בית פורומים עצור כאן חושבים

הרב דוד לוי חתן ר"ג נדל

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-2/1/2006 21:31 לינק ישיר 

בספר ''האיש שחשב שאשתו היא כובע'' (מאת אוליבר סאקס) מתואר מקרה בו מישהו אכן זכה בחוש ריח של כלב.
האם הכוונה שלעתיד לבוא נזכה לחוש כזה?

אםשלום,
כבר נחמה לייבוביץ' ע"ה אמרה שההבדל בין פשט לדרש הוא שפשט זה מה שאני אומר ודרש זה מה שאתה אומר.

תוקן על ידי - בעלבעמיו - 02/01/2006 21:41:43



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-2/1/2006 21:57 לינק ישיר 

ישרן,

הפירוש שהבאת בשם ר"ג ז"ל שש"י עולמות הכוונה ל"קפיצת איכות" שמעתי גם בשמו עם תוספת הסבר לפ"מ שפירש ר"ג על שאמרו חז"ל [בספ"ד דפסחים] על עוה"ב "עין לא ראתה אלוקים זולתיך" ושהסבו שם את נבואת "והיה אור יקרות וקיפאון" על העוה"ב, שהכוונה לאור מסוג אחר דהיינו שלא כאור של היום שקרני השמש מסנוורים [יותר או פחות] אלא אור נוח והרמוני לגמרי עם העין כהשתקפותו על מקומות מושלגים מאד. [את הפירוש "ללא קפיצת איכות" שהבאת בשם חתן ר"ג דומני ששמעתיו גם מנכדו הריש"מ.]


אמשלום,

תודה על הגדרתך ל"דברים כפשוטם" אבל ה"כפשוטם" משתנה אצל כל אחד מה הפשוט אצלו וכפי שהביא בעל"ב ושהובא לאחרונה באשכול אחר,
http://hydepark.hevre.co.il/hydepark/topic.asp?topic_id=683376

תקותי לפתוח אשכול מלקט בנושא.

תוקן על ידי - עצכח - 02/01/2006 22:57:07



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-2/1/2006 22:05 לינק ישיר 


בעלב..

ומה יתרון יש לחוש הריח בימות משיח? אולי כדי שגם כל זב חוטם גם יוכל ל'הריח' את המשיח?



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-3/1/2006 00:35 לינק ישיר 

אמשלום,

הרצון הוא לא "להבין חז"ל כפשוטם", אלא להבין את כוונת חז"ל- מה באו לומר בדבריהם. ובאמת כדרך החכמים- לפעמים אמרו את דבריהם בצורה פשוטה וברורה ולפעמים בדרך דרוש ורמז, כל דבר ע"פ עניינו.
ולכן "הבנת פשוטם של חז"ל" כוללת בתוכה גם פי' דבריהם כרמז לדבר שאינו טפשי וחסר הגיון כ"עולם קוסמי".
והאריך בזה הרמב"ם בכ"מ.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-3/1/2006 07:21 לינק ישיר 

הבוחן,

לא רק "פשט" ו"דרש" הם תלויי נקודת מבט, אלא גם "טפשי" ו"חסר הגיון". במקום בו נמצאים אנשים ונשים בעלתי תפיסות עולם שונות כ"כ (כמו בעצכ"ח), הייתי נזהרת מעט יותר בהגדרותי (בניגוד ל"פשט" ול"דרש", ההגדרות שאתה השתמשת בהן הן פוגעניות).



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-3/1/2006 08:48 לינק ישיר 

הרמב"ם שפרש את דברי חז"ל כרמז, הבין שהם רומזים לדברים שהיו אצלו מוכחים כאמיתיים. הדברים האלו כבר אינם מוכחים אצלנו כאמיתיים. האם ניתן להסיק מכך שגישתו של הרמב"ם אינה ישימה יותר?



