בית פורומים בחדרי חרדים

ר"מ בישיבה גבוהה-" נשים צריכות להיות כנועות לבעליהן"

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-11/3/2019 20:31 לינק ישיר 

פיינרך כתב:
הרב שמחה הכהן: בציבור החרדי - הנשים שולטות על הגברים

הרב שמחה הכהן, מחבר הספר הפופולרי "הבית היהודי" במאמר מפתיע: 'לא נכון להשלים עם מצב שהולך ומחמיר, באיבוד מעמדו של הבעל' (בבית)


הקב"ה יצר את החברה האנושית באופן שיש בה מושלים ויש שכפופים לשלטון. המציאות שבה יש אנשים המושלים על אחרים מקובלת על הכול, גם בחברה הדמוקרטית שההבדל בינה לבין החברה הדיקטטורית, שהדמוקרטית בוחרת לעצמה את המושל.

סמכותיות זו הניתנת לקבוצת אנשים קטנה למשול באחרים קיימת בכל חלקי החברה, למן המדינה, דרך ענפי התעשייה, מערכות החינוך, כמובן הצבא, עד לבית הפרטי, שהוא התא החברתי המצומצם ביותר.

הנטייה להמליך אנשים שימשלו על אחרים אינה החלטה של החברה, אלא התנהלות מתוכננת מראש על ידי הקב"ה. כך אומר המדרש (בראשית רבה פרשה ח´ סימן ח´): "אמר לו הקדוש ברוך הוא למשה, האדם שאני בורא גדולים וקטנים אני מעמיד ממנו", ובהמשך כותב המדרש על דרכי ההתנהגות של המושל עם הכפוף לו. כלומר, מראש נבראה החברה האנושית, שבמערכת הסדר ששולטת בו, לא כולם יוכלו להחליט בשווה, אלא יהיו מי שיחליטו ויהיו מי שיבצעו. אחרת ייווצר מצב שהגמרא (בבא בתרא כ"ד ע"ב) מכנה: "קדירא דבי שותפא לא חמימא ולא קרירא". כך כאמור בכל מערכת, מפעל, עסק, חברה או משפחה, צריך שיהיה מישהו קובע ובני אדם מבינים זאת. הם יודעים שיש מנהל עבודה, מפקד לחיילים, מורה לתלמידים ואבא בבית.

במשפחה, כאשר לא ברור מי המחליט ומי הקובע נוצרות בעיות תפקודיות. מקובל הוא בעולם היהודי שהקובע העיקרי הוא אב המשפחה, ולא רק הילדים נשמעים לו, אלא גם האישה מקבלת את הנחיותיו. עד כדי כך רואה הגמרא סדר זה כחשוב, שנאמר שם (ביצה ל"ב ע"ב): "מי שאשתו מושלת עליו חייו אינם חיים". לכן קבעה הגמרא (פסחים ק"ח ע"א) ש"אישה אצל בעלה אינה צריכה הסיבה", כיון שאינה חשובה לעומת בעלה. אולם הגמרא מציינת שאם היא אישה חשובה היא כן צריכה להסב. בעוד שמהגמרא משמע שבתקופת האמוראים רוב הנשים אינן מוגדרות כ´חשובות´ לעומת הבעל ורק מיעוטן נחשבות לחשובות (רשב"ם).



תוקן על ידי פיינרך ב- 11/03/2019 06:39:46



הדברים של הרב ש"ך אינם נכונים, לא היסטורית, לא פרשנית ולא מחקרית-קונקרטית.

בדמוקרטיה המקורית (שפעלה הרבה שנים באתונה) העם מחליט לבד, מה שאנחנו מכירים (דמוקרטיה ייצוגית) אין זה ממש דמוקרטיה, אלא חיקוי של משילות שנהגה ברומא וגם בא ההשתדלות היא שיהיה שוויון ולא עריצות. את הרעיון לקחת את העריצות מהחזקים ולתת לשלטון, פיתח מרקס במניפיסט הקומוניסטי, שקשה לומר שהדמוקרטיזציה היא החלק העיקרי בו.

