בית פורומים בחדרי חרדים

דברי ראש ישיבת איתרי על "חרדים מודרנים"

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-31/3/2019 23:58 לינק ישיר 

סקופער, ברשותך אענה רק להודעות שלך ולא לנושא הכללי שהעלית בהודעה שלא מוענה אליי (כי מדובר בנושא ארוך יותר ועדיין אין זמני בידי).

אכן נשלח אליי באישי סרטון וגם לטעמי מדובר במעשה נבלה שחורג מגדרי ההלכה. לרגע לא האמנתי שמדובר בדבר כזה שבנות רוקדות בפני גברים ולענ"ד הדבר מכוער פי כמה כאשר מדובר בחתן ביום חופתו. (אינני רואה טעם להשוות לאותה כלה שתופפה, שם להערכתי מדובר במעשה מותר שניתן לאהוב או לשנוא).

דווקא משום כך אני אומר בצער, שהייתי מעדיף לשמוע ולא לראות וגם להבין על מה דנים ולא לדבר באוויר, כי הסיפור נרטה שונה מאוד מאיך שהציג אותו בנצי (כנראה בטעות). אז עדיף לדעת במה מדובר כי אחרת היה ניתן לדון לכף זכות.

לגבי מצווה טאנץ לא הבנתי את ההבדל אבל גם אינני יודע מה בדיוק קורה במצוה טאנץ. אני עדיין זוכר בחרון מסוים שאחרי חתונתי נודע לי שגם בה נפרצו מעט גדרים והבנתי שמדובר בתופעה חסידית כנראה מקובלת (רעייתי ממשפחה חסידית) שרוקדים עם הכלה. חשוב לי לציין שלא היה משהו שחרג מההלכה ועדיין לא הבנתי מה כל כך נורא בשמירה על הגבולות בין גברים לנשים ולמה לא ברור ששום בת לא אמורה לרקוד בנוכחות שום גבר ולא בגלל ההלכה אלא בגלל הכבוד הראוי לבת ישראל. (אני יודע שיעוררו את מנהגו של הר"י אזרחי לרקוד לפני הכלה, אבל מדובר במשהו אחר לגמרי ובפרט שהבנות פסיביות לחלוטין).

כך ששאלתי הייתה על ההבדל ולא קיבלתי תשובה ברורה. אולי זה באמת משתנה אבל ברור שעדיין הסיבה למצוה טאנץ היא מנהג, אבל אין כל סיבה הגיונית לריקוד של נערות לפני החתן והכלה... אז יותר קשה לי לדון אותם לזכות.

לזה ששלח לי באישי, השבתי שאולי ניתן לדון לכף זכות שאין מדובר בניאוף ממש, אלא אותם בני אדם כל כך מורגלים במראות נשים וענייניהן עד שדמו עלייהו כקאקי חוורי. אבל ברור שטמון בזה דין לכף חובה על הראשונות.

לגבי דבריך הקודמים, רק הערה קטנה- יש דבר כזה להגעיל חצי כלי, זה בעיקר תלוי בחומר, אי אמרינן חם מקצתו חם כולו. ואכמ"ל.


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-1/4/2019 00:03 לינק ישיר 

יצחקהספרן כתב:

יוחנןש כתב:


הדלי"ם שונים מהחרדים בהרבה דברים, עד שמרן החזון איש אמר שהם לא מצטרפים למניין, אבל זה בעיקר בתחום הדעות והאמונות - אך למעשה לחלק גדול מהם יש רבנים ומורים, והם מתייעצים עם רבניהם. כמובן על פי השקפותיהם הם.
אם כי יש שם 'מנעד' גדול ורחב; החל מחרדלי"ם אדוקים בעלי כיפה ענקית ועד הסוג של בנט שאשתו מחללת שבת ואוכלת טריפה. אך חלקם הגדול כאמור מונחה על פי דרך כל שהיא, על פי אמונות וערכים מקומיים.