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-3/1/2006 08:54 לינק ישיר 

מה הבעיה בעולמות קוסמים?
1.מה זה? איך זה נתפס? (מונח בזה השאלה מנין להם לחז"ל על קיומם.ומסתעף לנידונים על מהות רוח הקודש והידיעה בכלל)
2.מה המשמעות שלהם כלפינו - והוא עיקר השאלה.

ווטו -
לא ברור לי שהגמ' שם מדברת כלל על העולם הבא אלא על סוג של שכר כבר בעולם הזה.(בלי להכנס מהו עולם הבא אלא ב'גדרים' בלבד )
נהנתי מהרעיון של אור יקרות וקפאון.הכרת המציאות משולב בהסברה הפשוטה והמציאותי של ר' גדליה.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-3/1/2006 08:58 לינק ישיר 

פשוטה ומציאותי.
נו, נו.

הרי ברמב"מיסטים עסקינן ולפי הרמב"ם חוקי הטבע הם נצחיים.

תוקן על ידי - בעלבעמיו - 03/01/2006 9:05:30



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-3/1/2006 10:56 לינק ישיר 


אמשלום,

דומני שלכך כיוונו חז"ל במאמרם: "חכמים היזהרו בדבריכם" - כדי שאנשים לא יפרשו אותם כטיפשיים וחסרי היגיון.

פשוט, הנה מסקנתו של בעלב היא שהדברים שנאמרו כאן אינם תקפים ביחס לדברי הרמב"ם שחוקי הטבע הם נצחיים.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-4/1/2006 23:14 לינק ישיר 

אמשלום,

הייתי בטוח שביטויים כמו "עולם קוסמי" שייכים לפורום על הארי פוטר, ולא לפורום החושבים...



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-12/2/2006 20:47 לינק ישיר 


נשארו מס' חוברות מצומצם של "דרך דוד" על פורים (משנה שעברה).
החוברות מכילות מאמרים של הרב דוד לוי על פורים והמסתעף, ע"פ דרכו.
כל הרוצה לקבלם דרך הדואר אפשר לפנות אלי לתיבה האישית.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-26/3/2006 13:53 לינק ישיר 

קראתי שתי חוברות, על פורים ומגילת איכה.
יש שם דברים מענינים ומעוררי מחשבה.

אולם אני נאלץ לבקש את עזרת חכמי הפורום.
ר' דוד לוי כותב שם שסתירות יכולות להמצא או אצל טפש או אצל רשע. הטפש אקלקטי ולכן יכול לומר דברים שונים ששמע מבלי להיות מודע לסתירות, ואילו הרשע מסתבך בשקריו. לעומתם הצדיק הוא עקבי.

מכיוון שאני מכיר את עצמי כמלא סתירות כרימון, אבקש את עזרת חכמי הפורום:
האם אני רשע או טפש?



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-26/3/2006 16:04 לינק ישיר 

לא זה ולא זה. אתה עניו!



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-26/3/2006 16:41 לינק ישיר 

על סתירות -

אין פרט "נמנע" אלא מלל שווא
http://hydepark.hevre.co.il/hydepark/topic.asp?topic_id=227915 בברכה.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-26/3/2006 21:01 לינק ישיר 

איני מכיר לא הרב גדליה זצ"ל ויבדל"א אף לא את ר' דוד.
אך לדברי ר' דוד לגבי הסתירות דומני השורש הוא דברי המו"נ בהקדמה בסיבת הסתירות.
לעומת זאת  דברי בעל בעמיו מגלמים תובנות פוסט מודרניות לגבי מוש ה'אמת'.

עם זאת ארשה לעצמי למתן את דברי ר' דוד.

דומני שהעקביות של הצדיק משמעה נסיונו ומאמצו לחתור להבנה שתצליח להשכין שלום באמת (ודוק, שלום איננו שלמות, אלא הביטוי המוסרי של האמת, וסימנך - 'האמת והשלום אהבו'.)



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > דת ואמונה > עצור כאן חושבים > הרב דוד לוי חתן ר"ג נדל
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
לדף הקודם 1 2 3 4 5 6 לדף הבא סך הכל 6 דפים.