בית פורומים עצור כאן חושבים

האם אפשר לומר 'קים לי' בעניני אמונות ודעות

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-5/6/2012 05:36 לינק ישיר 


בילי,

ואינך מעלה כלל אפשרות, שלא מחמת חרדות העונשים, אלא פשוט כתוצאה מנסיון אישי של בירור הסוגיא ?!

מנחם,

ראה במאמרו החשוב של מנחם קלנר שבקובץ "על האמונה"  ( כתר, תשס"ה, עמ' עמ' 312-328) על ההבדלים בין אמונה ב  לאמונה ש, הדן בשאלתך.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-5/6/2012 07:08 לינק ישיר 

ספרן
אולי תזכור איזה מילה מתוך הנוסח שבו אמר הרב קוק דבריו, כי חיפשתי בכל מיני לשונות [שעת הדחק, דעת יחיד, וכו']  ולא העליתי מאומה. 



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-5/6/2012 07:29 לינק ישיר 


נסה אולי "דחק רוחני"  או "דחק רוחנית"   (ראיתי לפני כמה עשורים ...)



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-5/6/2012 08:10 לינק ישיר 

ספרן

מי שבירר את הסוגיא ובטוח בעצמו איזה צורך יש לו עדיין בקים לי ?



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-5/6/2012 08:18 לינק ישיר 




בילי,

 לשמוח שכיוון לדעת גדולים ממנו ... ולקיים מנהג ישראל להתלות באילן גדול.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-5/6/2012 08:26 לינק ישיר 

ספרן

עדיין אין לו צורך בקים לי כלפי שמיא הלא כן ?הרי לא מדברים כאן על קים לי חברתי,,



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-5/6/2012 08:37 לינק ישיר 



בילי,

הרי כל המושג "קים לי" בא כאן בשם המושאל בלבד, שהרי באמת אין עושים בו שימוש אף בהלכה אלא בענייני חושן משפט.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-5/6/2012 08:45 לינק ישיר 

אכן ,מושאל מטענה לבית דין של מטה לבית דין של מעלה ,כך הבנתי.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-5/6/2012 09:22 לינק ישיר 


בילי,

כלפי שמיא, אין צורך להגיע לקים לי. הראב"ד, ר"י אלבו, הרשב"ץ, הרדב"ז ועוד כתבו ש"הטועה בעיונו" ( =אם נתכוון לברר לש"ש) אין להחיל עליו שם אפיקורס ח"ו. והלכתא כבתראי. (ויש גם שכתבו שאף דעת הרמב"ם השונה, מצטמצמת רק לנושא ההגשמה. כך או כך, רוב הבאים אחריו חלקו עליו)



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-5/6/2012 13:45 לינק ישיר 

ספרן

עדיין שוגג הוא וצריך כפרה,
וכשאינו מתכוין לשם שמים וינקוט דאין משיח לישראל האם נקרא מזיד ואפיקורס או שיש באמתחתו קים לי כהלל,?

אלו שצימצמו את דברי הרמבם רק בהגשמה אולי נעלמו להם רמבם בממרים פרק ג הלכה א,מי שאינו מאמין בתורה שבעל פה אינו זקן ממרא האמור בתורה אלא הרי הוא בכלל המינים ומיתתו ביד כל אדם וכו, ובהלכה ג כתב ,במה דברים אמורים באיש שכפר בתורה שבע,פ ממחשבתו ובדברים שנראו לו והלך אחר דעתו הקלה ואחר שרירות ליבו  וכו,אבל בני אותן הטועים ובני בניהם שהדיחו אותםהרי הם תינוקות שנשבו וכו,

היוצא מדברי הרמבם שהמחייב בכל אלו הוא על ידי מסקנא בהלכות פסיכולוגיה,,בן אדם יכול להאמין כי נח לו,,ואומרים לו ..רב נח אל תהיה מקטני אמנה,,


תוקן על ידי ביליצר ב- 05/06/2012 13:50:45




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-5/6/2012 14:13 לינק ישיר 



אכן.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-5/6/2012 15:57 לינק ישיר 

השאלה היא האם מותר לו לשתות יין. או שמיד שהוא נוגע בו הוא מתנסך.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-5/6/2012 16:02 לינק ישיר 

לומד
אני מבין ששאלתך היא על אורתופרקטיסט



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-6/6/2012 09:13 לינק ישיר 

במסגרת חיפושי אחרי דברי הרב קוק אותם ציטט ספרן [אותם לא מצאתי לצערי, וכנראה שמכללא איתמר] מצאתי באגרות חלק א' סימן כ' [מכתב מעניין אודות חופש הדעות , ששייך לכמה נושאים כאן,] בסופו שטוען שכל הלכות אפיקורס שאמרו רז"ל שייכים רק במי שכופר בוודאות [=בוודאי אין אלקים ותורה כו'], אבל מי שאינו כופר בוודאות רק טוען שהוא ספק [כמו שאני מבין רוב הכופרים, שהרי קשה מאד להוכיח שלילה בוודאות, ואפילו אם בפועל הוא מתנהג ככופר בוודאי],אין עליו כל דינים אלו. 
וממילא לא שייכים כמעט כל השאלות והדיונים אודות זה .  [אם שיש לעיין אם הוא צודק, בפרט אם הוא בפועל מתנהג כמו כופר וודאי, אבל עכ"פ להסתפק במחשבה ודיברו לכאו' בוודאי הוא צודק] 



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-6/6/2012 09:22 לינק ישיר 


יהי,

לאו מכללא איתמר. יגעתי ולא מצאתי וכו'. את האגרת החשובה שאף מובאת בכמה ספרים, כדאי להביא בלשונה לאשכולנו.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > דת ואמונה > עצור כאן חושבים > האם אפשר לומר 'קים לי' בעניני אמונות ודעות
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
לדף הקודם 1 2 3 4 5 לדף הבא סך הכל 5 דפים.