פרשנית ומחקרית עכשווית, דבריו אינם נכונים. כיום התפיסה היא שהמנהיג/המנהל איננו בעל זכויות רבות יותר, שלטון או התנשאות על הנתינים, אלא שבמסגרת חלוקת התפקידים המנהיג הוא זה שאחראי על קבלת החלטות, הובלת תהליכים, ביקורת, הצבת מטרות ועוד. אין זה הופך את המנהיג לשליט או לזה שכולם כנועים לפניו, להיפך - במובנים רבים המנהיג הינו נחות וחסר משמעות בפעילות היצרנית עצמה (זהו המסר העיקרי של היצירה "עין כמונים" מאת קישון).

כאשר מנהל עבודה נותן הוראות ומקבל החלטות לגבי קצב התפוקה וטיב הסחורה, הוא איננו מתנשא על העובד המייצר. להיפך, הוא משתמש בעובד באופן שהייצור יהיה אפקטיבי. ברור שזוהי גם כוונת חז"ל בציטוטים שהביא: הבעל לא שולט על אשתו, להיפך הוא "מכבדה כגופו". אלא שעדיף שהוא זה שיקבל החלטות וינתב אותה ולא להיפך, כי ברגשנותה היא עלולה לאבד את המטרה (בנושא זה כתב רבי אברהם בן הרמב"ם בספר המספיק, כמדומה מעלת הנדיבות).

לעצם הנושא, מאוד חשוב להבין מה הכוונה "להיות כנועה". אדם שמחליט לבד- סופו שיטעה ויכשל ולא יהיה מי שיאיר את עיניו. חז"ל מציינים כי לפעמים האשה נותנת עצה טובה ולפעמים דווקא היא מקור המכשול (חכמת נשים וכו', על נשות קרח ואון בן פלט). כך שאם כוונת אותו רב היא שהבעל לא אמור לעבור ביקורת ואל לו להתייחס לחשיבה ודעה נוספת, הרי הוא מאמלל את תלמידיו, אבל אם הכוונה שמומלץ שהאשה תדע לקבל ולהבין את בעלה ושתדע להעניק לו את התחושה שהוא עטרה לראשה, הרי שהוא מציע מתכון שעובד ברוב מוחלט של המקרים.


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-11/3/2019 20:35 לינק ישיר 

עמ קנית
שמעתי פעם בשם רביה"ג ד"ר בני לאו, שאמר: "אנשים נוטים לראות באסתר את עיקרה של המגילה, אולם אך טעות היא בידם. אסתר הייתה סתם כנועה וכפופה לגברים העריצים, לעומת ושתי - עקרת המגילה - שהייתה פמניסטית לוחמת ולה נאה תואר המודל לחיקוי שמציגה מגילת אסתר"


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-12/3/2019 02:53 לינק ישיר 

אסתר היתה "סתם כפופה לגברים".. אחד מהם אחשורוש כמובן מיהו השני? מרדכי הצדיק? בזכותו אירע נס פורים? באיזה צד אתה?
אני לוקח את דבריו - דבריך המענינים לכיוון ההפוך

אסתר המלכה - מורת דרך ומודל לחיקוי לנשות עם ישראל הצדקניות המתנהגות בצניעות על פי דרך התורה
ואילו ושתי, המרשעת שהעבידה את בנות ישראל בשבתות, היא המודל לחיקוי של הפמיניסטיות המודרניות החילוניות, ב"אני ברשותי ואעשה מה שבא לי", היהדות כמובן לצידה של אסתר, לעומת ושתי שהוגדרה במדרשי חז"ל כמרשעת אכזרית
וכמה עצוב שהפמיניסטיות החצופה הנוגדת את כלל ה"עם ישראל ביישנין" ו"כל כבודה בת מלך פנימה" חלחלה אל תוך החרדיות החדשה, המודרנית, הבושה הטבעית נעלמה ואת מקומה תפסה החוצפה הגויית, שאת תוצאותיה אנחנו רואים כאן בדמות כמה ניקיות המביישות את המושג חרדי