מנגד החרדים המודרניים, מה שפעם קראו להם שבאבניקים, הם אנשים שהתערטלו מכל עול ומכל מחוייבות, ובוודאי מחוייבות רבנית.
המושג שטבע רבינו הרמב"ן "נבל ברשות התורה" הולם אותם במדויק, כלומר יעשו ככל העולה על רוחם והעולה על תאוותם, כאשר כמובן לא יפגעו ולא יעברו רשמית על אחת מתרי"ג מצוות חלילה. לא יחללו את השבת ולא יאכלו טריפות, בכל כלליה ופרטיה. אבל את 'רוח התורה' את העדינות של התורה, את החיבור לתורה, את ההרגש החם לכל דבר שבקדושה, את ההערכה לתלמידי חכמים - אין להם שום דבר עם זה.
היא לא תלך גלויית ראש כמו חברתה החילונית, אבל הכיסוי יהיה 'כזית' או משהו פרוע, גם הילדים ילבשו 'כזית', הלבוש, הגינדור, התקשורת, עולם המושגים, הטרנד, התרבות הכללית, התרבות בבית, ההתעניינות, השאיפות הכלכליות, ההחצנה בכל מיני דברים - משהו לגמרי לא יהודי, ובמדה זו כאמור הרבה יותר גרועים מהדלי"ם.
הם נטולי רסן, נטולי ערכים יהודים בסיסיים. ועושים ככל העולה על תאוותם כביכול 'ברשות התורה'.
אולי הם מקבלים 'מלכות שמים' אבל לא 'עול מלכות שמים', שום עול. שום רצינות. חיכוך תמידי עם הגבול ההכרחי להיות נחשב דתי מקיים מצוות.
על זה התקומם בימים האחרונים אחד מיחידי ענקי התלמידי חכמים המופלגים שבדור (בדקתי היום ולמדתי אודותיו במקומות בקבצים ובמאמרים שונים) הלא הוא הגאון ר' אריאב עוזר. טיפוס לא חשוד בנגיעות (כמו שניסה לומר הסבא העו"ד המאכר מבלגיה), טיפוס רציני מהאריות שגדלו בחממה של אתרי של פעם (עם ר' שלמה פישר, ר' מיכל זילבר והשאר).
הנה לנו הרס התורה במעטפה מחודשת.
מזרחניק יש לו לפחות ערכים חלופיים, שחלקם אפילו נעשים ומתקיימים במסירות נפש (חיבת הארץ, צבא ועוד), אך להם אין שום דבר, כמו שאומרים בסלנג 'אין לו אלוהים'.
באידיאל למעשה הם כמו בליינים חילוניים שמעבר לכביש: אוהבי הנאות, רודפי תענוגות ושמים פס על כולם (ישראלי מצוי).
כאמור, איננו מעלילים חלילה שהם עוברים על דת התורה, וכנראה הכל 'ברשות התורה' אך הם עדיין נבלים.
נבל ברשות התורה.

והתורה אבלה ודוויה, על אחוזים ניכרים מבניה שעוזבים את רוחה ואת חרדתה ואת קדושתה ופוזלים למחוזות זרים של אהבת הגוף ואהבת עצמי כגרועים שבאומות.
התורה ואנחנו נציגיה - פגועים ואולי נעלבים ואבודים.
אבל מובטחים אנו כי למרות הכל זאת התורה לא תהא מוחלפת (ליברלית), אין צריך להחליף 'ולעדכן' אותה, בסוף בסוף היא ורק היא תנצח. בצורתה האוטנתית.
ואף הם כאשר הם צפויים להתאכזב מהדור השני ומהדור השלישי - יחזרו לקן הטבעי של מסורת אבות וקדושה עצמית אידישקייט של אמת. במהרה אמן


תוקן על ידי יוחנןש ב- 31/03/2019 16:50:55



תיאור יפה ואמיתי אם כי כמובן כואב באמיתותו.


נשלח מהאנדרואיד שלי



ימות המשיח יוחנןש ויצחק הספרן משבחים את הציבור הדתי לאומי !!
מתי תבינו שהציבור החרדי המודרני או הפתוח לא עשוי מקשה אחת ??


נשלח מהאנדרואיד שלי

_________________





דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-1/4/2019 00:24 לינק ישיר 

הדיבוק,

נתחיל מאחרון דבריך. לגבי טבילת חצי כלי, אם אכן אמרינן חם מקצתו חם כולו, אזי הכוונה הפשוטה היא שכביכול כל הכלי הוטבל, דהיינו שהחום עבר לכולו, ולכן רואים כאילו כל הכלי הוטבל. אבל זה באמת לא הנושא כאן...

