בית פורומים עצור כאן חושבים

חרדים, צבא והסתגרות

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-26/6/2018 06:57 לינק ישיר 
מואדיב

נישטאיך כתב:
למה אינך שואל: הוא חותם על "ואנא אפלח", כשאין כוונתו לעבוד לפרנסתו?


בקצרה כתבתי. ודאי שגם על כך אני שואל. לזון ולפרנס - וכל הכרוך בכך.

וכי לכך יש לך תשובה, לעומת האחרים?



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-26/6/2018 12:33 לינק ישיר 

מואדיב

<וכי לכך יש לך תשובה>

כן, יש לי תשובה:

לדעתם, ה"ואנא אפלח" שבכתובה, הוא לשון נקיה לתשמיש, כפי' ה"נחלת שבעה", סי' יב, סעי' יט, ב.  




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-26/6/2018 14:00 לינק ישיר 
מואדיב

נישטאיך כתב:

מואדיב

<וכי לכך יש לך תשובה>

כן, יש לי תשובה:

לדעתם, ה"ואנא אפלח" שבכתובה, הוא לשון נקיה לתשמיש, כפי' ה"נחלת שבעה", סי' יב, סעי' יט, ב.  



אילולא דמסתפינא, הייתי כותב כאן בדיחה על הג"ש שבין אפרנס שאינו מתכוון לקיים, לבין האפלח שלך, אך חזקה עלי מצוותו של מרא דאתרא ואחריש.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/6/2018 08:15 לינק ישיר 

האם יש בעיה לצייד את האישה בשטר כאופציה שלכשתרצה תממשנו? האם בעל שטר חייב לאכוף את זכויותיו? ומייד?


תוקן על ידי תלמידטועה ב- 27/06/2018 08:16:45




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-27/6/2018 12:40 לינק ישיר 

תלמידטועה

<האם יש בעיה לצייד את האשה בשטר כאופציה שלכשתרצה תממשנו>

אם האשה ויתרה אך לא מחלה לבעל על חובותיו, היא יכולה לדרוש את שחייב או התחייב לה בכל עת, אף ללא שטר.

אם האשה מחלה לבעל על חובתו או התחייבותו, ההתחייבות בטלה ואינה יכולה לחזור בה.





דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/6/2018 19:48 לינק ישיר 

נישט

שוב - האישה יכולה בינתתים להקפיא את ההתחייבות?  אם כן (וחושבני שכן) זו התשובה לכל הלועגים



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-28/6/2018 09:34 לינק ישיר 
מואדיב

תלמידטועה כתב:
נישטשוב - האישה יכולה בינתתים להקפיא את ההתחייבות?  אם כן (וחושבני שכן) זו התשובה לכל הלועגים



חוששני שלא הבנת את חומרת העניין:

לא לעג יש כאן, אלא ביקורת הלכתית על אנשים ההופכים את עולמם לעולם של שקר. אנשים המתיימרים להיות תלמידי חכמים, אך פיהם דיבר שוא וימינם ימין שקר.

תלמידי חכמים המקפידים לכתוב בכתובה כי אינה כאסמכתא - אך מתחייבים על דבר שאין בכוונתם לקיימו. מראש - בלי תלות במחילתה העתידית של האשה, כי למען האמת - על תנאי שהיא תמחל הם נושאים אותה. ואם כך הוא, על תנאי שמה שכתבתי אינני מתכוון לקיימו, כתבתי דלא כאסמכתא ודלא כטופסי דשטרי?

ימינם ימין שקר.


אך הדיון סטה הצידה ממה שפתח אותו מיימוני - רק השקר אותו שקר. מי שממציאים לעצמם חדשות לבקרים טצדקי לאשתמיט מחובתם הדתית. 

עולם שקר אני רואה. הכלה מוחלת לחתנה על חובתו לזון ולפרנס, והוא מוחל לה על חובתה לצאת מחופתה להילחם מלחמת מצווה.

דובר שקרים וגו'.








דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-28/6/2018 09:36 לינק ישיר 
מואדיב

מיימוני כתב:
מדוע החרדים אינם מתגייסים לצבא?
זו שאלה תמימה וכואבת, שיכולה להעיק על המצפון (אצל כותב שורות אלו למשל). וזו שאלה שאינה פשוטה, מפני שצריך לברר לא רק מדוע לא מתגייסים או מדוע לא חייבים או שאסור להתגייס, לפי גישה חרדית כזו או אחרת, אלא גם מפני שצריך לברר מדוע כן להתגייס. איזו חובה היא זו? אזרחית, משפטית, דתית הלכתית (מלחמת מצוה ופיקוח נפש), ערבות במובן הרחב (השפעה על החברה והמדינה) או תרומה לקידום ביאת המשיח במובן שמדינת ישראל היא התחלת או המשך הגאולה?
(הכנתי מאמר ארוך והדפדפן נתקע והמאמר אבד, אז אשמור את הניתוח שלי לאחר כך).
...



חוששני שלא תוכל להמשיך את שתיקתך. הגיע כבר ה"אחר כך"...



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-29/6/2018 07:38 לינק ישיר 

<אלא ביקורת הלכתית על אנשים ההופכים את עולמם לעולם של שקר. אנשים המתיימרים להיות תלמידי חכמים, אך פיהם דיבר שוא וימינם ימין שקר>.

https://www.zomet.org.il/?CategoryID=259&ArticleID=275&Page=1



תוקן על ידי נישטאיך ב- 29/06/2018 08:36:34




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-2/7/2018 07:18 לינק ישיר 
תלמידטועה


https://docs.google.com/viewer?a=v&pid=forums&srcid=MDU1NDYxODg0OTc0NzA3MTE3NTQBMDE1ODI1NzY0ODEyMjA2MTAyMzIBZXpKVWxUVGhCUUFKATAuMQEBdjI



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-2/7/2018 07:23 לינק ישיר 

[מואדיב
מעניין שאדם כמו החזו"א ימינו ימין שקר]



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-2/7/2018 09:12 לינק ישיר 
מואדיב

תלמידטועה כתב:
[מואדיבמעניין שאדם כמו החזו"א ימינו ימין שקר]




שוב "טענת ההסתמכות" ?

אנא התייחס לנושא עצמו, ולא לדוגמאות. וכי רק בנושא אחד אני מהין לטעון שהחזו"א טעה?


השאלה אינה מה עשה או לא עשה החזו"א, אלא האם אדם יכול להתחייב בכתובה למשהו שמראש הוא לא מתכוון לקיימו. מראש זה נכתב כשהמשמעות של זה זהה לקישוטים והעיטורים הצבעוניים שבמסגרת השטר. 



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-2/7/2018 09:51 לינק ישיר 

לתומי חשבתי שגם אם הגיוני שלא כל דיעותיו מסיני אבל ימינו אינה ימין שקר. 
כמדומני שהיו גם אמוראים שתורתם אומנותם. ואני מנחש שכתובתם היתה רגילה




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-2/7/2018 10:51 לינק ישיר 
מואדיב

תלמידטועה כתב:
לתומי חשבתי שגם אם הגיוני שלא כל דיעותיו מסיני אבל ימינו אינה ימין שקר. כמדומני שהיו גם אמוראים שתורתם אומנותם. ואני מנחש שכתובתם היתה רגילה


אתה שב ומתחמק. 

כמדומני, אגב, שהאמוראים עבדו לפרנסתם. 

ולמקרה ששכחת, זו היתה השאלה:  האם מותר לכתוב בשטר התחייבות שמראש לא מתכוונים למלא?



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-2/7/2018 21:19 לינק ישיר 

דשש"ח



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
   
בית > פורומים > דת ואמונה > עצור כאן חושבים > חרדים, צבא והסתגרות
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
לדף הקודם 1 2 3 4 5 לדף הבא סך הכל 5 דפים.