בית פורומים בחדרי חרדים

ר"מ בישיבה גבוהה-" נשים צריכות להיות כנועות לבעליהן"

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-7/3/2019 15:43 לינק ישיר 

יצחקהספרן כתב:

גינגישראלי כתב:

והיה ביום ההוא נאם ה' תקראי אישי ולא תקראי לי עוד בעלי ...



זה נשמע ציטוט מהברית החדשה


נשלח מהאנדרואיד שלי



לא יודע למה כתבת את זה ומה אמורים להביע הסמיילים שצירפת


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-7/3/2019 18:51 לינק ישיר 

יצחקהספרן כתב:
גינגישראלי כתב:

והיה ביום ההוא נאם ה' תקראי אישי ולא תקראי לי עוד בעלי ...


נשלח מהאנדרואיד שלי



זה נשמע ציטוט מהברית החדשה


נשלח מהאנדרואיד שלי




 והיה ביום ההוא נאם ה' תקראי אישי ולא תקראי לי עוד בעלי 

(הושע ב יח).

תבדוק לפני שאתה פולט שטויות.  

  


 



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-7/3/2019 18:54 לינק ישיר 

גינגישראלי כתב:
יצחקהספרן כתב:

גינגישראלי כתב:

והיה ביום ההוא נאם ה' תקראי אישי ולא תקראי לי עוד בעלי ...



זה נשמע ציטוט מהברית החדשה


נשלח מהאנדרואיד שלי



לא יודע למה כתבת את זה ומה אמורים להביע הסמיילים שצירפת


נשלח מהאנדרואיד שלי



הסמיילים מביעים את בורותו וטימטומו.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-7/3/2019 20:35 לינק ישיר 

נורא נוראות. לייחס פסוק (ידוע) בנביא לנצרות.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-8/3/2019 01:54 לינק ישיר 

ליידוסית כתב:

תישארו אתם המיעוט החשוך מאחור בתור בעלים על גוף הרעיה, על מחשבתה, על אישיותה, על רצונה, על כבודה, ועל מעשיה ופעולותיה.



אני מוכן להביא לכאן ציטוטים מהכתובים ומהמשנה והגמרא וההלכה, עשרות ציטוטים מהם עולה מפורשות שלבעל זכויות יתר על האישה, ושבפועל הבעל מחליט בעשרות דברים על האישה והיא חייבת לציית לו, ושהוא אכן בתור בעלים על רצונה מעשיה ופעולותיה

אבל לפני שאני טורח רציתי רק לדעת שזה לא לחינם, אם וכאשר אני אביא ציטוטים, האם תהיה לך את עזות המצח לומר שהתורה שוביניסטית חשוכה וישנה?
כפי שציינתי מקודם באשכול, לעם ישראל, חשובה דעת תורה, והיא נוקבת עד התהום, יקוב הדין את ההר
ודעתם של חרדים חדשים או דוסים, או לידוסים וחרדוסים וחרדוקוקוסים מכל הסוגים לא יענינו אפילו את קצה הזרת, כקרקורי צפרדעים בביצתם




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-10/3/2019 09:56 לינק ישיר 

אגב, שאלתי את אחד מרבני הערים האם אמירה זו מקובלת עליו וענה בקצרה שלא



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-10/3/2019 09:59 לינק ישיר 

איש_חשוב כתב:

תישארו אתם המיעוט החשוך מאחור בתור בעלים על גוף הרעיה, על מחשבתה, על אישיותה, על רצונה, על כבודה, ועל מעשיה ופעולותיה.