לגבי המצווה טאנץ. אני לא באתי לסנגר על מנהג זה, רק אמרתי שיש להם על מי שיסמכו (פעם שמעתי מהרב עובדיה זצ"ל, שאמר שהכוונה "על מי שיסמכו" זה כמו אדם שנסמך עם ידו על הסטנדר, אם תיקח את הסטנדר הוא יפול, כך הדבר הזה, זה חלש אבל זה מחזיק), ובכל אופן, כוונתי הייתה למצווה טאנץ בו הכלה מכוסה ולא רואים דבר, יותר דומה לאהל לבן מהלך, וזה שונה מאד מאד ממה שראינו כאן...

ואם, ברשותך, נחזור לכלה המתופפת. אתה סבור שהלכתית אולי אין בזה איסור, אך אני סבור שכלל ישראל ופוסקיו תמיד נשען על שתי רגליים, א' ההלכה וב' המנהג והמסורת. יש כ"כ הרבה דברים שנהגו אצלנו שאין להם ממש מקור יבש בהלכה אך כך הונהג ונמסר. וברגע שאנשים מרשים לעצמם לסטות מהמנהג ומהמסורת סביר להניח שמזה יבואו גם לסטות מההלכה עצמה, כי הדברים שלובים ושזורים זה בזה... ולא לחינם זעק החתם סופר "חדש אסור מן התורה"...



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-1/4/2019 00:35 לינק ישיר 
yeshivish

בןציוןכהנא כתב:
מבלי לחוות דעה בנושא עצמו שאיני מכירו כלל. לא מה באמת היה ולא מי זה הראש ישיבה הזה. אבל  דיבורו אינו כשל ראש ישיבה רציני יותר כמו משגיח בישיבה קטנה לילדים בעייתים...
מדובר בראש ישיבה שמפורסם בשיעוריו המיוחדים והבהירים, גם בישיבת אתרי וגם במקומות אחרים. 
אתה יכול להאיזין לחלק מהשיעורים ב"קול הלשון".


מעבר לגדלותו התורנית, ישנם עוד כמה פרטים רלוונטים.
הוא לא גדל בסביבה חרדית "שמרנית" כלל וכלל.
הוא לא מהתיכוניסטים ש"נשרפו" והפכו לקיצונים בישיבות "שחורות", אלא למד ושהה כל ימיו בישיבת איתרי.
הוא לא אחד שמדבר נגד התענוגות והכסף מתוך זה שהוא עני מרוד ומשכנע את עצמו שהעשירים הם המסכנים, הוא בן יחיד להורים מבוססים מאד, והיה יכול לחיות חיי רווח אם רק היה רוצה בכך.
הוא ר"מ במשך שנים, וכיום ראש ישיבה, בישיבה שתלמידיה מגיעים רובם ככולם מישיבות תיכוניות וממשפחות מודרניות.
הוא מכיר את הציבור הזה היטב, והשתתף כנראה באירועים רבים של ציבור כזה.

את כל מה שאמר בכאב לב, אמר מתוך היכרות עם העולם הזה.

ולעצם המקרה, אם היה מדובר בחתן וכלה מקולקלים, היה אפשר לעבור לסדר היום.
אבל רואים איך חברותיה מתנהגות, ושהן מורגלות בדברים כאלו, כך שלא מדובר בתופעה בודדת, אלא בהלך רוח בסביבה מסוימת, גם אם המקרה הזה היה קצת קיצוני יותר.




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-1/4/2019 01:22 לינק ישיר 

במקרה הזה בהחלט 'יודע צדיק נפש בהמתו' ונא לא להפריע



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-1/4/2019 03:33 לינק ישיר 

אפיקטוזין כתב:
אני ממליץ שלפני שיורים מהמותן להתעניין קצת על האיש ופועלו, מדובר בת"ח עצום שמסוגל למסור שיעור למדני ומקיף על כל נושא בש"ס בהתראה של דקות, המונים מתושבי הר נוף נוהרים בכל שבת לשיעוריו הארוכים והבהירים, מדובר באדם שמעורב בדעתו עם הבריות ולמרות שיש לו לא מעט תלמידים המחשיבים אותו לרב מובהק הוא איננו מחזיק טיבותא לנפשיה

