בית פורומים בחדרי חרדים

ובתפקיד המגיד-שיעור: הזמר אברהם פריד

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-16/11/2003 02:12 לינק ישיר 

סמי,

כמה שאתה תמים. מה זה קשור, אתה שואל?

ובכן. על פיו של ראש הישיבה, יישק דבר. הוא זה המחליט עד כמה 'שווה' ה'בן תיירה' העומד על הפרק.

ולסיפור שנכחתי בו היום:
צלצלו להציע שידוך לאמא של בחור. השאלה השניה, לאחר שמה של הבחורה היתה:
"כמה הם נותנים? חצי חצי?"

התשובה היתה: "אתם יכולים לתת חצי חצי?"

והתשובה המדהימה יותר, לא אחרה מלהגיע:
"אנחנו לא. אין לנו. אבל אנחנו דורשים לפחות חצי חצי, ואחזקת הבית של הזוג לחמש שנים..."

להזכירכם, זה היה הדו-שיח, לאחר הצעת השם. לפני כל בירור.

אותי אישית, זה מגעיל ודוחה.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-16/11/2003 02:22 לינק ישיר 

דוד
אתה לא אמור להתנצל ולהצטדק.
הגמ' עוסקת בתלמיד חכם.
מי שבוחר לו ראש ישיבה שכזה ומציית לדבריו, אינו תלמיד חכם אלא תלמיד רשע מרושע, ואני מאחל לו שאת עונשו יקבל כשביתו תגיע לפרקה.

טוב.
אתה ואני קראנו את אותה פרשה? בטוח?
בפרשה שאני קראתי, אברהם לא לימד זכות על אנשי סדום.
הוא ביקש שינצלו בזכות מספר מועט של אנשים ש"אינם סדומיים", כשהסתבר לו שאינם בנמצא, הוא השתתק.
מסקנא.
בסדום אין צדיקים, כולם סדומיים.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-16/11/2003 02:22 לינק ישיר 

זכותו של כל אחד לבקש מה וכמה שהוא רוצה.

שראש הישיבה יתערב, ועוד לאחר שמצאו חן זה בעיני זו, תמוה מאד, ולא הוגן.

וכי להורים אין מילה? לבחור אין מילה?

אני מאשים במקצת את ההורים משני הצדדים, מדוע לא בררו זאת לפני הפגישות?

עדיף לברר לפני הפגישה, כדי שלא להגיע למצב הנ"ל.




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-16/11/2003 02:29 לינק ישיר 

אכן בדרך כלל הורים שעומדים על שלהם לקבל סידור מלא, מודיעים לפני התחלת הפגישות על כך.
אם הם נזכרים רק אחרי, סימן שהסחורה שלהם לא הכי הכי והם לא בטוחים בעצמם. אז הם מחכים לראות שהצד השני מעוניין ואז ישליכו את הפצצה.
בכל מקרה זאת בושה בושה בושה לציבור החרדי שהגענו למצב הזה.
ושלא יזבלו את השכל עם "בני תיירע". בני תורה זה סטטוס - ובטח יש פה מספיק כאלה שלא יסכימו איתי. בן תורה זה סמל מעמד, יוקרתי, לא בגלל הטרנטה או ההכשרים אלא בגלל שהבנאדם יושב ולומד ולא מתעסק בדברים אחרים. זאת דעתי.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-16/11/2003 02:30 לינק ישיר 

זכות,

אני לא מתנצל על כלום. אני רק משתדל להיות מאופק ועדין ולא לכתוב כל מה שאני חושב.

אבל, בעקבות כך התבשל אצלי סיפור.

בימים הקרובים אכתוב אותו.

מי שמכיר קצת את הסיפורים שלי, יודע שיש למה לחכות.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-16/11/2003 02:33 לינק ישיר 

הי הי דוד 10
את זה אני אמור להגיד (וכך אני באמת חושב)
לא אתה. יהללך זר...



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-16/11/2003 02:37 לינק ישיר 

שכוייח, יש אפשרות לקרוא/להבין בשתי משמעויות.

יהללוך זר, ולא פיך.

יהללוך זר, ולא-(ואם לא, אז-) פיך...



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-16/11/2003 02:40 לינק ישיר 

קוקר תודה על הביאור מאיר העיניים. במקרה דנן זה לא תופס כי יש "זרים" שמהללים אז דוד 10 לא צריך לעשות בעצמו את העבודה.
נדמה לי שהסיפור האחרון שקראתי של דוד 10 היה דוקא ביתד נאמן בחג האחרון או משהו. הוא היה 10 נהניתי מאוד. (אם זה באמת אתה)



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-16/11/2003 02:42 לינק ישיר 

שכוייח,

אני לעולם לא אכתוב סיפור ביתד-נאמן. גם אם האופציה השנייה תהיה שיחתכו לי את האצבעות אחת-אחת.

אז אל תתבלבל.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-16/11/2003 02:42 לינק ישיר 

דוד
רגע רגע
אני היוזם?
לא מגיע לי אחוזים?
לפחות חצי חצי.
ראש הישיבה שלי אמר לי שלא אתפשר איתך



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-16/11/2003 02:45 לינק ישיר 

זכות,

לא נראה לי, שדוד הולך להיות כלתך, או להשתדך איתך, איכשהו....

תגיד לראש ישיבה, הליטאי, שדוד10 - חבדניק....



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-16/11/2003 02:46 לינק ישיר 

זכות,

ראש הישיבה שלך ממש נדיב. הוא לא חושב שמגיע לך 'סידור מלא'?




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-16/11/2003 02:46 לינק ישיר 

1) תודה על התשובה לגבי הכינוי.