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-12/3/2019 13:22 לינק ישיר 

הדיבוק כתב:

שמעתי פעם בשם רביה"ג ד"ר בני לאו, שאמר: "אנשים נוטים לראות באסתר את עיקרה של המגילה, אולם אך טעות היא בידם. אסתר הייתה סתם כנועה וכפופה לגברים העריצים, לעומת ושתי - עקרת המגילה - שהייתה פמניסטית לוחמת ולה נאה תואר המודל לחיקוי שמציגה מגילת אסתר"


נשלח מהאנדרואיד שלי




משעשע
בטח הוא ניסה להגיד איזו בדיחה לכבוד פורים ולקחו אותו ברצינות (או שהוא הבדיחה....)


בכל זווית שהיא ושתי לא יוצאת טוב במגילה, 

גם בצד היהודי - שמנהל דיאלוג מכובד עם הנשים, ואף מקבל את רצונן באופן חלקי או מלא  וַיַּעֲבֹר, מָרְדֳּכָי; וַיַּעַשׂ, כְּכֹל אֲשֶׁר-צִוְּתָה עָלָיו אֶסְתֵּר.)
ושתי היא דמות בזויה ומתועבת שהתעללה בבנות ישראל וגם קבלה את עונשה. 

ומנגד - גם בצד השוביניסטי של השוררים בביתם,
האנטישמים, שונאי ישראל, הם אלו שיותר מהיהודים הפריעה להם התנהגותה של ושתי , וחוסר הכניעה שלה לבעלה.
אולי כי הם חשבו שאשה צריכה להיות כנועה ולעשות מה שאומרים לה בלי להתייחס אליה כפרטנר בעל ערך חשוב, 
סתם, כי היא אשה, 
סמכות פרימיטבית, סמכות בלי הרבה הסבר והגיון. סמכות דמיונית למעשה.

כל ערעור של סמכות דמיונית - מפחיד מאד. כי הערעור מגלה שבעצם... הסמכות הזו ריקה מתוכן.
זה לא שיש נימוק והסבר והגיון והבנה ולמדנות -  כמו שראינו בדו שיח שהתקיים בין אסתר למרדכי.
הרי ההירארכיה שקיימת בין גברים לנשים ביהדות, היא לא הירארכיה סתמית,
היא לא במקרה, היא לא כי גבר כי הוא גבר....

גבר מצווה על לימוד תורה, ומשכך:  "שק הכלים" שהוא קבל - אחר. 
הידע והיכולות שלו נותנים לו עדיפות, ההבנה של מאחורי הקלעים של סיבות ונסיבות. 
זה לא עדיפות "כי ככה אמרתי" "אני הגבר ולי הסמכות" 
זה עדיפות - תוך דין ודברים ונימוק, תוך מתן הסבר  תוך יכולת לקבל עמדה ( כל אשר תאמר אליך שרה שמע בקולה)
זה עדיפות מתוך הערכה של אשה לבעלה  !



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-12/3/2019 14:18 לינק ישיר 
בדורו של משיח הנשים ישלטו על הגברים