אני מוכן להביא לכאן ציטוטים מהכתובים ומהמשנה והגמרא וההלכה, עשרות ציטוטים מהם עולה מפורשות שלבעל זכויות יתר על האישה, ושבפועל הבעל מחליט בעשרות דברים על האישה והיא חייבת לציית לו, ושהוא אכן בתור בעלים על רצונה מעשיה ופעולותיה

אבל לפני שאני טורח רציתי רק לדעת שזה לא לחינם, אם וכאשר אני אביא ציטוטים, האם תהיה לך את עזות המצח לומר שהתורה שוביניסטית חשוכה וישנה?
כפי שציינתי מקודם באשכול, לעם ישראל, חשובה דעת תורה, והיא נוקבת עד התהום, יקוב הדין את ההר
ודעתם של חרדים חדשים או דוסים, או לידוסים וחרדוסים וחרדוקוקוסים מכל הסוגים לא יענינו אפילו את קצה הזרת, כקרקורי צפרדעים בביצתם

המצוות לא משתנות לעולם. זאת התורה לא תהא מוחלפת.
אבל הנהגות החיים, משתנות תמיד לפי הדור ולפי העניין.
כמו שאנו יודעים ש'חנוך לנער לפי דרכו', כך גם הנהגות הדור כל דור לפי עניינו.

כמובן, הכל תמיד נקבע ע"י גדולי התורה של אותו דור. אבל אף פעם לא לפי גדולי התורה של 2000 שנה אחורה.
ואם תאסוף ציטוטים מהתלמוד והראשונים, ותבקש גם להתנהל כך. יאשפזו אותך בחיב"ה או במעשיהו.
למרות חשיבותך העצומה..

תוקן על ידי avishai323 ב- 10/03/2019 07:59:30




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-10/3/2019 11:02 לינק ישיר 

acamol כתב:
אגב, שאלתי את אחד מרבני הערים האם אמירה זו מקובלת עליו וענה בקצרה שלא



ברור שלא.
הגישה הזו מקובלת בואכה ממלכת פרס ג' אלפים ת"ה
ולא. לא ע"י חכמי היהודים.

וַיֹּאמֶר מְמוּכָן לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ וְהַשָּׂרִים, לֹא עַל-הַמֶּלֶךְ לְבַדּוֹ, עָוְתָה וַשְׁתִּי הַמַּלְכָּה: 
כִּי עַל-כָּל-הַשָּׂרִים, וְעַל-כָּל-הָעַמִּים, אֲשֶׁר, בְּכָל-מְדִינוֹת הַמֶּלֶךְ אֲחַשְׁוֵרוֹשׁ.  
כִּי-יֵצֵא דְבַר-הַמַּלְכָּה עַל-כָּל-הַנָּשִׁים, לְהַבְזוֹת בַּעְלֵיהֶן בְּעֵינֵיהֶן: 
בְּאָמְרָם, הַמֶּלֶךְ אֲחַשְׁוֵרוֹשׁ אָמַר לְהָבִיא אֶת-וַשְׁתִּי הַמַּלְכָּה לְפָנָיווְלֹא-בָאָה.  
 וְהַיּוֹם הַזֶּה תֹּאמַרְנָה שָׂרוֹת פָּרַס-וּמָדַי, אֲשֶׁר שָׁמְעוּ אֶת-דְּבַר הַמַּלְכָּה, לְכֹל, שָׂרֵי הַמֶּלֶךְ; וּכְדַי, בִּזָּיוֹן וָקָצֶף.  אִם-עַל-הַמֶּלֶךְ טוֹב, יֵצֵא דְבַר-מַלְכוּת מִלְּפָנָיו, וְיִכָּתֵב בְּדָתֵי פָרַס-וּמָדַי, וְלֹא יַעֲבוֹר:  אֲשֶׁר לֹא-תָבוֹא וַשְׁתִּי, לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ אֲחַשְׁוֵרוֹשׁ, וּמַלְכוּתָהּ יִתֵּן הַמֶּלֶךְ, לִרְעוּתָהּ הַטּוֹבָה מִמֶּנָּה.  
וְנִשְׁמַע פִּתְגָם הַמֶּלֶךְ אֲשֶׁר-יַעֲשֶׂה בְּכָל-מַלְכוּתוֹ, כִּי רַבָּה הִיא; וְכָל-הַנָּשִׁים, יִתְּנוּ יְקָר לְבַעְלֵיהֶןלְמִגָּדוֹל, וְעַד-קָטָן.  
וַיִּיטַב, הַדָּבָר, בְּעֵינֵי הַמֶּלֶךְ, וְהַשָּׂרִים; וַיַּעַשׂ הַמֶּלֶךְ, כִּדְבַר מְמוּכָן.  
וַיִּשְׁלַח סְפָרִים, אֶל-כָּל-מְדִינוֹת הַמֶּלֶךְאֶל-מְדִינָה וּמְדִינָה כִּכְתָבָהּ, וְאֶל-עַם וָעָם כִּלְשׁוֹנוֹ:  לִהְיוֹת כָּל-אִישׁ שֹׂרֵר בְּבֵיתוֹ, וּמְדַבֵּר כִּלְשׁוֹן עַמּוֹ.