מקבץ משיעוריו בהלכה ואגדה


תוקן על ידי אפיקטוזין ב- 31/03/2019 19:25:53



מה הקשר בין גדלותו שציינתי שאיני מכירו מעולם לא שמעתי עד לאשכול זה את שמו לצורה בה הוא דיבר באירוע ספציפי זה לתלמידיו. אכן התחלתי לשמוע את דבריו בלינק שהבאת והוא מדבר יפה מאד. ואם כן הרי הקושיא עוד יותר גדולה, אם הוא יודע לדבר יפה למה במקום של שיחת מוסר חשובה לא השקיע. הרי האפקטעל התלמידים היה הרבה יותר חזק.
מזכיר לי מה שקראתי פעם שאחרי הלוויה של החזו"א הרב שך העיר שחבל שלא נתנו לרב מפונוביז' להספיד כי היה מלהיב את הציבור בכשרונו הרטורי. 



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-1/4/2019 05:29 לינק ישיר 

שרית560 כתבה:

יצחקהספרן כתב:

יוחנןש כתב:


הדלי"ם שונים מהחרדים בהרבה דברים, עד שמרן החזון איש אמר שהם לא מצטרפים למניין, אבל זה בעיקר בתחום הדעות והאמונות - אך למעשה לחלק גדול מהם יש רבנים ומורים, והם מתייעצים עם רבניהם. כמובן על פי השקפותיהם הם.
אם כי יש שם 'מנעד' גדול ורחב; החל מחרדלי"ם אדוקים בעלי כיפה ענקית ועד הסוג של בנט שאשתו מחללת שבת ואוכלת טריפה. אך חלקם הגדול כאמור מונחה על פי דרך כל שהיא, על פי אמונות וערכים מקומיים.

מנגד החרדים המודרניים, מה שפעם קראו להם שבאבניקים, הם אנשים שהתערטלו מכל עול ומכל מחוייבות, ובוודאי מחוייבות רבנית.
המושג שטבע רבינו הרמב"ן "נבל ברשות התורה" הולם אותם במדויק, כלומר יעשו ככל העולה על רוחם והעולה על תאוותם, כאשר כמובן לא יפגעו ולא יעברו רשמית על אחת מתרי"ג מצוות חלילה. לא יחללו את השבת ולא יאכלו טריפות, בכל כלליה ופרטיה. אבל את 'רוח התורה' את העדינות של התורה, את החיבור לתורה, את ההרגש החם לכל דבר שבקדושה, את ההערכה לתלמידי חכמים - אין להם שום דבר עם זה.
היא לא תלך גלויית ראש כמו חברתה החילונית, אבל הכיסוי יהיה 'כזית' או משהו פרוע, גם הילדים ילבשו 'כזית', הלבוש, הגינדור, התקשורת, עולם המושגים, הטרנד, התרבות הכללית, התרבות בבית, ההתעניינות, השאיפות הכלכליות, ההחצנה בכל מיני דברים - משהו לגמרי לא יהודי, ובמדה זו כאמור הרבה יותר גרועים מהדלי"ם.
הם נטולי רסן, נטולי ערכים יהודים בסיסיים. ועושים ככל העולה על תאוותם כביכול 'ברשות התורה'.
אולי הם מקבלים 'מלכות שמים' אבל לא 'עול מלכות שמים', שום עול. שום רצינות. חיכוך תמידי עם הגבול ההכרחי להיות נחשב דתי מקיים מצוות.
על זה התקומם בימים האחרונים אחד מיחידי ענקי התלמידי חכמים המופלגים שבדור (בדקתי היום ולמדתי אודותיו במקומות בקבצים ובמאמרים שונים) הלא הוא הגאון ר' אריאב עוזר. טיפוס לא חשוד בנגיעות (כמו שניסה לומר הסבא העו"ד המאכר מבלגיה), טיפוס רציני מהאריות שגדלו בחממה של אתרי של פעם (עם ר' שלמה פישר, ר' מיכל זילבר והשאר).
הנה לנו הרס התורה במעטפה מחודשת.
מזרחניק יש לו לפחות ערכים חלופיים, שחלקם אפילו נעשים ומתקיימים במסירות נפש (חיבת הארץ, צבא ועוד), אך להם אין שום דבר, כמו שאומרים בסלנג 'אין לו אלוהים'.
באידיאל למעשה הם כמו בליינים חילוניים שמעבר לכביש: אוהבי הנאות, רודפי תענוגות ושמים פס על כולם (ישראלי מצוי).
כאמור, איננו מעלילים חלילה שהם עוברים על דת התורה, וכנראה הכל 'ברשות התורה' אך הם עדיין נבלים.
נבל ברשות התורה.

