים וזו תהיה בגדר "מצווה שאפשר לקיימה ע"י אחרים".
ההתנגדות הרבה כלפיי היא להבנתי לא על הקמת "חכמי לב", אלא על ההעזה שלי לדבר ולכתוב בקול רם דברים שאינם מוצאים חן בעיניי המנהיגות החרדית השלטת. גם המשל הנוכחי לא בא להתייחס לנושא של "חכמי לב", אלא לנושא של ההעזה להשמיע קול אחר שאומר להתבונן בבעיות ולחפש דרכים שימנעו אותן יותר מאשר דרכים לתקן אותן.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > בחדרי חרדים > העיירה בוערת
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
לדף הקודם 1 2 3 4 לדף הבא סך הכל 4 דפים.