עדיין, אמירה זו לא מפריעה לי לו הייתה נאמרת בצד של עזרת הנשים.
שכן, בבית יהודי יש הירארכיה, ועם כל החשיבות העצומה שיש ל2 הצדדים, על כל אחד לדעת את מקומו בהירארכיה
ודווקא בשביל השלמות והעוצמה בתא המשפחתי.
זה כמובן - לא סותר חשיבות וכבוד, התחשבות ומילוי מלא של כל הצרכים.

בצד של עזרת הגברים יש להשמיע אמירות אחרות ממשנתה של היהדות - כמו שצוטטו פה
כדי שיהיה ברור שהירארכיה שישנה אינה קשורה כהוא זה לחשיבות, התחשבות וכו'

מוזר מאד להפוך את קהל היעד....
ואולי אפשר לדון לכף זכות, שהרב הנ"ל דיבר בעזרת הנשים ? 



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-10/3/2019 17:33 לינק ישיר 

avishai323 כתב:

תישארו אתם המיעוט החשוך מאחור בתור בעלים על גוף הרעיה, על מחשבתה, על אישיותה, על רצונה, על כבודה, ועל מעשיה ופעולותיה.



אני מוכן להביא לכאן ציטוטים מהכתובים ומהמשנה והגמרא וההלכה, עשרות ציטוטים מהם עולה מפורשות שלבעל זכויות יתר על האישה, ושבפועל הבעל מחליט בעשרות דברים על האישה והיא חייבת לציית לו, ושהוא אכן בתור בעלים על רצונה מעשיה ופעולותיה

אבל לפני שאני טורח רציתי רק לדעת שזה לא לחינם, אם וכאשר אני אביא ציטוטים, האם תהיה לך את עזות המצח לומר שהתורה שוביניסטית חשוכה וישנה?
כפי שציינתי מקודם באשכול, לעם ישראל, חשובה דעת תורה, והיא נוקבת עד התהום, יקוב הדין את ההר
ודעתם של חרדים חדשים או דוסים, או לידוסים וחרדוסים וחרדוקוקוסים מכל הסוגים לא יענינו אפילו את קצה הזרת, כקרקורי צפרדעים בביצתם

המצוות לא משתנות לעולם. זאת התורה לא תהא מוחלפת.
אבל הנהגות החיים, משתנות תמיד לפי הדור ולפי העניין.
כמו שאנו יודעים ש'חנוך לנער לפי דרכו', כך גם הנהגות הדור כל דור לפי עניינו.

כמובן, הכל תמיד נקבע ע"י גדולי התורה של אותו דור. אבל אף פעם לא לפי גדולי התורה של 2000 שנה אחורה.
ואם תאסוף ציטוטים מהתלמוד והראשונים, ותבקש גם להתנהל כך. יאשפזו אותך בחיב"ה או במעשיהו.
למרות חשיבותך העצומה..