והתורה אבלה ודוויה, על אחוזים ניכרים מבניה שעוזבים את רוחה ואת חרדתה ואת קדושתה ופוזלים למחוזות זרים של אהבת הגוף ואהבת עצמי כגרועים שבאומות.
התורה ואנחנו נציגיה - פגועים ואולי נעלבים ואבודים.
אבל מובטחים אנו כי למרות הכל זאת התורה לא תהא מוחלפת (ליברלית), אין צריך להחליף 'ולעדכן' אותה, בסוף בסוף היא ורק היא תנצח. בצורתה האוטנתית.
ואף הם כאשר הם צפויים להתאכזב מהדור השני ומהדור השלישי - יחזרו לקן הטבעי של מסורת אבות וקדושה עצמית אידישקייט של אמת. במהרה אמן


תוקן על ידי יוחנןש ב- 31/03/2019 16:50:55



תיאור יפה ואמיתי אם כי כמובן כואב באמיתותו.



ימות המשיח יוחנןש ויצחק הספרן משבחים את הציבור הדתי לאומי !!
מתי תבינו שהציבור החרדי המודרני או הפתוח לא עשוי מקשה אחת ??


נשלח מהאנדרואיד שלי

_________________




אוי לשבח שכזה ואוי למשתבח\משתבחת בו,
תמיד תברחי לפינה שלא כל הציבור מקשה אחת,
אבל יש מוטיב מרכזי ויחנןש היטיב לתארו,
ומציאות זו מביאה לרצון של היפרד נא מעלי,
ועליכם תלונותיכם כפי שנכתב כל המשנה (עכשיו תרוצי להביא לי דוגמאות הסטוריות כאילו הציבור החרדי שינה תוך התעלמות מהשינוי החריף בצד השני של המתרס) ידו על התחתונה, על אחת כמה וכמה שהשינוי זה בכיוון של נבל ב"רשות התורה".


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-1/4/2019 08:21 לינק ישיר 

אני מעתיק לכאן הודעה שקיבלתי בתיבה האישית


ערב טוב,

שאלה לי אליך,
הרושם שאתה עושה הוא, של איש כנה שמטרותיו טהורות וכי יש לו אג'נדה לשפר את הציבור החרדי.
האג'נדה והמטרה כ''כ חשובים בעיניך, ולכן זה נראה לך צודק והכרחי לבקר ראשי ישיבות ואף להזמין את הציבור לחוות את דעתו (השלילית!) על איש מורם.
שלא לדבר על פרסום ברבים וברשות הרבים דברים שנאמרו - אומנם בפרהסיא - אך במקום המוגדר כמקום סגור, ובפרט שברור שלא הרי תלמידים המקשיבים לראש ישיבתם, כהרי גווני הציבור הגולש באתר "בחדרי".

אך שאלתי אליך היא, אם אכן כ''כ חשובה בעיניך האג'נדה של שיפור הציבור החרדי וחינוכו, למה אתה לא מביע עמדה בתופעת הריקודים הנדונה באשכול שפתחת?  או לפחות למה לא תזמין את הציבור לחוות את דעתו על זה??

אודה לך אם תפרסם את הודעתי זו - לי אין אישור כתיבה.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-1/4/2019 08:55 לינק ישיר 

על זה אמר מי שאמר: הדרך לגיהנום רצופה כוונות טובות...



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-1/4/2019 09:02 לינק ישיר 

סקופער כתב:

על זה אמר מי שאמר: הדרך לגיהנום רצופה כוונות טובות...


ובפרט שהוא בא לחנך את כל גדולי ישראל כאחד שמבין טוב מהם את טובת הציבור החרדי,
זו דרך סלולה מקדמת דנא על יד המשכילים לדורותיהם (שרבים מהם היו לבושים כחרדים רק תוכנם מקולקל),
ולכן המלחמה בו ובשכמותו.