אריז"ל אומר עוד דבר מדהים, שבדור האחרון – הדור של משיח – חוזר דורו של משה רבינו, דור דעה. הסימן לכך הוא שהנשים שולטות על הגברים. כמו שיש לנו סימן למשיח, ש"מורח ודאין", כך יש סימן לדורו של משיח שהנשים שולטות על הגברים. למה? כי בדורו של משה, בחטא העגל, מי נתן את הזהב? הגברים. אולי הם לקחו בכח מהנשים, אבל הנשים לא רצו לתת את התכשיטים שלהם לעגל הזהב. לכן בדור שלנו, שהוא חזרה של אותו דור, נותנים לנשים את הכח לשלוט על הגברים . יש תופעה של "אחליפו דוכתייהו" בלשון הקבלה, חילוף תפקידים בין הגברים והנשים במיוחד בדור הזה. כל דבר יכול להיות טוב או רע, זו יכולה להיות מעלה – עלית האשה – או התדרדרות (דור הוא לשון התדרדרות). הצד השלילי הוא התדרדרות של חילוף הגברים והנשים שהאריז"ל אמר שהיא הסימן של דור הגאולה (השיעור של הרב יצחק גינזבורג ז' אדר ע"ז)




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-12/3/2019 15:02 לינק ישיר 

הדיבוק כתב:
עמ קנית
שמעתי פעם בשם רביה"ג ד"ר בני לאו, שאמר: "אנשים נוטים לראות באסתר את עיקרה של המגילה, אולם אך טעות היא בידם. אסתר הייתה סתם כנועה וכפופה לגברים העריצים, לעומת ושתי - עקרת המגילה - שהייתה פמניסטית לוחמת ולה נאה תואר המודל לחיקוי שמציגה מגילת אסתר"


נשלח מהאנדרואיד שלי



מעבר למה שעמקנית כתבה שבמגילה נראה שאסתר מצוה את מרדכי והוא מקבל דעתה וגם היא לא בנקל שומעת בקולו רק אחר האיום "שאת ובית אביך תאבדו", נראה שאין כל השוואה בין ושתי לאסתר וחלילה אין הכוונה השוואה אישית שושתי מרשעת היתה ואסתר צדקת אלא לגבי ענין זה מי הייתה כפופה ומי לא.

ושתי הייתה בת מלך ומעמדה היה מראש מכובד ודאי מול העבד כי ימלוך אחשוורוש על כן לא פלא שהיה בה העוז לסרב לו, ולא חשבה שהיא מסכנת חייה בכך.  אבל  אסתר הייתה חטופה ובסכנת חיים מתמדת. אסתר גילתה שהחכמה אינה לסרב ולעמוד על שלך בטפשות אלא להתנהג בחכמה כדי להנצל ולהציל. 

ובקפיצה לימינו אנו, ושתי הייתה טוענת שהיא צריכה להאבק במשקל כבד כנגד מייק טייסון כי היא שווה לגבר ואסתר להבדיל הייתה הולכת להחכים באיזה ענין שיעזור לה לבנות בית טוב יותר.