תוקן על ידי avishai323 ב- 10/03/2019 07:59:30



הבנת את הענין.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-10/3/2019 19:33 לינק ישיר 

גינגישראלי כתב:
יצחקהספרן כתב:

גינגישראלי כתב:

והיה ביום ההוא נאם ה' תקראי אישי ולא תקראי לי עוד בעלי ...



זה נשמע ציטוט מהברית החדשה


נשלח מהאנדרואיד שלי



לא יודע למה כתבת את זה ומה אמורים להביע הסמיילים שצירפת



שהפסוק הזה לא היה עובר צנזורה בהמודיע



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-11/3/2019 05:30 לינק ישיר 

avishai323 כתב:


המצוות לא משתנות לעולם. זאת התורה לא תהא מוחלפת.
אבל הנהגות החיים, משתנות תמיד לפי הדור ולפי העניין.
כמו שאנו יודעים ש'חנוך לנער לפי דרכו', כך גם הנהגות הדור כל דור לפי עניינו.

כמובן, הכל תמיד נקבע ע"י גדולי התורה של אותו דור. אבל אף פעם לא לפי גדולי התורה של 2000 שנה אחורה.
ואם תאסוף ציטוטים מהתלמוד והראשונים, ותבקש גם להתנהל כך. יאשפזו אותך בחיב"ה או במעשיהו.
למרות חשיבותך העצומה..



התחלת יפה חבל, כתבת זאת התורה לא תהא מוחלפת, וההלכות המעדיפות גבר על האשה לא תשתנינה לעולם
ואז שינית את טעמך וצבעך, וקינחת ב"גדולי התורה של אותו דור קובעים ולא גדולי התורה של 2000 שנה אחורה"

גם אלפי "גדולי התורה של אותו דור" אין בכוחם לשנות הלכות שתנאים כתבו, המעדיפות גבר על האשה, שמות אותן מאחור בעזרת הנשים, מתייחסות בפחות אמון בעדות אשה, אין מצרפות אותם לזימון, הכל נשאר כמו שהיה, שום דבר לא זז ולא יזוז
אלו אינן רק הלכות, אלו הנהגות

ואני יודע שהיית רוצה לאשפז את כל מי שחושב אחרת ממך, אך למרבה צערך אין ידך משגת
אבל במקום לאשפז את כל העולם, אשפז את עצמך וכך תחסוך חיכוך עם כל מי שחושב אחרת




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-11/3/2019 08:40 לינק ישיר 
הרב שמחה הכהן: בציבור החרדי - הנשים שולטות על הגברים

הרב שמחה הכהן, מחבר הספר הפופולרי "הבית היהודי" במאמר מפתיע: 'לא נכון להשלים עם מצב שהולך ומחמיר, באיבוד מעמדו של הבעל' (בבית)


הקב"ה יצר את החברה האנושית באופן שיש בה מושלים ויש שכפופים לשלטון. המציאות שבה יש אנשים המושלים על אחרים מקובלת על הכול, גם בחברה הדמוקרטית שההבדל בינה לבין החברה הדיקטטורית, שהדמוקרטית בוחרת לעצמה את המושל.

סמכותיות זו הניתנת לקבוצת אנשים קטנה למשול באחרים קיימת בכל חלקי החברה, למן המדינה, דרך ענפי התעשייה, מערכות החינוך, כמובן הצבא, עד לבית הפרטי, שהוא התא החברתי המצומצם ביותר.

הנטייה להמליך אנשים שימשלו על אחרים אינה החלטה של החברה, אלא התנהלות מתוכננת מראש על ידי הקב"ה. כך אומר המדרש (בראשית רבה פרשה ח´ סימן ח´): "אמר לו הקדוש ברוך הוא למשה, האדם שאני בורא גדולים וקטנים אני מעמיד ממנו", ובהמשך כותב המדרש על דרכי ההתנהגות של המושל עם הכפוף לו. כלומר, מראש נבראה החברה האנושית, שבמערכת הסדר ששולטת בו, לא כולם יוכלו להחליט בשווה, אלא יהיו מי שיחליטו ויהיו מי שיבצעו. אחרת ייווצר מצב שהגמרא (בבא בתרא כ"ד ע"ב) מכנה: "קדירא דבי שותפא לא חמימא ולא קרירא". כך כאמור בכל מערכת, מפעל, עסק, חברה או משפחה, צריך שיהיה מישהו קובע ובני אדם מבינים זאת. הם יודעים שיש מנהל עבודה, מפקד לחיילים, מורה לתלמידים ואבא בבית.