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-1/4/2019 09:23 לינק ישיר 

יצחקהספרן כתב:
סקופער אכן דברי טעם,
כי מה לציבור החרדי והמודרני (של ימינו אולי אם היו נוהגים כעצת ויינרוט ז"ל הדברים היו שונים אבל אנו מדברים על המודרנים של ימינו) ואתן דוגמה,
הורים "ליטאים" מודרנים שלחו את ביתם לסמינר וולף מצד אחד ומצד שני למשל נסעו איתה לחוף ים מעורב (וכל מה שסביב לזה) ובהגיעה לגיל שידוכים דחפוה להכיר חבר וכמובן שזה לא יסתיים בחבר אחד שכדבריה מצד אחד היא לא תתחתן איתו ומצד שני היא לא שומרת נגיעה (ואף מעבר לכך והמבין יבין) אז מה לבת שכזו בסמינר כזה ומה השפעתה על חברותיה,
כך שהמציאות בועטת וכואבת ואותה ביטא כנראה ראש ישיבה זה.


נשלח מהאנדרואיד שלי



ממליץ לך להצביע זהות. הם בעד לגליזציה ויוכלו לספק לך חומרים יותר טובים.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-1/4/2019 10:06 לינק ישיר 

הציבור החרדי הולך וגדל בכל יום, והוא ברובו מורכב מהדור השני של החוזרים בתשובה, דהיינו חרדים גמורים, בחורי ישיבות ואברכי כוללים. לא אוהבים לדבר על זה כדי לא להפחיד את החילוניים, אבל הציבור החרדי מונה כיום יותר ממיליון איש.

מי שחושב שכל המיליון איש האלה יהיו בדיוק באותה פוזה, דהיינו: אברך כפוף עם פרצוף חיוור ומדוכא, רזה שדוף או לחילופין שמן להחריד, נוהג בסובארו אברכים חבוטה וחובש כובע ששינה את צבעו לאפור בהיר, אז הוא חי בסרט. המנעד של הציבור החרדי הוא רחב מאוד, והוא מכיל סוגים רבים של אנשים, החל מהאברך הכפוף וכלה באדם שמגדיר את עצמו חרדי אבל הוא חי חיים של חילוני.

השוליים של הציבור החרדי התרחבו מאוד, רואים שבבניקים כמעט בכל בית חרדי, בחור ישיבה שממשיך להיות אברך זה נס בפני עצמו, יש מלחמה אדירה על נשמתו של כל בחור ובחור. השבבניקים יוצאים דוקא מהבתים השמרניים ביותר, אלה שסמארטפון מוגן הוא מבחינתם מוקצה מחמת מיאוס, הם לא יוצאים אף פעם לנופש וההורים משתדלים בכל כוחם לאסור על הילדים כל מה שרק אפשר.

אז קודם כל אנחנו צריכים להימנע מהכללות הזויות, כמו סתם לזרוק הגדרה של "חרדים מודרנים" ולהכליל בתוכה כל מעשה חריג שכולם מזדעזעים ממנו, כמו כלה מתופפת או חתן הרוקד עם כלתו וחברותיה (אם הבנתי נכון מה היה שם, הבנתי שכל הצדיקים כאן ראו את הסרט, אני לא), ודבר שני אנחנו צריכים להגדיר את זה בצורה של שחור לבן, חרדי הוא אחד שחרד לדבר ה' ומקיים את מצוותיו.

לכן לא החולצה הכחולה או סוג הרכב יקבע מיהו חרדי מודרני, וכמובן לא סוג הסמארטפון שברשותו. אלא מדת הקפדתו על שמירת מצוות. אחד שלא מבין שאסור לאשה לרקוד בפני גברים, הוא לא חרדי. כלה שלא מבינה שאסור לה לתופף בפני גברים, היא לא חרדית. ואחד שלא מבין שאסור לו להוציא שם רע לרבבות חרדים ולתייג אותם כחרדים מודרניים, הוא גם לא חרדי.

ובמאמר המוסגר, מטיפי המוסר לרב בן ציון כהנא הם בדרך כלל אנשים צבועים ומגעילים, שיראת שמים מהם והלאה.