תוקן על ידי קלעפער ב- 12/03/2019 13:02:21




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-24/3/2019 01:04 לינק ישיר 

מגילת השובניזים, בסדר לא כרונולוגי.
היא הצצה לעולם החשוך והאכזר של פעם. לפני כמה אלפי שנים, לא רק אצל הגויים.
המלכה העיזה לסרב לשיגעון בעלה שבמקרה נהיה מלך, לרקוד במופע סטרפטיז מול כל השרים וערפו לה את הראש בעצת היועץ החכם.
התירוץ, כדי לדכא התנגדות אנושית טיבעית מינימלית.
והמלך הדיקטטור האומלל והאלמן, הזנאי והפדופיל, חוטף מכל ה127 מדינות בחורות ילדות ונשים, גם נשואות.
ואחרי שבחר באסתר, המשיך שעשגז לקבץ בתולות שנית, לא הספיקה לו למלך הבוגד אשה אחת.
וכולם שותקים.
גם מרדכי, שאמץ את היתומה המסכנה מאב ואם שהייתה לו כבת או כאשה, מנע ממנה למסור נפש, ואפילו לא להגיד את עמה וזהותה. יאמר לזכותו שהוא בא כל יום לבדוק את שלומה.
וכשהצרות באו, ישנה דרישה נוספת מאסתר, לההרג ולהכנס לסכנת חיים כדי לנסות אולי להציל או לשכנע את המלך המטומטם.
היא מתחננת ברמזים, שאחת דתה למות אם תבוא למלך ללא הזמנה מוקדמת, אבל היהודים בשלהם, לעת כזו הגעת למלכות. אפילו בחדר השינה שלה היא לא יכולה לדבר איתו, אולי היו ישנים בחדרים נפרדים כמו זוג פרוד.
אסתר שנאנסה ואיבדה את כל חייה, כאילו נהפכה למלכה, שאין לה זכות לבוא לבן זוגה לדבר איתו, לבקש משהו, ללא רשות, ואם כן תעבור על החוק יש חשש כבד לחייה.
נלחצת שוב ושוב לעשות משהו נגד רצונה הבסיסי לחיות, היא הייתה אמו של דריווש או כורש, (לא זוכרת כרגע) יש מסבירים שכשהתחלחלה המלכה, היא הפילה את העובר.
תארו, בימינו מישהו שהוא גדול הדור או רב מפורסם שאשתו נחטפת לבית המלך, נאסנת תחתיו, והוא ממשיך לחפש עוד נשים, אסור לה לדבר עם בעלה, ועוד מבקשים ממנה גם למות.
מה היה נכתב על הרב הזה ואשתו, בכל העיתונים (חוץ מהמודיע).
אם הצורך לצום את תענית אסתר כדי לזכור את הצום של אסתר, יותר חובה לצום על אסתר עצמה כמו גדליה, על העוול והטרגדיה האישית שלה.
טוב שהשובניזים עבר מהעולם, עד שיבוא המשיח, לא ישאר ממנו זכר, ובנתיים יש עוד מה לשפר.
והכי מצחיק שנשים חייבות במגילת אסתר כי הם היו באותה גזרה, והמגילה נקראת על שם הגיבורה אבל הן צריכות לצאת ידי חובה רק מגבר.


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-24/3/2019 10:46 לינק ישיר 

נקודת מבט עקומה מאוד. 
טבע העולם היה וישאר כמו שהיה, אחשוורוש, כמלך הקצין, כמו כל מלך שמקצין לצד מסויים. 
מעמד האשה ביהדות הוא המעמד המתאים לו, אגב היא יכולה לקרא בעצמה מגילה, ולא הכל בעולם זה מלחמת מינים, טוב לאשה שיש לה גבר שמגן  ומסוכך עליה ולא היא צריכה לצאת למלחמות כמו דרישת הפמיניסטיות של היום . 
ולא יזיק לך לכתוב בשפה פחות בוטה, זה פמיניזם מזוייף, לעמוד על ראש הגבעה ולצרוח על גברים ולקלל. 



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-24/3/2019 13:20 לינק ישיר 

ליידוסית כתב:
ברוקלינאי כתב:

ליידוסית -

יש בהחלט מה לדון במקומות בתנ"ך וחז"ל הנוגעים לנושאים הללו, אני אישית מתעניין בזה מאוד.

אבל!

ככלל -
האם את רואה את המיינסטרים הפמיניסטי מסתדר עם האמירה הבסיסית ביותר של תורת משה בקשר לאישה?

"עזר כנגדו"?

שאלתי את זה כמה פעמים פה בפורום ועוד לא קבלתי על זה גם חצי תשובה.

הבה ונאמר את האמת - זה לא נשמע תומך שוויון בכלל.


מבטיחה תגובה.


נשלח מהאנדרואיד שלי



ליידוסית -

רק להזכירך, עברו יותר משבועיים, הבטחת לי תגובה.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-24/3/2019 13:25 לינק ישיר 

מצפה לתגובה כמו התגובה ה"משוקעת" בניבולי פה שצונזרה, או שאתה מאמין שאפשר גם אחרת ? 
רק תנסה קצת לישון ולא להשאר ער בציפייה דרוכה עוד שבועיים..  או שתפתח מפרשים באתר "קולך" ודומיהן, שם יסבירו לך עד כמה הנשים נרדפות מפרשנות התורה או אף מהתורה בעצמה. 