במשפחה, כאשר לא ברור מי המחליט ומי הקובע נוצרות בעיות תפקודיות. מקובל הוא בעולם היהודי שהקובע העיקרי הוא אב המשפחה, ולא רק הילדים נשמעים לו, אלא גם האישה מקבלת את הנחיותיו. עד כדי כך רואה הגמרא סדר זה כחשוב, שנאמר שם (ביצה ל"ב ע"ב): "מי שאשתו מושלת עליו חייו אינם חיים". לכן קבעה הגמרא (פסחים ק"ח ע"א) ש"אישה אצל בעלה אינה צריכה הסיבה", כיון שאינה חשובה לעומת בעלה. אולם הגמרא מציינת שאם היא אישה חשובה היא כן צריכה להסב. בעוד שמהגמרא משמע שבתקופת האמוראים רוב הנשים אינן מוגדרות כ´חשובות´ לעומת הבעל ורק מיעוטן נחשבות לחשובות (רשב"ם).



תוקן על ידי פיינרך ב- 11/03/2019 06:39:46




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-11/3/2019 10:40 לינק ישיר 

איש_חשוב כתב:


המצוות לא משתנות לעולם. זאת התורה לא תהא מוחלפת.
אבל הנהגות החיים, משתנות תמיד לפי הדור ולפי העניין.
כמו שאנו יודעים ש'חנוך לנער לפי דרכו', כך גם הנהגות הדור כל דור לפי עניינו.

כמובן, הכל תמיד נקבע ע"י גדולי התורה של אותו דור. אבל אף פעם לא לפי גדולי התורה של 2000 שנה אחורה.
ואם תאסוף ציטוטים מהתלמוד והראשונים, ותבקש גם להתנהל כך. יאשפזו אותך בחיב"ה או במעשיהו.
למרות חשיבותך העצומה..



התחלת יפה חבל, כתבת זאת התורה לא תהא מוחלפת, וההלכות המעדיפות גבר על האשה לא תשתנינה לעולם
ואז שינית את טעמך וצבעך, וקינחת ב"גדולי התורה של אותו דור קובעים ולא גדולי התורה של 2000 שנה אחורה"

גם אלפי "גדולי התורה של אותו דור" אין בכוחם לשנות הלכות שתנאים כתבו, המעדיפות גבר על האשה, שמות אותן מאחור בעזרת הנשים, מתייחסות בפחות אמון בעדות אשה, אין מצרפות אותם לזימון, הכל נשאר כמו שהיה, שום דבר לא זז ולא יזוז
אלו אינן רק הלכות, אלו הנהגות

ואני יודע שהיית רוצה לאשפז את כל מי שחושב אחרת ממך, אך למרבה צערך אין ידך משגת
אבל במקום לאשפז את כל העולם, אשפז את עצמך וכך תחסוך חיכוך עם כל מי שחושב אחרת

זהו, בגלל שאתה קצת מתבלבל בין הלכות צניעות, שעיקר הדעה היא שהן לא משתנות לעולם. להנהגות הבית ודרך ארץ וכדו'.
לכן כל נידון יש להביאו לפני רבני אותו דור. דור דור ודורשיו.
(עזרת נשים מאחור, וזימון, הם לא בקטע של העדפת גבר. אלא עניין של הפרדה מגדרית מטעמי צניעות.
עניין עדות נשים, כמובן אינה העדפה של גבר. אין לאשה אינטרס להעיד. אלא היא מפני שמצוי שנשים יותר מדמיינות. בפועל, כל בתי הדין מקבלים עדות נשים. מתייחסים לזה כמעט כמו לעדות גבר).