2) וכי איני מבין לליבה של הנערה ולא רק עליה אלא בעצם גם על ההורים שלה, וכי הם לא מצטערים יחד איתה?
ושוב חוזרת השאלה, אני משער שההורים יודעים באיזו חברה הם גרים ומתגוררים. אפשר לשער שההורים של הבת אינם רוצים להפוך את הבת שלהם לזירת התגוששויות - האם החברה שהם חיים בתוכה צודקת או לא צודקת. וכמו שאתה יודע, תהיה חכם ואל תהיה צודק. למעשה בחוג הליטאי נהוג בצורה אחרת, יש להורי הבת כמה אפשרויות אחרות שינצלו אותן. ובכלל תסביר לי אם הם יודעים את מעמדו של הבחור, למה נתנו לבת שלהם ללכת לשידוך לפני הבירור על פרטים היכולים ל"סכל" את המטרה?
דרך אגב, התקשר אלי ידיד שלראשו כיפה סרוגה (זה בהדגשה למסתברא) ושאלה בפיו, בתו פגשה בבחור הסדר נפלא אבל מה לעשות, אחרי שנקשרו הקשרים בלב התברר שיש במשפחה היסטוריה של מחלות נפש. ועכשיו מה לעשות?!

אז אתה תתן להם עיצה שבגלל הרגשות ושיברון הלב יתחתנו ולהתעלם מהממצא הרפואי? ואם התשובה שלך תהיה להתחשב בזה, למה לא להתחשב בענין הממוני?
איני מבין את הצד של הורי הבת. תביר לי למה שלחו אותה לפגישה לפני הבירור הכספי?

3) אם הראש ישיבה אומר שזה ענין הלכתי למה אתה תקרא לזה "תאבי בצע". הרי גם על פי ההלכה שהראתי את מקומה צד אחד אמור להשקיע יותר, למה על פי ההלכה אינו נקרא "תאב בצע"? האם השולחן ערוך אינו שונא תאבי בצע?

4) אם הבחור מוכן להסכים לראש ישיבה שלו, אז לפי דעתך אינו בחור טוב. אזי למה הבחורה רוצה בחור שאינו טוב???(סליחה על ריבוי הסימני שאלה ..זו באמת תמיהה רבתי)

5) סידור של חצי-חצי. נראה נחמד. וזה תלוי בכל חברה. למה הגמרא בכל אופן נתנה איזה יתרון ומעלה למי שמוכן להזיל כסף על מעלה?(למה לפי הגמרא לא יקרא הצד השני תאב בצע?)

6) אולי אצל אנשים שאתה מכיר האישה והבעל משקיעים בבית חצי חצי. ולכן גם נותנים חצי חצי. אני משער שאלו הנותנים עבור לומדי תורה רוצים או מקווים או מייחלים שהטון של לימוד התורה יהיה זרם מרכזי וחשוב מאד בחיים. לפני שבוע אמר לי ראש כולל חסידי "תדע לך-שבישיבה ליטאית מרוממים את לימוד התורה ואת השאיפה להשאר בלימוד גם לאחר החתונה פי כמה וכמה מעלות מאשר בישיבה חסידית" וזה לא אני אמרתי....

7) כנראה לכל אחד יש מדדים שונים על צורת האדם השלם. אותי למשל מרגיז שבחורים מחב"ד באים בשלושת השבועות לכויללים ובזמן הסדר של הכוילל חצי שעה לפני סופו של הסדר חייבים לעלות על הבימה ולהפריע את סדר הלימוד ולדבר על החיוב ללמוד הלכות בית הבחירה. זה נראה לי חמור ביותר. כנראה שדמות האדם השלם שונה.(גם אם בכוילל שאני לומד, בן-דודי החב"דצ'קר היה זה שנאם)

{אתה יכול להשיב לי מחר-סגרתי את הבסטה-שבוע טוב וימים מחייכים }

תוקן על ידי - טוב5 - 16/11/2003 2:49:57



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-16/11/2003 02:56 לינק ישיר 

דוד
הוא היה נדיב
כעת כבר לא.
עשיתי כהצעתה של חגית, סיפרתי לו שאתה חב"דניק.
כעת הוא שוקל האם מותר בכלל להתחתן איתך.
זה בכלל לא פשוט להכריע בין דעת תוירה לסידור מלא.
שאלה של השקופה.
אתה מבין.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-16/11/2003 03:04 לינק ישיר 

טוב5,

איני רוצה, כפי שכתבתי, להתייחס כעת לדבריך. אם לא הבנת עד עתה מה אני כותב, כנראה שמשהו מאוד בסיסי חולה אצלך.

אני משאיר לאחרים להגיב לך.

אני כבר אגיב בדרכי שלי.

אתייחס רק להערה האחרונה שלך:

אני חושב שמי שמגיע ומפריע לסדר לימוד, שלא ברשות ראש הכולל, עושה דבר מכוער. גם אם הוא בן-דוד שלך. גם אם הוא חב"דניק. מתוך הכרותי את דרכו של הרבי, זו התנהגות הנוגדת את דרכו ואת מה שחונכנו עליו.

וכאן בדיוק ההבדל ביני לבינך:

אני מגנה התנהגות קלוקלת. אתה משבח אותה.


זכות

תוקן על ידי - דוד10 - 16/11/2003 3:06:00



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > בחדרי חרדים > ובתפקיד המגיד-שיעור: הזמר אברהם פריד
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
לדף הקודם 1 2 3 4 5 6 לדף הבא סך הכל 6 דפים.

2009 © כל הזכויות שמורות לבחדרי חרדים. קטגוריית אקטואליה וחדשות: עשרות פורומים הכוללים חדשות נעייס, מה קורה בחצרות חסידים, חדשות מחסידויות שונות בארץ ובעולם, דיונים בנושאי אקטואליה, פוליטיקה, בטחון ועוד.