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-24/3/2019 13:32 לינק ישיר 

בקיצור

כל הפמיניסטיות בורחות כשיש משהו להתמודד אתו.

לא מעוניינות בדעת תורה? אז אל תסתתרו!


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-24/3/2019 15:10 לינק ישיר 

יש כנראה סיבה טובה שאינטרנט רימון חוסם את העמוד הרביעי של האשכול



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-24/3/2019 17:50 לינק ישיר 

ליידוסית כתב:
מגילת השובניזים, בסדר לא כרונולוגי.
היא הצצה לעולם החשוך והאכזר של פעם. לפני כמה אלפי שנים, לא רק אצל הגויים.
המלכה העיזה לסרב לשיגעון בעלה שבמקרה נהיה מלך, לרקוד במופע סטרפטיז מול כל השרים וערפו לה את הראש בעצת היועץ החכם.
התירוץ, כדי לדכא התנגדות אנושית טיבעית מינימלית.
והמלך הדיקטטור האומלל והאלמן, הזנאי והפדופיל, חוטף מכל ה127 מדינות בחורות ילדות ונשים, גם נשואות.
ואחרי שבחר באסתר, המשיך שעשגז לקבץ בתולות שנית, לא הספיקה לו למלך הבוגד אשה אחת.
וכולם שותקים.
גם מרדכי, שאמץ את היתומה המסכנה מאב ואם שהייתה לו כבת או כאשה, מנע ממנה למסור נפש, ואפילו לא להגיד את עמה וזהותה. יאמר לזכותו שהוא בא כל יום לבדוק את שלומה.
וכשהצרות באו, ישנה דרישה נוספת מאסתר, לההרג ולהכנס לסכנת חיים כדי לנסות אולי להציל או לשכנע את המלך המטומטם.
היא מתחננת ברמזים, שאחת דתה למות אם תבוא למלך ללא הזמנה מוקדמת, אבל היהודים בשלהם, לעת כזו הגעת למלכות. אפילו בחדר השינה שלה היא לא יכולה לדבר איתו, אולי היו ישנים בחדרים נפרדים כמו זוג פרוד.
אסתר שנאנסה ואיבדה את כל חייה, כאילו נהפכה למלכה, שאין לה זכות לבוא לבן זוגה לדבר איתו, לבקש משהו, ללא רשות, ואם כן תעבור על החוק יש חשש כבד לחייה.
נלחצת שוב ושוב לעשות משהו נגד רצונה הבסיסי לחיות, היא הייתה אמו של דריווש או כורש, (לא זוכרת כרגע) יש מסבירים שכשהתחלחלה המלכה, היא הפילה את העובר.
תארו, בימינו מישהו שהוא גדול הדור או רב מפורסם שאשתו נחטפת לבית המלך, נאסנת תחתיו, והוא ממשיך לחפש עוד נשים, אסור לה לדבר עם בעלה, ועוד מבקשים ממנה גם למות.
מה היה נכתב על הרב הזה ואשתו, בכל העיתונים (חוץ מהמודיע).
אם הצורך לצום את תענית אסתר כדי לזכור את הצום של אסתר, יותר חובה לצום על אסתר עצמה כמו גדליה, על העוול והטרגדיה האישית שלה.
טוב שהשובניזים עבר מהעולם, עד שיבוא המשיח, לא ישאר ממנו זכר, ובנתיים יש עוד מה לשפר.
והכי מצחיק שנשים חייבות במגילת אסתר כי הם היו באותה גזרה, והמגילה נקראת על שם הגיבורה אבל הן צריכות לצאת ידי חובה רק מגבר.