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-11/3/2019 16:32 לינק ישיר 

פיינרך כתב:

הרב שמחה הכהן, מחבר הספר הפופולרי "הבית היהודי" במאמר מפתיע: 'לא נכון להשלים עם מצב שהולך ומחמיר, באיבוד מעמדו של הבעל' (בבית)


הקב"ה יצר את החברה האנושית באופן שיש בה מושלים ויש שכפופים לשלטון. המציאות שבה יש אנשים המושלים על אחרים מקובלת על הכול, גם בחברה הדמוקרטית שההבדל בינה לבין החברה הדיקטטורית, שהדמוקרטית בוחרת לעצמה את המושל.

סמכותיות זו הניתנת לקבוצת אנשים קטנה למשול באחרים קיימת בכל חלקי החברה, למן המדינה, דרך ענפי התעשייה, מערכות החינוך, כמובן הצבא, עד לבית הפרטי, שהוא התא החברתי המצומצם ביותר.

הנטייה להמליך אנשים שימשלו על אחרים אינה החלטה של החברה, אלא התנהלות מתוכננת מראש על ידי הקב"ה. כך אומר המדרש (בראשית רבה פרשה ח´ סימן ח´): "אמר לו הקדוש ברוך הוא למשה, האדם שאני בורא גדולים וקטנים אני מעמיד ממנו", ובהמשך כותב המדרש על דרכי ההתנהגות של המושל עם הכפוף לו. כלומר, מראש נבראה החברה האנושית, שבמערכת הסדר ששולטת בו, לא כולם יוכלו להחליט בשווה, אלא יהיו מי שיחליטו ויהיו מי שיבצעו. אחרת ייווצר מצב שהגמרא (בבא בתרא כ"ד ע"ב) מכנה: "קדירא דבי שותפא לא חמימא ולא קרירא". כך כאמור בכל מערכת, מפעל, עסק, חברה או משפחה, צריך שיהיה מישהו קובע ובני אדם מבינים זאת. הם יודעים שיש מנהל עבודה, מפקד לחיילים, מורה לתלמידים ואבא בבית.

במשפחה, כאשר לא ברור מי המחליט ומי הקובע נוצרות בעיות תפקודיות. מקובל הוא בעולם היהודי שהקובע העיקרי הוא אב המשפחה, ולא רק הילדים נשמעים לו, אלא גם האישה מקבלת את הנחיותיו. עד כדי כך רואה הגמרא סדר זה כחשוב, שנאמר שם (ביצה ל"ב ע"ב): "מי שאשתו מושלת עליו חייו אינם חיים". לכן קבעה הגמרא (פסחים ק"ח ע"א) ש"אישה אצל בעלה אינה צריכה הסיבה", כיון שאינה חשובה לעומת בעלה. אולם הגמרא מציינת שאם היא אישה חשובה היא כן צריכה להסב. בעוד שמהגמרא משמע שבתקופת האמוראים רוב הנשים אינן מוגדרות כ´חשובות´ לעומת הבעל ורק מיעוטן נחשבות לחשובות (רשב"ם).



תוקן על ידי פיינרך ב- 11/03/2019 06:39:46




עוד חשוך מהדור הקודם, שחושב שהדרכה לנישואין היא קולקטיבית.

יועצות הזוגיות והמגשרים עובדים קשה לתקן את הנזקים שהוא ושכמותו גרמו במשך השנים.




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-11/3/2019 17:55 לינק ישיר 

טעות. הנ"ל מביא את הדברים.

תוקן על ידי קלעפער ב- 11/03/2019 15:59:39




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > בחדרי חרדים > ר"מ בישיבה גבוהה-" נשים צריכות להיות כנועות לבעליהן"
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
לדף הקודם 1 2 3 4 ... 11 12 13 לדף הבא סך הכל 13 דפים.