תוקן על ידי אליבא ב- 01/04/2019 08:12:43




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-1/4/2019 10:10 לינק ישיר 

סקופער היקר
בנושא הכלה המתופפת, אני חולק עליך מעיקרא, משתי סיבות:

א. הטענה שעושים רק מה שנהוג ומה שקיבלנו מרבותינו, גם לא אהובה עליי וגם לא ממש רלוונטית בנושאים כאלה. שינויים קורים בין דורות ומצבים ובפרט כשכל אחד מבטא את שמחתו בדרך אחרת.
השאלה החשובה היא מה ראוי ומה מותר, ציינתי שאני גם חושב שיש דברים שקשורים לחינוך ולתרבות בסיסית, לדוגמה בת אמורה להבין לבד שלא רוקדים במקום שאיננו סטרילי מבנים, לא בגלל ההלכה אלא בגלל הכבוד שלה.
כמו כן ציינתי שאני לא יודע מה קורה במצוה טאנץ (האמנם תמיד וגם כיום הכלה בכל החתונות מכוסה לחלוטין?). אני טוען שגם אם הדבר מכוער, יש לדון לכף זכות שמנהג אבותיהם בידיהם ולכן אינם רואים את הפסול בזה.
באותה מידה אני מנסה ללמד זכות על הבנות שרקדו בחתונה שנידונה באשכול זה, שנשים דעתן קלות וכשאחת רקדה ועוד אחת, השלישית כבר לא חשבה. מה גם שבנות יותר נפוץ שהן מודרניות מגברים (ויש לזה הרבה סיבות, שאחת מהן היא שדעתן קלות) ומטבע הדברים אינן מבינות תמיד מהי המשמעות של מעשים פרוצים שלהן. לכן ניתן קצת ללמד עליהן זכות והקושי העיקרי הוא על הזוג והמשפחה.

ב. מה שאתה אומר שהתיפוף עצמו לא היה ראוי, לדעתי אם לא הייתה בעיה הלכתית והתיפוף היה כמו שאני מניח - באופן שרק מדפחה או נשים שמו לב ובוודאי אף גבר לא עמד לצפות בה, אז התיפוף גם לא נורא מבחינה מוסרית.
חתונות כיום הן סוג של תכנית כישרונות. אישית אני לא אוהב את זה, בפרט בכל הקשור לחתן והכלה עצמם. אבל ניתן להבין שגם הכלה רצתה להציג את כישרונותיה ומכיוון שללא קשר למה שכתבו האחרונים - אני לא חושב ולא מכיר מי שחושב שתיפוף הוא מעשה מושך ולא צנוע - אני מסוגל להבין שיש לזה מקום.


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-1/4/2019 10:10 לינק ישיר 

בןציוןכהנא כתב:

אני מעתיק לכאן הודעה שקיבלתי בתיבה האישית


ערב טוב,

שאלה לי אליך,
הרושם שאתה עושה הוא, של איש כנה שמטרותיו טהורות וכי יש לו אג'נדה לשפר את הציבור החרדי.
האג'נדה והמטרה כ''כ חשובים בעיניך, ולכן זה נראה לך צודק והכרחי לבקר ראשי ישיבות ואף להזמין את הציבור לחוות את דעתו (השלילית!) על איש מורם.
שלא לדבר על פרסום ברבים וברשות הרבים דברים שנאמרו - אומנם בפרהסיא - אך במקום המוגדר כמקום סגור, ובפרט שברור שלא הרי תלמידים המקשיבים לראש ישיבתם, כהרי גווני הציבור הגולש באתר "בחדרי".

אך שאלתי אליך היא, אם אכן כ''כ חשובה בעיניך האג'נדה של שיפור הציבור החרדי וחינוכו, למה אתה לא מביע עמדה בתופעת הריקודים הנדונה באשכול שפתחת?  או לפחות למה לא תזמין את הציבור לחוות את דעתו על זה??

אודה לך אם תפרסם את הודעתי זו - לי אין אישור כתיבה.


שאלו אותך שאלה, תתכבד לענות לפני שאחרים יעשו זאת במקומך


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-1/4/2019 10:28 לינק ישיר 
בןציוןכהנא

הדיבוק כתב:
שאלו אותך שאלה, תתכבד לענות לפני שאחרים יעשו זאת במקומך

אני ממש מתנצל שעיתותיי אינן בידי, ואני מתקשה להשיב לאלתר לכל שואל.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > בחדרי חרדים > דברי ראש ישיבת איתרי על "חרדים מודרנים"
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
לדף הקודם 1 2 3 4 5 6 7 לדף הבא סך הכל 7 דפים.