נשלח מהאנדרואיד שלי



המשפט הראשון המסומן באדום מעבר לכך שאינו נכון, לא היהודים לחצו עליה, רובם כלל לא היה מודע לגזרה, אלא מרדכי, הוא גם מדיף ריח אנטישמי שכאילו היהודים לא חסים על איש במטרה להציל את עמם.
ההגיון כאן פשוט. איש לא היה שולח את אסתר לאחשוורוש גם במטרה להצילאת העם. היא כבר הייתה שם. אחשוורוש היה האיש שכפה עצמו עליה והיא קרקע עולם לא חטאה. משכבר היא שם בכל מקרה מבקשים דרכה להציל את העם היהודי. והנה אסתר לא התלוננה על מרדכי על עצם השליחה אלא על כך שם היא תהרג שום טובה לא תצמח מכך. וקל להבין.

ועל המסומן האדום השני. לא מדויק. אשה יכולה לצאת ידי חובה מקריאת אשה.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-24/3/2019 17:53 לינק ישיר 

ליידוסית כתב:
זיבולי שכל


עם ישראל עמד בפני גזר דין מוות, כל הגויים מסביב כבר התכוננו ליום בו יבצעו טבח בסדר גודל של שואה
הרבה דרכים לא היו למנוע את הטבח הנורא
אבל הפסיכים שבינינו הקוראים לעצמם פמיניסטים אינם רואים בעינים שום דבר מלבד חילול כבודה של אסתר
חציית גבול השפיות.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-24/3/2019 22:16 לינק ישיר 

ברוקלינאי כתב:
ברוקלינאי כתב:

ליידוסית -

יש בהחלט מה לדון במקומות בתנ"ך וחז"ל הנוגעים לנושאים הללו, אני אישית מתעניין בזה מאוד.

אבל!

ככלל -
האם את רואה את המיינסטרים הפמיניסטי מסתדר עם האמירה הבסיסית ביותר של תורת משה בקשר לאישה?

"עזר כנגדו"?

שאלתי את זה כמה פעמים פה בפורום ועוד לא קבלתי על זה גם חצי תשובה.

הבה ונאמר את האמת - זה לא נשמע תומך שוויון בכלל.


מבטיחה תגובה.


נשלח מהאנדרואיד שלי



ליידוסית -

רק להזכירך, עברו יותר משבועיים, הבטחת לי תגובה.


מצטרפת לשאלה של ברוקלינאי,
איך גישתך מסתדרת עם היותך אשה חרדית,
( או... שלא.... )
??


אני לא אומרת שאין דברים שמפריעים,
זכורתני שבשנותי הצעירות בסמינר הייתי מציפה שאלות כאלו ואחרות, וכמובן שללא התרסה גסה כמו שהעלית,
אלא מתוך רצון להבין. באמת מה המעמד של אשה ביהדות.
התשובות שהייתי מקבלת ממורות ורבנים מרצים, גרמו לי להבין דבר אחד:
הכל שטויות.
"מעמד האישה ביהדות" אלו מילים יפות, ואפשר גם לספר סיפורים ודוגמאות, כי באמת יש כבוד לאשה ביהדות, יש יחס טוב וכו'
אבל מעמד? לא.
ביהדות יש הירארכיה ברורה . ואני, מה לעשות שייכת לחלק הנמוך יותר בהירארכיה. זו היהדות. עסקת חבילה.
האם היהדות טובה ונכונה רק בגלל שהיא נוחה לי ואומרת שאני שוות ערך?
מה הקשר?!
בגלל שתרופה מרה היא לא תהיה נכונה? 

בתור חרדית/ דתית, ההלכה היהודית וכל המסתעף...  לא מקובלת עליך?



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > בחדרי חרדים > ר"מ בישיבה גבוהה-" נשים צריכות להיות כנועות לבעליהן"
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
לדף הקודם 1 2 3 4 5 ... 11 12 13 לדף הבא סך הכל 13 דפים.