בית פורומים עצור כאן חושבים

בחוקותי

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-20/5/2014 09:47 לינק ישיר 

בעלבעמיו כתב:
היכן סיום המצוות שנתנו בספר ויקרא?

בסוף התוכחה נאמר: "אלה החקים והמשפטים, והתורת, אשר נתן י-הוה, בינו ובין בני ישראל בהר סיני, ביד-משה"

ובסוף הפרשה נאמר: "אלה המצות, אשר צוה י-הוה את-משה אל-בני ישראל:  בהר, סיני."

תוקן על ידי בעלבעמיו ב- 18/05/2014 16:34:44


שאלה גדולה שאלת בני - עיין כאן וראה זה מצאתי 6 (!) הסברים שונים, מחכמי ישראל ומחכמי האומות, ובסופם הבאתי גם את ההסבר האמיתי, דהיינו, מי ששנה זו לא שנה זו, ודוק...
 
צַו לָצָו קַו לָקָו – על קבצי החוקים שבתורה




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-20/5/2014 12:00 לינק ישיר 

אברם
משמח שבגילי עוד קוראים לי "בני".

צטטת את הרב אלחנן סמט. לדבריו, מדוע הפרק האחרון לא הוצמד לפרשת בהר?



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-20/5/2014 15:21 לינק ישיר 

כפי שכתבתי: "אי אפשר להכניסו למסגרת הברכות והקללות, כי אלו אינן שייכות אליו כלל" – אם הוא היה נוסף בסוף 'בהר' היה משתמע שהברית על קללותיה וברכותיה חלה גם על דיני ערכין וכו', וזה ודאי לא רלוונטי שהרי אלו אינן ממש מצוות.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-20/5/2014 15:28 לינק ישיר 

אסור תמורה אינו מצווה? נתינת מעשר אינה מצווה?



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-20/5/2014 15:46 לינק ישיר 

מה סבר הנביא ישעיה?

תוקן על ידי אריאל73 ב- 20/05/2014 15:48:03




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-20/5/2014 19:33 לינק ישיר 

maxmen כתב:
 למה לא לאחל/להבטיח לנו שנחיה בשלום באמת לפי משמעותו המקובלת כיום?
יש לך בבית K300 ?! 


א. יש לי, אבל לקרוא לזה שלום?
ב. ישנם דירות שלא צריכים
(ג. ואם אני גוי מה אני אשם שהיהודים החליטו לקיים מצוות)



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-21/5/2014 20:43 לינק ישיר 

לאמר כתב:
  


מה שרציתי לומר שאויבים זה גם מקקים ומחלות ועוד ועוד. כלומר להצליח על כל אויבים אם זה אויבי הטבע ואם זה אויבים אנושיים רשעים.

בכל אופן התשובה הקלסית לשאלתך היא כמובן, שדיברה תורה בלשון הווה = המצוי ביותר למעשה.
אבל בוודאי שאתה צודק לגמרי שהשלום היא שלום מוחלט כפי שהתורה מבטיחה והנביאים מבטיחים.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-13/5/2015 07:57 לינק ישיר 

לקראת סיום ספר ויקרא –

סדר כהני חדש – לסידורו של ספר ויקרא




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-15/5/2015 10:01 לינק ישיר 

הערות נוסח לפרשת בחוקותי:

http://ivri.org.il/2014/10/bhs/#33




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-15/5/2015 10:11 לינק ישיר 

לאמר ועוד

בשפה העברית שלום משמעו גם מצב טוב ותקין וגם הפך ממלחמה בהרבה שפות אחרות הם שני מילים, 

לכן השאיפה הישראלית ל"שלום" יתרה משל כולם...



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-15/5/2015 12:21 לינק ישיר 

אז מה שסבר הנביא ישעיה הוא כזה: מיד אחרי נבואת וגר זאב עם כבש מוסיף ישעיהו וסרה קנאת אפרים, וצוררי יהודה יכרתו, אפרים לא יצור את יהודה ויהודה לא יצור את אפרים. ועפו בכתף פלשתים ימה, יחדיו יבוזו את בני קדם, אדום ומואב משלוח ידם, ובני עמון משמעתם.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-15/5/2015 12:26 לינק ישיר 

אברם, תרגום והאבדתי אותם בארץ אויביהם לא מסתדר עם ההמשך - או אז יכנע לבבם. לאנשים מתים אין לב



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-15/5/2015 17:40 לינק ישיר 

המילה אובד אין פרושו מות.  ארמי אובד אבי.  דברים-  תנו שכר לעובד ויין למרי נפש- משלי-. כי גוי אובד עצות הנה. דברים



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-15/5/2015 19:13 לינק ישיר 

ירוחםשמ כתב:

ויקרא פרק כו

בּשׁבְרִי לָכֶם מַטּה לֶחֶם וְאָפוּ עֶשׂר נָשׁים לַחְמְכֶם בּתַנּוּר אֶחָד וְהֵשׁיבוּ לַחְמְכֶם בּמּשׁקָל וַאֲכַלְתּם וְלֹא תִשׂבּעוּ: ס

רש"י ויקרא פרק כו

ואפו עשר נשים לחמכם בתנור אחד - מחוסר עצים:

מה דחק את רש"י לפרש מחוסר עצים וכי מה היתי חושב אחרת?
בעלי תריסין מצפים לתשובתכם

_________________

מודה ועוזב



לא היית מבין מה הקללה בזה, או מבין ששהקללה שלא יהיו תנורים, מסביר רש''י שלא יהיו חמרי קיום בסיסיים.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-16/5/2015 21:38 לינק ישיר 

תלמיד
קמח הוא מצרך בסיסי
אני שאלתי מה דחק את רש"י לפרש מחוסר עצים? מה היה קורה עם לא היה מפרש כלום. מה  היית מבין? לא היית מבין שזו קללה?   אני טוען כי רש"י היה מוכרח לפרש כך.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > דת ואמונה > עצור כאן חושבים > בחוקותי
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
לדף הקודם 1 2 3 4 5 לדף הבא סך הכל 5 דפים.